Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

inFamous [Hype ja hankintahehkutus]

Vastaus: inFamous [Hype]

Ja kun edellisessä viestissä tuli tuosta tyylikkyydestä mainittua, erityisesti viemäreissä liikkuessa valaistus ja varjot ovat komeaa katseltavaa. Myös juonta kuljettavat sarjakuvapätkät sytyttävät.

Viemärit ovat kyllä visuaalisesti todella upeita. Muuten peli on lähinnä "ihan kivan näköinen". Ei ruma, mutta ei niinkään komea, että se kaipaisi erillistä mainintaa. Mutta kun ottaa huomioon, että kaupunki on ehkä jopa eläväisempi mitä GTA IV:n, niin ei tätä voi yhtään ihmetellä. Tosin Cole on yksityiskohtaisesti tehty. Ja animaatio toimii. Ja niin toimii myös ääninäyttely.

Ja tosiaan tuo sarjakuvamaisesti toteutettu tarinankerronta on toteutettu loistavasti. Sopivan makaaberia näin suomalaiseen makuun :).

Lisäksi tarvii mainita, että peli on ensimmäinen peli ikinä missä olen oikeasti miettinyt noita moraalisia valintoja. Ennen aina vastaavissa tilanteissa olen hetkeäkään miettimättä valinnut pahan vaihtoehdon :D.
 
Vastaus: inFamous [Hype]

Mahtava peli tähän mennessä, ensimmäinen kaupunki meni eilen läpi kun ei voinu lopettaa pelaamista. Yksi niistä harvoista peleistä joissa on hauskaa vaan pyöriä ympäriinsä ja etsiä tavaroita. Muutaman kerran tuli samanlaisia tehtäviä vastaan mutta ei haittaa pätkääkään.
 
Vastaus: inFamous [Hype]

Aivan pakko-ostos tästä tulee, ku pelkkää demoaki oon kohta mättäny yhteensä jonku 6 tuntia :D
 
Vastaus: inFamous [Hype]

Laitat sen käyttiksen kielen englanniksi, sen verran pitäs tietää jo ton konsolin toimintaperiaatteista kun itsekkin vain pari päivää vekottimen omistaneena tuon olen hoksannut :)

No mutta, demosta. Tulipas paljon mieleen xbox360:sen Crackdown, ja sehän on vain hyvä asia.
Tosi paljon on yhtäläisyyksiä, mutta silti aivan omanlaisensa meininki tässä. Varsin mukavalta tuntuu peli, kyllä varmaan menee hankintaan.

EDIT:Oho, vastasin varmaan useamman sivun takaiseen viestiin vahingossa.. :D
 
Vastaus: inFamous [Hype]

Laitat sen käyttiksen kielen englanniksi, sen verran pitäs tietää jo ton konsolin toimintaperiaatteista kun itsekkin vain pari päivää vekottimen omistaneena tuon olen hoksannut :)

EDIT:Oho, vastasin varmaan useamman sivun takaiseen viestiin vahingossa.. :D

Ei sit oo voinu laittaa yhtää vaikeemmaks... :mad:
Saatana ku on taas älykkäästi tehty.
 
Vastaus: inFamous [Hype]

Ei sit oo voinu laittaa yhtää vaikeemmaks... :mad:
Saatana ku on taas älykkäästi tehty.
Yritä käsittää, että kyseessä on demossa oleva bugi. Myyntiversiossa kieli on englanti, olipa Pleikkarin käyttökielenä suomi taikka englanti.
 
Vastaus: inFamous [Hype]

Yritä käsittää, että kyseessä on demossa oleva bugi. Myyntiversiossa kieli on englanti, olipa Pleikkarin käyttökielenä suomi taikka englanti.

Miten niin yritä käsittää? Minusta minulle ei olla kerrottu suoraan, että tässä olisi jogu bugi.
 
Vastaus: inFamous [Hype]

Minusta minulle ei olla kerrottu suoraan, että tässä olisi jogu bugi.

Ei asiaa suoraan kerrottu, eikä sitä ole monelle muullekkaan suoraan kerrottu, vaan ovat hienosti osanneet tätä ketjua lukea omatoimisesti.

Asia on ketjussa mainittu useampaankin otteeseen kun viitsii hivenen vanhoja viestejä lukea.
 
Vastaus: inFamous [Hype]

Mahtava peli tähän mennessä, ensimmäinen kaupunki meni eilen läpi kun ei voinu lopettaa pelaamista. Yksi niistä harvoista peleistä joissa on hauskaa vaan pyöriä ympäriinsä ja etsiä tavaroita. Muutaman kerran tuli samanlaisia tehtäviä vastaan mutta ei haittaa pätkääkään.

