Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Joulusuunnitelmia ?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Arcane
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
heiheihei!! mihin itse aihe on unohtunut, eli "joulusuunnitelmia?"

Takaisin kaikki asiaan ja unohtakaa nuo pakkaspömpötykset, kai sitä ihminen kitistä ja natista saa jos haluaa!

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan ShereKhan
Ikävä jatkaa aiheen vierestä, mutta kun jossain pyydettiin veikkaamaan seuraavaa peeloa, niin eiköhän peli ole täten selvä! :)

Kohtelias kannattaa aina olla. Sen verran myös ainakin itse yritän noudattaa netikettiä, että on eri asia alkaa solvata kadulla kuin netissä - täällähän kuka vaan voi esiintyä sellaisena kuin itse itsensä kuvittelee, mitään selkärankaa ei osoita tuollainen täysin anonyymisti heitelty solvaaminen noin vähäpätöisestä asiasta. Kumppe reagoi aika rauhallisesti, mikä hänen kunniakseen. Hän vain toivoi leutoa ilmaa haudalla käyntiin, ei kai siitä näin kannata hihojaan polttaa.

Onko sulla rohkeutta pyytää anteeksi Kumpelta ?
En mie niinkään Kumpee haukkunut vaan niitä,jotka (eteläläiset,ja lähinnä tarkoitan nuorisoa) valittavat niin pienistä asioista,että isompaa hirvittää.

Ilmeisesti tossa vaan napsahti päässä.Ja kyllä mulla tulee samanlaisia "kohtauksia" tosielämässäkin. Olet kyllä siinä oikeessa,etten ole niin hyökkäävä mitä netissä olen.

Ja miksi pyytäisin anteeksi?Miten olis,jos mie lähettäisin kaikille eteläisille kukkia ja anteeksipyytökirjeen?Niitähän mie tässä olen lähinnä haukkunut.Satuin vain nyt lukemaan Kumpen postauksen ja voihan se olla,että käsitin hiukan sanoman väärin.

Nojaa,nyt on sen jalkapallon vuoro.
Ja siellähän se on,oikeassa alakulmassa...

Erikoinen joulu tiedossa, iskä tulee minun luokseni kylään jouluksi! sen lisäksi pitäisi isäni kanssa äitini vanhempien luokse syömään ja illaksi siskoni luokse katsomaan kun hänen lapsoseset(1,5v ja 2,5 v) saavat rekkalasteittain joululahjoja, itse tietysti ostan heille PS2:sen! =) ...ainniin ja kaipa sitä turkulaisena voisi mennä katsomaan joulurauhan-julistusta ensimmäistä kertaa!

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Solid Snake
Kun asuin pohjoisemmassa kävelin kouluun 45 asteen pakkasessa. Silloin jo melkein inisytti kun matkaakin oli kolme kilometriä. Se on aika pitkä taival 45 asteen pakkasessa. Tänne etelään muutettuani olen huomannut, että kun kaikki menee junalla, bussilla tai metrolla tai ratikalla jengi inisee jos joutuu kävelemään 200 metriä. Nynnyjä nämä stadin kundit ja gimmat

Joo ja mun mummo hiihti kouluun 20km keskellä yötä -60 asteen pakkasessa ja söi puuta ja vietti muutenkin mukavaa elämää.

Kyllä se niin on ettei me "stadilaiset" nynnyt ymmärretä hyvän päälle mitään, inistään vaan.

Onko pakkasella lumihangessa tarpominen siellä jossain kovinkin suurta huvia?

;)

EDIT: Jouluna mässätään+legendaarinen kalsarikänni muijan kanssa

Ajattelin syödä hyvin jouluna. Myöskin saunoa taidan.

Ja mitä siellä takana valitetaan etelän valittajista? Siis jos tarpoo hangessa -20 asteen pakkasessa EIKÄ valita niin täytyy olla kyllä jo aika kovan luokan luolamies. Minähän en ulos mene sekunniksikaan pakkasella ellei pakko ole. Enkä tosiaan nauti siitä niinkun jotkut täällä tuntuvat tekevän. Herranjesta mitä hulluja.

Jouluja vaan sinne pohjoisen kyliinkin.

