Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Ikariam - Selainpeli

Vastaus: Ikariam - Selainpeli

Siis niitä resursseja joita saarella ei ole ei voi siis saada muuta kuin vaihtamalla?

Aluksi juuri näin.

Homma toimii siksi hyvin koska viinisaarella olijat eivät saa muuta kuin viiniä (paitsi puu), jolla pystyy vain kasvattamaan asukaslukuaan. Heillä ei sen sijaan tule rakennusmateriaaleja toisin kuin muiden saarien asukkailla. Se pakottaa heidät yhteistyöhön eri saarien kanssa kunnes pääsee laajentamaan toisen kylän eri saarelle.

Yleensä jos aloitussaari on viini, niin toinen kylä rakennetaan marmorille, tai toisinpäin. Näin toisesta saaresta saat pidettyä tyytyväisyyden korkeana (+ tulee lisää asukkaita -> maksaa sinulle kultaa ja lisää työvoimaa) ja toisesta saaresta saat rakennusmateriaaleja uusiin rakennuksiin ja päivityksiin.
 
Vastaus: Ikariam - Selainpeli

Paronilla keittää ja pahasti omalla saarella. Itse olen ainoa, joka potkii vauhtia saaren puuteollisuuden kehtykseen, muut poimivat tuotannon hedelmät sahalta ja sijoittavat koko oman tuotantonsa sotaväen tuottamiseen. Ei edes sen kehittämiseen. Meninpä sitten diplomaattisesti huomauttamaan, että olis kiva jos tuota sahaa muutkin potkisivat eteenpäin, niin johan tuli ölliäisiä kaupunkiini muurien läpi sekä sataman porteista. Oikein liittoutuivat paskiaiset minua vastaan :D

No sotasaaliit ovat tässä pelissä aivan naurettavan pieniä: sotaväen siirtokulut ovat enemmän kuin saatavat saaliit, ainakin näin alussa. Oli kyllä hymyssä pitelemistä, kun ryöstöretki vei varastoistani vain noin 0,1%. Tappionsa olivat sitten x 10 saatuun hyötyyn nähden...

Hitto mitä dildoja... Heti kun kehitykseni sen sallii, niin olen polkaisemassa konsolifinin kauppa- ja sotilasliittoa pystyyn... Saadaan edes jotain rotia tähän touhuun ja perkuleen peeloista eroon...
 
Vastaus: Ikariam - Selainpeli

Hitto mitä dildoja... Heti kun kehitykseni sen sallii, niin olen polkaisemassa konsolifinin kauppa- ja sotilasliittoa pystyyn... Saadaan edes jotain rotia tähän touhuun ja perkuleen peeloista eroon...

Voit muuten olla varma että meikäläisen Viimeiset Pirkkalaiset
tulevat rientäen apuun :).
 
Vastaus: Ikariam - Selainpeli

Taitavatpa tulla, käyttöehdoissa tai jossain oli jotain asiaa "tilauspalveluista".
 
Vastaus: Ikariam - Selainpeli

Eihän tuollaisia pelejä olisi mitään järkeä tehdä ilman moisia tienestimalleja.
 
Vastaus: Ikariam - Selainpeli

Jep jep...

Suurimman museon rakentaminen kestää reilu 100 000 päivää (tarkemmin sanottuna 101 699 päivää ja 6 tuntia) Eli noin 270 vuotta...

Joku gimmick tässä nyt on, josta en ihan täysin pidä... No sitkein apina voittaa ja se en taida olla minä..
 
Vastaus: Ikariam - Selainpeli

Täälläkin ollaan koukussa ja pahasti :D

rantapallo nimimerkillä mennään ja kylät:
Wouhios[67:55]
Shaumoios[66:55]
Kumios[66:56]
 
Vastaus: Ikariam - Selainpeli

Laitettu. Nyt vasta tajusin että saaren pitää tehdä yhteistyötä. Aika "ovela" idea.
No on tosi "ovela" idea :mad: Itse olen lahjoittanut enemmän puuta sahan kehittämiseen kuin muut asukkaat yhteensä. Sama Marmorikaivoksen kanssa. No ei auta kuin valittaa. Ja perustaa siirtokunta.
 
Vastaus: Ikariam - Selainpeli

Onko kellään kokeneemmalla pelaajalla selitystä tähän, vai onko kyseessä bugi.

Eli siis kun hyökkäsin 17 linkomiehellä tyhjään kaupunkiin, raportissa luki että yksi olisi menehtynyt. Kuitenkin joukkojen palattua takaisin niitä olikin jäljellä enää 11. Mihin nuo loput viisi katosivat? Sama juttu kävi uudestaan kun noilla 11 sotilaalla tein uuden hyökkäyksen ja niistä vain neljä palasi, vaikka taisteluraportti näytti pelkästään yhden miehen tappioita. Kultaakin oli ihan runsaasti varastossa joten ylläpitokustannuksiinkaan tuo ei kaatunut.

