Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

iPhone - kaikki mallit

Vastaus: iPhone 4S

Melko pitkän? 12 tai 24kk..sehän on ihan normaali kytkyaika. Lisäksi 6kk jälkeen euron puhelin kylkeen ni saa tuon pois määräaikaisuuksista. :)

Itellä tippuu noin 2-3 kertaa päivässä luuri lattialle, vanhemmat tippunu jopa asfaltille lukuisia kertoja. :D
Vain kerran mennyt säpäleiksi. Vastaavilla tiputtelumäärillä aikoinaan hajoili useampikin puhelin. Et en mä nyt tuota heikkona pidä. Vakuutukseen meni tuossakin kuorien vaihto, jäi itseasiassa jopa rahaa itselle kun vaihdatin yksityisellä kuoret.

edit: mutta siis rakenne (kuoret jne) on täysin sama kuin edellisessä.
 
Vastaus: iPhone 4S

Onko tuossa iföyn 4s:ssä yhtä herkkä lasi hajoamaan kuin edellisessä. Olen nähnyt monella sen 4:n lasin sirpaleina, kun on kerran tippunut kovalle alustalle?
YouTubesta löytyy varmasti jo useampiakin iPhone 4S -pudotustestejä. Pari kertaa tuosta rinnan korkeudelta asfalttiin ja lasi sanoo räks jommalta kummalta puolelta. Eli sen suhteen ei ole tullut varsinaisesti muutosta. Mutta kuten Mäksäkin sanoi, ei tuollaiset "testit" varsinaisesti vastaa käytännön elämää ja siellä tapahtuvia putoamisia. Itse ajattelin varuiksi jonkinlaiset suojakuoret kuitenkin hankkia.
 
Vastaus: iPhone 4S

Karkeasti sanottunahan tuo menee niin, että normaali tilanteessa puhelin tippuu sen 99% edes hiukan jollekin kulmalle, tällöin se ei mene hajalle. Jos taas puhelin tippuu aivan tismalleen etu tai takalasi edellä suht matalaltakin, niin heti pamahtaa rikki. Itsekin käskin muksun ottamaan pöydältä puhelimen ja tuomaan mulle, lipes kädeltä ja parkettilattialle pamahti. Ilkeä ääni kuului ja arvasin et siinä meni. :) Noh, vakuutuksesta omavastuun jälkeen 250e tilille, ja kuoret yksityisellä uusiksi punaisen värisenä vieläpä, noin 200euroon. :)


edit: valkoinen 64gigainen tilattuna soneralta edullisesti. :)
 
Vastaus: iPhone 4S

Ei noissa Surinan hinnoissa ole kyllä mitään halpaa, kun isket siihen liittymän kylkeen. DNA:lla ihan saman hintainen halvimmalla paketilla ja DNA:n datapaketti on parempi kuin Soneran. Onni-liittymällä vielä halvempi ja jos 512kbps riittää niin hinta 22,90 + ~5€/kk joka lienee halvin vaihtoehto. 34,90 hinnalla saa 350 minuuttia puhetta/tekstaria ja L-datapaketin joka oli muistaakseni rajoittamaton nopeus + 50Gt siirtoraja, kun Sonera tuolla hinnalla tarjoaa 300Mt (lol) dataa.

DNA:lla ehkä jopa hieman yllättäen taitaisi siis olla parhaat diilit tällä hetkellä.

edit. tässä yksi tiputusvertailu, 4S vs GS2. Tulos ei sinänsä yllätä muuta kuin siinä miten vähän GS2 kärsi tuossa testissä.

[video=youtube;elKxgsrJFhw]http://www.youtube.com/watch?v=elKxgsrJFhw[/video]
 
Vastaus: iPhone 4S

Monella esim firman kortti joka menee iphoneen, joten liittymien hinnalla ei sinällään väliä.

Soneran M paketti: puhetta 350,1gigan rajal oleva nopeusrajoittamaton netti ja puhelin 34,90e

L:ssä 600min+3gt+puhelin 41,90e

XL: 1300min+20gigaa+puhelin 56,90e.


