Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Intergalactic: The Heretic Prophet

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jryi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tämän lukemisen jälkeen oli viimeinkin pakko tsekata tuo traikku ja olishan tuo mimmi varsin näpsäkän näköinen jos se ei olis kalju.
Kyllähän hiukset tietysti tekevät ihmisen ulkonäköön paljon mutta kauniit piirteet ja kasvot korostuu entisestään jos ei ole hiuksia edessä.

Mutta kuten joku jo sanoikin, niin täysin realistista että hiukset on lyhyet tai pois jos niistä on haittaa toiminnoissa, joita harjoittaa.

Itseäni kiinnostaa tuo juoni, mennä jonnekin mystiselle planeetalle mikä on ollut 'eristettynä' mitä se oli, 500-600 vuotta? Ja kukaan kuka sinne on mennyt ole tullut takaisin :)

ND itse sanoi että on character draamaa tulossa mistä en ole lainkaan yllättynyt jos miettii esim näit TLOU tapauksia. Kyllä tämä menee ihan sinne day one juttuloihin jos ei nyt ihan jotain maailmaa muuttavaa ilmesty ennen julkaisua. Niinko vaikka että se onkin jokku bullet storm / souls peli. Haluan NDltä draamaa ja elokuvannollista peliä perkele! :D TLOU tyylistä shittiä

Viimeksi muokattu:
Olen varmaan vähemmistössä mutta itselle Naughty Dogin pelit on jokseenkin yliarvostettuja. Visuaalisesti hienoja toki, tarinankerronnassa hyviä, mutta peleinä mekaniikoiltaan vanhanaikaisia vyötärönkorkeudella olevien laatikoiden ja aitojensa kanssa.

Kovin samoilla linjoilla olen itsekin studiosta. Yksi Uncharted tullut pelattua puoleenväliin, sitten ei vaan kiinnostanut jatkaa. Last of Us tullut aloitettua kahdesti, kerran PS3-versio ja myöhemmin PS4 remasteri, mutta molemmat jäi alkutekijöihinsä, kun pelaaminen ei vaan tuntunut hauskalta. Tarinankerronta, audiovisuaalinen puoli sekä tuotantoarvot ovat selvästi huippuluokkaa. Pelaaminen itsessään vaan ei ole sytyttänyt studion peleissä. Nyt taas joulupyhiksi tuli otettua PS Plus Extra kuukaudeksi, ja siellähän tuo Last of Us olisi tarjolla, tällä kertaa PS5 remakena. Tavallaan huvittaisi taas antaa sille mahdollisuus, saa nähdä viitsiikö kun muitakin kiinnostavia pelejä olisi tarjolla.

Tästä Intergalacticista nyt ei voi vielä paljoa sanoa. Hahmon ulkonäöllä en nyt itse näe olevan niin suurta väliäkään. Ennemmin minä olisin huolissaan siitä, että siellä on taas tämä kiistanalaisena hahmona tunnettu Neil Druckmann johtamassa projektia. Trailereiden saama vastaanottohan ei nyt ole ollut mikään ihan mahtava, jokainen traileri näkyy olevan kovin epä-tykätty Youtubessa. Tämä kertonee siitä, että pelaajat odottelevat että sieltä olisi tulossa taas jotain kovin kovakouraisesti DEI-menoa pelaajan naamaan hierovaa tauhkaa, à la Concord, Veilguard, Dustborn yms. Vaikka tosiaanhan tässä vaiheessa mistään sellaisesta ei ole edes nähty suoranaisia viitteitä.

