Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Journey [PSN]

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja The_Akzu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Journey [PSN]

Tämä on vielä kokematta, mutta taidan odotella tästä ps+ versiota. Flowerista tykkäsin, mutta tuskinpa tämä siitä niin hirveästi eroaa.

Voi kyllä eroaa. Molemmat olen pelannut ja minuun Flower ei oikein ikinä uponnut. Journey sen sijaan otti todella tiukan otteen ja sitten mentiinkin pari tuntia sellaista (tunteiden) vuoristorataa, että oksat pois.

Piti ladata kun ilmaiseksi sai. Kolmosella ei aikanaan kovin paljon tunteita herättänyt enkä ymmärtänyt sitä hehkutusta.

Laadukasta googletranslate-suomennostyötä valikossa muuten, ilmeisesti "Credits" käännetty "Opintopistettä".

Laadukasta googletranslate-suomennostyötä valikossa muuten, ilmeisesti "Credits" käännetty "Opintopistettä".
Hahah, näinpä näyttää olevan! Kiitos hyvästä huomiosta, pistin asiasta palautetta Suomen Mr. PlayStationille. Ehkä tuo päivityksellä joskus korjataan.

Ilmeisesti Ps3:lla edettyä matkaa ei saa siirrettyä neloselle vaan pitää alottaa matka alusta?

Aivan mielettömän mahtava peli! Siis aivan maaginen tunnelma. Tämä peli onnistui luomaan itsessä sellaisia tunnetiloja mitä mikään peli ei aiemmin ole tehnyt, ja tässä ei ole edes yhtään dialogia. Musiikin ja kuvan yhteisvoima on valtava. Olipas luomava kokemus ja mahtavaa vaihtelua turruttavien AAA-pelien maailmassa.

Lisää tällaista! Laittakaa vinkkejä jos on muita tämän tyylisiä pelejä. Parasta oli että en edes tajunnut että tässä on joku moninpeli. Ihmettelin vaan kun aika alussa ilmestyi jostain kumppani ja luulin että se on joku tekoäly joka hengailee mukana ja neuvoo minne mennä. Sit vaan ihmettelin jossain vaiheessa loppupuolella että mihinkäs se kumppani jäi. :) Vasta lopputeksteistä tajusin että nehän oli muita pelaajia! Loistavaa settiä. Pitää varmaan pelaa uudestaan läpi kun pituuskin oli sopiva. Täydet pisteet.

Ei saakeli mitä jaskaa taas kehittäjiltä, ei ole offlinelle asetusta :( heti oli joku online apina mukana ja pelas osion valmiiks kun meikä vasta rauhassa katseli paikkoja :(

Huoh..mistä porukka kaivaa tän pelin hyvyyttä, mitään sanomaton taidepökäle joka ei herättänyt kuin hetkittäistä kiukkua että etene nyt nyytti eläkä rämmi siinä.. en itse ainakaan saa peleissä mitään tunnelatausta jos sillä asialla millä yritetään tunnetta tehdä ei ole pelissä mitään merkitystä.

Jos jotain hyvää niin ihan teknisesti nätti ja olihan se 60fps..

5/10

Huoh..mistä porukka kaivaa tän pelin hyvyyttä, mitään sanomaton taidepökäle joka ei herättänyt kuin hetkittäistä kiukkua että etene nyt nyytti eläkä rämmi siinä.. en itse ainakaan saa peleissä mitään tunnelatausta jos sillä asialla millä yritetään tunnetta tehdä ei ole pelissä mitään merkitystä.

Jos jotain hyvää niin ihan teknisesti nätti ja olihan se 60fps..

5/10

Toi on tietty aina et miten asiat kokee. Joillekin pitää kaikella olla aina jokin merkitys tai selitys, joillekin taas se fiilis riittää. Niinkuiin mulle usein. Vähän niinkuin leffoissa kun monet dissaa leffoja joita ei "tajua" tai että niissä ei oo mitään järkeä. Mut ei kaikkea aina tarvi selittää tai ei kaikilla tarvi olla jokin merkitys tai ymmärrettävä selitys. Joskus vaan se fiilis ja tunnelma riittää ja ne asiat voi kukin kokea miten itse haluaa.

Tietty jos ei ole halua tai ei pysty heittäytymään sen maailman vietäväksi niin silloin ei varmasti toimi. Ehkä tää fiilis ei toiminut sulle mut ehkä jokin toinen samantyyppinen peli taas voi toimia. :)

Ite diggasin tästä tosi paljon. En mä pelistä kovin paljoa mitään tajunnut tai miettinyt sen sanomaa tms. mä vaan annoin fiiliksen ja tunnelman viedä ja uppouduin täysin siihen maailmaan hetkeksi ja unohdin kaiken muun. Mitä muuta voi toivoa?

Toi on tietty aina et miten asiat kokee. Joillekin pitää kaikella olla aina jokin merkitys tai selitys, joillekin taas se fiilis riittää. Niinkuiin mulle usein. Vähän niinkuin leffoissa kun monet dissaa leffoja joita ei "tajua" tai että niissä ei oo mitään järkeä. Mut ei kaikkea aina tarvi selittää tai ei kaikilla tarvi olla jokin merkitys tai ymmärrettävä selitys. Joskus vaan se fiilis ja tunnelma riittää ja ne asiat voi kukin kokea miten itse haluaa.

