Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Hollow Knight

JTahti

Well-Known Member
  • 2D Metroidvania
  • Steam (Win, Mac, Linux) - 24.2.2017
  • Switch - 12.6.2018
  • PS4, XB1: 25.9.2018
  • Piirroselokuvamaiset 2D grafiikat.
  • Dark Souls vaikutteita, mutta ei yhtä vaikea.
  • Pelit-lehti 5/2017, sivut 34-35, 91 pistettä.
  • Konsolifin pelisivu
Julkaisutraileri:
 
Viimeksi muokattu:
Vastaus: Hollow Knight

Tätä olen odotellut kovasti kovasti Switchille. Onkohan tuosta ollut mitään tietoa koska olisi tulossa sille? :)
 
Vastaus: Hollow Knight

Onkohan tuosta ollut mitään tietoa koska olisi tulossa sille? :)

Yritin selvittää, Wikipediassa on yleensä tarkat tiedot populaarikulttuurin alueelta, joten sen mainitsema 2017 on varmaan tarkin arvio.
 
Mutta missä viipyy Hollow Knightin Switch versio??

So, the ultimate question is when...?!

Soon... All we can say it that it’s very soon... And we know that we have made people wait but we do think the quality of the product is worth it. The time that we’ve put into it has made the Switch version the perfect version of Hollow Knight and it really was worth the time we have taken. Nintendo has a philosophy and we’ve spoken to them a lot. The one thing is that there’s never been any pressure regarding dates, there’s been nothing but support.

We are really happy with the fact that the excitement hasn’t died down in that gap between PC and Switch. We are at the finish line but can’t say anything conclusive regarding timing, so until things are rock solid, we have to wait but we know exactly what’s going to happen.

Feature: Hollow Knight On Switch "At The Finish Line" Says Developer Team Cherry -nl
 
E3 esityksessä sanottiin että Hollow Knightin Switch versio ilmestyy tänään.
 
Hollow Knightia pelattu arviolta 7h ja jos meno paranee samaa tahtia kuin tähän mennessä on, niin tässähän on yksi hyvinkin vahva ehdokas vuoden peliksi itselleni.

Switch-version ostelin jokunen hetki sitten ja jo heti alkuruudusta sai sellaisen kuvan, että tästä tulee jotain hienoa. Todella sulava, todella hyvin suunniteltu ja kiehtova peli. Pelimaailma on kaunis, tunnelmallinen ja pahimmillaan/parhaimmillaan hyvinkin synkkä. Ja todella toimivaa (tunnelmallista) musiikkia myös!

Verkosta olin lukevinani, että näppäinkomennoissa kestäisi liian monta millisekuntia rekisteröityä tällä versiolla, mutta enpä ole huomannut mitään moista käytännössä.

Liekö tämä paras Metroidvania ikuna?
 
Päälle 25 tuntia siinä taisi mennä ja lopputekstit tuli nähtyä. Nopeamminkin olisi voinut läpäistä, mutta itsellä yleensä kiinnostus jatkaa pelaamista häviää loppunäytön näkemisen jälkeen. Niin myös tällä kertaa. Yksi paremmista kokemuksista tällä sektorilla pitkiin aikoihin.

Tarinankuljetusta ei mahdottomasti ole, vaan maailman tarina pitäisi selvittää itse kaikista hahmojen puheiden vihjeistä ja muista osviitoista. Luultavasti itse menen tuubista katsastamaan, että ymmärsinkö kaiken oikein.

Mutta enihuu, suosittelen tätä ihan kympillä Metroidvanioiden ystäville. Ja ainiin, Switch-pelaajat muistakaa napauttaa L-nappia kahdesti, niin saatte kartan näppärästi katsottavaksi. Ei tarvitse valikon kautta mennä selailemaan.
 
