Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

HomePNA-verkkoyhteys ja PS3

mie__vaan__

New Member
Heipä hei kaikillle asiantuntijoille.

Ajattelin ihan tätä kautta ottaa yhteyttä, kun kerta ei alan liikkeissäkään tunnuta tietävän. Kuulemma täällä on asiantuntemusta.

Elikkäs: Pleikkaria olen kovasti yrittänyt asennella nettiin, mutta ei tunnu onnistuvan.

Käytössäni on HPNA/ETHERNET Adapteri. adapterista lähtee usb piuha kannettavaan. Sitten olen liittänyt ethernet kaapelin tästä samaisesta adapterista pleikkariin. Pleikkari tunnistaa kyllä jonkinmoisen yhteyden, mutta siihen se sitten jääkin.
Olen yrittänyt tehdä kaikkeni, asetuksista lähtien. Olen myös kannettavan kautta sulkenut nettiyhteyden, että se ei tunnistaisi tätä adapteria. Ei sekään auttanut. Manuaalisestikkin olen yrittänyt pleikkarista asetuksia laitella(ip-osoite) Ei oikein ole muutenkaan tätä asiantuntemusta itselläni.
Joten olisikin huippua, jos joku ehkä hivenen osaisi neuvvoa?

Ystävällisin terveisin Petri..
 
Vastaus: ps3 sekä homepna yhteys???

meillä on home pna- liittymä, jonka olen adapterin kautta kytkenyt wlan-tukiasemaan, toimii sekä ps3 että tietokone langattomasti himassa...aikasemmin oon käyttänyt verkkopiuhalla ps-kakkosta, sillon vaan oli adapterista verkkopiuha pleikassa kiinni..että ainakin täällä toimii ja hyvin!
 
Vastaus: ps3 sekä homepna yhteys???

Kiitoksia kannustuksesta:)

tässähän tämä lomapäivä meneekin..

Luulisin että tämä tästä voisi tullakkin jotain. Jos osaisi manuaalisesti oiketa ip-osoitteet yms tuonne pleikkarin asetuksiin laitella.
vinkkejä..;)?
 
Vastaus: ps3 sekä homepna yhteys???

Itse ostin XO:lle HomePNA convertimen jolla sain netin toimimaa. Ihan automaattisestikkin. Joku A-linkin laitehan tuo on. Maksaa jotain alle 50e
 
Vastaus: ps3 sekä homepna yhteys???

Taidampa huomenna ottaa yhteyttä kyseiseen kauppaan.Kiitoksia..

Sain kyllä pleikkarin tunnistamaan ip-osoitteen. Kun sen siihen manuaalisesti laitoin. Mutta yhteys nettiin ei onnistunut. Ilmoitti vain että on (DNS) virhe.?? sellaista:)
 
Vastaus: ps3 sekä homepna yhteys???

mie__vaan__ sanoi:
Taidampa huomenna ottaa yhteyttä kyseiseen kauppaan.Kiitoksia..

Sain kyllä pleikkarin tunnistamaan ip-osoitteen. Kun sen siihen manuaalisesti laitoin. Mutta yhteys nettiin ei onnistunut. Ilmoitti vain että on (DNS) virhe.?? sellaista:)

Katso sieltä PC:n asetuksista nuo DNS palvelimet ja käytä niitä.
Kun PC:n komentoriviltä annat komennon " ipconfig /all ", niin siinä pitäisi näkyä myös nuo osoitteet.

Helpottaisi tietysti asian ihmettelyä, jos kertoisit myös tuon hpna laitteen merkin ja mallin.

Kai olet saanut jotain ohjetta silloin kun hankitte tuon homepna:n. Onko siinä mitään puhetta DHCP:stä, DNS:tä tai TCP/IP osoitteista?
 
Vastaus: ps3 sekä homepna yhteys???

En löytänyt vielä niitä dns palvelin juttuja.. vaikka ohjetta annoit:) tietokone opiskelua tässä näköjään muutenkin tarvitsisi..


USB To

HPNA/ETHERNET Adapter
FCC part68 compliant
FCC Reg.no:US:6UIHNOOBCN-211
REN:0.0B
USOC Jack:RJ11

MADE IN TAIWAN:)

Sen enempää ei ole tietoa tästä mötikästä. Nuo tiedon oli siihen tarralapulla isketty. Ja kaikki ohjeet mitä oli tallella, niin luonnollisesti on hävinnyt:(

Tota TCP/IP jutskaa yritin verkkoasetuksista laitella?? Ilmoitti vain että TCP/IP ei ole käytettävisstä tässä yhteydessä....
 
