Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Jenkki GameCube

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Chrono
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Chrono

New Member
Eli onko kukaan menossa Jenkkeihin lähiaikoina? Jos on niin voisikohan tuoda sieltä tullesaan GameCuben? Maksan tietysti etukäteen. Tai kertokaa vaihtoehtoisesti joku hyvä netti mesta mistä sen voi tilata. En jaksa odottaa PAL konsolia ja saahan ne pelitkin sitten ennemmin...

Edit: Korjailin typoja.

Viimeksi muokannut moderaattori:
Yksi hyvä kanadalainen nettikauppa on ainakin http://www.dragon.ca
Edulliset hinnat ja nopea toimitus. On tullut tilattua tuolta paljon tavaraa ja aina kaikki on toiminut niinkuin pitääkin. Cube maksaa siellä muistaakseni 196.95 USD (+pk+alv+tulli).
Oman Cubeni (modattu japsi-Cube) tilasin Lik Sangilta Hong Kongista http://www.lik-sang.com

Liksang on tosiaan todella luotettava liike. Minä ja kaverini tilasimme omat Cubemme sieltä. Kaverin tilaus vain sattui ikävästi kiinalaisen uudenvuoden kanssa päällekäin joten toimitus viivästyi hieman :).

Tarvikkeiden yhteensopivuus

Kysyisin sellaista asiaa, että ovat esmes eurooppaan toimitettavat ohjaimet/muistikortit/kaapelit yhteensopivia jenkkikoneen kanssa? Harkitsen nimittäin oman koneeni tilaamista Yhdysvalloista ja tämä askarruttaa....

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Chrono
Taidampa tilata tuolta kanadasta. Nyt kun vaan saisi käärittyä ne rahat jostain nopeesti:p

ihan noin tiedoksi vaan, että dvdboxofficessa cube tulee halvemmaksi, koska ne lähettävät sen ilmaiseksi ihan minne tahansa maailmassa :) Tosin toimituksen nopeudesta en tietenkään mene takuuseen.

Mites paljon tuosta cubesta joutuu sitten maksamaan tullia yms. muita maksuja?

Loke: No Liksang merkkaa(Yleensä) puolikkaan hinnan tullia varte pakettiin, joten tullit voi laskea kaavalla: (Koko paketin hinta + postikulut) / 2 * 0.22. Tuohon päälle tulee noin kympin verran käsittelykuluja. Toisaalta jos käykin niin ikävästi että liksang merkkaa täyden hinnan, tulee tullejakin tuplasti. Näin kävi tuolle em. kaverilleni. Sinänsä kumma juttu, koska minulle ja eräälle Tamperelaiselle tyypille oli merkattu tuo puolikas hinta..

EDIT: Tullitiedot vähän kusaisivat.. Nimiä vaihdeltu... :)

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Loke
Kysyisin sellaista asiaa, että ovat esmes eurooppaan toimitettavat ohjaimet/muistikortit/kaapelit yhteensopivia jenkkikoneen kanssa? Harkitsen nimittäin oman koneeni tilaamista Yhdysvalloista ja tämä askarruttaa....
Ainakin jenkkien alkuperäiset Nintendon ohjaimet,muistikortit ja kaapelit pitäisivät olla yhteensopivia kaikkien koneiden kanssa, näin väittää ainakin The Rage -nettikauppa http://www.therage.com
Toisaalta Lik Sangin myymä Redantin VGA-boxi on ilmeisesti vain NTSC-yhteensopiva.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan kaba
Loke: No Liksang merkkaa(Yleensä) puolikkaan hinnan tullia varte pakettiin, joten tullit voi laskea kaavalla: (Koko paketin hinta + postikulut) / 2 * 0.22. Tuohon päälle tulee noin kympin verran käsittelykuluja. Toisaalta jos käykin niin ikävästi että liksang merkkaa täyden hinnan, tulee tullejakin tuplasti. Näin kävi tuolle em. kaverilleni. Sinänsä kumma juttu, koska minulle, Thunderille ja Villen:lle oli kaikille merkattu tuo puolikas hinta..
Joo, se vähän riippuu. Jos osaa ja uskaltaa lähettää meiliä siitä heille, niin he puolittavat useimmiten sen hinnan. Mutta joskus he kyllä tekevät sen ihan omasta hyväsydämmisyydestä ilman mitään meilejä. Mukavia heppuja.

