Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Jos omistat XBOX, PC ja nopean yhteyden nettiin...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rocky_Balboa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Gimble
Joo, no valitettavasti meikäläisellä ei ole tarkotukseen soveltuvaa nettikytkyintä ainakaan vielä himassa. :(

Mutta esim. tulevana LA:na otan xboxin ja pussikaljaa kantoon ja meen kaverin luo testaan tätä hommaa, eli ei muutakun linjoille vaan kaikki kynnelle kykenevät! :D
Hyi hyi, ei pussikaljaa, ei sellaista harrasteta (no joo, ehkä joskus silloin 15-vuotiaana). Pelit pelinä ja oluet baarissa.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan rotuseal
Hyi hyi, ei pussikaljaa, ei sellaista harrasteta (no joo, ehkä joskus silloin 15-vuotiaana). Pelit pelinä ja oluet baarissa.
Höpöhöpö, joskus parikymppisenä oli kiva juoda olutta baarissa.;)

Mut nyt oon päässy sen vaiheen ohi ja olut maistuu paljon paremmalta omalla tai jonkun muun sohvalla hyvässä seurassa ja mahdollisesti voi jauhaa jotain peliä samalla.:D *kokemuksen vakaalla rintaäänellä*

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Gimble
Höpöhöpö, joskus parikymppisenä oli kiva juoda olutta baarissa.;)

Mut nyt oon päässy sen vaiheen ohi ja olut maistuu paljon paremmalta omalla tai jonkun muun sohvalla hyvässä seurassa ja mahdollisesti voi jauhaa jotain peliä samalla.:D *kokemuksen vakaalla rintaäänellä*
No juu, alkaa mennä taas aiheen sivusta, mutta menköön: meikäläinen ei ole koskaan innostunut siitä, että pelatessa tai leffaa katsellessa naukkailisi jotain alkoholipitoista. Äkkiä sitä huomaakin, että alkaa keskittyminen herpaantua hommasta, ja vaikka vuokraleffasta ei muistakaan seuraavana päivänä oikeastaan mitään. Se on kyllä tietysti eri asia pelata vaikka parin oluen voimin NHL:ää tms. kaksinpelinä, jotenkin en osaa mieltää sitä FPS-peleihin.

Vai että olutta ja peliä...Joo,mikäs siinä jos yhden tai pari olusta vääntää naamariin pelisessioiden parissa ja vähän enemmänkin jos on vain pelikavereita ympärillä ja kaikilla sama meininki...yxin himassa kännäten ja verkossa mp-peliä pelaten ei ole oikein minustakaan mitään järkee...mutta esim. tollaset konsolien NHL ja FIFA-pelien cup mp-matsit on joskus kaveri porukassa ennen baariin lähtöä kyllä ihan mukavia kun siinä sivussa vielä otetaan terästävää douppinkia...

Tarvii tossa tulevana LA:na myös tulla kattelemaan GameSpy Tunneliin josko Suomalaisia Halo-servuja/pelaajiakin olis sattumalta jo kehissä,käyttämäni nimimerkki GS:ssa mulla on Jokke.Eli Gimblelle etukääteen tidoksi,että tuolla ehke sitten nähdään Halon-pelin merkeissä...

:rolleyes:

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan kraemer
Vai että olutta ja peliä...Joo,mikäs siinä jos ...:rolleyes:

ei veri eikä muuta doupinkia. parasta on selevinpäin. sikäli kun joskus on jotain tullu otettua, niin näkö on hämärtynyt liikaa ja kun iso töllö on niiin... :)

jotku saavat jopa parempia tuloksia dopattuna, mutta menee kyllä vähintään saman verran aikaa turhaan kun ei oikein jaksa tahkoa normaaliin malliin paivänä parina doppauksen jälkeen :)

ja perhana ei se ole mukavaa jos joku vetää parempia kierrosaikoja dopattuna, pitää olla reilu peli.

