Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

inFamous: Second Son

  • Viestiketjun aloittaja OK
  • Aloituspäivämäärä
Vastaus: inFamous: Second Son

Lopputekstit valuvat parhaillaan taustalla. Takana on kertomus erillaisuudesta keskuudessamme. Kuinka paljon annamme sille tilaa vai annammeko? Ei mitään elämää suurempaa, mutta paikoin jopa oikein viihdyttävää. Päähahmot sopivat rooleihinsa ja kun puheet on tekstitetty suomeksi, pysyy niissäkin mukana kaiken aikaa. Juonenkäänteissä annetaan pelaajalle valta valita "hyvän ja pahan väliltä".

Kontrollit ovat yksinkertaisen helpot omaksua. Sieltä tulee mm. syöksy aina ympyrästä, riippumatta mikä voima on käytössä. Eeppiset mittasuhteet helposti tavoittavissa pomotaisteluissa tämä on tärkeää. Ohjaus ei missään vaiheessa hyppää siis silmille. Kaikki pelaa suoraan selkärangasta. Yhden käden sormilla voidaan laskea ne kerrat kun hahmo takertui väärässä kohtaa roikkumaan. Liikkuminen kaupunkimiljöössä on hyvin jouhevaa.

Graafisesta loistosta on ketjussa mainittu useasti. Itselle nextgen-näyttöjä tuli jo Killzonen puolelta. Siellä samoin kuin täällä on selkeä ero entiseen konsolipolveen repäisty ammottavan isoksi railoksi. Valoefektit hämmästyttävät. Samoin tekee ruudunpäivityksen hyvä taso.

Syksyn ruskan väreihin pukeutuneesta Seattlestä ei ollut kiire pois. Vedin pelin läpi hyviksenä täydet 100% ja aikaa tähän meni arviolta 21 tuntia. Vaikeustasolla normaali. Riittävän pitkä. Sivutehtävät toistavat itseään, niissä olisi voinut olla enemmän vaihtelua. Musiikki olisi voinut vahvemmin olla esillä grungen kotikaupungissa. Mikä olisi ollutkaan hienompaa kuin Nirvanan biisien temmossa tuottaa yleistä härdelliä. Pahiksen rooli vielä vetämättä. Ehkä tämä hetki tulee siellä koettua.

Erinomainen pipo päässä vedetty parkour-rymistely supervoimilla.

8 1/2
 
Vastaus: inFamous: Second Son

Tuli pelailtua pahiksena peli läpi ja olihan se vallan mainio kokemus. Ainut huono puoli oli se että en saanut upotettua kovin paljoa pelitunteja peliin ja näyttää että olen yli 85 % pelistä jo rymynnyt läpi.

Cole's Legacy DLC oli ihan turhake mutta saihan siitä sen hienon takin kuitenkin hahmolle.

Pitää varmaan alkaa pelailemaan hyvänä tyyppinä vielä tuo läpi ja katsoa minkälaiselta se vaikuttaa.
 
Vastaus: inFamous: Second Son

Hyvällä täälläkin tuli eilen läpäistyä, tänään aloitellaan toinen kierros pahana. Kaikki tuhottavat ja keräilyjutut sain myös tehtyä. Eniten tuli käytettyä neon voimaa.

Tänään sitten sain pahiksella myös pelattua läpi, meni huomattavasti nopeammin kun ei tarvinnut kuin pääjuonta seurata. Platinumi sieltä sitten lopuksi napsahti. Ehdottomasti paras peli tähän menneessä niin Infamous sarjassa kuin ilmestyneissä peleissä ps4:lla.
 
Vastaus: inFamous: Second Son

GDC-messuilla ilmeni ettei Delsin Rowe aina ollut angstinen punkkari. Konsepti vaiheessa Second Sonin pelattava hahmo muistutti taustaltaan Amerikan alkuperäisasukasta. Tässä olisi voinutkin olla jotain särmää.

inFAMOUS_GDC_Slides-13.jpg

Visual Effects of inFAMOUS: Second Son
 
Vastaus: inFamous: Second Son

Pelin pääjuoni tuli läpäistyä tänään ja sankarina tietenkin. Kokonaisuudessaan erinomainen peli, joka lunastaa next genin lupauksia. Peli on niin onnistunut, että ainoat valittamisen aiheet ovat itseään toistavat sivutehtävät. Tuokaan ei pääse hirveämmin haittaamaan pelinautintoa, koska Delsinin kykyarsenaali on vaan niin muikea. Sucker Punchilta todella vakuuttava uuden sukupolven aloitus.
 
Vastaus: inFamous: Second Son

Hmm, peli oli loistava mutta olenko ainoa jota nyppi nuo pomotaistelut? Jotenkin koen että eikö noi pomotaistelut ole niin kasaria kuin vaan voi. Loppua kohti omalta kohdalta menetti siis pisteitä noiden samanlaisten pompi-ammu-piiloudu pomotaisteluiden takia.

