Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Ico

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja DemonWithin
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Todella mainio peli tosiaan, mutta myös melko lyhyt. Ensimmäisellä kerralla läpipeluussa kesti n. 7h. Peli oli mielestäni myös todella helppo, odotin haastavampia ongelmia.

Toisaalta hyvä että peliä ei ole keinotekoisesti yritetty pidentää, toisinkuin esimerkiksi FF-sarjan pelejä random-taisteluilla joita on imo aivan liikaa.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan nakkerton
Oho, onpas muuten PS2finin-arvostelijat todellakin innostuneet ICOsta. Pelihän on aivan mahtava, mutta jos se kuitenkin on esimerkiksi kaksi kertaa lyhyempi kuin MGS2, jota yleisesti pidetään jo liian lyhyenä pelinä, niin kyllähän tämä on aivan ultralyhyt. Onneksi PAL-versiossa on sentään lisätty pieniä extroja, joten toinen pelikerta ei ole ihan pelkästään vanhan lämmittelyä...
Jep, innostuneitahan me olimme, ja olemme edelleen. Minä pidän Icoa yhä parhaana pelinä, mitä konsolillamme on, joten alhaisempaa arvosanaa en voinut antaa. Odotin myös vastalauseitten ryöppyä johtuen siitä, että 10- saattaa olla joidenkin mielestä liian korkea arvosana, ja ymmärsin, että kaikki eivät voi mitenkään pitää pelistä yhtä paljon kuin minä. Siksi pyysin XShavaa kirjoittamaan täydennysarvion, jotta saisimme useamman ihmisen näkemyksen, jolloin arvosana hieman "tasapainottuisi". Mutta kuinka ollakaan, 9½ sieltäkin sitten tuli. Kertonee jo jotain pelin laadusta. Ja vastalauseita liian korkeasta arvosanasta tuli loppujen lopuksi vain yhdeltä ihmiseltä, kun taas kiitoksia sateli useammaltakin.

Mitä tulee lyhyyteen verrattuna MGS2:een, niin voisin ihan arviolta sanoa, että molemmissa peleissä on likimain yhtä paljon pelattavaa. MGS2:n pituutta kasvattaa vain pitkät (ja hienot) välinäytökset, mutta mikäli lasketaan minuuteissa, kuinka kauan pelaaja saa itse ohjata tapahtumien kulkua, sanoisin että pelit ovat yhtä pitkiä. Tämä siis ihan perstuntumalta, sillä en ole varsinaisesti laskenut niitä aikoja.

Huoh, kumpa vaan mahdollisimman moni pelaaja heittäisi ennakkoluulot syrjään ja hankkisi tämän pelin. Toivon vilpittömästi, että tulemme näkemään lisääkin tällaisia pelejä, jotka ovat lähempänä taidetta kuin viihdettä. :)

Jep, pirun hieno ja hyvä tunnelmainen peli vaikka vasta noin 2 tuntia olen pelannut.

Alussa tuntu vähän että mitä sitä tuli ostettua kun en yleensä ihan tälläsistä diggaile mutta 15 minuuttia pelaamista ja koukku oli jo syvällä...

10+!!!!

GrandAlf:

Minä en millään ymmärrä, miksi arvosanoista pitää möykätä niin paljon. Onko 10- ja 9½-arvosanoilla edes marginaalista eroa? Ei.
Sitäpaitsi itse arvostelut ratkaisevat, vaikka PS2Finissä ne pääosin aika kökköjä ovatkin.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan grunke
GrandAlf:
Minä en millään ymmärrä, miksi arvosanoista pitää möykätä niin paljon. Onko 10- ja 9½-arvosanoilla edes marginaalista eroa? Ei.
Minäkään en ymmärrä, miksi niistä pitää möykätä. Mutta arvostelijana joutuu kuuntelemaan kaikenlaista. Vai piditkö edellistä viestiäni möykkäämisenä?