Ja suurimmalle osalle tuo 1giga kyllä riittää mainiosti.


edit: tuosta videosta. Kuten aikaisemmin totesin, niin kun osuu näyttö aivan suoraan maahan niin säpäleiksi menee.

iPhone osui aivan suoraan näytölleen, Samsung ei. Eli tuokin taas tarttis pudotella niin moneen kertaan, että sattuis kummatkin osumaan samassa kulmassa maahan. Se on ihan muutamasta millistä kiinni, eikä varsinaisia eroja voi tehdä suoraan tuollaisella testillä.

iPhonen "ongelmahan" on se, että myös takakuori on samaa lasia, joten riski osua oikeassa kulmassa tuplaantuu. Mutta kuten todettu, niin itsellä myös asfaltille tippunut, eikä mitään kummepaa käynyt, sitten harmittomassa tilanteessa oikeassa kulmassa ja heti rikki.
 
Vastaus: iPhone 4S

Monella esim firman kortti joka menee iphoneen, joten liittymien hinnalla ei sinällään väliä.
Vieläkö noi Soneran myymät iPhonet on operaattorilukittuja? Firman kortti ei paljon lämmitä, jos puhelin on Soneran mutta liittymä on hankittu DNA:lta tai Saunalahdelta. Lisäksi Saunalahti taitaa olla ainoa operaattori, jolla ei ole datasiirtorajaa. Ja Elisan iLuurit myydään aina ilman lukitusta.
 
Vastaus: iPhone 4S

Tarkoitinkin juuri sitä, että jos firmalla on Soneran kortti, niin ei paljoa kannata gigantista tai elisalta lähteä ostelemaan lukotonta.
 
Vastaus: iPhone 4S

Miksi myöskään ostaa Soneralta pakkoliittymää?

Elisa 64Gb: 839e
Sonera 64Gb: 624+1,99ex24, yhteensä: 671,76e
Erotus: 167,24e

Mun mielestä tossa on tarpeeksi syytä ottaa "soneralta pakkoliittymä", jos on esim just firman kortti Soneralta, tai itsellä semmoset tarjoukset Soneran vanhas liittymäs mihen ei yksikään kilpailija pysty. Eli miksi ottaa Elisalta?

edit: Itellä myös riittää 1giga loistavasti 3G:hen, eli 9,9e, sitten mulla on 3 kamu palvelun piirissä olevaa liittymää, eli kk maksut 12,9e ja puheluita ei muualle käytännössä tule..ainakaan maksuttomiin. Kilpailijoilta samat puhemäärät näihin liittymiin (soneran liittymät), tulis kyllä kalliimmaksi.

Itsellä tosin sit vielä alennukset päälle, niin ei paljoa tartte miettiä. :) 12kk soppari ja ens vuonna hyvät rahat vielä käytetystä.
 
Vastaus: iPhone 4S

Joo tuo lasin herkkyys ei hirveästi innosta ostamaan. Puhelin ainakin kulkee itsellä esim. lenkilläkin mukana ja siksi herkkä hajoaminen ei tule kuuloonkaan. iPhonea kaupassa muutaman kerran kokeilleella se tuntuu liian luikkaalta hienohelmalta puhelimeksi ja kokemuksesta voi sanoa, että kyllä se puhelin joskus vain tipahtelee.

Olen ollut erittäin tyytyväinen Applen iStoreen iPodin kautta, joten iPhone on aika turha ostos. Saisi iPhonesta tehdä yhtä ohuen kuin iPodi on, niin voisi harkita ostoa...
 
Vastaus: iPhone 4S

Itse olen putoilu jne ongelman nykyisen 3gs kanssa ratkonut SwitchEasy RebelSerpent, ja jos tuo 4s tulee ostettua niin varmaan tulee myos swtcheasylta tilattua siihen sopiva versio..

Itse paadyn varmaan elisan osamaksuun, sonera ja varsinkaan dna ei vaan ole vaihtoehto mulle, jos nyt nayttaisi silta etta taloudellinen tilanne tuon sallisi ( tuo kun pitaa miettia pari vuotta eteenpain )..
 
Vastaus: iPhone 4S

Jees, itse varasin 64 gb:n 4S-mallin Soneralta, jossa olin jo asiakkaana muutenkin (sivulla taisi jotain vihjailua että lähettävät vanhoille asiakkaille ekassa aallosta, mutta tiedä sitten). 12 kk kytkyllä maksoi 672 e (24kk kytkyllä oli 624 e tuo malli).

