Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Indiana Jones and the Kingdom of the Crystal Skull

Vastaus: Indiana Jones and the Kingdom of the Crystal Skull

Heh, aika positiivisia kommentteja. Pakko nähdä. :D

Haha samat sanat, pakko nähdä oliko se nyt todella niin huono.Ei ne uudet Star Warssitkaan ihan huonoja ollut, ainkaan minun mielestä. Viidyttäviä leffoja ne olivat. Toki eivät olleet niin hyviä kuin ne vanhat.
 
Vastaus: Indiana Jones and the Kingdom of the Crystal Skull

Pakko tämä on käydä katsastamassa, vaikka täällä kritiikkiä onkin saanut osakseen. Itsekin lähden hakemaan tältä leffalta nostalgiaa ja niitä vanhoja kunnon Indy fiiliksiä. Pikkasen yliampuva meiniki sopii mielestäni Indy- leffaan kuin se kuuluisa nyrkki silmään. Onhan tämä kuitenkin saanut joissain paikoissa oikein positiivisiakin kommentteja osakseen. Eli itse en ainakaan ole suostunut vielä heittämään kirvestä kaivoon tämän leffan osalta.

Leffa kuitenkin jakaa ilmeisesti aika vahvasti kriitikkojen ja tavallisten tallaajien mielipiteet. Osassa paikkoja on sanottu olevan "jopa" parempi kuin the Temple of Doom, joka siis vanhoista Indy- sarjan leffoista on omastakin mielestäni se heikoin esitys. Harmittaa vaan tosissaan se, että herra Lucas on päästetty tähänkin leffaan vapaasti huseeraamaan CGI- efectiensä kanssa. Tämä jos mikä saattaa nimittäin "snadisti" latistaa tästä haettuja old- school fiiliksiä. Noh, mutta sittenpä se selviää, kun itse suuntaan tämän leffaan katsomaan.
 
Vastaus: Indiana Jones and the Kingdom of the Crystal Skull

Pakko tämä on käydä katsastamassa, vaikka täällä kritiikkiä onkin saanut osakseen. Itsekin lähden hakemaan tältä leffalta nostalgiaa ja niitä vanhoja kunnon Indy fiiliksiä. Pikkasen yliampuva meiniki sopii mielestäni Indy- leffaan kuin se kuuluisa nyrkki silmään. Onhan tämä kuitenkin saanut joissain paikoissa oikein positiivisiakin kommentteja osakseen. Eli itse en ainakaan ole suostunut vielä heittämään kirvestä kaivoon tämän leffan osalta.

Leffa kuitenkin jakaa ilmeisesti aika vahvasti kriitikkojen ja tavallisten tallaajien mielipiteet. Osassa paikkoja on sanottu olevan "jopa" parempi kuin the Temple of Doom, joka siis vanhoista Indy- sarjan leffoista on omastakin mielestäni se heikoin esitys. Harmittaa vaan tosissaan se, että herra Lucas on päästetty tähänkin leffaan vapaasti huseeraamaan CGI- efectiensä kanssa. Tämä jos mikä saattaa nimittäin "snadisti" latistaa tästä haettuja old- school fiiliksiä. Noh, mutta sittenpä se selviää, kun itse suuntaan tämän leffaan katsomaan.

Hehe, jos Temple of Doom on heikoin ja leffa on saman tasoinen niin se tulee olemaan klassikko minun kirjoissani. Satun pitämään Doomista. :p
 
Vastaus: Indiana Jones and the Kingdom of the Crystal Skull

Itse asiassa Lucasin CGI:t ovat aika näkymättömät
lukuunottamatta Indyn jääkaappi+ydinpommi yhdistelmää ja lopun ufo sekoilua
jopa niin näkymättömät, että vaimoni, joka on todella_kriittinen_tehosteiden suhteen, totesi niiden istuneen elokuvaan siten, että ne eivät varastaneet pääosaa.
 
Vastaus: Indiana Jones and the Kingdom of the Crystal Skull

Kuten spolerissa sanottua, elokuvan voi ottaa kahdelta kantilta. Itse en osaa valita puoltani ennen kuin olen nähnyt tämän toistamiseen. :rolleyes:

On kyllä pakko yhtyä että herran pointti tuolla aikaisemmin oli varsin hyvin perusteltu ja ymmärrettävissä. Mutta tässä välissä sopiikin kysyä, onko teille aiemmat Indyt sitten olleet pelkkiä parodioita? Itse en ole koskaan kokenut niitä MINKÄÄNLAISINA parodioina, en ikinä. Minulle ne ovat olleet SEIKKAILU elokuvia ja sellaisina ne aina tulevatkin pysymään (kolme ensimmäistä).

