Vastaus: inFamous 2 [Hype]
inFamous 2:n demo oli melkoinen pettymys. Odotin screenshottien perusteella grafiikan ottaneen reilun harppauksen eteenpäin, mutta mitä vielä. Sahalaitaa löytyy edelleen paljon, mutta silti HUOMATTAVASTI vähemmän kuin ykkösessä, jossa se oli aivan kauheaa. Hahmot näyttää nyt tosin paljon paremmalta ja välinäytösten animaatiot ei oo enää "konemaisia". Valitettavasti Colen liikkeet ovat edelleen hyvin "terminaattorin" oloisia, etenkin puhelinlangalla juostessa (ei siis liukuessa vaan juostessa); tyyppi juoksee aivan kuin serkkunsa Sly Cooper... :|
Sen sijaan telekinesis-voimilla pelleily oli paras uudistus koko pelissä. Autojen ja muun roinan heitteleminen on siistiä ja käytinkin sitä melkeinpä sähkövoimia enemmän hyväkseni. Myös auton päälle pystyi menemään ja nostamaan täten itsensä auton mukana ilmaan ja heittämään sitten auton siitä voimien avulla eteenpäin Colen hypätessä pois "kyydistä". BOOM!
Ragdoll-fysiikoita ei löydy edelleenkään, mikä oli ykkösosan suurin miinus omasta mielestäni. Telekinesis-voimalla ei pysty myöskään nostamaan hahmoja, mikä on harmi. Olisin halunnut leikkiä Darth Vaderia. Tosin ilman ragdoll-fysiikoita tääkin leikkiminen olis ollut melko kökköä. Kerkesin kolme ekaa tehtävää tehdä ja vaikutti aivan samanlaiselta kuin ykkönen. Telekinesis ja lyömäase toivat pelaamiseen jotain uutta, mutta tuokin "sähkömiekka" pystyy tekemään vain tyyliin ehkä neljä erilaista iskua, eli combojakin löytyy kait vain kaksi erilaista eli nää perus [neliö, neliö, kolmio] tai [neliö, neliö, neliö, kolmio]. Jei... Lisäksi kamera lukittautuu ikävästi viholliseen iskuja tehdessä ja kun vihollisen esim. hakkaa alas katolta, haluaisin nähdä kuinka tyyppi putoaa alas, mutta kamera on edelleen lukittautunut ja sitä ei voi ohjata ennen kuin kaveri makaa jo asfaltin pinnassa.
Alkunäytös, jossa kerrattiin ykkösosan tapahtumia ja vähän mitä sen jälkeen tapahtui, vaikutti mielenkiintoiselta. Tarina onkin edelleen pääosassa tässä pelissä, mikä olikin inFamousin paras osa-alue. Sivutehtävät ei oo nyt enää vissiin tavallaan "tehtäviä", vaan ne on vain kaupungissa sattumalta tapahtuvia "random encountereita", kuten RDR:n tavoin vois sanoa. Harmi vain että vastaan tuli neljä mielenosoittajajoukkiota ja kaksi pahoinpitelyä sekä yksi elvytystä tarvitseva henkilö. That's it. Että melkoista toistoa tulee nuokin varmaan olemaan. Noita tapauksia ratkoessa saa sitten joko hyvää tai huonoa karmaa.
Kokonaisuudessaan kyllä petyin. En kyllä paljoa edes odottanut ykkösosan jälkeen, mutta silti. Ykkösen ongelmat, kuten alkeelliset fysiikat (mainittakoon tähän vielä että jotkut osat taloista voi kakkosessa sortua, mutta kaikki putoava roina katoaa hetkessä kuin tuhkana tuuleen...), tylsä kaupunki ja ilmeisesti sivutehtävät on kauheeta toistoa (ainakin demossa), kiipeilemisen kankeus ja lievä sahalaitaisuus, ovat kaikki läsnä myös kakkososassa. En tule maksamaan tästä pelistä kyllä täyttä hintaa. Zavvista 22 euroa, niin voin silloin tilata.
