Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Judas Priest suomeen!

Vastaus: Judas Priest suomeen!

No niin alkaa lähdön hetket lähestyä, tampereelle suuntaan keskiviikkona, onko muita täältä tampereelle lähdössä?

Nyt sitä saa elikkä Angel Of retributionia löytyy jo kaupoista, vaikka vasta 28.2 pitikin tulla.

Teppo_Holmqvist sanoi:
Minä olen menossa veljeni kanssa.

No hienoa että täältä lähtee muutakin porukkaa.

Yleinen kysymykseni on, että saako siellä juoda esim vettä, siis ihan siinä eturivissä? Koska vähänkään pidemmillä keikoilla tulee aina ihan älytön jano, kun on hyvän aikaan "riehunut" mutta onko juominen sallittua?

Zos kia cultus sanoi:
Yleinen kysymykseni on, että saako siellä juoda esim vettä, siis ihan siinä eturivissä? Koska vähänkään pidemmillä keikoilla tulee aina ihan älytön jano, kun on hyvän aikaan "riehunut" mutta onko juominen sallittua?

Siis minun mielestäni muovisen vesipullon on saanut tuoda suurimmalle osalle keikoista, mutta mitään varmuutta minulla ei asiasta ole. Ainakaan kukaan ei silloin tullut valitaan kun lipitin pahvisesta litran mehutöntsästä appelsiinimehua eturivistössä Iron Maidenin keikalla. :)

Hohhoh. Olipa aika vaisu esitys Juudakselta. Soudit oli varsin syvältä ja kitaristit sekoilivat jossain metsässä. Soittivat myös turhan paljon tavaraa uudelta plätyltä. Halfordin laulusta ei kans meinannu saada tolkkua. Vähän enemmän pintaan sen ois voinu miksata.

Tulipa nyt kuitenki nähtyä pumppu, jota on tullu kuunneltua jo parikymmentä vuotta. Siinä mielessä ihan kiva, mutta uudestaan ei kyllä tartte mennä katteleen (ainakaan selvin päin :) ).

SonJohn sanoi:
Hohhoh. Olipa aika vaisu esitys Juudakselta. Soudit oli varsin syvältä ja kitaristit sekoilivat jossain metsässä. Soittivat myös turhan paljon tavaraa uudelta plätyltä. Halfordin laulusta ei kans meinannu saada tolkkua. Vähän enemmän pintaan sen ois voinu miksata.

Tulipa nyt kuitenki nähtyä pumppu, jota on tullu kuunneltua jo parikymmentä vuotta. Siinä mielessä ihan kiva, mutta uudestaan ei kyllä tartte mennä katteleen (ainakaan selvin päin :) ).

Noh, täytyy sanoa että olen erimieltä ja eri fiiliksillä keikasta. In Flames muuten hyvä, mutta täysin paskat biisivalinnat.
Judas Priest: pääosin soundit hyvät, alussa pikkasen puurossa, Halfordin liikkuminen naurettavan vaivalloisen näköistä-> hymyssä suin sai seurata koko ajan. Robin ääni hyvässä kunnossa ja jaksoi vetää kunnialla koko 2 tuntisen. Uuden levyn biisit toimivat todella hyvin livenä, varsinkin Judas is Rising potki mukavasti persiille. (ainakin huomattavasti paremmin kuin tylsä The Ripper). Settilsitassa muuten kyllä olisi ollut parantamisen varaa: setistä pois: Living After Midnight, The Ripper, Diamonds and Rust, Riding In The Wind ja Beyond The Realms of Death. Tilalle: Sentinel, Freewheel Burning, Hellpatrol, Metal Meltdown, Nightcrawler, JawBreaker, Heavy Duty jne..

Lavasteet ja valot toimivat juurikin hyvin. Itse seurasin keikkaa lavan edestä keskeltä, noin 10 metriä lavasta. ROK!

Keikalla en käynyt, mutta lukaisin aamulla Keskisuomalaisen jutun Priest-keikasta ja äänen tunkkaisuudesta / puuroutumisesta siinäkin mainitsivat. Ja biisilistaa tosiaan olisivat saaneet rukata munakkaammaksi, kun kerran kovan luokan comebackiä ovat tekemässä.