Vastaus: ps3 sekä homepna yhteys???

Eli kun sinulla on PC:ssä ilmeisesti Windows, niin sieltä Start menun alta pitäsi löytyä Run tai Suorita kohta. Sinne kirjoitat CMD. Pitäisi aueta musta ikkuna. Sinne kirjoitat IPCONFIG /all ja painat Enter.
 
Vastaus: ps3 sekä homepna yhteys???

Mulla on tuo sama malli ja pitäisi saada Wii nettiin. Sitä olen pähkäillyt, että tarviiko tuo tietokonetta väliin (jotain ohjelmallista muuntoa:confused: ) vai onnistuuko pelkällä adapterilla ja Wiilanilla?
 
Vastaus: ps3 sekä homepna yhteys???

Laita ne samat arvot sinne PS3:een. Sillä PS3:n router rivillä käytä PC:n default Gatewayta. Kahdessa koneessa ei saa olla samaa IP osoitetta, joten joudut ottamaan PC:n pois verkosta siksi aikaa kun kokeilet PS3:sta, tai sitten vaihdat sitä IP-osoitteen viimeistä numeroa. Mutta jos tuossa samassa verkossa on muidenkin asukkaiden koneita, niin saattaa osua niiden kanssa päällekkäin.
 
Vastaus: ps3 sekä homepna yhteys???

Enpä löytänyt tuosta laitteesta mitään tietoa netistä, joten vähän vaikeaksi menee. Eli ei tiedetä, että pääseekö sen ethernet piuhan kautta suoraan nettiin vai toimiiko tuo PC nyt reitittimenä.

Sellaista voisit tietysti kokeilla, että laitat PS3:n router kenttään sen PC:n IP osoitteen ja PS3:n IP osoitteeksi vaikka 192.168.1.1

Ja sen PC:n pitää tietysti olla päällä. Jos se toimisi tuossa sitten reitittimenä. Saattaa vaatia vielä sen, että siellä kannettavassa pitäisi laittaa jotain verkkoyhteyden jakoa päälle.
 
Vastaus: ps3 sekä homepna yhteys???

Pitääpä sitä vielä kokeilla huomenna, kohta on nukkumaan meno aikakin... jos ei sekään auta, niin pitää ehkä alanliikkeistä kysellä sitä HomePNA convertinta. Jos se sit toimis..

Mutta kiitoksia kovasti avusta tähän mennen:)
 
Vastaus: HomePNA-verkkoyhteys ja PS3

Onnistuuko PS3 liittää verkkoon puhelimen avulla? Itselläni ainoana internet yhteytenä toimii nokian HSDPA-puhelin (6110 navigator) enkä viitsisi hommata adsl-linjaa takaisin pelkästään PS3:n takia.
 
Vastaus: HomePNA-verkkoyhteys ja PS3

Entäs jos jaan PC:stäni verkkokortilla ethernetin kautta verkon niin pitääkö kaapeli olla ristiinkytkettyä mallia ?
 
Vastaus: HomePNA-verkkoyhteys ja PS3

Kaista ei yksinkertaisesti riitä. Mahdollisesti voit selata nettiä, ja lähettää viestejä. Pelaamaan et pääse.
 
Vastaus: HomePNA-verkkoyhteys ja PS3

HD-hemmo sanoi:
Entäs jos jaan PC:stäni verkkokortilla ethernetin kautta verkon niin pitääkö kaapeli olla ristiinkytkettyä mallia ?
Juu, pitää.
Janus sanoi:
Kaista ei yksinkertaisesti riitä. Mahdollisesti voit selata nettiä, ja lähettää viestejä. Pelaamaan et pääse.
Ja tämä vastaus ilmeisesti koski tuota puhelinkyssäriä?
 
Vastaus: HomePNA-verkkoyhteys ja PS3

miten toi elisan kaapeli tv laajakaista, onko kokemuksia että toimiiko ps3 tolla 3M/600 kbit/s yhteydellä.
nyt kun on Tnnet 1M/1M yhteys joka maksaa 24 ja toi Elisa vain 27,90.
 
Ylös Bottom