Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Jeesus on paha!

Simppa:

Ihmetyttää hieman jos toi vuorovaikutus ei riitä, sillä kun on ikuisuus aikaa.
Mikä tahansa nopeus tulee jonkun ajan kuluttua liikuttaneeksi kappaletta mille tahansa etäisyydelle.

Jos taas sanotaan vuorovaikutuksen olevan niin pieni, ettei se aiheuta lainkaan liikettä, niin ihmettelen kyllä rankasti, sillä ellei tyhjiössä ole ilmanvastusta (ei ole), niin minkä tahansa voiman pitäisi saada kiihdytettyä mitä tahansa kappaletta.. kyse on vain määrästä.

Kuten saattaa tekstistäni jo ilmetä, en ole asiantuntia, mutta tiedän fysiikasta jotain (alkeitahan tossa vaan käytettiinkin) ja käytän logiikkaa. Elikä jos joku paremmi ntietää niin puhukoon.. tai vaikka ei tietäisikään :)
 
Muistat Rife kai sitten fysiikan perusteista, että kappaleiden vetovoima on kääntäen verrannollinen etäisyyden neliöön (F = C * m1 * m2 / s^2).
Riittävän kaukana toisistaan etäisyys on jo niin heikko, että vetovoima ei riitä.
 
Juu, kyllähän tuon muistin, mutta jostain syystä on sellainen käsitys että pieninkin voima saisi kappaleita liikkumaan, vaikkakin minimaalisesti. Tämä ei siis todellakaan ole fakta, ja toivonkin että se joko korjataan tai hyväksytään täällä...
 
Saa toki liikkumaan, mutta kun näillä kappaleilla on sitä liike-energiaa jo aivan tuhottomasti, niin tarvittaisiin todella valtava vetovoima ensin pysäyttämään liike...
 
Simppa:

Hmm.. ei välttämättä valtavaa vetovoimaa, vaan pieni vetovoima joka vaikuttaa kauan... niinkun vaikka esimerkiksi äärettömän kauan... mihinkäs se aika loppuisi. Näen kuitenkin todennäköisenä, että jotain on minulta mennyt ohitse. Tämä voi johtua joko puutteista siinä tekstissä (sehän ei ihan kaikkea kuitenkaan käsitellyt), taikka ihan vaan itse olen jotakin jättänyt huomaamatta. Uskon, etteivät tiedemiehet kuitenkaan jotakin tuollaista jättäisi huomiotta :). Ehkä olen vähän ylikriittinen halutessani nähdä laajat perustelut asiasta, joka tuskin on ihan yksinkertainen.
 
Ylös Bottom