Siitä nyt on turha edes lähteä tasitelemaan kuka pitää ja kuka ei tästä leffasta. Mutta henkilökohtaisesti tämä elokuvasarja on vaikuttanut eniten omaan mielikuvitukseeni ja oman alan löytämiseen kuin mikään muu median tuotos. Jos joku niin minun pitäisi pitää tästä leffasta jo pelkän tausta tiimin johdosta, mutta jostain kumman syystä itselle ei edes tule huono omatunto sättiä tätä kyseistä uutukaista. Itse pidin myös Temple Of Doomista, paljonkin jopa. Ottaen huomioon että tämä osa näistä kolmesta oli eniten Lucasin ideoima. Kaikkihan sen tietävät että Lucasia ajava voima on raha mutta tämä elokuva antaa sellaisen kuvan että Spielbergkin on joutumassa samaan kehään. Toivon todella että tämä on ainoa erhe Spielbergin uralla, Lucas rypeköön raha suossa ewokiensa kanssa.
 
Vastaus: Indiana Jones and the Kingdom of the Crystal Skull

Tuomion temppeli on loistava elokuva. Uusin tekele ei pääse lähellekään. Kieltäytyikö Connery muuten roolista ikänsä vai käsiksen takia? Joku syy siihen muistaakseni kerrottiin.

Itse asiassa Lucasin CGI:t ovat aika näkymättömät
lukuunottamatta Indyn jääkaappi+ydinpommi yhdistelmää ja lopun ufo sekoilua
jopa niin näkymättömät, että vaimoni, joka on todella_kriittinen_tehosteiden suhteen, totesi niiden istuneen elokuvaan siten, että ne eivät varastaneet pääosaa.

No mites sitten
-takaa-ajo jyrkänteellä
-auto puun varassa koskeen
-Tarzan-leikit
-sotilasmuurahaiset raahavat ryssän pesäänsä
-alkukohtauksessa kaikki isommat törmäykset ja kolarit?

Itse odotin että nelosessa olisi CGitä käytetty vasta äärimmäisessä tilanteessa edellisten tapaan. Toimintakohtaukset olisi pitänyt tehdä oikeissa lavasteissa vanhalla tyylillä stuntteja käyttäen, hyvänä esimerkkinä kolmosen panssarivaunu-kohtaus tai ykkösen takaa-ajot. Massiiviset ulkokohtaukset ihmisten keskellä eksoottisissa kohteissa ykkösen tyyliin jäi myös puuttumaan. Melkein kaikki tehtiin studiossa tai tietokonein.

Revolveria ja ruoskaa olisi pitänyt käyttää enemmän, mutta yksittäisenä juttuna olisin halunnut nähdä tutun "hattu napataan viime hetkellä mukaan sulketuvan oven alta "-kohtauksen. Tuo on Indiana Joneksen yksi tavaramerkki, jota tuli oikein teatterissa odotettua, mutta turhaan.

Tämmöinen meininki oli mielessä, kun nelosta menin katsomaan: http://youtube.com/watch?v=Nm9tPzh3K6M Eli pettymys oli kova.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Indiana Jones and the Kingdom of the Crystal Skull

Kieltäytyikö Connery muuten roolista ikänsä vai käsiksen takia?

Eikös tuolle hepulle tarjottu kameo roolia leffaan mutta kieltäytyi siitä liian makoisan eläkeen takia.

EDIT: IMDBstä vielä: Lucas myös koki että Conneryn kameo olisi jättänyt katsojille pahan maun suuhun koska häntä ei nähtäisikään leffassa muutamaa minuuttia kauempaa. Ihan ymmärrettävää.

Massiiviset ulkokohtaukset ihmisten keskellä eksoottisissa kohteissa ykkösen tyyliin jäi myös puuttumaan.

Joo, tätä samaa asiaa jäin itsekkin kaipamaan. Tuntui että leffa oli tehty vain muutamalla kasalla ekstroja and that`s it. Tiesin että elokuva sijoittuu osittain etelä-amerikkaan ja jos kyseessä on näinkin rikas kulttuuri niin miksi käydä sitten rajalta hakemassa muutama maahanmuuttaja ja heittää ne leipä palkalla pällistelemään moottoripyörää? Olisivat edes lavastaneet paikan johonkin toiseen maahan (aivan kuten Raidersissa) eikä studiolle.
 
Vastaus: Indiana Jones and the Kingdom of the Crystal Skull

Ei se ihan huono ollut, ihan perus viihdyttävä. Toki ei yhtä hyvä kuin vanhat. Mutta viihdyin ja se kai oli tarkoitus. :)
 
Vastaus: Indiana Jones and the Kingdom of the Crystal Skull

En odottanut leffan olevan ihan noin huono kuin se oli! Käsittämätöntä perseilyä. :(
 
Vastaus: Indiana Jones and the Kingdom of the Crystal Skull

aivan onneton oli en kyllä ois uskonu indyn sekaantuvan avaruusolioihin hyi! :D
 
Vastaus: Indiana Jones and the Kingdom of the Crystal Skull

Kävinpähän kaverin kanssa katsomassa mutta ei se ollut yhtä hyvä kuin aikasemmat.
Ufot ja alienit oli kyllä aivan tylsä juttu.
 
