Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Jenkit. (tyhmia??)

Mikko

New Member
Joo.. eli kyselen vaan et mita mielta porukka on jenkeista.. Eli onko ne mielestanne tyhmii ja jotain "kivoja" esimerkkeja..
Mina henkilokohtaisesti olen huomannut etta eivat KAIKKI jenkit joita olen tavannut ole tyhmia mutta he ovat todella alttiita propagandalle!! TV:sta pukkaa kaiken laista paskaa ja ne imuttaa sen aivan todesta ja ma yritan sanoo mun kamuille taalla et ei kannaata uskoo puoliikaan mita noi ohjelmat sanoo mut ei ne kuuntele.. melkein kaikki munkin koulussa haluaa sotaa ja et USA vaikka vallotais koko hiton Husseinin valtion..
Kuten jo mainitsin ton propagandan taalla on alkanu tv:sta nakyy kaiken laisii ohjelmia jossa sanomana on etta "sota on hyva koska, se nostaa meidat ekonomisesti taas ylospain"
Jotain esimerkkeja.. (suomennettuja nimia= USA:n aseet Vs Irakin. USA:n ylivertainen armeja JA mun henk koht suosikki Miksi emme saa tapettua S. Husseinia.
Ma ainakin toivon et jos tulee sota ni et jenkit ottaa kunnolla lamya ainakin alussa ni oppisivat hiukan noyryytta ku alkaa v*tuttaan ku ne sanoo aina kuinka USA on paras maa maailmassa.

Nii jos ootte jaksanu lukee mun "manifestin" ni replyy vaan ja kertokaa omat mielipiteenne/kokemuksenne.

(btw omat kokemukseni olen saanut vaihtarina Lansing nimisessa kaupungissa joka sijaitsee Michiganissa)
 
Tämähän on nyt vähän samanlaista kuin, että kaikki suomalaiset asuvat maalla ja ovat vasenkätisiä, tjsp.

Eli pientä yleistystä.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Nem
Tämähän on nyt vähän samanlaista kuin, että kaikki suomalaiset asuvat maalla ja ovat vasenkätisiä, tjsp.
Älä nyt väitä etteikö noin olis. :mad:




;)
 
enään en muista itse foorumia missä tästä oli iso juttu mutta kuitenkin. tämä kuva sai ison haloon JENKKI tfc boardilla kun ne raukat luuli että kuvassa olevat heput ovat oikesti tfc klaani :)

eikö järki sano jo jotain kun hieman ajattelee...?
 
Tota tulee muuten mietittyä aika helvatan usein, että ovatko ne oikeasti noi mahtavia dorkia vai näytteleekö ne vain.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Eipäs yleistetä liikaa. Jenkkilän suurin "vika" on tällä hetkellä liittovaltion hallitus -- etunenässä tietysti presidentti George W. Bush nuorempi. Onneksi vaaleihin ei ole enää kuin pari vuotta... Muutenhan USA on ihan hieno paikka asua kun hinnat ovat alhaiset, verotus on olematonta, ihmisillä on enemmän vapauksia (peruja Ranskan suuren vallankumouksen aatteista) jne. Toki ongelmiakin löytyy, mutta mistäpä niitä ei löytyisi?
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Hakkiz
Muutenhan USA on ihan hieno paikka asua kun hinnat ovat alhaiset, verotus on olematonta, ihmisillä on enemmän vapauksia (peruja Ranskan suuren vallankumouksen aatteista) jne. Toki ongelmiakin löytyy, mutta mistäpä niitä ei löytyisi?

Kyllä veikkaisin kuitenkin, että suomi on hienompi paikka asua, vähemmän ongelmia. Täällä kuitenkin on toimiva sosiaaliturva ja ilmainen koulutus. Eikä jokainen Pertti tai Seppo saa kantaa kaupungilla käsiasetta mukanaan, kuten paikoin USA:ssa.
 
Hmm. Amerikkalaiset tottakai pitävät itseään, isoimpana ja mahtavimpana maana yksinkertaisesti siitä syystä että...sitä ovat!

USA on talous/sotilasmahtina vertaansa vailla ja tämä nyt ei ole uutinen kenellekään.
Ja koskapa amerikkalaiset luonnollisesti tietävät tämän myös, paistaa se ulospäin moninaisin tavoin.

-"Ylivalta lisää valtaa kysymättä mielipidettä ensin muilta"
-"Pienen mielipidettä ei tarvitse välttämättä kuunnella jos siitä ei ole itselle hyötyä"

Nämä kommentit sopivat Yhdysvaltain negatiiviseen puoleen.
Positiivisista voisi sanoa vaikkapa:

-"Jokainen on oman onnensa seppä"
-"Yhteisössä on voimaa"