Aatto aamuna syön riisipuuroa ja käyn haudalla aikaisin. Päivällä syön ja nautin muuten vaan olosta. Illalla kasaamme kavereita kokoon ja teemme perinteisen "joulukävelyn" (jos porukkaa todella saadaan kasaan) - jos pakkasta niin esim. huoltoasemilla on lämmin jutella:).

Heh heh, keiu lohkaisi hyvin. Olen samaa mieltä, minäkään en viihdy pakkasissa, olen huomannut +30 olevan juuri mun keholle ja mielelle sopivin astemäärä. Pakkasista en pidä pätkääkään.

prawn: joo, eipä tämä asia nyt niin vakava varmaankaan ollut. Sattuuhan näitä, asia taitaa olla kunnossa.

Anti-Joulu toimikunta

Hmmm.. mä ainakin aion pysyä kotona joulun. Pyydän muutaman kaverin kyläileen, juodaan bishee (ei joulu), syödään roskaruokaa,
halveksutaan perinteisiä jouluruokia ja mietitään mikä niitä lappalaisia vaivaa kun ne kävelee 45asteen pakkasessa jopa kilometrienkin matkoja ;) . Ei siis niinkään idyllijoulu... mutta pääsee rentoutuun ilman sukulaisten hössötyksiä, halailevia mummoja ja niitten iskureploja (ootpas taas kasvanut... tämä saattaakin olla mummon viimeinen joulu yms.).
Ja pakkaseen ei mennä käveleen saatana! kai tiedätte että jos on liian kauan kylmässä munat voi halvaantua.. Yli viiden asteen kylmyys on jo epäinhimillistä.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan prawn
Hohoho...Taas näitä v*tun piipittäjiä,jotka valittaa pienestä pakkasesta.Olet ilmeisesti etelästä,vai?

Äläs sano. Kaverin serkku muutti just tänne Uudellemaalle. Asunut koko ikänsä Pyhätunturilla ja kalisee kuin luuranko ja marmattaa kuinka kylmä on, kun pakkasta on jopa -4 astetta.

-PV-

Käyn vuorotellen istumassa lumihangessa ja vuorotellen tupakalla. Eivätpähän pohjoisen karpaasit pääse valittamaan.

Tai sitten en. Enhän minä edes polta.

Jouluksi kotiin, juu. Se onkin melkein ainoa kerta vuodessa kun koko kööri on koolla. Aatonaattona minä koristelen kuusen perinteisesti "tänä vuonna ei sit laiteta kaikkia niitä hörhelöitä sinne, kuusen pitää näyttää arvokkaalta" - puolen tunnin päästä kaikki hörhelöt on raavittu yksitellen ja arvokkaasti laatikoiden pohjalta ja kuusi näyttää räjähtäneeltä kiinalaiselta ravintolalta.

Aatto alkaa lastenohjelmien kritisoimisella "ennen oli pulutkin lihavempii", jonka jälkeen/aikana nautitaan lautasellinen riisipuroa ja sekameteliä ja vohkitaan kinkkua sinapilla karjalanpiirakan päälle.

Sauna on jo joskus 5 aikaan, jonka jälkeen käyn tarkistamassa äipän spesiaalisekoituksen (suolapähkinöitä ja ranskanpastilleja) ja imuroin siitä kaikki suolapähkinät, joita syön vain kerran vuodessa. Tähän kuuluu perinteenä myös se, että ennen saunaa mutsi muistaa päivitellä että mitenkäs ne suolapähkinät jäi TAAS tänäkin vuonna ostamatta.

Saunan jälkeen syödään mahdollisimman pitkään. Jouluruoka on meidän perheessä Se Juttu jouluna. Lahjat ovat jotenkin menettäneet merkitystään, paitsi tietysti siskon mukeloille, jotka muiden syömisen ajan liimautuvat huurustamaan ikkunaa pukin ja lahjasäkin toivossa. Ruoan jälkeen se pukki saapuukin ovenrakoon, ja ai että kun kaikilla on hauskaa (uskokaa tai älkää, meillä pukin virkaa toimittaa meidän äiti) :)

Iltamyöhäisellä "nuoriso" (joista minä 26-vuotiaana nuorimpana) kokoontuu keittiön pöydän ääreen pelaamaan lautapelejä ja naukkailemaan terästettyjä joulujuomia. Tätä jatkuu hamaan aamuun, tai siihen asti kun kikatusvaihe ylittää valveillaolon tason (?).