Thunderi: Paljonkos sulle niitä tulleja sit tuli?

En kuitenkaan voinut tietää tätä randomipuolitusjärjestelyä, kun minulle ja eräälle toiselle tyypille tuli puolikkaat tullit ilman mitään ilmoitteluja..

Sain muuten juuri tietää, että Villen joutui myös maksamaan täydet tullit :(. Tuo systeemi taitaa olla täysin sattumanvarainen..

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Loke

ihan noin tiedoksi vaan, että dvdboxofficessa cube tulee halvemmaksi, koska ne lähettävät sen ilmaiseksi ihan minne tahansa maailmassa :) Tosin toimituksen nopeudesta en tietenkään mene takuuseen.

Mites paljon tuosta cubesta joutuu sitten maksamaan tullia yms. muita maksuja?

Konsoleita ei lähetetä ilmaiseksi, ainoastaan pienet paketit kuten pelit,leffat, kaapeli ja pädit. Konsolit lähetetään maksullisena kuriiri-lähetyksenä....

:)

EDIT: niin, xboxin postikulut oli DVD BOXista 60 kanadan taalaa, eli noin 40 euroa...paketti tuli Kanadasta kolmessa päivässä kotiovelle. Cube on niin pikkunen että tulisko vaikka 50 taalalla? :)

Viimeksi muokannut moderaattori:
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Code

Konsoleita ei lähetetä ilmaiseksi, ainoastaan pienet paketit kuten pelit,leffat, kaapeli ja pädit. Konsolit lähetetään maksullisena kuriiri-lähetyksenä....

Ahaa, kiitoksia tiedosta. Nyt pitääkin miettiä sitten uudelleen, mistä sitä tilaisi. Ehdotuksia?

Kannattaa Loke odottaa Cubea euro-julkaisuun. On helpompi ostaa Suomesta pelejä yms. siihen...

Eihän siihen Euro-julkaisuun ole kuin karvan alta pari kuukautta enään aikaa ;) ,alat keräämään rahoja nyt niin ollan kaikki valmiudessa 3.5 :)

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Code

EDIT: niin, xboxin postikulut oli DVD BOXista 60 kanadan taalaa, eli noin 40 euroa...paketti tuli Kanadasta kolmessa päivässä kotiovelle. Cube on niin pikkunen että tulisko vaikka 50 taalalla? :)

Eli eikö se jää tulliin jos tilaan DVD Box officesta?

Eli eikö se jää tulliin jos tilaan DVD Box officesta?

Konsolit jää tulliin koska kuriiripalvelu DHL tullaa ne asiakkaan eli sinun puolesta. ALV on 22% ja tulli 1,7%. Muistaakseni meni niin että ALV laskettiin konsolin hinnasta JA postikuluista, mutta tullimaksu vain konsolinhinnasta.

Mitenkäs tuo dragon.ca? Käyttääkö se kuriiria vai joudunko itse hakemaan tullista?
Sen voit itse valita. UPS:n kuriirit tuovat paketin kotiovelle, kun taas lentopostin joudut itse hakemaan tullista.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Tardini

Sen voit itse valita. UPS:n kuriirit tuovat paketin kotiovelle, kun taas lentopostin joudut itse hakemaan tullista.

Sieltä vastattiin että paketin koon takia sitä ei voida lähettää muuta kuin lentopostina... No eipä tuo nyt niin hirveästi haittaa.

Sieltä vastattiin että paketin koon takia sitä ei voida lähettää muuta kuin lentopostina... No eipä tuo nyt niin hirveästi haittaa.

Henk.Koht maksan ennemmin extraa kuriirista kun jännitän kotona millasessa kunnossa kallis konsolini tulee elämäänsä kyllästyneiden postimiesten potkimana... :)

Ylös Bottom