Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Horizon Forbidden West

Kyllä tuosta aikamoinen koijaamisen maku nyt jää. Aikamoista, että PS5:n jo ostanut ilmeisesti yritetään noin ohjata maksamaan isompi hinta, kuin PS4:n storesta ostava maksaa. Aikamoista tosiaan. Enkä kyllä jaksa uskoa, että tuohon muuta järkevää selitystä valitettavasti löytyykään.

Joo ei tommosta saisi tapahtua missään tapauksessa omasta mielestä, varsinkin kun kyseessä on kuitenkin raha millä pelit maksetaan ja tiedostetaan että voit ostaa halvemman version jonka voit päivittää kalliimpaan sekä parempaan mutta sitä ei oo mahdollista toteuttaa..
 
Itse meinasin kyllä julkaisupäivänä napata tästä fyysisen PS5-version. Sellainen pieni keräilyvietti kuitenkin on, että konsolisukupolven parhaat pelit haluaa 'oikeina versioina' omaan hyllyyn. Asennuskin taitaa olla helpompi, kun laittaa vaan levyn sisään, eikä tarvitse ihmetellä eri versioiden välillä. Levyltä menee kerralla oikea versio laitteelle ja sitten ei kun pelaamaan.

(Tähän meinasin kirjoittaa kappaleen tekstiä, jossa kehuskelen ja kerron hyväpalkkaisesta työstäni, puolittain kehuskelen tuloillani, kerron autotilanteestani ja muuta hassunhauskaa. Totesin kuitenkin, ettei se varmaan ketään oikeasti kiinnosta, joten tyydyn vain toteamaan, että aina sitä tähän asti on riittävästi rahaa ollut, että on voinut ostaa oikeasti kiinnostavasta pelistä juuri sen version, jonka on halunnut.)
 
Itse meinasin kyllä julkaisupäivänä napata tästä fyysisen PS5-version. Sellainen pieni keräilyvietti kuitenkin on, että konsolisukupolven parhaat pelit haluaa 'oikeina versioina' omaan hyllyyn. Asennuskin taitaa olla helpompi, kun laittaa vaan levyn sisään, eikä tarvitse ihmetellä eri versioiden välillä. Levyltä menee kerralla oikea versio laitteelle ja sitten ei kun pelaamaan.

(Tähän meinasin kirjoittaa kappaleen tekstiä, jossa kehuskelen ja kerron hyväpalkkaisesta työstäni, puolittain kehuskelen tuloillani, kerron autotilanteestani ja muuta hassunhauskaa. Totesin kuitenkin, ettei se varmaan ketään oikeasti kiinnosta, joten tyydyn vain toteamaan, että aina sitä tähän asti on riittävästi rahaa ollut, että on voinut ostaa oikeasti kiinnostavasta pelistä juuri sen version, jonka on halunnut.)
Tuon ehkä just ja just pystyy ymmärtämään, että fyysisen versioon haluaa ns oikeana versiona hyllyyn ja on valmis siitä tuon 10e enemmän maksamaan mutta eipä se tätä kusetusta yleisesti sen paremmaksi muuta.

Ootko muuten jo päässyt pelaamaan tätä, kun pystyt sanomaan, että tämä on yksi konsolisukupolven parhaista peleistä?
 
Miksi jengi ei saisi olla innoissaan Starfieldistä? Minusta on upeaa odotella jotain uutta peliä mielissään. Miksi pitäisi etukäteen murehtia ja maalailla piruja seinille. Pettyy sitten mielummin, kun peli on ulkona ja sattuukin käymään niin, että sen pettymyksen ansaitsee. Mielummin minä ainakin hypeilen, kun olen kokoajan negatiivinen ja pyrin toppuuttelemaan muiden innostusta. Eri asia sitten, kun peli on ulkona.

Toisesta ketjusta lainattua, vaihda Starfieldin tilalle HZD... Eiköhän tämä tuleva peli ole pitkälti sitä samaa mitä ensimmäinenkin, joten aika helppo on ennustaa pitävänsä tästä jos piti ensimmäisestä osasta.
 