Itse en lähde ruotimaan omaa näkemystäni jenkkeihin, koska se ei kestäisi välttämättä tämän foorumin kaikkia moderointirajoja, varsinkaan kun olen itse moderoijana...mutta sanotaan propagandasta näin:
Yhdysvallat on pirun iso maa ja uutisia maan sisällä on niin paljon ettei amerikkalaisilla ole aikaa tai suurtakaan kiinnostusta maan ulkopuolisiin asioihin ellei se ylitä "uutiskynnystä", kuten sota/luonnonkatastrofi tai asia joka koskettaa välillisesti amerikan kansalaisia. Samasta syystä uutisten jatkuva suoltaminen vain maan omasta näkökulmasta altistaa helposti siihen, ettei ehkä ymmärretäkään vastapuolen omaa näkemystä/motiivia/syitä/taustoja asiaan...ilmastokokouksissa tai muissa isoissa teemoissa, joissa kyse on oman hyvinvoinnin heikkenemisestä koko maapallon hyvinvoinnin eteen, näissä yleensä oma talous on kaiken muun yläpuolella. Sama koskee valtavaa sotakoneistoa, jonka budjetti muuttuu mustaksi aukoksi heti analyytikot/sotaa ihannoivat päättäjät alkavat puhumaan "mahdollisista ulkoisista uhkakuvista" ym.

Uskonnollisia amerikkalaiset ovat olleet aina, homma juontaa pitkälle historiaan jonka juurista ei ole henk.koht tietoa, mutta tämän vahvan uskon takia/ansiosta jenkit myös selviävät isoista tragedioista paremmin, mikä on tietty hyvä mutta usein uskonnollisuutta tuodaan asioihin, mihin ne eivät välttämättä kuulu, kuten tärkeistä(tavallisista) asoista puhuttaessa.
Kyseessä lienee vain sikäläinen tapa kommentoida tms.

Mutta oli jenkit kuinka kurkoja oikeasti tai omasta mielestään, jokainen voi kysyä itseltään:
Nakkaisinko p*skaakaan muista maista jos asuisin maassa joka on lähes jokaisella osa-alueellaan muiden yläpuolella itseriittoinen kulttuurin hellimänä?
Totuus nimittäin on, että amerikkalaiset itse eivät puoliksikaan tiedä mitä muut heistä ajattelevat...mielenkiintoista olisikin tietää, välittäisivätkö he tietämästään vaikka heille se kerrottaisiinkin?

Anyways, itse asun Suomessa, olen ylpeä siitä ja se riittää minulle.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Corca



Positiivisista voisi sanoa vaikkapa:

-"Yhteisössä on voimaa"


Miten tämä toimii kapitalistisessa valtiossa? Kapitalismin ideologiaan kuuluu oman "kapitaalin" kasvatus, eli siis markkinoita -> omaisuutta. Siinä jää monesti 'yhteisö' jalkoihin kun omaa etua ajetaan. Tosin sullahan luki siinä "oman onnensa seppä". Tää oli vaan ristiriidassa sen kanssa.

Mä en tässä ala mun mielipidettä purkamaan sen enempää. Se tapahtukoon muualla.
 
Heti alkuun kiitokset Diamond-Dogille uudesta taustakuvasta - Nauroin katketakseni :D

Sitten aiheeseen, eli jenkkeihin: Olen huolissani että kansakunta, joiden maailmankuva koostuu lähinnä Jerry Springeristä ja Wrestlingistä, hallitsee myös ydinaseita.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan avanto
Miten tämä toimii kapitalistisessa valtiossa? Kapitalismin ideologiaan kuuluu oman "kapitaalin" kasvatus, eli siis markkinoita -> omaisuutta. Siinä jää monesti 'yhteisö' jalkoihin kun omaa etua ajetaan. Tosin sullahan luki siinä "oman onnensa seppä". Tää oli vaan ristiriidassa sen kanssa.
Tarkoitin yhteisöllisyydellä hieman toista vinkkeliä(huom! niitä kolikon positiivisempia puolia haettiin). Suuri tragedia tai muu kansakuntaa vavisuttava murhenäytelmä tyyliin WTC-isku, osoittaa yhdistävän vahvalla tavalla kansaa yhteisen asian eteen(selviämään kriisistä, tukemaan toinen toistaan ym), tätä siis hain.
Muussa tapauksessa kommenttisi pitää hyvinkin paikkansa.

Aiheesta en ala enempää juttua suoltamaan vaikka kritisoitavaa tämän mahtimaan yleisistä toimintatavoista löytyisi raskaampanakin versiona, hyppään tästä kyydistä ajoissa pois.
 
Enemmän tai vähemmän propagandaa

Kyllä suurin osa noista jenkki sarjoista mitä televisiosta tulee
on vähän sellaisia "tälläisiä normaalit amerikkalaiset ovat"
esimerkiksi survivor joka on mielestäni aivan liian tyylitelty ja huonosti "näytelty".
Jokainen kilpailija esiteltiin hienosti luonteen piirteitä kuvaillen omassa tyylikkäässä "mainospätkässään"

Bachelor jossa esitellään aivan normaaleja amerikkalaisia miehiä, tälläisiä kaikki amerikkalaiset ovat, heillä on suuria tunteita.

Piilokamera jossa juontajat pitävät pakkohymyn kokoajan päällä ja tottakai mies heittää joka ohjelmassa pari mautonta vitsiä ja sitten molemmat nauravat hahaha...