Onko noissa pomotaisteluissa vaikeudessa paljon eroa normaali versus spesialisti?
 
Vastaus: inFamous: Second Son

Hmm, peli oli loistava mutta olenko ainoa jota nyppi nuo pomotaistelut? Jotenkin koen että eikö noi pomotaistelut ole niin kasaria kuin vaan voi. Loppua kohti omalta kohdalta menetti siis pisteitä noiden samanlaisten pompi-ammu-piiloudu pomotaisteluiden takia.

Onko noissa pomotaisteluissa vaikeudessa paljon eroa normaali versus spesialisti?


Ei niissä hirveän suurta eroa ole jos ottaa vaikeamman tason. Itse en huomannut mitään eroa ja minusta ne meni jopa paljon helpommin kun tiesi edelliseltä kerralta mitä odottaa. Ainut taistelu missä kuolin pariin otteeseen oli
Se kohta missä taistellaan ensimmäisen kerran sitä betoni ämmää vastaan, mutta kun muistaa että paras puolustus on olla liikkeessä koko ajan ja pistellä ne normijampat ensin pois pelistä, niin ei pitäisi olla ongelmia.

Niin ja en ymmärrä miten ne taistelut olivat mielestäsi kasaria? Valaisetko minua.
 
Vastaus: inFamous: Second Son

Ei niissä hirveän suurta eroa ole jos ottaa vaikeamman tason. Itse en huomannut mitään eroa ja minusta ne meni jopa paljon helpommin kun tiesi edelliseltä kerralta mitä odottaa.

Niin ja en ymmärrä miten ne taistelut olivat mielestäsi kasaria? Valaisetko minua.

Ok, kiitos tästä.

Kasaria ;) Lähinnä se oli heitto siitä, että aikoinaan tehtiin pelejä jossa oli aina joka tason lopussa loppupomo ja niin se oli käytännössä joka pelissä siihen aikaan. Nykyään peleissä noita loppupomoja näkee selvästi harvemmin saatika sitten niin kuin tässä pelissä, että niitä isoja pahistaisteluita oli tässä peleissä ainakin kolme. Ja kaksi viimeistä vielä samaa vastaan, niin mielikuvituksetonta.
 
Vastaus: inFamous: Second Son

Ok, kiitos tästä.

Kasaria ;) Lähinnä se oli heitto siitä, että aikoinaan tehtiin pelejä jossa oli aina joka tason lopussa loppupomo ja niin se oli käytännössä joka pelissä siihen aikaan. Nykyään peleissä noita loppupomoja näkee selvästi harvemmin saatika sitten niin kuin tässä pelissä, että niitä isoja pahistaisteluita oli tässä peleissä ainakin kolme. Ja kaksi viimeistä vielä samaa vastaan, niin mielikuvituksetonta.

Noniin, kasari viittaus tuli minullekkin selväksi :) Itse taas olisin halunnut lisää juonta ja pelattavaa näiden pomotaisteluiden väliin, nyt tuntui että se loppu pelistä mentiin tuplavauhdilla vaikka potentiaalia olisi ollut tehdä tarinasta pidempi ja vielä erilaisempi hyvällä ja pahalla karmalla. inFamous fanina tykkäsin silti pelistä, vaikka vähän tässä vingun.
 
Vastaus: inFamous: Second Son

Aloitin eilen uuden kieroksen nyt pahiksena. En kuitenkaan löytänyt mahdollisuutta vaihtaa vaikeustasoa haastavammaksi, mistä löytyy?
 
Vastaus: inFamous: Second Son

Siellä optionseissa se on mistä säädetään ohjaimen herkkyys jne.
 
Vastaus: inFamous: Second Son

Läpi meni,

Hyvä peli oli, sopivasti kaikkea. Juonta ei yritetty väkisin pitkittää ja vaikka peli sijoittuukin avoimeen pelimaailmaan ei se yritä olla samalla tapaa hiekkalaatikkopeli kuin GTA yms.
Tämä mielestäni toimii, koska nyt peli pysyy sopivan tiiviinä ja pääpaino pysyy siinä "itessään" eli supervoimin taistelemisessa. Harvaa peliä tulee aloitettua suoraan uudestaan, koska ei saanut vielä tarpeekseen räimeestä ja koska haluaa pelata pelin eri tyylillä läpi. InFamous Second Sonin haluaa aloittaa uudestaan, joten kyllä silloin pelissä on onnistuttu. Puhumattakaan siitä miltä peli näyttää, mmm mmmm mm.

Paras peli PS4:lla tähän asti ja selvää Next Geniä Killzonen kanssa. Hyvä "Geni" tulossa meille.
 