Ja kun katsotaan PS2Finin arvosanaperusteita, sillä on huomattava ero, kallistuuko arvosana ysin vai kympin puolelle. Yhdeksikön pelit ovat "Pakko-ostoksia lajityypistä pitävälle", kun taas kymppiin yltävä peli on "Ehdottomasti yksi vuoden peleistä. Täysin ylivoimainen peli omassa lajissaan".
Sitäpaitsi itse arvostelut ratkaisevat, vaikka PS2Finissä ne pääosin aika kökköjä ovatkin.
Olet oikeassa siinä, että itse arvostelu ratkaisee eniten. Hyvin kirjoitetun tekstin perusteella lukijat voivat itse päätellä, sopiiko peli hänen omaan makuunsa, kun taas arvosana on vain yhden ihmisen mielipide siitä, kuinka onnistunut peli on lajityypissään.

Eli arvostelumme ovat mielestäsi kökköjä? Otamme aina palautetta mielellämme vastaan, mutta erityisesti haukkujen yhteydessä olisi hyvä saada perusteluja. Eli kerro suoraan, mikä jutuissamme mielestäsi mättää, niin ehkä voimme tehdäkin asialle jotain?

On tohon Icoon pääsyt tekijöiltä unohtumaan yhden paikan textuurit!!! En liioittele ollenkaan jos sanon että ne ovat aivan samaa tasoa kuin psonen normaalit pelit. Ton on pakko olla vahinko, on ne sen verraa hirveetä neliö-sotkua, kun kerran muualla samat textuurit on muistettu "pehmentää".

Mutta menkääpä itse katsomaan ja kertokaa oliko teillä kans, vai oliko koneessani jotain häikkää (mitä taas epäilen).

ÄLÄ LUE JOS ET HALUA TIETÄÄ MITÄÄN!!!

Eli kun olet paikassa jossa on 2 siltaa, toisessa on kummatkin päät ylhäällä ja toisessa vai toinen pää ylhäällä. Samasta "tilasta" oli muistaakseni myös uloskäynnit joista pääsi niihin temppeleihin joista valot piti aktivoida, jotta sen pääportin sai auki. No mutta tutki kuitenkin kyseisen tilan lattiaa ja seiniä, niin huomaat kuinka jotkut kohdat on unohdettu...

Viimeksi muokannut moderaattori:
On tohon Icoon pääsyt tekijöiltä unohtumaan yhden paikan textuurit!!!

No, en nyt ainakaan henkilökohtaisesti tollasesta jaksa välittää jos yhden paikasta on unohtunu. Hassu juttu mutta mitä sitten kun muuten on aika slickin näköstä jälkee.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan HCORE

No, en nyt ainakaan henkilökohtaisesti tollasesta jaksa välittää jos yhden paikasta on unohtunu. Hassu juttu mutta mitä sitten kun muuten on aika slickin näköstä jälkee.

Joo siis ei se peliin vaikuttanut, mutta ne oli jo niin kauheen näköiset että joko koneessa oli häikkää tai tekijät olivat unohtaneet. No se on hyvä vaan jos muillakin on sama juttu...

Hei kaikille. Toivottavasti oli kiva viikonloppu ja silleen.

Nyt risoo ja nolottaa sen verran samaan aikaan, että on pakko
kysyä täältä:

Riippuvien vankiloiden(pääportin sillalta tippuminen) jälkeen siellä luolassa, jossa pitää hypätä köydestä toiseen, niin miten ihmeessä siihen toiseen köyteen pääsee hyppäämään?!!!!

Olen ollu jumissa tässä kohdassa jo kolme päivää:D ja ratkaisukin on varmaan ihan naurettava mutta kun ei niin ei. Ico vaan ei joko yllä hypyllä ketjuun tai sitten hyppää väärään suuntaan kun sitä ketjua heiluttaa.:confused:

Joskus voi käydä näinkin. Auttakee hyvä ihmiset, kiitos.

Hei kaikille. Toivottavasti oli kiva viikonloppu ja silleen.

Riippuvien vankiloiden(pääportin sillalta tippuminen) jälkeen siellä luolassa, jossa pitää hypätä köydestä toiseen, niin miten ihmeessä siihen toiseen köyteen pääsee hyppäämään?!!!!