Ootko muuten jo päässyt pelaamaan tätä, kun pystyt sanomaan, että tämä on yksi konsolisukupolven parhaista peleistä?
Ekasta osasta tykkäsin paljon, se oli mielestäni yksi edellisen laitesukupolven parhaista peleistä. Kakkonen näyttää esimateriaalien perusteella paremmalta melkein joka suhteessa ja edellisen osan kritiikin kohteita on kuulemma paranneltu ja vähän päälle. Voin aika hyvällä omallatunnolla sanoa, että tästä tulee itselleni yksi tämän meneillään olevan sukupolven parhaista peleistä. Se riittää minulle, koska minähän niitä pelejä pelaan. Jos joku muu ei tykkää, niin ei se minulta pois ole.
 
Katsoin tuossa ansaittuja trophyja ja huomasin että ekassa Horizonista sain 98%. Yhtä puuttuu joten pitäiskö sen verran pelata vanhaa että saa sen.

Mutta oli mulla tähän uuteen liittyen kysymys. Elikkäs huomasin että siinä oli Suomi käännös esim tehtävissä, niin onko tässä uudessakin? Ei se ostopäätökseen vaikuta. Ajattelin kysyä kun huomasin niistä vanhoista kuvista :)
 
Katsoin tuossa ansaittuja trophyja ja huomasin että ekassa Horizonista sain 98%. Yhtä puuttuu joten pitäiskö sen verran pelata vanhaa että saa sen.

Mutta oli mulla tähän uuteen liittyen kysymys. Elikkäs huomasin että siinä oli Suomi käännös esim tehtävissä, niin onko tässä uudessakin? Ei se ostopäätökseen vaikuta. Ajattelin kysyä kun huomasin niistä vanhoista kuvista :)

Can I play Horizon Forbidden West in different languages?​


Yes, Horizon Forbidden West will be available in the following languages:

Spoken (voice-overs from local talent): English, French, Italian, German, Spanish, Polish, Portuguese, Russian, Arabic, Japanese, Latin American Spanish, Brazilian Portuguese.

Subtitles: English, French, Italian, German, Spanish, Polish, Portuguese, Russian, Arabic, Japanese, Latin American Spanish, Brazilian Portuguese, Dutch, Danish, Norwegian, Finnish, Swedish, Hungarian, Czech, Turkish, Greek, Simplified Chinese, Traditional Chinese, Thai, and Korean.

 
Maksaako tuo täällä halvemmaksi kehuttu/todettu ja "kohun" aiheena oleva PS4-versio tosiaan 69 euroa storessa? Tuostahan saa PS5:lle fyysisen special-editionin kun pistää kympin lisää hintaan (eli hinta on 79,90 euroa), joten en näe minkäänlaista järkevää syytä ostaa digiversiota noin järkyttävällä hinnalla. (Saati ostaa digiä nyt ylipäänsä mutta se nyt on eri aihe se.)

Ja vaikka olisi 59 euroakin niin minusta 20 euroa PS5-versiosta taidekirjoineen, steelbookeineen jne. on pieni hinta ja täysin hintansa arvoinen. Veikkaan muuten että Gigantti saattaa tuota perusversiota tarjota viikon tarjouksena 59 eurolla tai vastaavalla.

Taisin tuosta spessuversion hinnasta mainita jo silloin aikoinaan kun tuon ennakkotilasin ja siinä ajattelin jo hintavirheeksi kun sai noin halvalla spessuversion ja vieläpä PS5:lle kun nuohan maksaa jo perusversiot Storessa diginä saman tai enemmän (mikä on mielestäni naurettavaa) :D

Ellen sitten ole täysin väärässä näiden googlattujen hintojeni kanssa.

Niin ja taas loppuun disclaimer: jos digiä kaipaa tai tukee yksinomaan, niin totta kai sitten tilanne on eri ja on turha edes vertailla mutta minusta tuollainen yhteen "alustaan" sitoutuminen on kuluttajan näkökulmasta pöljää. Siinä on sidottu digiversioiden hintaan ja digikonsolin ostaessa täten siis yksinomaan Sonyn kauppapaikan hintoihin. Onhan se levyasemallinen sen satasen(?) kalliimpi mutta aika pian se maksaa itsensä takaisin. No, toki joillekin on se levyjen vaihto niin ärsyttävää tai vaikeaa hommaa että jos siitä haluaa jokaisen pelin kohdalla sen kympin tai enemmän maksaa niin mikäs siihen toisaalta kukaan on mitään sanomaan. Toki tässähän minä nyt tätä silti kritisoin x) Ei voi mitään, olen varmaan vanhempana papparaisena se, joka säästää kaiken ja tekee kahvipaketeista kassit ja muuta vastaavaa. Ja niitä kahvipaketteja on pari kaappia jemmassa kun on kierretty kaikki tarjoukset :D

