Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

inFamous: Second Son

  • Viestiketjun aloittaja OK
  • Aloituspäivämäärä
Vastaus: inFamous: Second Son

Minusta esim se ovien avaaminen touchpadilla oli turhaa kikkailua. Killzone sentään käytti tuota toisena dpadina jolla oli nopeaa ja luonnollista valita robotin eri toiminnot. Tässä taas joku oven avaaminen sormea sivulle liikuttamalla on aivan turha gimmick joka ei edes lisää immersiota. Spray maalaamisesta plussaa sillä siinä ohjain tuntuu niin paljon oikealta pullolta kuin vain voi. Tosin siitä miinusta, että noissa kohdissa se kolina ja maalin suhina kuuluu sekä ohjaimesta, että kotiteatterin kajareista. Lisäisi immersiota jos se kuuluisi vain ohjaimesta.
 
Vastaus: inFamous: Second Son

Pakko tulla sanomaan vielä noista kosketuslevyn pyyhkäisyistä. Ei kertaakaan tuntunut että nyt tätä kosketuslevyä pitää hinkata kun se on tässä ohjaimessa, melkosen luonnollisesti se nappi löytyi ja mikä tärkeintä kaikki kohdat joissa tätä piti käyttää olivät äärettömän nopeasti ohi, eli sitä ei tarvinnut edes jäädä hinkkaamaan sekuntia pidemmäksi ajaksi (no poikkeuksena ne tuhottavat autot jossa sitä levyä piti pitää pohjassa joku 5sekunttia samalla kun rämpyttää R2). Turretit tuhottiin huitaisulla alas, häkit auki huitaisu vasemmalle, spräy maalaus ohjain sivuttain ja pari ylös alas liiekttä, nopeaa ja kätevää. Ja mitä siihen sormenjälki skanneriin tulee niin sitäkään ei tarvitse tehdä kuin kerran heti alussa.
Vaikea kuvitella miten ne pyyhkäisy osiot olisi voinut tehdä paremmin.
 
Vastaus: inFamous: Second Son

Saako tota ohjaimen kajarin volyymiä muuten mitenkään pienemmälleen?

Emäntä raskauspäissään otti jatkuvasti säpsyjä tuosta kun yritti nukkua sohvalla kauneusunia samalla kun pelasin.
Kotiteatterin tasainen jytinä ei näyttänyt häiritsevän, mutta aina kun ohjaimessa jotain kilahti niin kuului "ymmm mikä se oli".
 
Vastaus: inFamous: Second Son

Vaikea kuvitella miten ne pyyhkäisy osiot olisi voinut tehdä paremmin.
No yksinkertaisesti: painamalla vain sitä kosketuslevyn painiketta. Eri asia olisi, jos eri suuntiin pyyhkimällä valittaisiin, esim. räiskintäpeleissä eri ase yms. Nyt immersio jäi vähän laiskaksi, kun pyyhintäsuunta oli vain quicktime-eventin oloinen. Silti, kuten sanoin jo aikaisemmin, ei tämä haittaa itse pelaamista eikä poista sitä tosiasiaa, että Infamous on tällä hetkellä kiistattomasti PS4:n paras peli.

edit:
Sen sijaan itsellä tuli erittäin kova wow-fiilis ensimmäisestiä voimien imemisestä äänien siirtyessä kotistereoiden kaiuttimista upeasti ohjaimen kaiuttimeen! Siinä oli erittäin lähellä housujen pullotus nörttipojulla.
 
Vastaus: inFamous: Second Son

No yksinkertaisesti: painamalla vain sitä kosketuslevyn painiketta. Eri asia olisi, jos eri suuntiin pyyhkimällä valittaisiin, esim. räiskintäpeleissä eri ase yms. Nyt immersio jäi vähän laiskaksi, kun pyyhintäsuunta oli vain quicktime-eventin oloinen. Silti, kuten sanoin jo aikaisemmin, ei tämä haittaa itse pelaamista eikä poista sitä tosiasiaa, että Infamous on tällä hetkellä kiistattomasti PS4:n paras peli.

edit:
Sen sijaan itsellä tuli erittäin kova wow-fiilis ensimmäisestiä voimien imemisestä äänien siirtyessä kotistereoiden kaiuttimista upeasti ohjaimen kaiuttimeen! Siinä oli erittäin lähellä housujen pullotus nörttipojulla.