Tietty jos ei ole halua tai ei pysty heittäytymään sen maailman vietäväksi niin silloin ei varmasti toimi. Ehkä tää fiilis ei toiminut sulle mut ehkä jokin toinen samantyyppinen peli taas voi toimia. :)

Ite diggasin tästä tosi paljon. En mä pelistä kovin paljoa mitään tajunnut tai miettinyt sen sanomaa tms. mä vaan annoin fiiliksen ja tunnelman viedä ja uppouduin täysin siihen maailmaan hetkeksi ja unohdin kaiken muun. Mitä muuta voi toivoa?

Tuli kanssa eilen illalla pelailtua tää kun kehuja olin nähnyt ja Storessa oli ilmaisena kuukauden pelinä. Vähän sama homma itellä, en hirveesti miettiny pelin sanomaa, mutta pelin tunnelma ja fiilis vei kyllä hyvin mukanaan ja viihdyin hyvin sen reilut puolitoista tuntia. Mielestäni yksi oudoimmista peleistä mitä olen koskaan pelannut, mutta samalla yksi kauneimmista. Kyllähän tän pariin vois myöhemminkin uudestaan vielä palata ja oli myös mukavaa vaihtelua välillä.

Mutuilen kokemuksen olevan erilainen riippuen siitäkin kuinka herkästi pystyy eläytymään noin yleensäkin ja millaisen empaattisuuden tason omaa ja sitä kautta pystyen fiilistelemään kuka milläkin tasolla.
Jos ei pysty näkemään kuin lähinnä pintaa, jossa ei näytä tapahtuvan mitään erikoista, kokemus jää ymmärrettävästi hyvin vaisuksi.
Tässä se piilo"action" on vain osattu tehdä oikein ja pinnallisella puolella on myös tarina mikä pelaajalle selitetään matkan aikana.

Kaikkein parasta tietysti ja sen ideanakin on matkaan tupsahtava random pelaaja, josta ei tiedä nimimerkkiäkään ja fiilistelette matkan yhdessä loppuun.

Yksiä parhaita indie-pelejä mielestäni.

Alkuun oli aika meh kokemus ja meinasin jättää kesken. Johtunee siitä, että 4h yöunien jälkeen tartuin tähän klo 7 aamulla.

Onneksi en lopettanut. Lopulta tuo antoi todella hyvät fiilikset tähän päivään ja muutama todella WAU elämys sieltä joukkoon tuli.

Kyllä ehdottomasti koko 1,5h arvoinen elämys kun ei mieti mitään, seuraa vaan peliä. Lopulta siihen menee sisään.

Mutuilen kokemuksen olevan erilainen riippuen siitäkin kuinka herkästi pystyy eläytymään noin yleensäkin ja millaisen empaattisuuden tason omaa ja sitä kautta pystyen fiilistelemään kuka milläkin tasolla.

Mutuilen että yhden "taide"pelin "nerouden" ymmärtämisestä ei ihan noin pitkälle vietyjä johtopäätöksiä vetää. Toiset äidistä, toiset tyttärestä.

Itsellä tämän upeutta lisäsi vielä se, että pelasin heti julkaisussa ja jotenkin oli sellainen fiilis, että mukana vaeltaneet pari muuta pelaajaa näkivät samat upeat jutut myös ensimmäistä kertaa. Eli se online toi aika paljonkin lisää.
Ei sillä, että oli tämä upeaa seurattavaa sivusta kun avovaimo ensimmäisen kerran pelasi läpi PS4:llä. Harmitti vaan tämän puolesta ihan vietävästi, että ei mennyt pelin päätyyn asti samaan aikaan toiseen pelaajan kanssa ;)

Muutenhan sitten voin kaikille tästä pitäneille suositella varauksetta Abzûa, joka vetelee hyvin pitkälti samoista naruista kuin tämä peli, mitä nyt moninpeli uupuu.

Mutuilen että yhden "taide"pelin "nerouden" ymmärtämisestä ei ihan noin pitkälle vietyjä johtopäätöksiä vetää. Toiset äidistä, toiset tyttärestä.

Näinhän se varmasti menee, vaikka itse kunkin on varmasti vaikea ymmärtää täysin päinvastaisia fiiliksiä. Toisaalta itse en esimerkiksi pidä uudempia Naughty Dogin pelejä kovin erikoisina paketteina, vaikka Metacritic tuntuu olevan eri mieltä asiasta.

Viimeksi muokannut moderaattori:

Ite en pääse matkalle kuin siihen asti että tulee pelin nimi ruutuun. Pleikkari huutaa ihan huolella ja sitten tulee error.

Ite en pääse matkalle kuin siihen asti että tulee pelin nimi ruutuun. Pleikkari huutaa ihan huolella ja sitten tulee error.

Mikä pelilaite kyseessä (PS4 plus-peli?)? Oletko kokeillut poistaa peliä ja ladata sen uudelleen?

Mikä pelilaite kyseessä (PS4 plus-peli?)? Oletko kokeillut poistaa peliä ja ladata sen uudelleen?
Ps4 plussa oli. Kyllä minä ennen viestiä jo olin poistanu ja uudelleen asentanut. Ei auttanu mitään mutta sitten imuroin pleikkaria ja sen jälkeen pääsin pelissä loppuun.Ja hyvä matka olikin.

olen nyt tämän 5 kertaa yrittänyt aloittaa, 2 kertaa ps3:lla ja nyt kun tästä ruvettiin puhumaan uudestaan niin aloitin tämän 3 kertaa nelosella eikä siitä ole tullut mitään. eli siis eron aikaan aloin pelaamaan(ero,muistot, pläpläplä).

sääli sinänäsä kun olen niin paljon tästä kuullut hyvää.eli kysymys olisi: pystyykö ketään suosittelemaan vaikka jonkun hyvän youtubaanjan tästä tekemiä videoita?

Ylös Bottom