No juu, alkaa mennä taas aiheen sivusta, mutta menköön: meikäläinen ei ole koskaan innostunut siitä, että pelatessa tai leffaa katsellessa naukkailisi jotain alkoholipitoista. Äkkiä sitä huomaakin, että alkaa keskittyminen herpaantua hommasta, ja vaikka vuokraleffasta ei muistakaan seuraavana päivänä oikeastaan mitään.
Eikun sitten kun on liian humalassa pelaamaan, lähdetään kapakkaan häröilemään ;)

Tarvii tossa tulevana LA:na myös tulla kattelemaan GameSpy Tunneliin josko Suomalaisia Halo-servuja/pelaajiakin olis sattumalta jo kehissä,käyttämäni nimimerkki GS:ssa mulla on Jokke.Eli Gimblelle etukääteen tidoksi,että tuolla ehke sitten nähdään Halon-pelin merkeissä...

Jees, tarvii törmäillä! Aattelin pelisession aikana kyttäillä myös #xboxfin kanavalla, eli sinne vaan kaikki ketkä haluaa jauhaa!

P.S. Toivottavasti sinne eksyis myös joku, jolla olis todella nopea yhteys niin saatais se suomi-ruotsi maaottelu järjestettyä. :D

Toi #Xboxfin on kyllä niin helvetin kuollu paikka kuin vain voi olla,minä en ole juuri tuolla porukkaa nähnyt jauhavan edes purkkaa tai paskaa! ;) No juu...pidetään tuokin sitten auki lauantai päivällä.Olis kyllä tosiaan ihan hienoo jos löytyis myös Suomi-pelaajia joilla olis nopeet connerit plakkarissa ja kiinnostusta vääntämään Haloa myös verkossa...Toivotaan näin!

Pitääkö tossa nettipelaamisessa olla kaksi verkkokorttia? Omassani on erikseen 100Mbs, sekä 10Mbs liitännät. (Meniköhän tuo oikein?) Toiseen olen kytkeynyt kaapelimodeemin ja toinen on vapaana. Onnistuisikohan näillä eväillä tuo nettipelaaminen? :confused: Riittääkö Soneran kaapelimodeemi liittymässä kaistaa tuolle pelille, että voisi osallistua jonkun toisen ylläpitämään peliin?

Vastaus Batou:lle

Ei tarvi olla,eli XB:ssa on jo oma verkkokorttinasa sisällä ja boxin takanahan on tuo RJ45-liitinportti johon liitetään XB:n ja PC:n yhdistävä RJ45-cable ja toinen pää kaapelista sitten liitetään joko pc:n verkkokortin vapaana olevaan ja vastaavaan RJ45-porttiin,ton voi kyllä liittää ehkä cablemotukkaankin jos se sisältää vain vapaana vastaavan RJ45-portin kuin tossa XB:n takana on,en ole kuitenkaan tosta varma että onko noissa kaikissa kaapelimotukoissa sellaisia liitäntöjä,katso löytyykö omastasi? Itselläni XB on yhdistettynä tohon ADSL-päätteen vastaavaan ja vapaana olevaan RJ45-porttiin ja sitten verkkokorteissakin on tietenkin eroja näiden liitäntöjen suhteen,esim. itselläni on sellainen verkkokortti jossa ei ole kuin yksi RJ45 portti ja se kaapeli menee tietenkin vain ADSL-päätteeseen.Ilmeisesti sinulla on kuitenkin tossa pc:n verkkortissasi vielä toinen vapaa RJ45-portti johon sitten voi kytkeä tuosta XB:sta tulevan RJ45-kaapelin?

Kyllä tuo Soneran kaapelimodeemi-yhteys pitäisi kaiken järjen mukaan toimia ihan mukavasti Halo-servuilla ja taitaa onnistua myös hostaaminenkin jos vain yhteysnopeutesi on tossa vähint. 512kt/s. tai jopa enemmän,eli kuinka nopea tuo Soneran cablemodem-yhteytesi on???