Sitten lastensarjoissa oli sellainen kuin Jenkkijänis joka vaaran uhatessa saa amerikan lipun värit (tähdet ja kaikki)
ja puolustaa ystäviään.

En edes ala puhumaan RAWista tms.

Pienenä tiesin paljon enemmän intiaaneista ja amerikkalaisista
kuin omasta kotimaastani koska televisiosta nyt vain "sattui" tulemaan jenkkipropagandaa.
"amerikan maa on suuri maa joka rauhaa haluaa.."
mitenkäs se jatkuikaan? "tehkäämme yhdessä siittä suuri maa, suurempi kuin unelma"
Jotenkin tollai.
Pientä ihmistä on helppo manipuloida.

Messengerissä minulla on noin 50 jenkki kontaktia (en tiedä miksi)
ja aina silloin tällöin tulee puhuttua politiikasta yms kivoista asioista.
Lähes aina keskustelu päättyy sellaiseen "we are the greatest"
ylimieliseen lausahdukseen vaikka kuinka yrittäisi väitellä niin lopputulos tuntuu olevan aina sama, ihan kuin muurille puhuisi.

Yleiset perustelut ovat "best technology and military"
ja sitten aliarvioidaan muitten maiden teknologiaa ja armeijaa.
Toi voi olla totta.. olemmehan me nähneet monesti kuinka normaalit amerikkalaiset sotilaat tuhoavat armeijoita ja pelastavat maailman.

Jenkit tuppaa tulemaan vähän jokapaikasta (televisio, radio yms.).
Sitten pikkuhiljaa opitaan asioita hienosta amerikan kulttuurista, lapsille annetaan hienoja amerikkalaisia nimiä ja dollarin kuva ilmestyy kylpytakkiin jne..
Suomea onkin "ylistetty" jo maailman "amerikkalaisimmaksi" maaksi.

En pidä itseäni Anti-Amerikkalaisena mutta tuollaista valtiota on mielestäni erittäin helppo kritisoida.

Tulee Amerikastakin paljon kaikkea hyvääkin mutta jokaisella on omat vikansa.
 
Ei kukaan oo sattunu näkeen sellasta videopätkää kuin "Stupid Yankees"? Siinä CNNN (luit oikein!) ottaa selvää onko Jenkit todella niin tyhmiä kuin puhutaan ja haastattelee ihmisiä kadulla kysellen erilaisia asioita.

Kuten esim. Star Wars perustuu tositapahtumiin. Totta vai tarua? Ja hemmo vastaa sen kummemmin miettimättä: Totta! Ja kun kysytään montako Eiffel tornia on Pariisissa, sama kaveri vastaa, että noin 10...

Berliinin muuri on Israelissa. Kofi Annan on juoma. Tony Blair on näyttelijä/skeittari. Maailmansotia on ollu 3. Hirosima ja Nagasaki on kuuluisia sumopainista. Ja yks hemmo ei tienny mistä osavaltiosta KFC (Kentucky Fried Chicken) tulee...

Että näin...

EDIT: typo
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Nem
Tämähän on nyt vähän samanlaista kuin, että kaikki suomalaiset asuvat maalla ja ovat vasenkätisiä, tjsp.

Eli pientä yleistystä.
Morkkaatko vasenkätisiä?:) Satun olemaan vasen kätinen eli ole hiljaa. :cool:
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Jartze
Ei kukaan oo sattunu näkeen sellasta videopätkää kuin "Stupid Yankees"? Siinä CNNN (luit oikein!) ottaa selvää onko Jenkit todella niin tyhmiä kuin puhutaan ja haastattelee ihmisiä kadulla kysellen erilaisia asioita.

Kuten esim. Star Wars perustuu tositapahtumiin. Totta vai tarua? Ja hemmo vastaa sen kummemmin miettimättä: Totta! Ja kun kysytään montako Eiffel tornia on Pariisissa, sama kaveri vastaa, että noin 10...

Berliinin muuri on Israelissa. Kofi Annan on juoma. Tony Blair on näyttelijä/skeittari. Maailmansotia on ollu 3. Hirosima ja Nagasaki on kuuluisia sumopainista. Ja yks hemmo ei tienny mistä osavaltiosta KFC (Kentucky Fried Chicken) tulee...

Että näin...

EDIT: typo

aeheaheahaehaheahahahaha kiitos nauruista :D
 
Amerikka näin kanstakuntana on täynnä itseäänoleva pullisteleva teini joka ei ole vähään aikaan edes vaivautunut keksimään hyvää syytä lähteä sotimaan.

Ei tietenkään KAIKKI amerikkalaiset ole tyhmiä ihmisiä, mutta huoletta voi sanoa, että iso osa.

Tässä kuukausi sitten tuli hyvä kanadalainen ohjelma missä kuvaus ryhmä kulki kaduilla ja kertoi jonkun uskomattoman tyhmän kanukki jutun ja katsoivat uskoivatko tyhmät jenkit. Kaikki jutut menivät alas edes pahemmin pureksimatta.

Siinä vain minun 10senttiäni.
 
Ylös Bottom