Vastaus: inFamous: Second Son

Itsellä pelihimot kasvoivat ja kaupastahan peli piti hakea. Takana vasta puolisen toista tuntia peliä, ja tällä hetkellä tuntuu hyvän pelin lisäksi hieman päälleliimattua uuden ohjaimen esittelyä. Eli hieman väkinäisiä pyyhkäisyjä ja ravisteluja. Hieman tulee ensimmäinen Uncharted mieleen, jossa kranaatteja tähtäiltiin ja ukkelilla tasapainoteltiin ohjainta kallistelemalla. Muuten ollut ihan viihdyttävä peli, ja varsinkin kasvoanimointi ollut aivan omaa luokkaansa.

edit:
Mutta kuten Resogunissakin, ohjaimesta tulevat äänet antavat hienon fiiliksen (kuten voimien imeminen, ja luurin soittoääni).
 
Vastaus: inFamous: Second Son

... hieman päälleliimattua uuden ohjaimen esittelyä. Eli hieman väkinäisiä pyyhkäisyjä ja ravisteluja.

Tarkoitatko... (Lievä spoileri eräästä pelin sivutehtävätyypistä)
sitä alun grafittinmaalustehtävää? Mielestäni hieno idea tekijöiltä ja toteutuskin on onnistunut. Ja graffiteja maalataan siis myöhemminkin pelin sivutehtävissä.
 
Vastaus: inFamous: Second Son

Omasta mielestä peli hyödyntää hienosti uutta ohjainta, varsinkin nuo äänet on makeat kun tulee ohjaimesta. Peliä joku 58% takana ja positiiviset fiilikset, miinusta tulee noista sivutehtävistä jotka kyllä toistavat aivan liikaa samaa hommaa, tuo oli tiedossa peliä hommatessa. Kätevä myös tämä kun tuli ostettua digitaali versiona, todella helppo aloittaa peluu ja eikä tarvi näprätä levyjen kanssa.
 
Vastaus: inFamous: Second Son

Tarkoitatko... (Lievä spoileri eräästä pelin sivutehtävätyypistä)
sitä alun grafittinmaalustehtävää? Mielestäni hieno idea tekijöiltä ja toteutuskin on onnistunut. Ja graffiteja maalataan siis myöhemminkin pelin sivutehtävissä.
No se lievimpänä, mutta lähinnä nämä kosketuslevyn pyyhkäisyt:
Sormenjälkilaite, ovien availut sivulle pyyhkäisyllä, johtoautojen ytimen nosto kahdella sormella yms. yms. yms.
 
Vastaus: inFamous: Second Son

No se lievimpänä, mutta lähinnä nämä kosketuslevyn pyyhkäisyt:
Sormenjälkilaite, ovien availut sivulle pyyhkäisyllä, johtoautojen ytimen nosto kahdella sormella yms. yms. yms.

Yksi sormi riittää :)

Ja hyvähän tuo on mielestäni, edes joku peli käyttää hyödyksi tuota kosketuspintaa, muutenkin kuin vain karttanappina
 
Vastaus: inFamous: Second Son

Yksi sormi riittää :)
Kuvassa oli kaksi nuolta ylöspäin, joten oletin sen olevan kaksi sorma.

Ja hyvähän tuo on mielestäni, edes joku peli käyttää hyödyksi tuota kosketuspintaa, muutenkin kuin vain karttanappina
No tämä on vähän sama asia kuin miten Kinectiä kritisoidaan. Jonkin asia tehdään pyyhkäisyllä, vaikka sen olisi voitu tehdä vain sitä kosketuslevyä painamalla. Ettei joku mielensäpahoittaja taas ymmärrä väärin, niin kyseiset eleet eivät vie siis peli-intoa, mutta jotenkin hieman päälleliimattua suuntapyyhinnät on, kun toiminnon voisi hoitaa perinteiselläkin tapaa.
 
Vastaus: inFamous: Second Son

Tämähän muuten maksaa netanttilassa 59.95e ja koodilla VTETU0114 siitä lähtee 10e pois hinnasta. Ihan hyvä hinta näin tuoreesta pelistä. Viimeistään tuolla hinnalla kannattaa ostaa jos yhtään kiinnostaa.
 
Vastaus: inFamous: Second Son

Mikäli pleikkarin omat AAA-luokan yksinoikeudet eivät esittelisi tässä konsolin alkutaipaleella uusia ominaisuuksia mm. ohjaimesta, niin kuka sitten? Päälleliimattua tai ei, niin ainakin täällä mm. powerin imeminen kosketuslevyä painamalla tuli nopeasti jo luonnostaan. Levy on muutenkin turvallisen isokokoinen osuakseen sokkona painettuna. Kaiutin antaa oman lisäsäväyksensä sekin oikein käytettynä (tehosteena syvyyssuunnassa pelaaja <> televisio). Ei missään tapauksessa turhaa kikkailua. Täydentävässä roolissa molemmat.
 
Ylös Bottom