Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Iältään varttuneemmat eli yli 30-vuotiaat pelaajat

35V ei ole vielä boomeria nähnytkään. Mitä vanhemmaksi tulee niin sitä enemmän peleistä yrittää nauttia, että ei ois sitä suorituskeskeistä, ja jos tulee tilanne että jää jumiin johonkin taisteluun niin aika helposti tulee laskettua vaikeustasoa hetkellisesti, että ei tulisi sitä turhautumisen tunnetta.

Souls pelit on tietenkin erikseen ja sitä tietää etukäteen että mihin on ryhtymässä.

Muistan aikoja joskus 1996 kun tuli oltua viikkokausia jumissa jossain Tomb Raidereissa ja Resident Evilissä, sillon oli kärsivällisyys ihan eri luokkaa ja mitään apuja ei ollut, ei ollut internettiä niin piti vaan hakata päätä seinään, kunnes pääsi eteen päin.
No, eipä tuo kommentti kai sitä tarkoittanutkaan, että juuri ne 35-vuotiaat olisivat niitä boomereita, vaan sitä, että jos keski-ikä pelaajilla on kuitenkin jo 35, niin aika hiton suuri määrä meitä yli 50-vuotiaita pelaajiakin on porukassa. Ja meitä kai sitten boomereiksi haukutaan. Ihan sama minulle sinänsä. Mutta jos pitää jotain porukkaa leimata ja haukkua sen perusteella minkä ikäisiä ovat, niin aika heikoilla ovat nämä leimaajat joka tapauksessa, oli sitten kyse minkä ikäisistä leimattavista ihmisistä hyvänsä.
 
Viimeksi muokattu:
Samiksia täälläkin!:)
35V ei ole vielä boomeria nähnytkään. Mitä vanhemmaksi tulee niin sitä enemmän peleistä yrittää nauttia, että ei ois sitä suorituskeskeistä, ja jos tulee tilanne että jää jumiin johonkin taisteluun niin aika helposti tulee laskettua vaikeustasoa hetkellisesti, että ei tulisi sitä turhautumisen tunnetta.
Juuri näin. Kunpa olisinkin vielä 35 mutta ei voi mitään. Nivelet paukkuu ja tukka harmaantuu. Ikääntymisessä on kuitenkin se hyvä puoli että vanhetessaan ei jaksa enää ottaa itseään niin vakavasti.
Siinä vaiheessa kun huomasin että ihmisestä ei koskaan tule aikuista niin elämään tuli enemmän huumoria ja leikkimielisyyttä. Välillä jopa suoranaista lapsellisuutta. Niillä korteilla mennään mitä on saatu.
 
Samiksia täälläkin!:)

Juuri näin. Kunpa olisinkin vielä 35 mutta ei voi mitään. Nivelet paukkuu ja tukka harmaantuu. Ikääntymisessä on kuitenkin se hyvä puoli että vanhetessaan ei jaksa enää ottaa itseään niin vakavasti.
Siinä vaiheessa kun huomasin että ihmisestä ei koskaan tule aikuista niin elämään tuli enemmän huumoria ja leikkimielisyyttä. Välillä jopa suoranaista lapsellisuutta. Niillä korteilla mennään mitä on saatu.
Tästäpä hyvänä/pahana esimerkkinä tänään, kun vein 9-vuotiaan poikani kaverinsa synttärijuhliin liikunnalliseen tramppapaikkaan, niin sai sisäinen lapsi itselläni vähän liikaakin vallan. Siellä siis järjestäjävahemmat totesivat, että mukana olevat osallistujalapsien vanhemmatkin saavat tramppasukat ja voivat siis halutessaan mennä telmimään trampoliinikuvioihin. Sinnehän siis piti mennä ja yrittää juttuja, joita on yrittänyt viimeksi monta kymmentä vuotta sitten. Kunnes koko homma katkesi siihen, kun selkä sanoi muutaman peräkkäisen trampoliinin välillä hypittyjen vähän pidempien loikkasarjojen aikana kirjaimellisesti naps, ja rojahdin kesken hypyn suoraan selälleni trampoliinille tuskaisena ja pökertyneenä.

