Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

iPhone - kaikki mallit

Oletko tehnyt numeronsiirtoa toiselta operaattorilta? Itse tein aikoinaan sonerasta telefinlandiin. Sain telefinlandin kortin->ei verkkoa. Asia selvisi kun sain soneran Logolla olevan kortin joka aktivoitiin telefinlandilla.
 
Vastaus: iPhone 4S

Oletko tehnyt numeronsiirtoa toiselta operaattorilta? Itse tein aikoinaan sonerasta telefinlandiin. Sain telefinlandin kortin->ei verkkoa. Asia selvisi kun sain soneran Logolla olevan kortin joka aktivoitiin telefinlandilla.

En ole, tarviiko tehdä? Oli nokialaisellakin dna käytössä.
 
Vastaus: iPhone 4S

Vanha kännykkä oli nokialainen, pitääkö vanhalle simille tehdä jotain?

Kuten aiemmassa viestissäni mainitsin, niin ainakin itsellä Soneran ja 3GS:n kanssa piti ensin lähettää pari tekstaria nimenomaan vanhalla SIM-kortilla ja vanhasta puhelimesta.

Sitä en tiedä miten homma DNA:n tai Nokian kanssa menee. Eikö mukana ollut ohjeita?
 
Vastaus: iPhone 4S

Kuten aiemmassa viestissäni mainitsin, niin ainakin itsellä Soneran ja 3GS:n kanssa piti ensin lähettää pari tekstaria nimenomaan vanhalla SIM-kortilla ja vanhasta puhelimesta.

Sitä en tiedä miten homma DNA:n tai Nokian kanssa menee. Eikö mukana ollut ohjeita?

Ei tullut ohjeita, kokeilen mainitsemaasi.
 
Vastaus: iPhone 4S

Ei tullut ohjeita, kokeilen mainitsemaasi.

Niin siis mulla oli mukana selkeä ohje (A4, mutta kuitenkin) miten piti tehdä vanhan puhelimen ja SIM-kortin kanssa. En ollenkaan tiedä pätevätkö samat ohjeet DNA/Nokia-akselilla. Eli vaikea sun on varmaan tuota kokeilla ihan tyhjästä.

Itse olin siis jo Soneran asiakas ja vanhakin 3GS oli sieltä kytkynä. Oli varmaan helpompi tehdä tuollainen siirto.
 
Vastaus: iPhone 4S

Niin siis mulla oli mukana selkeä ohje (A4, mutta kuitenkin) miten piti tehdä vanhan puhelimen ja SIM-kortin kanssa. En ollenkaan tiedä pätevätkö samat ohjeet DNA/Nokia-akselilla. Eli vaikea sun on varmaan tuota kokeilla ihan tyhjästä.

Itse olin siis jo Soneran asiakas ja vanhakin 3GS oli sieltä kytkynä. Oli varmaan helpompi tehdä tuollainen siirto.

No jos se noin on, niin pitää odottaa aamuun asti ja kysyä dna:lta, kiitti vaan avuista :)
 
En tiedä minne muualle laittaisin, mutta tänne varmaankin.

Joten, tänään tuli iphone 4s postista, 16gb malli ja laitoin mukana tulleen simin sisälle, mutta puhelin sanoo jääräpäisesti että "ei verkkoa".
Mikä avuksi?
Mulla myöskin oli uuden 4S:n kanssa verkon löytämisessä vaikeuksia tuossa perjantaina, operaattori tosin on Saunalahti. Selvisi, että jotenkin multisim-liittymään liittyen verkko oli aktivoitava uudestaan, tai jotain vastaavaa. Uskoisin, että aspaan soittamalla saat verkon kuntoon eikä kysymys ole puhelimen viasta.
 
Vastaus: iPhone 4S

iOS 5.0.1 beta on laitettu kehittäjille jo jakeluun, ja sisältää ainakin akunkestoon liittyvien bugien korjauksia, joten kohta saataneen meille kuolevaisillekin tuo jakoon. Tosin taas varmaan vaan muuttavat käyrää miten akun kuluminen ilmaistaan. :D
 
Vastaus: iPhone 4S

Apple vois kyllä poistaa tuon typerän rajoituksen. Se on ihan ok jos tulee vaikka varoitus, että tiedosto on hyvin suuri. Eikö tuo johdukin vain amerikkalaisten operaattoreiden datasiirtokatoista vai oliko tuohon joku parempi selitys?
 
At&t sen on Applelle tosiaan sanellut kun heillä o lievästi sanottuna surkea verkko. Mutta miksi siitä muu maailma kärsii. Itselle on ennen ollut se ja sama, mut kyl nyt ku 3G lykkää 9megaa ja adsl 1,5 megaa ni alkaa jo ärsyttämään. :/
 
Vastaus: iPhone 4S

Wifin yli kaikki yli 20megan kokoiset tiedostot aina. Eli päivitykset wlanilla.
Ei pidä paikkaansa. Eilen latasin melkein 100 megan kokoisen Pelaajacastin iPhonen oman iTunes-sovelluksen kautta 3G:n yli.
 
Niin no siis ohjelmien sisällä saa ladattua, mut itse ohjelmia jne juttuja ei. Hieman väärin ilmaistu lause oli. :)
 
Vastaus: iPhone 4S

Niin no siis ohjelmien sisällä saa ladattua, mut itse ohjelmia jne juttuja ei.
Pistin nyt 3G:n yli (WLAN kokonaan sammutettuna) lataukseen 594 megan kokoisen Infinity Blade -pelin App Storesta. Ei mitään valituksia, vaan ihan normaalisti Loading-palkki lähti kasvamaan - joskin tietysti aika verkkaiseen.

Eli missä tilanteessa tuo 20 megan rajoitus sitten muka tulee vastaan?
 
Vastaus: iPhone 4S

Onkohan Sonerakin asettanut jonkun rajoituksen..?
Mulla on tosiaan Saunalahden MegaViestiX 3G -liittymä; max. 15 Mbit/s, ei siirtorajoja. Olisiko tuo sittenkin operaattorikohtainen tai ehkä peräti liittymätyyppikohtainen rajoitus?
 
Vastaus: iPhone 4S

Eli missä tilanteessa tuo 20 megan rajoitus sitten muka tulee vastaan?

Pikaisella testillä iTunesin puolella herjailee yli 20 megaisista tiedostoista, mutta AppStoresta antaa ladata vapaasti 3G:llä minkäkokoista tauhkaa tahansa. Kait tuossakin jokin elämää suurempi logiikka on taustalla.

edit: ja DNA:lla mennään ilman siirtorajoja (Iphone 4)
 
Vastaus: iPhone 4S

Olisiko tuo sittenkin operaattorikohtainen tai ehkä peräti liittymätyyppikohtainen rajoitus?

Veikkaan ihan operaattorikohtaista. Mulla oli pari vuotta Soneran liittymässä datapaketti maksiminopeudella ilman siirtorajaa, nyt on muuten sama mutta 20 gigan datakatolla.
 
Ylös Bottom