Iloiset tapahtumat yms.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja DarkShadow
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kaveri saa työpaikan ja on siitä innoissaan niin tässä on peruskateellisen suomalaisen reaktio. En ole monestikkaan Karpaasin kanssa samaa mieltä mistään, varsinkaan politiikasta ja Trumpista mutta silti hienoa, että on saanut hyvän duunin ja voi olla siitä iloinen. Tähän sopii hyvin, että ”Jos ei ole mitään hyvää sanottavaa niin älä sano mitään”.
Perinteinen suomalainen on se, joka maksaa viisikymppiä omasta pussista ettei naapuri saa satasta.

Ensinnäkin onnittelut @karpaasi urakehityksestä. Se on aina hienoa.

Mitä tulee myyntityöhön, niin onhan nyt B2B vähän eri kuin nämä Elisan "onko liittymäasiat kunnossa" -puhelut. Siinä rakentuu aika äkkiä ihan erilainen asiakas-myyjä suhde kuin B2C -myynnissä.

En ole muuten itse vastannut tällaiseen myyntipuheluun enää moneen vuoteen. Homma on hoitunut jo pitkään erilaisilla caller id -palveluilla, jolloin näen kuka soittaa. Ja jos en näe niin vielä vähemmän vastaan, vaan käyn ensin googlettamassa numeron, että tiedän kelle vastaan. En vain yksinkertaisesti halua puhua edes sitä "kiitos mutta ei kiitos" -puhelua. Tiedän kuitenkin jo valmiiksi etten ole ostamassa yhtään mitään.

Yli viisi vuotta olen yrittänyt päästä softamyyntiin (SaaS) töihin Lontoossa ja vaikka muutaman kerran pääsin kalkkiviivoille asti, niin koskaan en työtä saanut.

Nyt kuitenkin tärppäsi ja sain uuden duunin, jossa mun kuukausipalkka nousee niin paljon, että tuun ansaitsemaan yli 3500€ enemmän mitä vanhassa roolissa ja bonukset ovat sellaista luokkaa, ettei kehtaa edes sanoa.
Hyvä juttu! Saat leivän päälle muutakin kuin ylähuulen.

Kaveri saa työpaikan ja on siitä innoissaan niin tässä on peruskateellisen suomalaisen reaktio. En ole monestikkaan Karpaasin kanssa samaa mieltä mistään, varsinkaan politiikasta ja Trumpista mutta silti hienoa, että on saanut hyvän duunin ja voi olla siitä iloinen. Tähän sopii hyvin, että ”Jos ei ole mitään hyvää sanottavaa niin älä sano mitään”.
Jos luet sen alkuperäisen viestini, niin kyllä minä onnittelin ja sanoin, että on hieno asia. Ainahan uusi duuni, varsinkin mieleinen sellainen, on hieno asia. Enkä ole tippaakaan kateellinen, hyvähän se vaan on, kun tulee ihmisille onnistumisia.

Halusinpa nyt vaan todeta, mitä mieltä itse olen myyntityöstä. Näin asiakaspalvelutyötä ja työnjohtoa tehneenä sitä vaan suhtautuu tuputtamismyyntiin vähän eri tavalla. Olen muuten itsekin opiskeluaikoina tuota häirikkösoittelua joutunut rahan tarpeessa tekemään lyhkäisesti, onneksi löytyi nopeaan ihan oikeita töitä, eikä siitä soittelusta jäänyt positiivista muistikuvaa itselle. Yhtä positiivista asiakaskontaktia kohtaan tuli aika monta tympeää vastausta ja luurin lyöntiä korvaan.

Yleisesti olen työelämäni aikana huomannut, että sellaisia ihmisiä katsotaan vähän kummallisesti, jotka tulevat isoon ääneen ilmoittamaan saamistaan ylennyksistä, palkankorotuksista ja tulevista huikeista bonuksista. Ne on vähän sellaisia juttuja, joilla ei firman kahvitiloissa leuhkita noin niin kuin missään tilanteessa. Jos oma tulosbonus oli edellisellä tarkastelujaksolla erittäin hyvä, niin sillä ei leuhkita, eikä mennä kyselemään kolleegalta, että paljonko hän sai tulosbonusta, kun mä sain tän verran.

Uusi työpaikka hyvä, erittäin hyvä. Palkankorotuksilla ja 'niin hyvillä tulevilla bonuksilla, ettei kehtaa sanoa' leuhkiminen huono. En ole tippaakaan kateellinen, mutta palkoilla leuhkiminen, varsinkin tässä maailman tilanteessa, on vähän mautonta.

Uusi työpaikka, varsinkin sellainen, jonka perään on kysellyt jo pidemmän aikaa, on tietysti hieno asia. Siitä onnittelut. Onhan se 'kiva', jos ja kun voi näinä aikoina, kun Suomessa leikataan ja säästetään kaikesta, tulla paukuttelemaan henkseleitä, paljonko tulevassa paikassa kuukausipalkka, edut ja boonukset nousevat. Tulee vähän mieleen se yksi kokoomuslainen kansanedustaja, joka oli isoissa synttäribileissä juuri samaan aikaan, kun eduskunnassa puhuttiin ja äänestettiin tulevista toimeentulotukileikkauksista.
Jos tämä on vilpitön onnittelu, niin minä en ainakaan sitten niistä juuri välitä. Tai sitten olen vain saanut vääränlaisia onnitteluja.