Ensin luulin, että sattui pahemminkin, mutta onneksi nyt vaikuttaisi sittenkin siltä, että taisin selvitä säikähdyksellä ja toivottavasti selän lihasten venähdyksellä. Ainakin juuri nyt tuntuu siltä, että pahemmasta ei sentään ole kyse. Mutta tuossa tuli tosiaan hetki, jolloin palasin joksikin ajaksi mielessäni siihen mitä pystyin 40 vuotta nuorempana ja 70 kiloa kevyempänä joskus aikoinaan tekemään, ja sitten uskoin sen pystyväni nytkin hyvin tekemään. No, ehkä jopa osasinkin (ainakin melkein), mutta kroppa ei sitä todellakaan nyt kestänyt. Peleissä pystyn tämän sisäisen lapseni onneksi päästämään varsin hyvin vieläkin esiin, kuitenkaan itseäni (tai toki muitakaan) telomatta, joten siinäkin on yksi hyvä syy jatkaa pelaamista tyytyväisenä (ja kutakuinkin yhdessä koossa) tulevaisuudessakin.
 
Viimeksi muokattu:
Tästäpä hyvänä/pahana esimerkkinä tänään, kun vein 9-vuotiaan poikani kaverinsa synttärijuhliin liikunnalliseen tramppapaikkaan, niin sai sisäinen lapsi itselläni vähän liikaakin vallan. Siellä siis järjestäjävahemmat totesivat, että mukana olevat osallistujalapsien vanhemmatkin saavat tramppasukat ja voivat siis halutessaan mennä telmimään trampoliinikuvioihin. Sinnehän siis piti mennä ja yrittää juttuja, joita on yrittänyt viimeksi monta kymmentä vuotta sitten. Kunnes koko homma katkesi siihen, kun selkä sanoi muutaman peräkkäisen trampoliinin välillä hypittyjen vähän pidempien loikkasarjojen aikana kirjaimellisesti naps, ja rojahdin kesken hypyn suoraan selälleni trampoliinille tuskaisena ja pökertyneenä.

Ensin luulin, että sattui pahemminkin, mutta onneksi nyt vaikuttaisi sittenkin siltä, että taisin selvitä säikähdyksellä ja toivottavasti selän venähdyksellä. Ainakin juuri nyt tuntuu siltä, että pahemmasta ei sentään ole kyse. Mutta tuossa tuli tosiaan hetki, jolloin palasin joksikin ajaksi mielessäni siihen mitä pystyin 40 vuotta nuorempana ja 70 kiloa kevyempänä joskus aikoinaan tekemään, ja sitten uskoin sen pystyväni nytkin hyvin tekemään. No, ehkä jopa osasinkin (ainakin melkein), mutta kroppa ei sitä todellakaan nyt kestänyt. Peleissä pystyn tämän sisäisen lapseni onneksi päästämään varsin hyvin vieläkin esiin, kuitenkaan itseäni (tai toki muitakaan) telomatta, joten siinäkin on yksi hyvä syy jatkaa pelaamista tyytyväisenä (ja kutakuinkin yhdessä koossa) tulevaisuudessakin.
Joo mä oon kans muutaman kerran satuttanut itteni aika pahasti kun en ole innostuessani muistanut omaa ikääni. Tuossa yks päivä ajattelin tehdä ihan kuntoilun vuoksi kyykkyhypyn. Polvet sano naks ja olin selälläni lattialla. Kokeillaan vaikka vesijumppaa seuraavaksi.:oops:
 
En tiedä että kuinka helvetin vanhaa porukkaa täällä lopulta on, mutta tämä nykyinen 40-50 tuntuu nuorelta, ehkä se tuleva 50-60 on yhtä nuori.

Totuus on se että ei täällä kukaan pääse ikää karkuun, mutta kyllä vielä 40v+ on nuorta lihaa jos minulta kysytään.
 
En tiedä että kuinka helvetin vanhaa porukkaa täällä lopulta on, mutta tämä nykyinen 40-50 tuntuu nuorelta, ehkä se tuleva 50-60 on yhtä nuori.
Kun KonsoliFIN täytti 10 vuotta, pidimme KonsoliFIN 2050 -kilpailun. Eräs käyttäjä visioi tällaista. Silloin nauratti, mutta tällä menolla tuo voi hyvinkin käydä toteen. :D
 

