Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Indiana Jones and the Great Circle

Jos ei lasketa Indiana Jones -aiheisia Legopelejä, eikä mobiilipelejä, niin viimeisin Indian Jones -peli taitaa olla vuonna 2009 Wiille, PS2:lle, Nintendo DS:lle ja PSP:lle ilmestynyt Indiana Jones and the Staff of Kings. Joten Indiana Jones -pelejä ei ole viime aikoina ihan liikaa tehty.

Ja siis suurin osa Indiana Jones -peleistä ovat jollain tapaa seikkailupelejä, vai tarkoitatko jotain tietty tyyliä?
Nuo Indiana Jones-Lego-pelit ovat sinänsä varsin hyviä pelejä. Suosittelen, jos ei satu olemaan erityisesti allerginen Lego-peleille. Ja jos ”allergisuus” perustuu sinänsä ennakkoluuloihin, eikä Lego-pelejä ole kuitenkaan tullut koskaan kokeiltua, niin siinä tapauksessa kannattaa kyllä kokeilla.

Itse yllätyin aikoinaan, kun poikani ihan pienenä ollessa aloin hänen pelikaverinaan niitä pelaamaan co-oppina. Innostuin niistä niin, että lähes kaikki mahdolliset Lego-pelit on tullut sen jälkeen hankittua pleikkarille tai boksille. Itselläni oli juurikin ennakkoluulo kyseisiä pelejä kohtaan, ennen kuin niitä ensimmäisen kerran pelasin.
 
Nuo Indiana Jones-Lego-pelit ovat sinänsä varsin hyviä pelejä. Suosittelen, jos ei satu olemaan erityisesti allerginen Lego-peleille. Ja jos ”allergisuus” perustuu sinänsä ennakkoluuloihin, eikä Lego-pelejä ole kuitenkaan tullut koskaan kokeiltua, niin siinä tapauksessa kannattaa kyllä kokeilla.

Itse yllätyin aikoinaan, kun poikani ihan pienenä ollessa aloin hänen pelikaverinaan niitä pelaamaan co-oppina. Innostuin niistä niin, että lähes kaikki mahdolliset Lego-pelit on tullut sen jälkeen hankittua pleikkarille tai boksille. Itselläni oli juurikin ennakkoluulo kyseisiä pelejä kohtaan, ennen kuin niitä ensimmäisen kerran pelasin.
Joo, legopelit ovat ehdottomasti hyviä pelejä. Halusin erotella ne tässä tapauksessa, kun ovat vähän kuin oma lajityyppinsä. Perinteisemmät Indiana Jones -pelit ovat pitäneet vähän pidempää taukoa. :)
 
Joo, legopelit ovat ehdottomasti hyviä pelejä. Halusin erotella ne tässä tapauksessa, kun ovat vähän kuin oma lajityyppinsä. Perinteisemmät Indiana Jones -pelit ovat pitäneet vähän pidempää taukoa. :)
Minä innostuin joskus SW-legopeleistä mutta aika äkkiä siihen kaavaan väsyi. Indiana Jonesit taisi olla vielä ne, jotka kiinnosti ja Lego-Batmaneiden kohdalla ei innostus riittänyt edes testaamaan. Samalta nuo näyttää nykyäänkin.

Hyvää pelaamista silti mutta ähkyn saanee äkkiä Lego-peleillä aikaiseksi.
 
Jos ei lasketa Indiana Jones -aiheisia Legopelejä, eikä mobiilipelejä, niin viimeisin Indian Jones -peli taitaa olla vuonna 2009 Wiille, PS2:lle, Nintendo DS:lle ja PSP:lle ilmestynyt Indiana Jones and the Staff of Kings. Joten Indiana Jones -pelejä ei ole viime aikoina ihan liikaa tehty.

Ja siis suurin osa Indiana Jones -peleistä on jollain tapaa seikkailupelejä, vai tarkoitatko jotain tietty tyyliä?

Sitä missä käytetään hiirtä enimmäkseen pelaamiseen..
 