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Batou
Pitääkö tossa nettipelaamisessa olla kaksi verkkokorttia? Omassani on erikseen 100Mbs, sekä 10Mbs liitännät. (Meniköhän tuo oikein?) Toiseen olen kytkeynyt kaapelimodeemin ja toinen on vapaana. Onnistuisikohan näillä eväillä tuo nettipelaaminen? :confused: Riittääkö Soneran kaapelimodeemi liittymässä kaistaa tuolle pelille, että voisi osallistua jonkun toisen ylläpitämään peliin?
En välttämättä ole oikea henkilö kommentoimaan, koska en ole ikinä vielä itse edes koittanu ko. viritystä...

Mutta sen verran olen asioihin jo etukäteen perehtynyt, että luulen homman olevan mahdollista kokoonpanollasi. Tosin se ei välttämättä ole ihan läpihuutojuttu ja vaikuttaa siltä, että se voi vaatia pientä kikkailua. Ongelmiakin voi siis helposti tulla...

Ehkä kaikkein helpoin ja suositeltavin vaihtoehto olisi hommata hubi ja lykätä kapelimodeemilta tuleva piuha hubin uplinkki porttiin. Sitten vaan PC ja xbox vapaana oleviin portteihin gines ja homman pitäisi sen jälkeen toimia. Hubin uplinkki nappula täytyy tietenkin olla pohjassa. Tuo tuntuu ainakin aika idioottivarmalta ratkasulta ja suosittelen tätä metodia varsinkin silloin, kun haluaa sen laakista toimiin ilman mitään tappeluita...kop kop.

Tarvii nyt vähän koputella puuta tässä, kun aattelin itse "vaan alkaa suoraan pelaan" LA:na kaverin luona. Saas nähdä millai äijän käy...

KimmoKe postaskin jo aiemmin tässä aiheessa linkin noista kytkentävaihtoehdoista, mutta tässä taas se linkki jollet huomannu.

Se helpoin metodi olisi siis tuo vaihtoehto B

Jos jotakuta kiinnostaa, niin meikäläisen viritelmä kotona on tällainen:

Pistokkeesta piuha pöytäkoneen verkkokorttiin. Kakkosverkkokortista piuha hubiin. Nettiyhteys on jaettu yksinkertaisesti suoraan WinXP:n Network Wizardilla, ei mitään ongelmia. Helppo ratkaisu, valitettavasti pöytäkoneen pitää vain olla aina päällä kun haluaa jakaa. Tätä kun ei pysty kiertämään, kun nettiyhteys toimii ainoastaan sillä koneella, jonka verkkokortin MAC-osoite on ilmoitettu ylläpidolle.

HUOM! Minun tapauksessa tuo kytkentä oli kyllä naurettavan simppeli juttu,eli ei siinä muuta minun tarvinnut tehdä kuin kytkeä ylimääräisellä RJ45-cablella XB ja Nokian DSL-pääte toisiinsa,tosta ko. päättestä kun löytyy 4-kipaletta Ethernet-portteja(RJ45),Ethernet1-portista menee pc:n verkkokorttiin ja Ethenet 2:sta yhdistin cablen XB:hen.

Sitten ei muuta kuin installoitiin GS tunnel-softan pc:lle ja ei muuta kuin pelailemaan haloota.siis ei tossa muuta mun tarvinnu tehdä. :D

Tietenkin muissa systeemeissä ja kytkentä ratkaisuissa asia voi olla tietysti hieman toisenlainen,eli minäkin yhdyn tuohon edellisen mainintaan,että olen myös ehkä väärä henkilö neuvomaan muuta... :(

Kas niin, immeiset, minä koitan tässä kovaa kyytiä hommata Haloa takaisin haltuuni, että pääsisin XBConnectia testaamaan. Valitettavasti palveluntarjoajalla on uutuutena joitakin ikäviä palomuurauksia suoritettu, joten toivoa sopii, että pelaaminen vielä onnistuu. Prkl.