Vähän turhaa tuo ryöstely kun iteltä katoaa mystisesti aina useita jätkiä matkalle ja ryöstösaalista ei kuitenkaan tule kuin se vajaa sata puuta.
 
Vastaus: Ikariam - Selainpeli

Ymmärtääkseni se kaatuu siihen, että kehityksessä ei ole logistiikka, kartat yms. vastaavat ihan kohdillaan. Joukot "eksyvät" matkalla ja kuolevat nälkään ja sairauksiin jos ei ole kokkia tai lääkäriä matkassa (näin esimerkkinä)...

Ryöstely on tehty alussa todella yhdentekeväksi. Tiedä sitten kun on kunnon sotaliittouma millä pystyy miehittämään kaupunkeja, niin mitä sitten tapahtuu. Sitten se voi olla kannattavaa. Aluksi kannattaa varmaan kehittyä edes siirtomaa asteelle ja rakentaa kunnon liittolaissuhteet. Sitten kannattaa alkaa uhittelemaan ja ryöstelemään. Osaan kuvitella, että jos vuoden (pari kuukauttakin riittää jo kunnon rähinään) ajan jengi jaksaa roikkua tuolla ja vetää yhtä köyttä (konsolifin :p ), niin lopputuloksena voi olla todella massiivisia imperiumin välisiä taisteluita, joiden välimaastossa olisi todella ikävä olla aloittelevana noviisina.

Kehittykää kehittykää, sotia ehtii myöhemminkin. Ja paaaljon tyylikkäämmin. Kasarmien viimeisin yksikkö (kuumailmapallo pommeilla) saadaa ulos jo levelillä 22, mutta tekijät ovat jättäneet varaa levelille edit: 56 saakka... Tässä on potentiaalia jopa sen verran, että pelkästä pelaamisesta voisi ehkä maksaa sen 1-5/kk... Mutta jos ovat suunnitelleet sen niin, että resurssia ja kehitystä jos saa rahalla, niin näkemiin... Jostakin tähän on kuitenkin rahat revittävä...
 
Vastaus: Ikariam - Selainpeli

Mulla oli tuossa ryöstelyssä lähinnä ideana että hyökkäisin niiden kimppuun jotka ei suostu tuota yhteistä sahaamoa päivittämään. Laitoin viestiä saarikavereilleni että osallistua sen kehittämiseen ja osa on osallistunutkin, osa taas ei. Ei käy kyllä mulle että me yhdessä laitetaan pennimme likoon puunhakkaamoa varten kun joku lusmu vain vie puut välistä ja kehittää samoilla hiluilla armeijaansa tai jotain muuta. Mutta aika turhaahan tuo rosmoilu on jos tappiot on noin paljon suuremmat kuin hyöty.

Eikös tällaset yleensä mainostuloilla pyöri, että siinä mielessä vois olettaakin kaikkien maksullisten etujen pysyvän poissa pelistä. Minäkin kyllä lopetan siihen paikkaan kun tulee samaa meininkiä kuin travianissa, että rahalla saat ostaa paremman puuntuotannon tai armeijalle lisää voimaa.
 
Vastaus: Ikariam - Selainpeli

Tiedän tunteen tuon sahan kehittämisen suhteen :mad: Tämän takia haluan kasvaa mahdollisimman nopeasti ulos saareltani...

Mainosrahoittuusesta en tiedä... Yhtäkään mainosta en ole vielä nähnyt, joten aika heikolta sitten näyttää tulevaisuus.
 
Vastaus: Ikariam - Selainpeli

No on tosi "ovela" idea :mad: Itse olen lahjoittanut enemmän puuta sahan kehittämiseen kuin muut asukkaat yhteensä. Sama Marmorikaivoksen kanssa. No ei auta kuin valittaa. Ja perustaa siirtokunta.

Niin no se siinä tietysti on.
Nyt kun olen pelannut tätä vähän aikaa niin minusta kyllä Travian on paljon parempi ja selvempi. Tässä aika paljon asioista on kiinni muista, ainakin aluksi, kun taas Travianissa sai nolifetä sitä ihan rauhassa yksin ja kaikki oli kiinni omasta toiminnasta (paitsi farmatuksi joutuminen). Katsoo nyt et jaksaako tätä kauaa.
 
Vastaus: Ikariam - Selainpeli

Ei mainostuloilla tuollaisia pelejä pysty pyörittämään. Pientä lisätienestiä mutta ei sillä koko peliä pyöritetä. Jotain maksullista pitää löytyä.
 
Vastaus: Ikariam - Selainpeli

Palatsin rakennus menossa. Kristallisaarella ollaan, joten pitäs kasata 12k kultaa ja 1.25k puuta + 5 venettä, jotta pääsee siirtokuntaa rakentaan.