QTE oloinen nimenomaan, mutta ei silti QTE. Samoin voisi sanoa että se levyn painaminen on väkinäistä ja qte oloista ja sen olisi voinut tehdä vaikka painamalla sitä X nappia. Se nyt on vain höpöhöpö puhetta minusta että ne olivat jotenkin tekemällä tehtyjä ja väkinäisiä. Silloin voisin yhtyä mielipiteeseen jos sitä ruvetaan "hieromaan" ja sen tekeminen tuntuisi pitkästyttävältä, nyt se oli todella nopeaa ja koko tilanne ohi yhtänopeasti. En sitä uncharted kikkailua ole nähnyt tai kokenut niin en osaa sanoa miten lähellä tämä on sitä.
 
Vastaus: inFamous: Second Son

Samoin voisi sanoa että se levyn painaminen on väkinäistä ja qte oloista ja sen olisi voinut tehdä vaikka painamalla sitä X nappia.
No eikö se ole täysin sama asia? Eikö painikkeen A painaminen ole vähän sama asia kuin painikkeen B painaminen? Eli samaa on sanottu Kinectistäkin, että kun peleissä voi heittää käsikranaatin heilauttamalla kättään, niin se on päälle liimattu toiminto, kun sen voisi heittää myös painamalla olkapainiketta.

Infamousissa toimintoja tehdään pyyhkimällä kosketusalustaa käskettyyn suuntaan, kun se voisi olla vain yksinkertainen painikkeen painallus, varsinkaan kun samaan aikaan eri suuntaan pyyhkäisemällä ei tehdä mitään muuta.

Ymmärtäisin siis paremmin pyyhkäisyjen olemassa olon, jos kosketuslevyyn koskemalla aukaistaisiin vaikka ase-ympyrä, ja pyyhkäisemällä valittaisiin ase. Nyt pyyhkäisyt on vähän puolivillaisesti olemassa esittelemässä vain ohjainta pelissä, jossa pyyhkäisyjä ei välttämättä edes tarvittaisi erilaisella suunnittelulla (esim. tilalla olisi yksinkertaisesti painikkeen painallus).

Aivan kuten Unchartedissa esiteltiin ohjaimen liikeantureita (jotka myöhemmissä sarjan peleissä pudotettiin pois arvatenkin epäkäytännöllisinä).
 
Vastaus: inFamous: Second Son

No eikö se ole täysin sama asia? Eikö painikkeen A painaminen ole vähän sama asia kuin painikkeen B painaminen? Eli samaa on sanottu Kinectistäkin, että kun peleissä voi heittää käsikranaatin heilauttamalla kättään, niin se on päälle liimattu toiminto, kun sen voisi heittää myös painamalla olkapainiketta.

Infamousissa toimintoja tehdään pyyhkimällä kosketusalustaa käskettyyn suuntaan, kun se voisi olla vain yksinkertainen painikkeen painallus, varsinkaan kun samaan aikaan eri suuntaan pyyhkäisemällä ei tehdä mitään muuta.

On se sama asia, eli miksi edes painaa sitä kosketuslevyä kun voi painaa vielä lähempänä olevaa nappia. Se on kyllä totta että miksi vain yhteen suuntaan pyyhkäisy? Ehkä siinä olisi voinut olla vaihtoehtona pyyhkäistä mihin suuntaan tahansa ja häkin ovi lentää sitten sinne suuntaan. Pyyhkäisy ei ole sen hitaampi kuin pelkkä painallus, joten edelleen vaikea nähdä tuota sinun pointtia että se olisi jotenkin päälle liimattua. Joo melkoisen pienistä asioistahan me tässä kinastellaan. Hyvähän se on että sitä kosketuslevyä ees käytetään johonkin.
Tuo kinect vertaus on jo hakemalla haettu joten annan sen olla omassa arvossaan.
 
Vastaus: inFamous: Second Son

Nopeasti etenee toinen kierros. Nyt illalla nollasta suorin käsin 23%. En tee muuta kuin tarinaa ja tuhoan sen keskeisen mobiilin ajoneuvon. Vaikeustaso Spesialisti ei vaikuta mahdottomalta. Katsotaan nyt kuitenkin muuttuuko mieli tiettyjen pomotaistelujen yhteydessä. Tässä olisi nyt mahkuja ensimmäiseen Platium-trophyyn. Saas nähdä.
 