Se on vahvasti todistettu, että peleissä on mahdollista käsitellä yhteiskunnallisiakin asioita ilman, että sitä tehdään kovin pakotetusti ja sormea heristävään tyyliin. Mm. Persona ja Metaphor ovat mainioita esimerkkejä tästä. Se vaan, että kun länsimaalaisilla ison kokoluokan peleillä on nyt pari taannoista esimerkkiä, jotka tekevät tuon w***-ideologian ilosanoman julistuksen niin huvittavan tökerön holhoavaan ja ylenkatsovaan tyyliin. Siitä johtuen, pelaajilla näkyy oleva fiilis että samaa menoa saattaa olla tulossa myös lisää. Kaikki kun eivät nykymenosta pidä, ja on hyvä että se näkökulma tuodaan rohkeasti esille. Toksinen positiivisuus, eli halu olla avaamatta suutaan, kun joku näyttää aivan hirveältä on suurimpia syitä, miksi saatiin tänä vuonna todistaa sellaistakin rengaspaloa kuin Concord. Toivottavasti siitä edes opittiin jotain.

Pelistä on parin minuutin trailer julkaistu ja ollaan jo syvissä vesissä! :D
On tää hauskaa :D

'Näkemättä paskaa' vanha viisaus minkä lanseerasin kun työkaveri oli tehnyt vuosikalenterin itse ottamilla kuvillaan ja toi niitä työpaikalle. Yksi samassa työpaikassa ollut henkilö (eläkeikää lähentelevä kyyninen rouva) kulki siitä kahvipöydän ohi, mulkaisi pöydällä olevia kalentereita ja tokaisi 'mitä paskaa tuokin on' :D Siis edes katsomatta niitä kuvia, kertoo ihmisen mielialasta ja yleisistä ennakkoasenteista aika paljon

Viimeksi muokattu:
Omalla kohdalla ei tuo tuotesijoittelu häirinnyt, mutta itse tykkään että sekotetaan 80-lukua ja tulevaisuutta. Ehkä tuolla päähenkilöllä on vain pakkomielle 80-lukuun ja sen takia häneltä löytyy tuommoista kampetta, no se selviää kun peli joskus julkaistaan, että onko kaikilla pelissä tuommoista kampetta vai ei.

"It's A Sin" julkaistiin CD:llä v. 1987, eli joko toi sijoittuu siihen, tai sitten asia on just noin kuten sanoit että fiilistellään vain kasaria myöhemmin. :D

Se on vahvasti todistettu, että peleissä on mahdollista käsitellä yhteiskunnallisiakin asioita ilman, että sitä tehdään kovin pakotetusti ja sormea heristävään tyyliin. Mm. Persona ja Metaphor ovat mainioita esimerkkejä tästä.
Tämä aiheutti pienehkön repeämisen. Kumpaakaan en kyllä kuvailisi kovin hienovaraiseksi omassa yhteiskuntakritiikissään.

Pelistä on parin minuutin trailer julkaistu ja ollaan jo syvissä vesissä! :D
On tää hauskaa :D

'Näkemättä paskaa' vanha viisaus minkä lanseerasin kun työkaveri oli tehnyt vuosikalenterin itse ottamilla kuvillaan ja toi niitä työpaikalle. Yksi samassa työpaikassa ollut henkilö (eläkeikää lähentelevä kyyninen rouva) kulki siitä kahvipöydän ohi, mulkaisi pöydällä olevia kalentereita ja tokaisi 'mitä paskaa tuokin on' :D Siis edes katsomatta niitä kuvia, kertoo ihmisen mielialasta ja yleisistä ennakkoasenteista aika paljon
Samoinha jotkut on että "Näkemättä day1/varma goty" ;)

Kaipa tääl saa sanoa näkemän perusteella säväyttikö vai ei?

Samoinha jotkut on että "Näkemättä day1/varma goty" ;)

Kaipa tääl saa sanoa näkemän perusteella säväyttikö vai ei?
Saa tietysti. Siksi se onkin mielestäni hauskaa (ehkä oikea termi voisi olla 'huvittavaa') niinko mainitsin ;)
Oma day 1 perustuu puhtaasti tuon studion aiempiin tekeleisiin - mikä kieltämättä tuo tuon ennakkoasenne dimension mukaan (ymmärrän silmäniskusi kyllä tuon kautta ajateltuna :)). Mutta kun on kuitenkin jotain pientä tietoa mitä on tulossa niin uskon että meno on mitä aiemmin em. studion peleissä. Ja kuten mainitsin, jos meno ei olekaan mitä toivoin, niin sitten tietysti pitää uudelleen harkita.