Puut ja venhot on kasassa 10k kultaa puuttuu :p. Marmorisaarelle seuraavaksi, kukaan ei mun lähellä myy marmoria eikä viiniä. Rikkiä ostin vissiin kohtuu edullisesti (4 kultaa kappale) 100 sitä ostin näin alkuun. Laajentuminen tässä on pakko tehdä ekana kun tosiaan ei tavaraa pysty ostaan (kun kukaan ei myy sitä tässä vaiheessa).

Meikäläisen saarella on hyvin jengi lahjoitellut sahaan, toki lusmujakin on. Tässä sahalahjoitukset tähän mennessä:

Twinlight Town roxas-focus 3,003 Taso 6 98 Työläiset
Kaupunki -__kinggis__- 1,937 Taso 3 81 Työläiset
Hikivuori Rixa 1,235 Taso 5 40 Työläiset
Kylähullut2 Blackhorce 1,021 Taso 7 56 Työläiset
Kaupunki ale98 940 Taso 4 40 Työläiset
Rhodos Tokku 337 Taso 5 98 Työläiset

Saha siis 6 tasolla. Tässä on tosiaan pienoinen suvantovaihe ny menossa kun tarttee kultaa. Kylän koko 5, enempää en pysty nostaan kun ei oo marmoria tarpeeksi.
Kehityksessä "Vieraat kulttuurit", tämän jälkeen käsittääkseni pystyy alkaa diplomatisoimaan.
"Mahdollistaa: Lähetystöjen rakentamisen"

Joten toiveissa on alkaa tekemään suhteita muihin KFINiläisiin, huomenissa. Sillä tohon kehitykseen menee 20h tällä tahdilla. Akatemia on 6 tasolla ja hetikun saan 30 kristallia lisää, alan kohottaan tasoa. Tosin en ainakaan 4h kun ton palatsin tekoon menee se aika (kristallia tulee 8/h).
7. taso Akatemiaan vaatii 524 puuta ja 279 kristallia.

Edit:

Senverran että tarkoitus olisi laajentaa samalle saarelle missä jäsen: Requn Saari: Neyios [28:42] pitää majaa, jos vain siellä vielä on tilaa. On meinaan meikäläisen naapurisaari.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Ikariam - Selainpeli

Itse rakensin eilen ensimmäisen siirtokuntani, marmorisaarelle itsekin. Tämän jälkeen tarkoitus viinisaarelle kyhätä toinen siirtokunta.
 
Vastaus: Ikariam - Selainpeli

Täytyy perua puheet tuosta ryöstelyn hyödyttömyydestä. Nyt olen 3 miekkamiehellä ja parillakymmenellä linkomiehellä ryöstellyt ja ihan hyvin tuosta saa voittoja. Ilmeisesti alkujaan mulla oli sittenkin ongelmana rahan loppuminen tuossa kun yksikköjä kuoli niin paljon. Nyt on useita tuhansia rahoja varastossa eikä joukkoja kuole kuin korkeintaan 1 per reissu. Ja jokaiselta tunnin kestävältä reissulta saa 200 puuta ryövättyä. Ylläpitokustannuksiahan joka reissuun menee aina useita satoja kolikoita, mutta tuolla nyt ei niin väliä ole kun rahaa on liiaksi asti kuitenkin. Ihan hyvä kauppa musta jos tuolla 500 kullalla saan 200 puuta.

Rakensin tuossa tuon palatsinkin, mutta en ole malttanu säästää että saisin uuden kaupungin perustettua. Pitää huomisaamuun odottaa niin yön aikana on varmasti kertyny tarpeeksi resursseja. Marmorisaarelle ajattelin laittaa kun nyt olen viinisaarella.
 
Vastaus: Ikariam - Selainpeli

Senverran että tarkoitus olisi laajentaa samalle saarelle missä jäsen: Requn Saari: Neyios [28:42] pitää majaa, jos vain siellä vielä on tilaa. On meinaan meikäläisen naapurisaari.
Tänne vain, on vielä muutama spotti vapaana.

Meillä on marmorilouhos tasolla 4 ja saha tasolla 7, joten puuta tulee jo ihan mukavasti.

Olisiko kenelläkään jo tarvittavat tutkimukset tehtynä että saisi lähetystön pykättyä? Voitaisiin minunkin mielestä jonkinlainen KFin- liitto perustaa.
Itselläni valmistuu juuri 40min päästä "kulttuurinvaihto" -tutkimus. Jos joku on halukas niin voitaisiin solmia sopimus, joka lisää kansan tyytyväisyyttä.

Pelaan nimellä Nikle, koordinaatit:
Saari: Neyios [28:42] (Forks)
Saari: Imeos [29:43] (Bayside)

Pistäkää PM, jos sopimukset kiinnostaa
 
Ylös Bottom