Kas niin, immeiset, minä koitan tässä kovaa kyytiä hommata Haloa takaisin haltuuni, että pääsisin XBConnectia testaamaan. Valitettavasti palveluntarjoajalla on uutuutena joitakin ikäviä palomuurauksia suoritettu, joten toivoa sopii, että pelaaminen vielä onnistuu. Prkl.
Jos meinaat uutta hommata, niin joku tiesi kertoa täällä et mustapörssi myis pelejä (mm. haloa) hintaan 39 !? Olis kyllä sika-halpa! Eli jos tuo pitää paikkaansa, niin ei muuta kun sinne!

Toivottavasti saat pelit vielä futaan!

Muuten tollanenkin peliservusofta löytyy jo netistä kuin XboxGW,tämä on suunniteltu alunperin Linuxin käyttäjille,mutta tuosta on lähiaikoina tulossa myös Windows käyttiksille oma versionsa,eli tämä softa mahdollistaa myös Halo-pelin pelaamisen PC:n kautta verkossa.

www.xboxgw.com

Joo,Rotuseal menee vain kipin kapin ryöstämään takaisin tuon Halo:n ;)

Hei pyrkikääs järjestään ensimmäinen, ainakin puoliksi virallinen, Suomi-ruotsi Halo matsi.

P.S. Prkl:een HPK kun hävis.

Muuten tollanenkin peliservusofta löytyy jo netistä kuin XboxGW,tämä on suunniteltu alunperin Linuxin käyttäjille,mutta tuosta on lähiaikoina tulossa myös Windows käyttiksille oma versionsa,eli tämä softa mahdollistaa myös Halo-pelin pelaamisen PC:n kautta verkossa.

niin tuo xboxgw:hän viimeksi päivittynyt joulukuun puolivälissä, ilmeisesti tuo projekti on jo kuollut.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Legionnaire
Hei pyrkikääs järjestään ensimmäinen, ainakin puoliksi virallinen, Suomi-ruotsi Halo matsi.

P.S. Prkl:een HPK kun hävis.
Joo o, kyllähän siinä vähän maaotteluhenkeä oli ilmassa kun vedettiin hurreja vastan!

Huomas kyllä, että toiset svedupellet tiesi tasan tarkaan jokasesta mapista jokasen nurkan...ja oli sillain vähän vaikee tulla pystymettästä ja alkaa piiskaan, mut hyvin me ainakin laitettiin kovasti kampoihin ja paikoin melkein jopa voitettiinki. ;)

Hiukan jäi kuitenkin hampaankoloon, eli tänään on vielä pakko mennä ottaan vähän revanssia! :D

Nettipeli kaikenkaikkiaan oli kuitenkin teknissti erittäin positivinen yllätys, en todellakaan edes osannut uneksia niin sujuvasta pelistä! 9 tuntisen pelisession aikana pelit meni pois synkasta vain 2 kertaa. Tuolloin peli alkoi tökkimään ja pätkimään muutamiksi sekunneiksi, sen jälkeen peli kuitenkin jatkui normaalisti. Mitään muita teknisiä ongelmia tai lägäämistä ei koko session aikana ilmennyt, vaan suurin ongelma tuntuu olevan peliseuran löytäminen. Eiköhän sekin puoli ajanmittaan helpotu, kun porukka alkaa enemmän ja enemmän oivaltaan tän homman.

Se on kyllä tosi hauskaa puuhaa ja kannattaa kyllä ehdottomasti koittaa, jos vaan mahdollista!

Käyttämämme setuppi oli muuten 256/256 ADSL, jossa oli hubin perässä W2k läppäri ja Xbox. W2k läppärissä pyöri gamespy arcade ja se xbox tunnelointi viritys siihen.

http://www.gamespyarcade.com/support/tunnel_xbox.shtml

XBconnectia olis voinu kans tesmiä, mutta siellä ei avoimia PAL-pelejä näkynyt koko päivän aikana lainkaan...

Ylös Bottom