Ilmeisesti täällä myös vihjaillaan että Sony tekisi tuota tahallaan rahankiilto silmissä? Minusta on ihan loogista että PS5:lla pelaaville tarjotaan sen konsolin pelejä. Toki onhan se vähän taas typerä homma ettei saa PS4-versiota ostettua vaikka haluaisi mutta enemmän katsoisin taas sinne Sonyn huonosti suunniteltuihin järjestelmiin tässäkin. Ei ole aina se kaikista helpoin ja/tai loogisin tai parhaiten suunniteltu systeemi.

Mutta voihan se olla sekin että ovat tarkoituksella sen piilottaneet. Lähinnä halusin mainita että on siinä muitakin lähestymiskulmia miksi asia on kuten on.
 
Vieläkö tota special editionia saa ps5:lle jostain järkevällä hinnalla? Tuntuu olevan kaikkialta loppuunmyyty ennakkoon. Vpd:lla kalliimpi kuin missään muualla ja jotenkin vielä sellanen mielikuva, että olisivat nostaneet hintaa kympillä viime tsekkaamisesta. Ei olis eka kerta, kun kyseinen pulju hinnottelee tuotteita ylöspäin siksi, kun niiden saatavuus on heikkoa muualla ja ihan periaatteesta en tue tämmöstä toimintaa.
 
Ja vaikka olisi 59 euroakin niin minusta 20 euroa PS5-versiosta taidekirjoineen, steelbookeineen jne. on pieni hinta ja täysin hintansa arvoinen. Veikkaan muuten että Gigantti saattaa tuota perusversiota tarjota viikon tarjouksena 59 eurolla tai vastaavalla.
Tuota Gigantin mahdollista alea odottelen itsekin. Perusversio riittää itselleni ja sieltä mistä halvimmalla irtoaa fyysinen painos lähtee mukaan. Tällä hetkellä peli täytyy hakea Verkkokauppa.comista julkaisupäivänä.
 
Ilmeisesti täällä myös vihjaillaan että Sony tekisi tuota tahallaan rahankiilto silmissä? Minusta on ihan loogista että PS5:lla pelaaville tarjotaan sen konsolin pelejä. Toki onhan se vähän taas typerä homma ettei saa PS4-versiota ostettua vaikka haluaisi mutta enemmän katsoisin taas sinne Sonyn huonosti suunniteltuihin järjestelmiin tässäkin. Ei ole aina se kaikista helpoin ja/tai loogisin tai parhaiten suunniteltu systeemi.
No eikö tuo muka ole? Miksi ei voi laskea PS5-version hintaa samalle tasolle jos päivitys on ilmaista? Aivan, koska halutaan tietämättömiltä se kymppi extraa, kun on erehdytty joskus ilmainen päivitys lupaamaan. Kyllä on sinisilmäistä jos tuon näkee minään muuna, kun kusetuksena.

Eikä siinä, ei tuo kymppi ole raha eikä mikään itsessään (olen jopa pyörtänyt kantaani ja hommaisin Unchartedin upgraden tuolla rahaa jos se vain itsellä onnistuisi) mutta eniten vain sylettää periaatteen tasolla tuo toiminta. Tässä näkyy juuri se Sonyn ylimielisyys mistä moni on täälläkin eri ketjuissa puhunut mikä on ruvennut tympimään aika paljon nykyään.

Ja olen toki tietoinen, että fyysisenä tekisi kovasti säästöä näissä mutta itselle digitaalisen vaivattomuus on tärkeämpi juttu. Mutta tämä on ihan oma keskustelunsa, jolle on jo oma ketju.
 