Olen ollu jumissa tässä kohdassa jo kolme päivää:D ja ratkaisukin on varmaan ihan naurettava mutta kun ei niin ei. Ico vaan ei joko yllä hypyllä ketjuun tai sitten hyppää väärään suuntaan kun sitä ketjua heiluttaa.:confused:

Joskus voi käydä näinkin. Auttakee hyvä ihmiset, kiitos.

Nyt en ihan itse muista, kun sitä hyppimistä oli niin paljon.:) Mutta Gamefaqs.com löydät tuohonkin ohjeet!

Nyt en ihan itse muista, kun sitä hyppimistä oli niin paljon. Mutta Gamefaqs.com löydät tuohonkin ohjeet!

Juu kyllä on tullut tuoltakin katottua ja kaikissa sanotaan vaan, että hyppää köydestä toiseen mutta kai oon sen verran horosormi, että ei skulaa. Jää aina vajaaksi se hyppy vaikka mistä kohti sitä ekaa ketjua hyppää.

Minähän en p*****e luovuta.

Suo, kuokka ja jussi ja sauna ja sisu!

Joo nyt muistin kohdan. Itse menin sen ihan sukkana läpi, taisi vaan ajoitukset osua nappiin... Niin ne häkkyrät taisi hieman liikkua edestakaisin, joten hyppää kun olet lähellä seuraavaa. Tai sitten siinä oli joku kiertotie katso jos vieressä on muita, joiden kautta pääsee etenemään! Kun hieman on silleen hämärän peitossa, kun en siinä paikassa ollut pitkään.

Niin voi olla tietenkin että puhun täysin väärästä alueesta!

Nyt taisit tarkottaa niitä vankiloita, jotka roikkuu?

Ne mä pääsin kyllä ihan helposti MUTTA sitten jumituin niihin kettinkeihin jotka tulevat vähän ajan päästä siellä luolassa.

Viimeksi muokannut moderaattori:

Nyt taisit tarkottaa niitä vankiloita, jotka roikkuu?

Joo just niitä mä tarkotin!

No jos kuvailet mitä sillä alueella on esim. jos sun pitää hypätä johonkin ketjuun, niin ehkä sun pitäis päästä korkeammaalle ekana. Mutta kuvaileppas mitä siellä on.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Liquit

Joo just niitä mä tarkotin!

No jos kuvailet mitä sillä alueella on esim. jos sun pitää hypätä johonkin ketjuun, niin ehkä sun pitäis päästä korkeammaalle ekana. Mutta kuvaileppas mitä siellä on.

**********************************mahd. SPOILEREITA!!!

Jep. eli:

Riippuvankiloiden jälkeen kun menet luolaan sisään, siellä täytyy vetää kahvasta, jolloin ketju laskeutuu. Sitten pitää se laatikko työntää veteen ja vetää se niiden tikkaiden eteen jotta pääsee vetämään kahvasta --> portti aukeaa.

Seuraavaksi pitää laatikko vetää laskeutuneen ketjun alle ja hyppy ketjuun. Sitten ketjua ylös tasanteelle ja masiinan työntö eteen päin, jolloin rattaat alkavat pyöriä. Takas alas ja hyppy rattaaseen ja siitä pudottautuminen tasanteelle. Seuraavaksi kaiteita pitkin toiselle puolelle, putken yli sylinterin kohdalle ja kaiteita pitkin sylinterin toiselle puolelle. Tässä on nyt ne ketjut.
Eli putkea ylös tai suora hyppy ekaan ketjuun ja siitä seuraavaan. Mutta kun ei onnistu.

Eli pääsitkö ekaan ketjuun? No kumminkin kävin just pelaamassa, kun sattu oleen seivaus siinä aika lähellä! Eli siinähän on vielä se putki suoraan ylös päin kiipeet aivan tappiin asti ja painat sitten pelkkää kolmiota jolloin hyppää ekaan ketjuun. Sitten vaan ekassa ketjussa meet aika alas ja heilut hetken aikaa ja kun vauhti on täydet painat taas kolmiota. Testasin just uudelleen ja toimi saman tien!!!