Vastaus: inFamous: Second Son

Pyyhkäisy ei ole sen hitaampi kuin pelkkä painallus, joten edelleen vaikea nähdä tuota sinun pointtia että se olisi jotenkin päälle liimattua. Joo melkoisen pienistä asioistahan me tässä kinastellaan. Hyvähän se on että sitä kosketuslevyä ees käytetään johonkin.
Tästä ei olekaan kyse, että toiminto olisi hitaampi, vaan tässä ollaan taas menossa takapakkia 80-90 -luvulle, kun peleissä oli jokaiselle toiminnolle omat napit. Infamouksessa ovi ei aukea kosketuslevyä painamalla (kuten edellisessä sukupolvessa oli jokaiselle toiminnolle sama nappi), vaan välillä pyyhkäistää vasemmalle, välillä ylös ja välillä vain painetaan. Välillä myös pitää sormi liu'uttaa levyn vasempaan yläreunaan.

Kyse ei ole siitä, etteikö nämä ole nopeita, kun pelaaja ne oppii, vaan siitä, että keinotekoisesti tuodaan "ylimääräisiä" nappeja/toimintoja, jotka voisi toteuttaa perinteiselläkin tavalla. Enkä tässä kritisoi kosketuslevyn olemassa oloa, sillä sille kyllä on käyttöä (kuten aikaisemmin mainitsin, esimerkin pelien aseympyrän aukaisusta kosketuslevyn päälle vietävällä sormella, pyyhkäisyllä valitaan ase). Sen sijaan Infamouksessa pyyhkäisyt on mielestäni edelleen hieman päälleliimattuja (paino edelleen sanalla _hieman_).

Voinhan tietenkin olla väärässäkin, ja pelin jossain kohdassa on voiman keräyspiste aivan avattavan oven vieressä, johon on mahdollisesti ajettu tuhottu keskusauto, jolloin oikean toiminnon saamiseksi pitää pyyhkäistä levyä oikeaan suuntaan tai vastaavasti painaa vain kosketuslevyä. Silti uskon, että perinteinen "nappia painamalla" toiminto olisi ollut loogisempaa.

Jeps, mutta kantani varmaan on jo selvä, joten olen sanani asiasta sanonut.
 
Vastaus: inFamous: Second Son

Nelinpeli mulkaissut otsikon pelin. Pelaa englanninkielisenä, kun itsellä rullasi samat asiat suomeksi.

[video=youtube_share;1lTecKHds5w]http://youtu.be/1lTecKHds5w[/video]
 
Vastaus: inFamous: Second Son

Tästä ei olekaan kyse, että toiminto olisi hitaampi, vaan tässä ollaan taas menossa takapakkia 80-90 -luvulle, kun peleissä oli jokaiselle toiminnolle omat napit. Infamouksessa ovi ei aukea kosketuslevyä painamalla (kuten edellisessä sukupolvessa oli jokaiselle toiminnolle sama nappi), vaan välillä pyyhkäistää vasemmalle, välillä ylös ja välillä vain painetaan. Välillä myös pitää sormi liu'uttaa levyn vasempaan yläreunaan.

Kyse ei ole siitä, etteikö nämä ole nopeita, kun pelaaja ne oppii, vaan siitä, että keinotekoisesti tuodaan "ylimääräisiä" nappeja/toimintoja, jotka voisi toteuttaa perinteiselläkin tavalla. Enkä tässä kritisoi kosketuslevyn olemassa oloa, sillä sille kyllä on käyttöä (kuten aikaisemmin mainitsin, esimerkin pelien aseympyrän aukaisusta kosketuslevyn päälle vietävällä sormella, pyyhkäisyllä valitaan ase). Sen sijaan Infamouksessa pyyhkäisyt on mielestäni edelleen hieman päälleliimattuja (paino edelleen sanalla _hieman_).

Voinhan tietenkin olla väärässäkin, ja pelin jossain kohdassa on voiman keräyspiste aivan avattavan oven vieressä, johon on mahdollisesti ajettu tuhottu keskusauto, jolloin oikean toiminnon saamiseksi pitää pyyhkäistä levyä oikeaan suuntaan tai vastaavasti painaa vain kosketuslevyä. Silti uskon, että perinteinen "nappia painamalla" toiminto olisi ollut loogisempaa.

Jeps, mutta kantani varmaan on jo selvä, joten olen sanani asiasta sanonut.