Mullakin peli työn alla ja samansuuntaisia ajatuksia (eka kaupunginosa nyt takana ja 100% "free"). Aika koukuttavahan tuo on kunhan vauhtiin pääsee (alussa varmasti saattaa hieman hakea, jos haluaa sitä perus-räiskintää, ajoneuvoja tai että pääsisi talojen sisälle). Tehtävät olivat ainakin mulle sopivan pituisia ja niiden vaikeustaso (mulla "normal") kohdallaan. En nimittäin ole sitä tyyppiä, joka varsinaisesti rakastaa jauhaa samoja pitkiä tehtäviä kerta toisensa jälkeen (että olisi checkpointit kaukana, tehtävien vaikeustaso heittelisi liikaa, yms). Ja onneksi ei tarvitse ajella autolla (kai..), sillä GTA on nähty. Kaupunki on jotenkin "sopivan" kokoinen tälle pelille.

Itse hyppiminen, kiipeily ja sen sellainen on myös hyvin toteutettu, sillä ei tarvitse koko ajan pelätä (mikä turhauttaa todella äkkiä jos näin on) että hypyt ja muut menisivät pieleen, sillä Cole saa kyllä yleensä ottaen aika hyvin otteen (ja voi pudottautua varsin korkealta). Tuo osa pelaamista on siis koko ajan sopivan letkeää myös, sillä haasteet tulevat lopulta muualta kuin mistään "platformer"-tehtävistä (vaikka joitakin sellaisiakin tavallaan on). Ja joo, kaupungissa voi myös pyöritä etsimässä bonus-juttuja ilman että se olisi liian tylsää.

Mitä itse toimintaan tulee, niin sähköiset voimat ovat nekin mun makuun (vaihtelua niistä perus MG/shotgun/ym osastosta) ja kyllä niillä vihut saa nurin tehokkaasti (kraanatti on välillä jopa "liiankin tehokas"). Sitten vielä kun hoksaa, että "katoilta hyökkäämällä" (tai ainakin kattoja hyödyntämällä) on usein helpompaa taistella isompaa porukkaa vastaan, niin peliin tulee pientä strategista puolta kans (ainakin itse mielsin, että oli hauskaa ikäänkuin yrittää yllättää pahat pojat jostain katon kautta tms - heittää sticky bomb yhteen kiinni ja katsoa kun 3-4 räjähtää kerralla.. ;) ). Eihän noissa toimintakohtauksissa varsinaisesti tarvitse olla kovinkaan strateginen nero, mutta tietyt tyylit kyllä auttaa (vs. että juoksee sähköaseet tanassa suoraan vihollisten keskelle).

Siitä en ole ihan varma, että onko tuo kaupungin "populaatio" kovinkaan uskottava (tilanteeseen nähden siis). Jotenkin tyypit ovat välillä aivan liiankin "rennon" (tai se vaikutelma jostain kumman syystä tulee) oloisia ja sellainen "hei-me-taputetaan-meidän-sankarille" on vähän jopa kökköäkin välillä. Ja siellä ne vaan pyörii keskellä vaikka pahat pojat hyökkää ja autoja räjähtelee (mikä vähän huono välillä kun yritän pelata "good guy"-mentaliteetillä ja niin, ettei sivullisia kuolis). Mutta toisaalta nuo kaduilla kävelevät ihmiset ovat (lähes) aina yhtä monotonista sakkia näissä sandbox-peleissä.

Tuo "hyvä karma" vs "paha karma" on tehtävissä (ainakin eka kaupunki) aika simppeliä (liiankin?), sillä ei ole kovin vaikeaa vaikka valitsee aina sen "hyvän" (vaikka tavallaanhan sen valinnan pitäisi ikäänkuin tuoda "enemmän duunia" tehtävän suorittamiseen). Mutta kyllä tuo valinta tuo toki peliin taas yhden lisämausteen.

En ole itse mikään "open world/sandbox"-pelien superfani (mulle "putkijuoksu" täysin ok - vaikka forumeillahan lähes joka peli tuntuu sellainen olevan - ja se on sit huono juttu), mutta InFamous kyllä toimii tosi hyvin lajissaan. Vielä liian aikaista antaa lopullista arvosanaa, mutta ainakin siellä 8/10 mennään takuuvarmasti (ei ole se "9" kaukana sekään). Mielenkiintoista tosin nähdä, että mitä vaihtelua tuo toinen kaupunginosa lopulta sitten tuo (en tosin paljasta nyt mitään), vasta 1-2 tehtävää siellä takana..
 
Vastaus: inFamous [Hype]

Kiitos Cobretti hyvästä ja kattavasta arviosta! En ole itse vielä tehnyt lopullista ostopäätöstä ja juuri tän kaltaisia käyttäjien arvioita olen kaivannut. Tuossa oli mukana paljon asioita, joita itse pohdin demon aikana myös, ja olikin mukava kuulla niistä kommentteja.

Ensimmäinen asia, joka mulle tuli mieleen kun hyppelin Colella ympäri kyliä oli: "miksi tämä hahmo ei ole Batman tai Spiderman?" Siis se tuli ihan spontaanisti mieleen. Joku vastaavanlainen Spiderman open world -peli mulla aikanaan olikin(jotenkin jätti vaan kylmäks), mutta hämähäkkimies infamouksen tekijöiltä ja konseptilla ois niin jees!