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Liquit
Eli pääsitkö ekaan ketjuun? No kumminkin kävin just pelaamassa, kun sattu oleen seivaus siinä aika lähellä! Eli siinähän on vielä se putki suoraan ylös päin kiipeet aivan tappiin asti ja painat sitten pelkkää kolmiota jolloin hyppää ekaan ketjuun. Sitten vaan ekassa ketjussa meet aika alas ja heilut hetken aikaa ja kun vauhti on täydet painat taas kolmiota. Testasin just uudelleen ja toimi saman tien!!!

No niin!

Pääsin kyllä tuohon ekaan ketjuun helposti mutta siitä ei niin millään seuraavaan mutta varmaan sitten ajoituksessa paha vika.

täytyykin tänään kokeilla mennä ketjussa mahd. alas ja siitä sitten etiäpäin. nolottaa.

Kiitos paljon neuvoista Liquit!!Raportoin huomenna miten äijän kävi.

NONIIN!!

Näinhän se olikin naurettavan yksinkertainen juttu!En tajuu miten onnistuin sohlaamaan tässä kohdassa 3 päivää?

No mutta pelasin eilen pelin läpi ja mageet fiilikset jäi. Tosi upea peli kuten aiemmin jo todettu ja pitää pelata kohta uusiksi tod.näk.

Mutta nyt odottaa GTA3(56% tehty) ja MGS2 voittajaansa.
Asian sivusta: kyllä on vaikea saada hallintaan MGS2 kun viimesin Metal Gear mitä on pelannut on NES:ssillä.Mutta kyllä se siitä.

Vappuja!!!

Joo-o oliha se Ico lyhyt mutta tunnelmaa löytyy 20 pelin edestä.

Graffat ovat aivan uskomattomat,
pelaaja voi tuntea auringon lämmön tai tuntea todellista jännitystä roikkuessaan korkealta katsoen alas kohti kaukaisuudessa kököttävää kivikkoa.harvoin peleissä on ympäristöt näin vaikuttavia ja aavemaisen realistisia.

musiikkia pelissä ei ole nimeksikään mutta ambientit äänet ovat
enemmän kuin tärkeässä osassa. Joskus hiljaisuus on parempaa kuin musiikkia.

pelattavuus on se asia missä Ico todella loistaa.Kaikki
liikkeet ja temput opitaan itse toiminnassa ja yksi pelin parhaista puolista on se että pelaaja samaistuu hahmoon paremmin kun "he" (tällä tarkoitan pelaajaa ja icoa) joutuvat keksimään miten toimia.

ainoa valittamisen aihe on pelin lyhyys ja helpot puzzlet jotka tosi ovat suht loogisia.Myös Icon kankeahko ohjattavuus tuottaa harmaita hiuksia.

mutta loppupeleissä on kyse yhdestä pleiikarin pelitapauksista joka on varmasti niidenkin mieleen jotka eivät yleensä voi sietää pelejä mutta harmittavan lyhyeksi se jää.

PEZ_Q

NONIIN!!

Näinhän se olikin naurettavan yksinkertainen juttu!En tajuu miten onnistuin sohlaamaan tässä kohdassa 3 päivää?

No mutta pelasin eilen pelin läpi ja mageet fiilikset jäi. Tosi upea peli kuten aiemmin jo todettu ja pitää pelata kohta uusiksi tod.näk.

Itse harhailin välillä jossain paikassa ja olin aivan pihalla mihin pitäis mennä. Yleensä johtuu siitä että on pelannut ehkä liian kauan ja myös kellonaika!:) Sitten seuraavana päivänä kun jatkaa niin itsekin ihmettelin, mitenkä pystyin missaamaan esim. jotkut tikapuut!!! Mutta kyllä peli oli erittäin upea joka alueella, tosiaan tuli välillä pienen miehen olo kun katseli linnan muureja. Niin ja ymmärsin että toisella kerralla hahmot puhuisivat englantia. Saatto olla että pitää joku jippo tehdä, mutta sitten näkee kun pelin taas kohtapuolin pelaa uudestaan.

Ylös Bottom