Tuosta boldatusta kun ottaa vittuilun pois niin eipä juuri mitään jäisi jäljelle.

Tiesin, että ampiaispesään tässä sohaistaan, mutta itse itseäni toistaen, kyllä pointtina oli myös yrittää antaa eri näkökulmaa työuran kanssa aloitteleville. Eritoten koska myynti ei ole seksikästä, vaikka suurin osa ihmisistä ei tajua mitään b2b-myynnistä ja kuinka se myös kehittää sosiaalisia taitoja.

Mulla on maisterin paperit, mutta pohjalta aloitettiin ja 6 vuotta piti tulosta tehdä ennenkuin ensimmäinen ns. parempi pesti aukesi aikoinaan. Ei ollut oikotietä onneen.

@fabre, jos olisin halunnut tässä vain kehuskella, niin olisin todennut suoraan paljon on palkka ja paljon on bonukset.

Joulurauhaa kaikille ja jos täällä on myyntiä ura vaihtoehtona miettiviä, myös kansainvälisenä urana, ni saa laittaa yksityisviestiä.

Tiedätkö mikä on kysymys? Sellaista, kun ei viestistäni löytynyt. ;)
No pääsitpäs sanomaan. Hyvä! Hienosti olet vienyt keskustelua eteenpäin ja tuonut hurjasti lisäarvoa. Hyvää joulua hei sulle oikein kovasti. Sinäkin olet varmasti piikikkäine onelineriesi kanssa oikein mukavaa ja hyvää seuraa juhlissa ja muissakin keskusteluissa.

PS: Yllä olevassa viestissäsi on paha kielioppivirhe! Kieliopillisesti oikea kirjoitusasu olisi "Tiedätkö, mikä on kysymys?". Kyseisessä virkkeessä on kaksi persoonamuotoista verbiä(Tiedätkö ja on), joten väliin tulee laittaa välimerkiksi pilkku. Pääsinpäs sanomaan! Jatketaanko vielä, vai annetaanko jo olla, ennen kuin moderaattoreilla menee hermo?

Jos tämä on vilpitön onnittelu, niin minä en ainakaan sitten niistä juuri välitä. Tai sitten olen vain saanut vääränlaisia onnitteluja.

Tuosta boldatusta kun ottaa vittuilun pois niin eipä juuri mitään jäisi jäljelle.
No tämä. Vähän sama asia kun aloittaa lauseen sanoilla "Ei millään pahalla, mutta..." niin tietää ettei sieltä mitään hyvääkään ole tulossa. :)
Näinpä juuri ja vielä samaa lyttäystä pariin otteeseen.

Mutta joo, onnittelut tosiaan @karpaasi työpaikan johdosta! Varmasti hieno fiilis. :)
No pääsitpäs sanomaan. Hyvä! Hienosti olet vienyt keskustelua eteenpäin ja tuonut hurjasti lisäarvoa. Hyvää joulua hei sulle oikein kovasti. Sinäkin olet varmasti piikikkäine onelineriesi kanssa oikein mukavaa ja hyvää seuraa juhlissa ja muissakin keskusteluissa.
En tykkää juhlia, olen sellainen party-poopper! Ja kiitos! Kolmisen viikkoa lomaa niin onhan se mukavaa aloittaa joulunvietto. Ehtii hyvin kehitellä lisää one-linereita. ;)
PS: Yllä olevassa viestissäsi on paha kielioppivirhe! Kieliopillisesti oikea kirjoitusasu olisi "Tiedätkö, mikä on kysymys?". Kyseisessä virkkeessä on kaksi persoonamuotoista verbiä(Tiedätkö ja on), joten väliin tulee laittaa välimerkiksi pilkku. Pääsinpäs sanomaan! Jatketaanko vielä, vai annetaanko jo olla, ennen kuin moderaattoreilla menee hermo?
Ei, kyllä tämä oli niin huikaiseva kyhäelmä comebackille, että kumarran ja siirryn takavasempaan. Nyt olet lytännyt kanssa foorumistin iloista uutista (kahdesti), sekä todistanut olevasi minua taitavampi äidinkielessä, joten ei voi kuin ihailla ja kuvitella, kuinka tyytyväinen olet itseesi. :D

Viimeksi muokattu:
Tiesin, että ampiaispesään tässä sohaistaan, mutta itse itseäni toistaen, kyllä pointtina oli myös yrittää antaa eri näkökulmaa työuran kanssa aloitteleville. Eritoten koska myynti ei ole seksikästä, vaikka suurin osa ihmisistä ei tajua mitään b2b-myynnistä ja kuinka se myös kehittää sosiaalisia taitoja.

