Lainatun viestin kirjoitti alkujaan nakkerton
Oho, onpas muuten PS2finin-arvostelijat todellakin innostuneet ICOsta. Pelihän on aivan mahtava, mutta jos se kuitenkin on esimerkiksi kaksi kertaa lyhyempi kuin MGS2, jota yleisesti pidetään jo liian lyhyenä pelinä, niin kyllähän tämä on aivan ultralyhyt. Onneksi PAL-versiossa on sentään lisätty pieniä extroja, joten toinen pelikerta ei ole ihan pelkästään vanhan lämmittelyä...
Jep, innostuneitahan me olimme, ja olemme edelleen. Minä pidän Icoa yhä parhaana pelinä, mitä konsolillamme on, joten alhaisempaa arvosanaa en voinut antaa. Odotin myös vastalauseitten ryöppyä johtuen siitä, että 10- saattaa olla joidenkin mielestä liian korkea arvosana, ja ymmärsin, että kaikki eivät voi mitenkään pitää pelistä yhtä paljon kuin minä. Siksi pyysin XShavaa kirjoittamaan täydennysarvion, jotta saisimme useamman ihmisen näkemyksen, jolloin arvosana hieman "tasapainottuisi". Mutta kuinka ollakaan, 9½ sieltäkin sitten tuli. Kertonee jo jotain pelin laadusta. Ja vastalauseita liian korkeasta arvosanasta tuli loppujen lopuksi vain yhdeltä ihmiseltä, kun taas kiitoksia sateli useammaltakin.
Mitä tulee lyhyyteen verrattuna MGS2:een, niin voisin ihan arviolta sanoa, että molemmissa peleissä on likimain yhtä paljon pelattavaa. MGS2:n pituutta kasvattaa vain pitkät (ja hienot) välinäytökset, mutta mikäli lasketaan minuuteissa, kuinka kauan pelaaja saa itse ohjata tapahtumien kulkua, sanoisin että pelit ovat yhtä pitkiä. Tämä siis ihan perstuntumalta, sillä en ole varsinaisesti laskenut niitä aikoja.
Huoh, kumpa vaan mahdollisimman moni pelaaja heittäisi ennakkoluulot syrjään ja hankkisi tämän pelin. Toivon vilpittömästi, että tulemme näkemään lisääkin tällaisia pelejä, jotka ovat lähempänä taidetta kuin viihdettä.