Mutta kaiken kaikkiaan lupaava peli, ja mulle tärkeää on aina ollu jonkulainen realistisuuden säilyttäminen ja tunne, ja sen takia odotan tätä paljon enemmän kuin tuota myös kieltämättä lupaavaa Prototypea.

Ja eikun varaamaan...
 
Vastaus: inFamous [Hype]

Mites on hinta tuleeko heti julkaisussa maksamaan se 70 e ku olen tässä säästänyt rahaa?. Ja millon peli tarkalleen ilmestyy?
 
Vastaus: inFamous [Hype]

Mites on hinta tuleeko heti julkaisussa maksamaan se 70 e ku olen tässä säästänyt rahaa?. Ja millon peli tarkalleen ilmestyy?
27. päivä ja inFamous on ihan normaalihintainen peli, eli ei missään tapauksessa yli seitsemääkymppiä. (Tai no, jokin CityMarket tai Prisma saattaa pyytää jopa 74,90 e, mutta eiköhän tuo hinta muualla keiku 59-69 euron kieppeillä.)
 
Vastaus: inFamous [Hype]

Saakohan tuota Uncharted 2:sen beta koodia jos gigantista tai muualta Suomesta ostaa?
 
Vastaus: inFamous [Hype]

Joku vastaavanlainen Spiderman open world -peli mulla aikanaan olikin(jotenkin jätti vaan kylmäks), mutta hämähäkkimies infamouksen tekijöiltä ja konseptilla ois niin jees!

Heh, itsekin vähän mietin, että joku Spider-man-peli samalla "pelimoottorilla" saattaisi toimia aika hyvin (tietyin muutoksin tosin). Mutta ehkä inFamousin yksi vetovoima on juuri se, että sen sankari on kuitenkin ikäänkuin "tavis joka sai sattumalta supervoimat". EDIT: Hetkinen, Hämishän taitaa mennä samaan sarjaan.. ;)

Mutta kaiken kaikkiaan lupaava peli, ja mulle tärkeää on aina ollu jonkulainen realistisuuden säilyttäminen ja tunne...

Niin, mikä on "realistista" ja mikä ei, mutta inFamousissa on tosiaan tuo puoli, että ikäänkuin viattomia sivullisia pyörii kaduilla ja ympärillä (maan tasolla) koko ajan. Joten jos haluaa pitää valtaosan niistä hengissä, niin pitää varmaan miettiä miten laajasti sitä energiaa räiskii. Jos pamauttaa vain surutta autoja ilmaan yms, niin yleensä ainakin muutama viatonkin tyyppi kuolee vierestä (jos tulee ketjureaktio, niin sitten helposti enemmän).

Itsestä ainakin voisi tuntua jopa tylsältä, jos ihan surutta vain tuhoaa kaiken tiellään kenestäkään välittämättä. Toisaalta en ole ihan varma, miten tuo karma toimii noiden kuolleiden sivullisten kanssa (joitakin menee lähes pakostakin kun roistoja pukkaa kadunkulmasta kimppuun). Ehkä se laskuri laskee, en ole niin tarkkaan seurannut koska se on kuitenkin "plussalla" ja porukka on mua kohtaan yleensä ollut positiivinen (ja koska olen auttanut tyyppejä "takas jaloilleen" jo vaikka kuinka monta, niin ehkä parilla kuolleella ei niin väliä kuitenkaan).

Mutta toki voi pelata sitten "pahaa karmaa", jossa osin eri tehtäviä ja varmaan sit voi listiä vähän kaikkea mikä liikkuu (vai voiko?). Siitä puolesta en oikeastaan osaa niin paljon sanoa, mutta en kuitenkaan itse saisi siitä (bad guy) varmaan samoja fiiliksiä kuin nyt, joten näin mennään jatkossakin. Fallout 3:kin meni ihan "good guy"-mentaliteetillä.

Toinen alue nyt menossa, mutta koska en halua kauheasti mitään spoilata, niin kommentoin lisää kun porukka enemmän pelannut peliä. Toki sitä kaipaa vähän vaihtelua ainakin sen eka saaren jälkeen, joten mielenkiinnolla pelataan.

ps. Playstä muuten EUR 51.99 Free Delivery (Uncharted 2 BETA mukana):
Play.com (UK) : inFamous (with Uncharted 2 BETA Access Code) : PlayStation3 - Free Delivery
 
Vastaus: inFamous [Hype]

Onko moni menossa ostamaan tätä heti julkaisussa?

Itse olen tällä viikolla, luultavasti torstaina ostamassa koska huomenna menoa. Pelaamaan pääsen vasta lauantaina koska peli tulee koulunpäättymis lahjaksi. Siis aivan sovittu juttu jos joku ihmettelee et "minkäs lainen lahja se semmonen o" :D
 
Vastaus: inFamous [Hype]

Mä taas ajattelin heti huomenna käydä jos saan vielä jotain todistus-rahaa tms.
 
Ylös Bottom