Mulla on maisterin paperit, mutta pohjalta aloitettiin ja 6 vuotta piti tulosta tehdä ennenkuin ensimmäinen ns. parempi pesti aukesi aikoinaan. Ei ollut oikotietä onneen.

@fabre, jos olisin halunnut tässä vain kehuskella, niin olisin todennut suoraan paljon on palkka ja paljon on bonukset.

Joulurauhaa kaikille ja jos täällä on myyntiä ura vaihtoehtona miettiviä, myös kansainvälisenä urana, ni saa laittaa yksityisviestiä.
Suomalaiset on vähän vammaisia kun näistä ei mukamas saa puhua :D Maailmalla kyllä ihmiset julkisesti iloitsee ja kertoo.
Mutta härmäläiset ollaan mitä ollaan. :)
Minusta on vaan siistiä että homma rokkaa siellä päässä! Iloinen puolestasi :)

p.s. ainiin, pitääkin matkustaa tuonne verovirastoon tästä kohta katsomaan mitä toi naapurin kiinalainen ruokabiologi tienaa :D Ai saatana mitä jos se tienaakin enemmän kun mä? Mitäs sitten? Alanko häiriköimään? Koputtelemaan seinään öisin? No jos tänne laittaa viestiä että kuinka paljon tienaa niin varmasti ainakin pommitan sen paskaksi täällä. Koska olen härmäläinen ;)

Viimeksi muokattu:
Suomalaiset on vähän vammaisia kun näistä ei mukamas saa puhua :D Maailmalla kyllä ihmiset julkisesti iloitsee ja kertoo.
Mutta härmäläiset ollaan mitä ollaan. :)
Minusta on vaan siistiä että homma rokkaa siellä päässä! Iloinen puolestasi :)

p.s. ainiin, pitääkin matkustaa tuonne verovirastoon tästä kohta katsomaan mitä toi naapurin kiinalainen ruokabiologi tienaa :D Ai saatana mitä jos se tienaakin enemmän kun mä? Mitäs sitten? Alanko häiriköimään? Koputtelemaan seinään öisin? No jos tänne laittaa viestiä että kuinka paljon tienaa niin varmasti ainakin pommitan sen paskaksi täällä. Koska olen härmäläinen ;)
Kuten aina, käytännön järjellä näissä mennään. En esim. keskustele samaa työtä tekevän työkaverini kanssa palkasta vaan siitä kuinka paljon korotusta yritetään saada jne.

Softahommaan lähdin tähtäämään, koska entinen työkaveri pääsi sisään ja kertoi järkyttävistä ansioista ja miten homma eroaa totutusta. Olisin varmaan edelleen rautamyynnissä, jos en olisi tätä tietoa saanut. Monesti on ystävien tilanteet aiheuttaneet kateutta, mutta antaneet myös potkua perseelle.

Kiitoksia @Murdoc ja @Dragonfly!

Olisin varmaan edelleen rautamyynnissä, jos en olisi tätä tietoa saanut. Monesti on ystävien tilanteet aiheuttaneet kateutta, mutta antaneet myös potkua perseelle.
Jotain Dellin palvelinrojuja? :D Maksaahan nekin jotain mutta joo. Olikohan jotain 40K€ toi mitä laitettiin rautaan inhouse (suomi) ympäristöön. Ja softat sitten olikin kuusinumeroisia summia.
SaaS pilvestä normaalisti sitten näille asiakkaille ketä oikeen kiinnosta missä se data sijaitsee. No sen verran kiinnostaa että offboardattiin (brexit :D) sieltä briteistä saksaan toi SaaS datacenter. Koska EEA only.

Viimeksi muokattu:
Ylläri että ilmestyy kateellinen vineemään aivan täyttä soopaa. Huomaa kyllä että ei ole työelämästä pätkääkään kartalla kun vertailee jotain lehtimyyjää B2B myyntiin :D.
@karpaasi onnittelut uudesta työstä!

Viimeksi muokattu:
Me joskus rakennettiin 3-4v yhtä kämästä end user portaalia asiakkaalle. Suomen elintarviketeollisuus, no noita ole kun kaksi isoa suomessa niin jompukumpi niistä. Soppari oli niin kämäsesti tehty ja myyty ni asiakkaalla oli vipuvoimaa jatkaa vaatimista. Musta on pikkuhiljaa tullut jonkinlainen RFP spelialisiti. Löytää ne pommit sieltä sopimustekstin seasta. Jos Karpaasin tuote on standardisoitu ja ei mitään liikkumavaraa minnekään niin sittenhän tuommoiseta tartte välittää :)

Sori, tarkoitin hardwarella ihan kailkia fyysisiä tuotteita!

Mä en ole noihin hommiin lähtenyt, liikaa omalle älykkyysosamäärälle ja ei oikein toi maailma tahdo kiehtoa.

Vaikka se kuinka klisee onkin, ni kyllä se jonkinlainen rakkaus lajiin saa jokaisen päivän maistumaan paremmin ja tietty auttaa uraa luodessa kun jaksaa panostaa enemmän intohimon avustamana.

Ylös Bottom