Viimeksi muokattu:
Tämä aiheutti pienehkön repeämisen. Kumpaakaan en kyllä kuvailisi kovin hienovaraiseksi omassa yhteiskuntakritiikissään.
On kuitenkin kaksi aivan eri asiaa tehdä teräviä yhteiskuntakriittisiä kannanottoja tai tuoda täysin naurettavia uusia modernin yhteiskunnan kehittämiä stereotypioita esiin niin, että niillä nimenomaan jeesustellaan ja sormea heristellen näytetään jatkuvasti miten tätä ja tätä pitää ihmisten nykyään olla ja joka paikkaan sitä sitten tunkea, vaikka realiteetti normien suhteen edelleenkin olisi jotain ihan muuta. Miksi ei vain voi kuvata realiteettien mukaan asioita ja olla väkisin tunkematta jotain vähemmistössä olevia juttuja jatkuvina kiintiöasioina paikkoihin, joissa ne eivät ole edes sinänsä olennaisia esim. itse pelaamisen kannalta.

Minua häiritsee se, että sellaisia ”oikeamielisiä” viestejä ja niitä tukevia kiintiöitä pitää olla. Tulee ihan sellainen fiilis, että meitä pelaajia pidetään jonain ala-asteikäisinä vailla omaa ajattelua ja tahtoa olevina porukoina, joita joidenkin ”ylemmän tason” moraalin omaavien ihmisten pitää kouluttaa ja saada maailma heidän näkemyksensä mukaiseksi sitäkin kautta. En vaan millään jaksa sitä, että pelejä käytetään tällaisen välineenä. Ihmettelen miten kukaan ihan vaan peruspelaamisesta kiinnostunut voi olla tuollaisen kannalla? Ihan sama mitä mieltä on sinänsä sukupuolten välisestä tasa-arvosta, rotu-tasa-arvosta jne.

Itse olen esim. ehdottomasti sukupuolten välisen tasa-arvon kannattaja, sekä vastustan rasismia kaikissa muodoissaan. Esim. tuo juuri ajankohtainen Lucia neito-kohu on minulle aivan käsittämätön juttu ja siinä rasistisia kommentteja heittäneet porukat ovat aivan totaalisia tolloja, eikä minulta heru pätkääkään ymmärrystä tuollaiselle. Siitä huolimatta ei heru minkäänlaista ymmärrystä ja sympatiaa sille toisellekaan ääripäälle, joka manipulatiivisin keinoin haluaa aivopestä ihmisiä canceloinnin tyyppiseen toimintaan. Terve maalaisjärki ja kohtuullisuus kunniaan. Ääripäihin kun mennään, niin melkein asiassa kuin asiassa saadaan lopulta sutta ja sekundaa aikaan.

Viimeksi muokattu:
Aika uuvuttavaa tämä keskustelu tästä pelistä jo tässä vaiheessa vaikkei oikein mitään pelistä kunnolla tiedetä. Paitsi että päähenkilö on kalju nainen, hui.

Eikö tässä kohtaa olisi vain helpompi sivuuttaa peli kuin tulla kommentoimaan tänne? Tämä ei kuitenkaan ole jatkoa millekkään rakkaalle pelille niin ei pitäisi olla minkäänlaista kiintymystä tähän lähtökohtaisesti.

Ehdottaisin, että yhteiskuntakritiikki/agenda -tyyppiselle pohdinnalle voisi perustaa oman dedikoidun kanavan/ketjun. Ei silleen, että se tulisi estämään tänne kirjoittelua aiheesta aihe-aktiiveilta, mutta olisi ainakin mahdollisuus sanoa "ei kuulu tänne, kirjoita ketjuun X".