Loogisin tapa olisi painaa vain sitä x nappia.
Ja kyse on juurikin siitä onko sen uuden ohjaimen toiminnon käyttäminen pelissä nopeaa ja luontevaa vai hidasta ja vaivalloista. Siinä meillä taitaa olla se suurin mielipide ero tässä väkinäisen ja päälleliimatun tunteessa. Katsellaan mitä jännää ne muut pelit keksivät tuolle kosketuslevylle.
 
Vastaus: inFamous: Second Son

Tai miks painaa mitään! Jos ovi vaan avautuis kun kävelee lähelle? ;)
Imho ihan tyydyttävää rrrepäistä ovi auki.

Mutta totta on että kovin kömpelösti tuota kosketuslevyä vielä käytetään.

Infamousta se ei todellakaan huononna. Pari iltaa pelaillit ja jos aiemmista tykkää nii tykkää tästäkin.
 
Vastaus: inFamous: Second Son

Loogisin tapa olisi painaa vain sitä x nappia.
Ja kyse on juurikin siitä onko sen uuden ohjaimen toiminnon käyttäminen pelissä nopeaa ja luontevaa vai hidasta ja vaivalloista. Siinä meillä taitaa olla se suurin mielipide ero tässä väkinäisen ja päälleliimatun tunteessa. Katsellaan mitä jännää ne muut pelit keksivät tuolle kosketuslevylle.

Totta kai toiminnot voisivat olla myös X -napissa, O -napissa, kolmiossa tai neliössä, mutta en ota kantaa mikä nappi nyt olisi kyseessä, vaan toiminto olisi nimenomaan _painallus_ suunnalla valitun pyyhkäisyn sijaan!

End of discussion!

Infamousta se ei todellakaan huononna.
Jep, samaa mieltä! Peli on kiistämättä tämän hetken paras PS4-peli.
 
Vastaus: inFamous: Second Son

No niin, eiköhän lopetella tuo mihinkään johtamaton kosketuspadin eipäs-juupas väittely. Kaikilla on on mielipide ja sillä zipuli :)

Nyt kun aloitin uuden kierroksen pahiksena ja vaikeustasona spesialisti, niin pari huomiota panin merkille. Onko tosiaan niin, että vaikeustasosta johtuen kaikkia sivutehtäviä ei näy enää kartalla? Näyttää olevan myös niin, että tappojen ketjuttamisesta saatava superpommi pitää ketjuttaa tietyn aikarajan puitteissa. Näin ei ollut normaalilla pelatessa.

EDIT ei johdu vaikeustasosta tuo ettei sivutehtäviä näkynyt kartalla, oli näemmä joku tehtävä mulla kesken ja siksi niitä ei näkynyt :eek:
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: inFamous: Second Son

Näyttää olevan myös niin, että tappojen ketjuttamisesta saatava superpommi pitää ketjuttaa tietyn aikarajan puitteissa.

Tämä oli kiehtova yllätys nyt pahiksena aloittaessa. Pelikokemus tulee myös tätä kautta olemaan erillainen. Mittari kannustaa kovaan poljentaan tappolukua kasvattaessa. Tähän kun olisivat vielä ympänneet addiktoivan musiikkitehosteen olisi parkour-tetsaamisesta saatu vielä upeampi kokemus.
 
Vastaus: inFamous: Second Son

Tämä oli kiehtova yllätys nyt pahiksena aloittaessa. Pelikokemus tulee myös tätä kautta olemaan erillainen. Mittari kannustaa kovaan poljentaan tappolukua kasvattaessa. Tähän kun olisivat vielä ympänneet addiktoivan musiikkitehosteen olisi parkour-tetsaamisesta saatu vielä upeampi kokemus.

Pahiksena sitä karmapommia pystyy tekemään tällä hetkellä ehkä vähän turhankin usein, sillä kun joka taposta/teloituksesta/tuhmasta teosta saa yhden pojon ja vissiin kuudesta se taas aktivoituu. Itse laitoin erään isokokoisen tukikohdan aivan tuhannen silpuksi kun pommitin kunnolla :D
 
Vastaus: inFamous: Second Son

En tie onko bugi vai mikä mutta välillä tässä pelissä ohjain lakkaa tärisemästä semmoisissa kohdissa kun pitäisi täristä, onko muut huomanneet samanlaista? Digitaalinen versio kyseessä.
 
Ylös Bottom