Vieläkö tota special editionia saa ps5:lle jostain järkevällä hinnalla? Tuntuu olevan kaikkialta loppuunmyyty ennakkoon. Vpd:lla kalliimpi kuin missään muualla ja jotenkin vielä sellanen mielikuva, että olisivat nostaneet hintaa kympillä viime tsekkaamisesta. Ei olis eka kerta, kun kyseinen pulju hinnottelee tuotteita ylöspäin siksi, kun niiden saatavuus on heikkoa muualla ja ihan periaatteesta en tue tämmöstä toimintaa.
Joo on kyllä vpd nostanu ainakin PS5 version hintaa 99euroon. Laitoin syyskuussa tilaukseen 89,99e. :D
 
No eikö tuo muka ole? Miksi ei voi laskea PS5-version hintaa samalle tasolle jos päivitys on ilmaista? Aivan, koska halutaan tietämättömiltä se kymppi extraa, kun on erehdytty joskus ilmainen päivitys lupaamaan. Kyllä on sinisilmäistä jos tuon näkee minään muuna, kun kusetuksena.
Voi ollakin, kuten jo sanoin mutta nuo Sonyn systeemit tosiaan on mitä on. Siellä ei tunnu olevan aina kauhean helppoa tehdä yksinkertaisiakaan asioita. Esimerkkejä löytyisi ainakin pari kappaletta.

Tuon hinnanlaskun kautta tuo tietenkin menisi helpoiten, mutta en osaa sanoa onko siellä takana se että pyritään ottamaan rahat irti jos ei ole tarkkana. Kenties tosiaan on. Kunhan tässä vain mutuilen asiaa.

Enkä oikeastaan varsinaisesti edes ottanut kantaa siihen että mitä tuo lopulta minun mielestäni on. Lähinnä heittelin vaihtoehtoja. Minulle on ihan sama mitä se on kun digi on minulle muutenkin täysin nollan arvoista :D

Eikä siinä, ei tuo kymppi ole raha eikä mikään itsessään (olen jopa pyörtänyt kantaani ja hommaisin Unchartedin upgraden tuolla rahaa jos se vain itsellä onnistuisi) mutta eniten vain sylettää periaatteen tasolla tuo toiminta. Tässä näkyy juuri se Sonyn ylimielisyys mistä moni on täälläkin eri ketjuissa puhunut mikä on ruvennut tympimään aika paljon nykyään.
En sinänsä puolustellutkaan Sonya tai tuollaista tyyliä hoitaa asioita. Kunhan mutuilin sillä että Sonylla on näitä ihmejuttuja järjestelmissään muutenkin. Voi vahvasti olla myös ihan sekin ettei ole haluakaan nyt tuota muuttaa muuksi kun voi tienata ekstrakillingit.

Ja olen toki tietoinen, että fyysisenä tekisi kovasti säästöä näissä mutta itselle digitaalisen vaivattomuus on tärkeämpi juttu. Mutta tämä on ihan oma keskustelunsa, jolle on jo oma ketju.
Näinhän se on.
 
Ehkä tämä on lähinnä positiivinen ongelma, mutta jotenkin mun on vaikea uskoa, että peli oikeasti näyttää näin hyvältä ps4 prolla.
Mä en ainakaan huomaa mitään eroa ps5 matskuun vaikka ne valitettavasti onkin eri alueilta ja mitään side by side vertailua ei taida olla.
Toki näyttihän se edellinenkin pirun hyvältä, mutta tämä näyttää jo tavallaan liian hyvältä...tai jtn.
Se jää tietenkin nähtäväksi miten ruudunpäivitys pysyy mukana isommissa taisteluissa, mutta kunhan se on 90% ajasta tasainen 30fps niin mä olen tyytyväinen.

 
Mielenkiinnolla ootellaan mihin gigantti pudottaa hinnan tuosta 75e. En muista noin kallista peliä ostaneeni ikinä vaikka jo 10 PS5 peliä hyllyssä.
 
PS4(mainostavat samalla, että siihen kuuluu ilmainen PS5 päivitys) versio on jo sen perinteisen 49e. Saa nähdä pudottavatko PS5 version hintaa.

No sitten täytyy varmaan napata ostohousut jalkaan ja hakea heti julkkarina jos arvostelut on suotuisat ja ps4pro versio kunnossa.
Paitsi jos taivaalta sataa jotain räntäpaskaa jolloin mä saatan tyytyä hakemaan sen puolet lähempänä olevasta prismasta jos hintaa olisi vain kympin enemmän.
 
PS5 kansilla vaikka sitte onkin 10e pelkistä kansista, sen verran materialisti olen ja kokoelma kiinnostaa pelkkää lähdekoodia enemmän.
 
Ei ole kyllä hinnalla pilattu tuo Gigantin ja Powerin PS4/PS5 version 50€, eiköhän verkkokauppa nakkaa lopulta saman hinnan.

1 osan metacritics on 89 joten odotuksen on yli 90 pisteessä.
 
Ylös Bottom