Minusta on kovin vaikea ymmärtää miksi peliin liittyen ei saisi tuoda kaikenlaisia mielipiteitä esiin, niin pitkään kun pysytään aiheessa ja ollaan asiallisia. Tämä on kuitenkin pienehkö ja melko matalan aktiivisuuden foorumi, enkä itse ole koskaan nähnyt täällä ketjua, joka täyttyisi ainakaan liian nopeasti uusista viesteistä.

Tällä hetkellä pelistä tosiaan tiedetään hyvin vähän. Premissi, kehittäjä, pikkuisen päähahmosta, pelin trailereiden saama vastaanotto jne. Muutamia, melko pieniä asioita joiden pohjalta voidaan keskustella jonkin verran. Kukin voi minun mielestäni jo noilla tiedoilla sanoa jotain ihan rakentavaa aiheeseen liittyen.

"Peli näyttää hyvältä, koska" sekä "Peli ei näytä hyvältä, koska" ovat minun mielestäni molemmat ihan yhtä arvokkaita lukea, kun kuitenkin jonkin verran mielenkiintoa peliin löytyy. Jokainen saa sitten haluamallaan tavalla ymmärtää tai väärinymmärtää mitä kukin on sanonut ja aiheesta syntyy hyvää keskustelua. Sanomattakin selvää, että ei tietenkään joka väliin tarvitse tulla toistamaan sitä samaa mielipidettä jonka on jo aiemmin tuonut julki. Joku sanoo että päähenkilö näyttää ärsyttävältä, joku tuo esiin pointin, että pelin saama viha on Donald Trumpin kannattajien syytä. Molemmat mielestäni vähän hassuja nillityksiä, mutta mielestäni kumpikaan ei mitenkään asiaton.

Itse ainakin mielellään tulisin vastaisuudessakin avaamaan näkemyksiäni peleihin liittyviin ketjuihin, myös sellaisissa tapauksissa kun minulla on peleistä jotain suorastaan negatiivista sanottavaa. Jos sellaisesta halutaan eroon, mennään ikävästi sinne toksisen positiivisuuden ja toisinajattelijoiden äänien vaientamisen suuntaan.

Kauhea rähinä päällä!
Koska tuli trailer ND pelistä missä näkyi kalju nainen, planeetta ja avaruusalus? :D

Niinko sanoin, hauskaa ja huvittavaa, mut ei mitään, mulla on kyllä popcorneja syötäväksi joten jatkakaa ihmeessä ;)

Viimeksi muokattu:
Minusta on kovin vaikea ymmärtää miksi peliin liittyen ei saisi tuoda kaikenlaisia mielipiteitä esiin, niin pitkään kun pysytään aiheessa ja ollaan asiallisia.
Sanomattakin selvää, että ei tietenkään joka väliin tarvitse tulla toistamaan sitä samaa mielipidettä jonka on jo aiemmin tuonut julki. Joku sanoo että päähenkilö näyttää ärsyttävältä, joku tuo esiin pointin, että pelin saama viha on Donald Trumpin kannattajien syytä. Molemmat mielestäni vähän hassuja nillityksiä, mutta mielestäni kumpikaan ei mitenkään asiaton.
Olen osaksi samaa mieltä ja ideaalitilanteessa asia olisi näin. Mutta koska agenda-aiheessa on vahva yhteiskunnallinen ja myös poliittinen vivahde, niin käytännössä niiden mukana pitäminen keskustelussa ei ole omasta mielestä positiivista tai hedelmällistä. Hieman ontuva vertauskuva, mutta tässä hieman sellainen tuon-poliittisen-aiheen-joulupöytään -tilanne. Jos kyseessä vähänkään poliittisesti jakautunut porukka, niin todennäköisesti pöytäkeskustelu ei ole yhteisöllisesti positiivinen kokemus. Varsinkin täällä kun keskustelu käydään kasvottomasti internetin yli, niin suuremmalla todennäköisyydellä keskustelu, poliittisuudesta johtuen, kärjistyy ja tarve tuoda oma näkökulmaa esiin korostuu miettimättä minkälaista energiaa keskusteluun tuo. Last of Us 2 keskustelu oli mielestäni hyvä esimerkki tästä. Joten sen vuoksi pitäisin tämän näkökulman poissa keskustelusta.