Vastaus: Indiana Jones and the Kingdom of the Crystal Skull

Siinä olisi ollut munaa aivan helvetisti, jos Spielbergillä olisi ollut pokkaa
pistää E.T. loppuun. Nyt se oli niin klineinen, X-filesistä lainattu, harmaa, isosilmäinen humanoidi, että maailmassa ei ole mitattu sitä myötähäpeän määrää mikä katsojille tuli tuota loppua katsellessa.

Jopa sarjakuva-albumi elokuvasta vetää tyyllikkäämmän lopun kuin valkokankaalle päätynyt.

Indy: "Are they going to Space?"
vastaus: "no, they are going spece between spaces"
:eek::D:eek::D Hyvä Lucas, näin sitä pitää...

E.T. olisi ollut täydellinen lopetus ja osoitus huumorintajusta itseään ja omaa elämäntyötään kohtaan. Tämä ei...
 
Vastaus: Indiana Jones and the Kingdom of the Crystal Skull

Minä kyllä tykkäsin. Ei aivan yllä aikaisempien tasolle, muttei hirveästi häviäkkään. Se jääkaappistuntti alussa oli kyl jo aika älytön, mut toisaalta Indy on niin kova sälli, että mitä väliä:D 4/5
 
Vastaus: Indiana Jones and the Kingdom of the Crystal Skull

Itselläni oli oikein rattoisaa leffan parissa. Toki juonessa oli pari juttua, jotka olisi voinut jättää pois, mutta muuten leffa oli ihan jees. Vanhojen Indyjen fiilistä ei valitettavasti löydy, mutta vauhtia piisasi ja Ford oli ihan mainio. Kolme tähteä viidestä.

Se, ettei moni pidä elokuvasta on ihan ymmärrettävää, mutta nuo "Vuoden huonoin leffa" -kommentit ovat todella naurettavia, oikeastaan jopa säälittäviä. Katsokaa jotain "Meet the Spartans" tai vastaavia ja väittäkää tosissanne, että Indy IV on niitä huonompi. Vähän rotia niihin kommentteihin. :)
 
Vastaus: Indiana Jones and the Kingdom of the Crystal Skull

mutta nuo "Vuoden huonoin leffa" -kommentit ovat todella naurettavia, oikeastaan jopa säälittäviä. Katsokaa jotain "Meet the Spartans" tai vastaavia ja väittäkää tosissanne, että Indy IV on niitä huonompi. Vähän rotia niihin kommentteihin. :)

Kyllähän se ihan faktaa on, että tämä on Spielbergin yksi huonoimmista elokuvista ja juuri sellaista "viihdyttävää" perusjenkkivääntöä, joka nykyään on muodissa. Rahat menivät täysin hukkaan tämän turjakkeen takia. :mad:
 
Vastaus: Indiana Jones and the Kingdom of the Crystal Skull

Onkos dvd-julkaisupäivästä mitään tietoa? Jaksa elokuvissa ikinä käydä jos ei satu olemaan ilmaislippuja ja tekisi mieli nähdä tämä :p
 
Vastaus: Indiana Jones and the Kingdom of the Crystal Skull

Onkos dvd-julkaisupäivästä mitään tietoa? Jaksa elokuvissa ikinä käydä jos ei satu olemaan ilmaislippuja ja tekisi mieli nähdä tämä :p

Trust us, you don`t want to see this movie :D jos nyt ihan pakko on raina käydä katsomassa niin käy nyt hyvä mies ennemmin leffassa! Sitten se harmittaa vielä enemmän kun olet DVDstä maksanut tuplasti enemmän ;)

Ja vastaus kysymykseen: Eiköhän se joskus vuoden lopulla ilmesty, ensi vuoden alusta sen löytää varmasti jo ale-laarista minne se kuuluukin ;)
 
Vastaus: Indiana Jones and the Kingdom of the Crystal Skull

Kyllähän se ihan faktaa on, että tämä on Spielbergin yksi huonoimmista elokuvista ja juuri sellaista "viihdyttävää" perusjenkkivääntöä, joka nykyään on muodissa. Rahat menivät täysin hukkaan tämän turjakkeen takia. :mad:

Leffa oli ihan hyvä ja hauska, mutta loppu oli kyllä täydellistä soopaa ja naama ei pysynyt peruslukemilla. Ehkä yksi kaikkien aikojen surkeimmista lopuista.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Indiana Jones and the Kingdom of the Crystal Skull

Hitot spoilereista:

koko elokuvan olisi pelastanut se, että perus X-files harmaan, isosilmäisen ukkelin tilalla olisi ollut itse E.T. Se olisi kertonut sellaisesta kyvystä kuin nauraa omille töilleen ja siihen huumoriin olisi koko muu maailma hymyssä suin yhtynyt. Nyt se on niin otsa rypsyssä tehty humanoidi, että ihan itkettää. Se ei ole Indiana Jones maailmasta, E.T. olisi ollut...
 
Ylös Bottom