Vastaus: Homefront [PS3 Hype]
Yellowhill puhuu täyttä asiaa!
Ihmettelen kyllä noin huonoja arvosteluja 6/10? Ja CoD oli varmaan 10/10? Paskaa sanon minä - kyllä tämä olisi ihan reilusti ansainnut 8/10.
Itse myös tykkään kovasti tästä yksinpelikampanjasta, eikä onlinessäkään mitään vikaa ole - erittäin tervetullutta vaihtelua jo totuttuihin ja kuluneisiin tarinoihin.
Kaikki CoDit, Bäfät, Killzonet ja MoHit on tullut pelattua, joten vertailu pohjaa on.
Homefront onnistuu kivasti erottumaan joukosta erilaisella teemallaan. Vaikka Falloutista kuuluisa sanonta -"War...War never changes" onkin aikalailla totta, niin tässä se jotenkin vain tuntuu vastarintaliikkeen jäsenenä erilaiselta.
MoHissa tarina ja sen kerronta oli erittäin uskottavalla tasolla vs. CoD,BFBC:t ja KZ:t. Myös Homefront tavoittelee tätä uskottavampaa tarinaa, muttei ihan pääse MoHin tasolle saakka, mutta ohittaa kolmikon uskottavuudessa.
Paljon pelanneena huomaa nopeasti "lainauksia" muista peleistä/elokuvista, mutta ne sopivat hyvin tarinaan ja eivätkä ole mitenkään häiritseviä.
Ohjauksessa en itse kyllä mitään suurempaa kankeutta havainnut, paitsi ajoneuvo kontrolleissa. Hyvinhän tuo toimi alusta asti, liikkuminen on jouheaa, tähtääminen nopeaa ja helppoa - tosin kauas, liikkuvaa kohdetta ammuttaessa tähtäys on hieman hankalaa. Ohjauksen senssejä kannattaa heti suosiolla nostaa reilusti yli puolenvälin.
Onlineen on keksitty hyvä mode -Ground Control- ja Battlefield fanina tykkään isoista mapeista ja siksi CoDin tyyliset minimapit, missä vain juostaa ympäri ja pyöritään yhden nurkan ympärillä ADHD refleksi hippaa, on jo NIIN nähty.
Tässä Homefrontissa on mielestäni onnistuttu loistavasti yhdistämään isot mapit nopeaan toimintaan hauskalla ja tuoreella tavalla.
Ajoneuvoja, aseita, droideja yms. on saatavilla kunhan vain pisteitä riittää eli voit pisteitä käyttämällä ostaa itsellesi esim. tankin.
Rankin noustessa saa sitten lisää kaikkea roinaa, kuten muissakin peleissä.
Homefront online on kuin Battlefieldiä CoDin vauhdilla
Suosittelen tutustumaan!