Pleikkaria ränkytetään vasta välipäivinä.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Patovahti
Äläs sano. Kaverin serkku muutti just tänne Uudellemaalle. Asunut koko ikänsä Pyhätunturilla ja kalisee kuin luuranko ja marmattaa kuinka kylmä on, kun pakkasta on jopa -4 astetta.

-PV-
En ota enää kantaa tähän asiaan.Kuolemahan tässä tulee,jos jatkan. :)

Ensinnäkin hoidetaan tämä pakkasasia pois alta: Juupis totesi tuossa aikaisemmin osuvasti, että kovalla tuulella -15 asteen pakkanenkin tuntuu vähintään kaksi kertaa kovemmalta. Myöskin KAIKKI muualta (Rovaniemi, Tohmajärvi, Porvoo, Nurmes, Joensuu, Kemijärvi, Inari...) tänne Stadiin muuttaneet ystäväni valittelevat tätä pääkaupungin talvea kylmemmäksi kuin pohjoisen talvea. Täällä tuuli käy kuulemma luihin asti - etenkin kun enimmät metsät on pilkottu betonirakennusten tieltä.

Me Helsinkiläiset emme vähästä valita, mutta -20 asteen pakkanen todellakin tuntuu silkalta murhalta. Muualta - vai pitäisikö sanoa 'mualta' ;) - muuttaneet asukkaat valittavat tietenkin meikäläisiä paljasjalkaisia herkemmin. En silti lähtisi yleistämään. Paleleminen on kurjaa varmaan missä päin Suomea tahansa.

Sitten topicciin: Joulu menee tradition mukaan. Menen vanhempieni ja siskoni luo pohjoiseen - siis Pohjois-Helsinkiin ;) Kuusi koristellaan ennen joulurauhan julistamista, jonka jälkeen on ohjelmassa yleistä ajanviettoa ja kirkko. Jouluateria on meillä tapana syödä klo 18-19 välillä. Sen jälkeen avataan lahjat, jotka on laitettu kuusen alle vähän ennen ruokailua; Joulupukki taisi tehdä viimeisen visiittinsä noin kymmenen vuotta sitten.

Kun lahjat on avattu, jouluateria syöty ja muutkin 'viralliset' traditiot hoidettu pois alta, voi vihdoin keskittyä siihen mitä koko vuosi on odotettu - rauhoittumiseen, rentoutumiseen ihanaan joutilaisuuteen ja autuaalliseen akkujen lataamiseen, joka kestää parhaassa tapauksessa aina välipäiviin asti.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan FrankNyberg
Lumiukko ja "flying in the aiiiiir" pilaa taas mun joulun kuitenkin.
:mad:

Se on walking in the air. Mun mielestä Lumiukko on ihan hyvä ohjelma. Ja jos se pilaa joulun ja koko seuraavan vuoden, ei sitä varmaan tarvitse katsoa.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Solid Snake
Se on walking in the air. Mun mielestä Lumiukko on ihan hyvä ohjelma. Ja jos se pilaa joulun ja koko seuraavan vuoden, ei sitä varmaan tarvitse katsoa.
Sitä ei pääse karkuun. Muistot vainoavat minua....

'Walking in the Air' kappale on kyllä ihan nätti melodia, ja kun sen kuulee vaan joulunaikaan niin ei se kauheasti ala ärsyttämäänkään.

ICO:n loppubiisissä on paljon samaa tunnelmaa, pitääkin taas pelata se läpi.

EEEEEEEEEEEEEIIIIIIIIIIIIIIIII.........!!!!!!!!!

Ei enää Lumiukko- tai "Walkin' In Da Air" -keskustelua!! Sain niistä ihan tarpeekseni viime kerralla. "Pah, humpuukia" -Nybergin lähestyvän keski-iän angsti ei kyllä saa pilata minun jouluani!!

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan feldon
Ei enää Lumiukko- tai "Walkin' In Da Air" -keskustelua!! Sain niistä ihan tarpeekseni viime kerralla.
Juuei. Vielä sanakin lumiukosta ja heitän köyden riman ympäri.

Vielä pahempi olisi, jos aattona kaikkia neljää kanavaa surffaillessani silmiini osuisi vahingossa .....se.

Ylös Bottom