Liitetiedostot

  • KFIN2050.jpeg
    KFIN2050.jpeg
    36,8 KB · Lukukerrat: 89
No, eipä tuo kommentti kai sitä tarkoittanutkaan, että juuri ne 35-vuotiaat olisivat niitä boomereita, vaan sitä, että jos keski-ikä pelaajilla on kuitenkin jo 35, niin aika hiton suuri määrä meitä yli 50-vuotiaita pelaajiakin on porukassa. Ja meitä kai sitten boomereiksi haukutaan. Ihan sama minulle sinänsä. Mutta jos pitää jotain porukkaa leimata ja haukkua sen perusteella minkä ikäisiä ovat, niin aika heikoilla ovat nämä leimaajat joka tapauksessa, oli sitten kyse minkä ikäisistä leimattavista ihmisistä hyvänsä.
Kannattaneeko tuota niin vakavissaan ottaa. Alle 30-vuotiaat kaverit pitää minua aivan ikäloppuna boomerina, kun en käytä TikTokkia enkä vieläkään tiedä millainen peli padel oikein on (eikä edelleenkään kiinnosta). Itseäni huvittavat taas reilummin yli 40-vuotiaat ystäväni, jotka eivät ymmärrä tippaakaan videopeliharrastusta ja joiden mielestä kainalokarvojen sheivaaminen on homoa. Jonkun näkövinkkelistä olet aina boomeri, mitä sillä nyt haluaa tarkoittaa. En ainakaan itse käytä termiä mitenkään negatiivisessa valossa, vaan vitsikkäästi kaveriporukassa, jossa -70/ -80 ja 90-lukujen lapset telmivät sulassa sovussa samalla hiekkalaatikolla oman aikakautensa tuotoksina.

Itse olen 36-vuotias pelaaja muuten ja onhan se varmasti niin, että suurin osa NES-ajan lapsista on jatkanut videopelaamisen harrastamista lapsuudenkin jälkeen. Ehkä täytyykin olla se todellinen boomeri, että kuvittelee pelaamisen enää olevan lasten ja hulttionuorisolaisten puuhastelua.
 
Itse aloitin tämän perkeleen harrastuksen joskus 8 bittisten aikana, ehkä siellä oli jopa commondore. Sitten sain hommattua playstation 1 ja sen jälkeen taivas aukesi. ei ollut paluuta enää minulla, taivas aukesi ja miestä vietiin aivan täysillä.

PS1 ja Tomb Raider, se oli oikeastaan siinä
 
Kannattaneeko tuota niin vakavissaan ottaa. Alle 30-vuotiaat kaverit pitää minua aivan ikäloppuna boomerina, kun en käytä TikTokkia enkä vieläkään tiedä millainen peli padel oikein on (eikä edelleenkään kiinnosta). Itseäni huvittavat taas reilummin yli 40-vuotiaat ystäväni, jotka eivät ymmärrä tippaakaan videopeliharrastusta ja joiden mielestä kainalokarvojen sheivaaminen on homoa. Jonkun näkövinkkelistä olet aina boomeri, mitä sillä nyt haluaa tarkoittaa. En ainakaan itse käytä termiä mitenkään negatiivisessa valossa, vaan vitsikkäästi kaveriporukassa, jossa -70/ -80 ja 90-lukujen lapset telmivät sulassa sovussa samalla hiekkalaatikolla oman aikakautensa tuotoksina.

Itse olen 36-vuotias pelaaja muuten ja onhan se varmasti niin, että suurin osa NES-ajan lapsista on jatkanut videopelaamisen harrastamista lapsuudenkin jälkeen. Ehkä täytyykin olla se todellinen boomeri, että kuvittelee pelaamisen enää olevan lasten ja hulttionuorisolaisten puuhastelua.
Mun nuoruudessa boomerit oli kalkkiksia. Termit muuttuu mutta nuoriso ei. Kai me boomeritkin ollaan samanlaisia "kärttyisiä mulkkuja"(anteeksi kiroilu) kuin ne kalkkikset silloin aikoinaan. Nykynuoret on hunningolla, ennen kaikki oli paremmin jne. Tätähän se oli silloin ja tätä se on nyt.
Boomeriksi haukkuminen ei loukkaa yhtään. Nykynuoret ovat parinkymmenen vuoden päästä itse niitä kalkkiksia/boomereita tai minkä nimen uusi sukupolvi niille antaakaan. Elämä on kiertokulkua. :)
 
Mun nuoruudessa boomerit oli kalkkiksia.
Johtunee siitä, että boomerit olivat nuorempia meidän nuoruudessamme. Boomer viittaa tiettyyn ikäpolveen (baby boomers 1946-1964), jolloin sodan jälkeen ryhdyttiin eräänlaisiin synnytystalkoisiin.