Noniin, itse peliin liittyen, DF:n weeklyssä oli mielenkiintoisia havaintoja pelin trailerin grafiikasta. Naughty Dog tunnetusti on pystynyt luomaan hienoa grafiikkaa playstation raudalla. DF:n analyysin pohjalta trailerissa näkyy viitteitä ray tracinging hyödyntämisestä ja samaan aikaan korkeasta resoluutiosta, joka ps5 raudalla ollut kombo mitä ei olla saavutettu. DF:n tyyppien kommenteista näkyy jopa epäusko, että ps5 konsolilla moinen olisi mahdollista, joten mielenkiintoista nähdä mitä Naughty Dogin koodarit/suunnittelijat saaneet aikaiseksi.

DF:n tyypit tuo hyvin esiin, että Uncharted 4 kohdalla ekan trailerin graffaan ei lopullisessa pelissä ihan päästy, vaikkakin peli oli toki graafisesti vaikuttava. Pelkästään renderöintinäkökulmasta Naughty Dogin pelit herättää omalla kohdalla ison mielenkiinnon.

Viimeksi muokattu:
Ehkä hieman mielenjohteesta tuli myytyä konsolit pois keväällä. Ekaa kertaa sitten playstation 2:n hankkimisen jälkeen ei ole pleikkaria talossa, niin saas nähdä kuinka hyvin tuleva ps5 valikoima onnistuu houkuttelemaan takaisin. Tämän ekan trailerin pohjalta scifi-aihe ja kasaritunnelma herätti positiivisia fiiliksiä. Trailerin lopussa näkyvä hyppy+strike herätti hauskasti jopa oudon ja luotaantyöntävän fiiliksen, koska oli hyvin epä-Naughty Dog:mainen taistelumekaniikka (vaikkakin tämä vain pilkahdus ja lisäksi eka traileri), niin mielenkiintoista nähdä minkälaiseen mekaniikkaan päätyvät.

Viimeksi muokattu:
Ainut huvittava asia tässä on se, että hyvin mietittyjen viestien sisältö ymmärretään muotoon:

"Lol et tykkää kaljuist naisist, älä kirjota tänne!!!!"
Johtunee ehkä siitä ettei pelistä oikeasti tiedetä mitään, joten nämä vanhat tutut wokeilu keskustelut eivät tässä kyseisessä pelissä perustu mihinkään muuhun kuin ajatukseen että kaljun nainen ajaa nyt jotain pahaa agendaa.

Itselle pelin tunnelma, estetiikka ja tietenkin avaruus-scifi vaikutti todella mielenkiintoiselta, mutta lopun action-kohtaus toi jostain syystä mieleen soulslike-pelit. En itse niistä niin välitä niin jään varovaisen kiinnostuneena odottamaan lisätietoa. En ole oikein Crash Bandicootien jälkeen välittänyt Naughty Dogin peleistä niin voi olla että jää silti ostamatta.

Avaruusseikkailu ja tekijänä naughty dog, paperilla kyllä kuulostaa hyvältä mutta tuo julkkari traileri jätti kuitenkin aika kylmäksi. Täytyy odotella kunnon gameplay pätkää että tästä sen kummempaa mielipidettä voi muodostaa, seurantaan tämä kuitenkin menee koska avaruusseikkailut kiinnostaa aina. Julkaisu varmaan aikaisintaan 2027?

Ylös Bottom