En ole itse mitenkään kytkyvastainen, koska en pahemmin jaksa vertailla tai säätää operaattorien kanssa (ehkä tosin kannattaisi), ja joku operaattorihan se on kuitenkin pakko valita. Kytkyssähän puhelimen voi maksaa kerralla tai erissä ja hinta on sama. Erilaiset puhe/tekstari/multsari/datasiirto-paketit valitaan sitten erikseen oman käytön mukaan. Osa tuntuu vieläkin luulevan, että kytkyssä maksetaan puhelinta jotenkin erikseen kuukausittain tms (ei tarvitse, jos maksat kerralla pois).

3GS:ssä ei ole itsellä ollut koskaan mitään suojaa ja on se hieman hittiä saanut (pieni murtuma takana). Mutta kohtuu hyvin kestänyt vaikka on tippunut betonille. Mutta 4S-malliin taidan hommata jonkin suojan.

(Btw. Vanha 3GS lähtee puolisolle. Pitääkö tuon mallin lukitus/kytky jotenkin purkaa puhelinsoitolla erikseen, vaikka 12 kk kytky on jo umpeutunut?)
 
Vastaus: iPhone 4S

Pitääkö tuon mallin lukitus/kytky jotenkin purkaa puhelinsoitolla erikseen, vaikka 12 kk kytky on jo umpeutunut?
Saatuaan tarpeeksi paljon kriittistä asiakaspalautetta, Sonera tajusi, että on kaikille helpointa purkaa lukitukset automaattisesti kytkyajan päätyttyä. Eli pitäisi toimia ihan vaan heittämällä uus SIM-kortti sisuksiin.
 
Vastaus: iPhone 4S

Sieltähän se soitti, Soneran setä. Purkavat edellisen 3Gs-kytkyn neljä viimeistä kuukautta ilmaiseksi, ja 16 gb 4s vitosen halvemmalla kuukausimaksulla kuin 3Gs.

Sold.
 
Vastaus: iPhone 4S

Dna lta sovittiin että laittavat mustan 16gb 4s tulemaan. 24kk kytkyllä..
Kyselin tuossa aikaisemmin iphonen kuorista, ovatko 4 ja 4s samaa kokoa että uskaltaisi sieltä tilata iphone 4 kuoren 4s lle?
 
Vastaus: iPhone 4S

Dna lta sovittiin että laittavat mustan 16gb 4s tulemaan. 24kk kytkyllä..
Kyselin tuossa aikaisemmin iphonen kuorista, ovatko 4 ja 4s samaa kokoa että uskaltaisi sieltä tilata iphone 4 kuoren 4s lle?

Kuoret käyvät kyllä päittäin, ovat täysin identtiset.
 
Vastaus: iPhone 4S

Kuoret käyvät kyllä päittäin, ovat täysin identtiset.
Fyysiset ulkomitat ovat identtiset, mutta ympäristön valoisuuden tunnistava sensori on 4S:ssä hieman eri paikassa. Niinpä jotkin iPhone 4:lle tarkoitetut kotelo menevät 4S:n sensorin päälle ja se kuvittelee koko ajan olevan pimeässä. Näin ollen näytön kirkkauden automaattinen säätäminen tekee sen, että ruutu on himmeimmillään jatkuvasti.

Apple had made a small but somewhat crucial design change: it moved the ambient-light sensor a few millimeters to the left. That created a problem for many rugged cases that covered more of the front of the iPhone: instead of peeking out through a hole cut into the case, the sensor was now hidden behind the case.

With no light penetrating, the sensor thinks the phone is in a darkened room and automatically dims the screen to look less blinding and save battery life. In the settings menu, you can manually set the screen brightness, but when in "auto-brightness" mode, the ambient-light sensor adjusts the brightness on the fly according to the ambient lighting conditions.

Lisäksi joiden iPhone 4 -koteloiden "kamera-aukko" on liian pieni, ja siitä tulee tumma haloilmiö 4S:n kuviin.

The camera on the iPhone 4S contains new hardware, which produces a dark "halo" around images taken with a Commuter Series case for the original iPhone 4 on the device. The camera cutout on all OtterBox cases designed for the iPhone 4S is larger, allowing for proper camera functionality with all versions of the iPhone 4 and 4S.

Lähde: CNET
 
Vastaus: iPhone 4S

Tuo onkin hyvä tietää. Itsellä kaks niitä applen lähettämiä ilmaisia kuoria, täytyy antaa työkaverille testiin, se kun niitä halus. Selviää sitten onko jompikumpi sopiva tuolle.
 
Ylös Bottom