Edit: typofix
 
Viimeksi muokattu:
Johtunee siitä, että boomerit olivat nuorempia meidän nuoruudessamme. Boomer viittaa tiettyyn ikäpolveen (baby boomers 1946-1984), jolloin sodan jälkeen ryhdyttiin eräänlaisiin synnytystalkoisiin.
Ei nyt sentään 1984 vaan 1964. Suomessa nuo suuret ikäluokat päättyy jo kai 50-luvulla syntyneisiin. Itse 1965 syntyneenä en siis ole boomeri

EDIT: Laitetaan nyt vielä joku lähde tuolle:
 
Johtunee siitä, että boomerit olivat nuorempia meidän nuoruudessamme. Boomer viittaa tiettyyn ikäpolveen (baby boomers 1946-1964), jolloin sodan jälkeen ryhdyttiin eräänlaisiin synnytystalkoisiin.

Edit: typofix
Joo, boomer-sanalla viitattiin Amerikassa suuriin ikäluokkiin. Tänne tuo termi on tullut todella myöhään ja sillä ilmeisesti tarkoitetaan meitä nyt keski-iässä olevia. Mun nuoruudessa keski-ikäiset(eli juuri ne suuret ikäluokat)olivat niitä kalkkiksia.
 
En pikaisesti löytänyt tälle oikeaa ketjua eikä sellaista tälle kannata perustaa. Eli ajan käyttö pelaamiseen. Elokuussa olisi 4viikkoa kesälomaa ja ajattelin saada aikaiseksi pelata Resident evil 4 remaken, Callisto protocolin ja Last of us part1 läpi. Itselle tuo olisi melkoinen saavutus 4 viikon sisään ja epäilen vahvasti että se ei tule toteutumaan. Täällä jotkut tuntuu kuitenkin tykittävän tyyliin 100h pelejä läpi muutamassa päivässä. Onko tuo mun tavoite sun peliaikaan peilaten linjassa vai meniskö siinä kyljessä vielä tuleva FF16 ja Witcher 3 vielä kertaalleen läpi?
 
En pikaisesti löytänyt tälle oikeaa ketjua eikä sellaista tälle kannata perustaa. Eli ajan käyttö pelaamiseen. Elokuussa olisi 4viikkoa kesälomaa ja ajattelin saada aikaiseksi pelata Resident evil 4 remaken, Callisto protocolin ja Last of us part1 läpi. Itselle tuo olisi melkoinen saavutus 4 viikon sisään ja epäilen vahvasti että se ei tule toteutumaan. Täällä jotkut tuntuu kuitenkin tykittävän tyyliin 100h pelejä läpi muutamassa päivässä. Onko tuo mun tavoite sun peliaikaan peilaten linjassa vai meniskö siinä kyljessä vielä tuleva FF16 ja Witcher 3 vielä kertaalleen läpi?
Tässä vain henkilökohtainen mielipiteeni. Eli pelaa juuri sen verran kuin hyvältä lomasi aikana tuntuu. Ja siis ilman ehdottomia tavoitteita siitä, montako peliä pitää juuri silloin pelata läpi. Ehkä kannattaa ensin vähän testata niitä pelejä mitä et noista ole ennen pelannut, että tiedät mikä niistä parhaiten maistuu. Panostat sitten siihen peliin eniten lomasi aikana.

Jos hyvä peliflow tulee päälle, niin ehkä onnistutkin ”tavoitteessasi”. Ja jos taas loma-aika ei kaikkien noiden pelaamiseen riitä, niin ei kai sekään paha juttu ole? Silloin on ehkä löytynyt jotain muuta mieleistä tekemistä lomallasi.

Joka tapauksessa ainakin itse haluan erityisesti lomallani välttää kaikenlaista suoritekeskeisyyttä ja vetää rennosti loma-ajan juuri niissä merkeissä, mitkä itselleni sillä hetkellä parhaiten sopivat. Toki näin pyrin tekemään muutenkin vapaa-ajallani ja pelaamisessani. Mukavaa kesälomaa, kun sen aika koittaa!
 
Ylös Bottom