Jos pitäis joku peli Zeldan ja Marion jälkeen seuraavaksi suositella, niin se olisi tämä. Itse olen hakannut tätä tieten jo jonku 40h ja kevyesti yksi parhaista Metroidvania-peleistä mitä olen koskaan pelannut. Ori and the Blind Forest ainoastaan taitaa vielä omissa kirjoissa tämän viedä mutta ei kovinkaan paljoa. Aivan älytön määrä pelattavaa ja haastetta, pelattavuus aivan puhdas 10, todella kaunista katseltavaa ja mukavaa kuunnella, eikä pidä pelaajaa kädestä kiinni vaan pääsee itse tutkimaan pelin maailmaa ja oppimaan sen salat. Ja pelattavaa tosiaan riittää useiksi kymmeniksi tunneiksi. Iso peukku täältä suunnalta pelille ja kaikkien Switchin omistajien tulisi mielestäni tämä peli hankkia. Arvosana jos pitäisi antaa niin todella helppo 10/10. :)
 
Jotenkin tuo hyppääminen tuntuu tulevan pienellä viiveellä, mikä ärsyttää suunnattomasti. Muuten vaikuttaa ihan kelpo peliltä :)
 
Jotenkin tuo hyppääminen tuntuu tulevan pienellä viiveellä, mikä ärsyttää suunnattomasti. Muuten vaikuttaa ihan kelpo peliltä :)

Onhan sulla töllöstä pelitila päällä, ettei se aiheuta ylimääräistä viivettä? Ite en ole huomannut minkäänlaista viivettä koko tuon yli 40h aikana mutta voihan se olla, että olen vain sen verran noob. :D
 
Onhan sulla töllöstä pelitila päällä, ettei se aiheuta ylimääräistä viivettä? Ite en ole huomannut minkäänlaista viivettä koko tuon yli 40h aikana mutta voihan se olla, että olen vain sen verran noob. :D

En mä mistään pelitiloista tiedä, mutta ei muissa peleissä ole ongelmia ollut :) Googletin nopeasti niin en ole ajatukseni kanssa yksin, mutta myös eriäviä mielipiteitä on yhtä paljon. Taitaa olla vähän siitä kiinni millaisiin peleihin on tottunut. Tipun jatkuvasti kielekkeiltä, kun painan liian myöhään hyppyä, ärsyttää :D :D
 
Äöäöäöä, näyttää upealta. Hollow Knight: Silksong sai trailerinsa. Kuka muu kaipasi lisää tekosyitä palata Hollow Knightin ääreen?

 
Tuli ihan puskista tämä! Harvinaista itselle, mutta ehdoton DayOne. Alkuperäisen pelin tunnelma on kyllä jotain uskomatonta, kehittäjä oli todella onnistunut pelissään. Minimalistisesti täydellisyyttä hipovaa.
 
Katoin trailerin uudestaan ja kaikki ihokarvat on pystyssä. Enää on kysymysmerkkinä, että milloin. Vaikka aluksi tämän piti olla DLC tuohon originaaliin, niin nyt kyseessä onkin ihan täysiverinen jatko-osa Hollow Knightille. Team Cherryn blogissa on tämänmoista tietoa:

Game Features
  • Discover a whole new kingdom! Explore coral forests, mossy grottos, gilded cities and misted moors as you ascend to the shining citadel at the top of the world.
  • Engage in lethal acrobatic action! Wield a whole new suite of nimble moves as you dance between foes in deadly, beautiful combat.
  • Craft powerful tools! Master an ever-expanding arsenal of weapons, traps and mechanisms to confound your enemies and explore new heights.
  • Solve shocking quests! Hunt down rare beasts, unearth ancient mysteries and search for lost treasures to fulfil the wishes of the downtrodden and restore the kingdom’s hope. Prepare for the unexpected!
  • Face over 150 all-new foes! Beasts and hunters, assassins and kings, monsters and knights – defeat them all with bravery and skill!
  • Experience a stunning orchestral score! Hollow Knight’s award-winning composer, Christopher Larkin, returns to bring melancholy melodies, symphonic strings and heart-thumping, soul strumming boss themes to the adventure.
  • Challenge Silk Soul mode! Once you conquer the game, test your skills in an all-new mode that spins the game into a unique, challenging experience.
 
Jess!! Läpi meni.
hollowknight_20210215usjum.png


Tilastojen mukaan läpipeluuseen meni 33 tuntia ja netistä kaivettujen tietojen mukaan tuo on vain perusläpipeluu. Paikkojen nuohoojille on tiedossa hienompi loppu.
hollowknight_202102152hjxu.png
 
Ylös Bottom