Hyvältä näytti. Aluksi vähän kummaksutti kuvakulman valinta, mutta jos kerran studiolla on enemmän osaamista ensimmäisen persoonan peleissä, on se todennäiköisesti aivan oikea valinta. Parasta kuitenkin, että peli julkaistaan jo tänä vuonna ja tämän pitäisi olla alan standardi. Niin väsyttävää nähdä muutaman sekunnin teasereita, jonka jälkeen epämäärinen teksti coming ja sen jälkeen pelistä ei kuulla mitään vuosiin.
 
En ole mikään suurin Indiana Jones fani, tietysti joitain leffoja (tai varmaan suurimman osan) olen nähnyt. Tämä peli ei siis etukäteen herättänyt juuri mitään tunteita, mutta tämän esittelypätkän jälkeen olen kyllä todella innostunut tästä. Mielestäni first-person toimii tässä erinomaisesta ja kuitenkin tietyissä kohtauksissa kamera siirtyy myös third-personiin. Tuntui siltä, että peliä näytettiin ehkä vähän liikaakin, mutta eiköhän suurimman osan ehdi unohtaa jo julkaisuun mennessä. Olikos tämä tulossa heti julkaisussa Game Passiin vai vasta myöhemmin?
 
Tämä peli ei siis etukäteen herättänyt juuri mitään tunteita, mutta tämän esittelypätkän jälkeen olen kyllä todella innostunut tästä.

Sama kävi myös täällä ja tuo trailerikin on jo pari kertaa tullut katsottua uudestaan. Tunnelman puolesta onnistuivat vakuuttamaan ja tuo monipuolinen stealth-puzzle-action vaikuttaa pelimekaanisesti mielekkäältä.
 
Ei noit hiirel pelattavii seikkailupelejä oikeen enää tehdä
Kyllä niitä tehdään mutta moniko osti täälä esimerkiksi Syberia: The World Before ja sitäkin taitaa saada nyt 10€ pintaan tarjouksista

Myös GOG saa satoja seikkailupeliä ihan pikkurahalla jos haluaa

Mitä tulee itse tähän Indy peliin niin onneksi ei lähdetty apinoimaan Uncharted peliä ja yritetään tehdä oman näköinen
 
Kyllä niitä tehdään mutta moniko osti täälä esimerkiksi Syberia: The World Before ja sitäkin taitaa saada nyt 10€ pintaan tarjouksista

Myös GOG saa satoja seikkailupeliä ihan pikkurahalla jos haluaa

Mitä tulee itse tähän Indy peliin niin onneksi ei lähdetty apinoimaan Uncharted peliä ja yritetään tehdä oman näköinen
Syberia: The World Before oli muuten paras peli mitä viime vuonna pelasin. Ei voi kuin suositella. Parissa päivässä ahmin tuon noin 13 tunnin seikkailun.
 
Ilonkyynel tuli silmäkulmaan kun ruudulle ilmestyi nextgen Harrrison (kauas on tultu Brosnanin Golden Eyesta) yhdistettynä Williamsin ikonisen tunnariin. Trailerilla kuultu Wilhelm-huuto kruunasi kaiken. Tämä voi olla jackpot.

Indiana ei ole Drake eikä Croftikaan. Viholliset kierretään tai vedetään nyrkillä pataan, jokunen saatetaan ampua ja konekivääriin ei kosketa kuin kerran tai kaksi. En kyseenalaista yhtäkään nähdyistä ratkaisuista.

Ei pidä innostua liikaa, mutta Legacy of Hogwarts, Alan Wake 2 ja koko ajan petrannut CyberPunk antavat luvan odottaa, että peliala on ottanut uudet laitteet omakseen ja ammattilaiset osaavat tehdä vaikka mitä kun on vain aikaa, näkemystä ja osaamista.
 
Kuuluuko Harrisonin naaman käyttö vakiona Indy -lisenssiin vai onko mies erilliskorvauksella saatu skannattua talteen ja Indy jatkaa elämäänsä tästä iäisyyteen?
 
Mulla ei ole kyllä suuria odotuksia tuon "senior narrative designer" tittelillä olevan modernin tyypin modernin tokaisu jälkeen..
Screenshot_20240131_203133_YouTube-picsay.jpg
 
Ylös Bottom