inFamous 2:n demo oli melkoinen pettymys. Odotin screenshottien perusteella grafiikan ottaneen reilun harppauksen eteenpäin, mutta mitä vielä. Sahalaitaa löytyy edelleen paljon, mutta silti HUOMATTAVASTI vähemmän kuin ykkösessä, jossa se oli aivan kauheaa. Hahmot näyttää nyt tosin paljon paremmalta ja välinäytösten animaatiot ei oo enää "konemaisia". Valitettavasti Colen liikkeet ovat edelleen hyvin "terminaattorin" oloisia, etenkin puhelinlangalla juostessa (ei siis liukuessa vaan juostessa); tyyppi juoksee aivan kuin serkkunsa Sly Cooper... :|
Sen sijaan telekinesis-voimilla pelleily oli paras uudistus koko pelissä. Autojen ja muun roinan heitteleminen on siistiä ja käytinkin sitä melkeinpä sähkövoimia enemmän hyväkseni. Myös auton päälle pystyi menemään ja nostamaan täten itsensä auton mukana ilmaan ja heittämään sitten auton siitä voimien avulla eteenpäin Colen hypätessä pois "kyydistä". BOOM!
Ragdoll-fysiikoita ei löydy edelleenkään, mikä oli ykkösosan suurin miinus omasta mielestäni. Telekinesis-voimalla ei pysty myöskään nostamaan hahmoja, mikä on harmi. Olisin halunnut leikkiä Darth Vaderia. Tosin ilman ragdoll-fysiikoita tääkin leikkiminen olis ollut melko kökköä. Kerkesin kolme ekaa tehtävää tehdä ja vaikutti aivan samanlaiselta kuin ykkönen. Telekinesis ja lyömäase toivat pelaamiseen jotain uutta, mutta tuokin "sähkömiekka" pystyy tekemään vain tyyliin ehkä neljä erilaista iskua, eli combojakin löytyy kait vain kaksi erilaista eli nää perus [neliö, neliö, kolmio] tai [neliö, neliö, neliö, kolmio]. Jei... Lisäksi kamera lukittautuu ikävästi viholliseen iskuja tehdessä ja kun vihollisen esim. hakkaa alas katolta, haluaisin nähdä kuinka tyyppi putoaa alas, mutta kamera on edelleen lukittautunut ja sitä ei voi ohjata ennen kuin kaveri makaa jo asfaltin pinnassa.
Alkunäytös, jossa kerrattiin ykkösosan tapahtumia ja vähän mitä sen jälkeen tapahtui, vaikutti mielenkiintoiselta. Tarina onkin edelleen pääosassa tässä pelissä, mikä olikin inFamousin paras osa-alue. Sivutehtävät ei oo nyt enää vissiin tavallaan "tehtäviä", vaan ne on vain kaupungissa sattumalta tapahtuvia "random encountereita", kuten RDR:n tavoin vois sanoa. Harmi vain että vastaan tuli neljä mielenosoittajajoukkiota ja kaksi pahoinpitelyä sekä yksi elvytystä tarvitseva henkilö. That's it. Että melkoista toistoa tulee nuokin varmaan olemaan. Noita tapauksia ratkoessa saa sitten joko hyvää tai huonoa karmaa.
Kokonaisuudessaan kyllä petyin. En kyllä paljoa edes odottanut ykkösosan jälkeen, mutta silti. Ykkösen ongelmat, kuten alkeelliset fysiikat (mainittakoon tähän vielä että jotkut osat taloista voi kakkosessa sortua, mutta kaikki putoava roina katoaa hetkessä kuin tuhkana tuuleen...), tylsä kaupunki ja ilmeisesti sivutehtävät on kauheeta toistoa (ainakin demossa), kiipeilemisen kankeus ja lievä sahalaitaisuus, ovat kaikki läsnä myös kakkososassa. En tule maksamaan tästä pelistä kyllä täyttä hintaa. Zavvista 22 euroa, niin voin silloin tilata.