Omalta suosikkilevyltä "Defenders of the Faith" ei kelvannut yksikään biisi soittoon. Thingyn mainitsemat kappaleet (etenkin Freewheel Burning, Sentinel ja Jawbreaker) olisivat ko. kiekolta tehneet todella rautaa kevyemmän "British Steel" -tarjonnan sijaan. "Painkiller"-levyltä vähintään Hell Patrol, Nightcrawler ja Leather Rebel olisivat sopineet settilistaan ja miksei myös "Ram it Down" -platalta nimikkobiisi Ram it Down sekä väkevä Hard as Iron -tykityskin.

Kuinkas soitto noin yleisesti puuroutumisesta huolimatta sujui? Studioalbumeilla soitto on aina todella kireässä kuosissa, mutta livetaltionteina en ole nähnyt poppoon kertaakaan olevan soittoteknisesti erityisen "liekeissä".

PS. Jossain vaiheessa myöhemmin keväällä on tarkoitus laittaa lihoiksi muutama heavy-dvd, kuten Judas Priesti - Electric Eye (Dallas -86), Dio - Sacred Heart (Philadelphia -85) jne, joten saapi sitä raskaampaakin edustusta FilmiFINin puolelle.

Thingy sanoi:
Settilsitassa muuten kyllä olisi ollut parantamisen varaa: setistä pois: Living After Midnight, The Ripper, Diamonds and Rust, Riding In The Wind ja Beyond The Realms of Death. Tilalle: Sentinel, Freewheel Burning, Hellpatrol, Metal Meltdown, Nightcrawler, JawBreaker, Heavy Duty jne..

Sentinelin poissaolo oli sinänsä yllättävää, mutta Hell Patrollia ei ole koskaan soitettu (ei edes Painkiller kiertueella), koska bändi tai enemmistö sen faneista ei pidä kyseistä kappaletta kovinkaan kummoisena. Sama koskee myös JawBreakeria* ja Heavy Dutyä. Suurempi möly siitä olisi olisi tullut jos Living After Midnight olisi ollut poissa (koska onhan se sentään Priestin tunnetuin ja menestynein kappale).

* Halford on kuitenkin soittanut sitä soololevyjensä kiertueilla

Corca sanoi:
Kuinkas soitto noin yleisesti puuroutumisesta huolimatta sujui? Studioalbumeilla soitto on aina todella kireässä kuosissa, mutta livetaltionteina en ole nähnyt poppoon kertaakaan olevan soittoteknisesti erityisen "liekeissä".

PS. Jossain vaiheessa myöhemmin keväällä on tarkoitus laittaa lihoiksi muutama heavy-dvd, kuten Judas Priesti - Electric Eye (Dallas -86), Dio - Sacred Heart (Philadelphia -85) jne, joten saapi sitä raskaampaakin edustusta FilmiFINin puolelle.

Travis paukutti kannuja varmasti ja esitteli fillirepertuaariaan reilusti (ja kapula pyöri hienosti :)). Soudit tosin kumisi niin pahasti, että esim. painkillerin aikana basaritouhut meni aika hutuksi. Bassopuolella oli samaa vikaa.

Tipton ja Downing olivat elementissään komppipuolella, mutta soolot oli aivan hirveää huttua. Niistä ei saanut mitään selvää pitkien äänten vingutusten lisäksi ja kämmejä tuli enemmän kuin laki sallii. Myötähäpeän tunne kävi ajoittain aika pahaksi. Halfordin laulaminen toimi muuten mukavasti, paitsi että se jäi muun kuminan jalkoihin. Tämä haittas varsinkin kun kaveri veti keskirekisteristä. Bändin levytyksiin verrattuna pahiten tasostaan jäivät siis kitarasoolot.

Electrick Eye on loistava paketti. Dallasin keikan lisäksi hyvä setti promovideoita ja huvittavia TV-esiintymisiä.

SonJohn sanoi:
Travis paukutti kannuja varmasti ja esitteli fillirepertuaariaan reilusti (ja kapula pyöri hienosti :)).
Epäilemättä. Travisin kaltainen tuplabassojyrääjä olisi tehnyt kyllä hyvää jo Priestin kasarikauden levyillä, joissa Dave Holland varsin geneerisesti ja pelkistetysti kepitteli vauhtia metallipoppoon ralleihin.
Tipton ja Downing olivat elementissään komppipuolella, mutta soolot oli aivan hirveää huttua. Niistä ei saanut mitään selvää pitkien äänten vingutusten lisäksi ja kämmejä tuli enemmän kuin laki sallii. Myötähäpeän tunne kävi ajoittain aika pahaksi. Halfordin laulaminen toimi muuten mukavasti, paitsi että se jäi muun kuminan jalkoihin. Tämä haittas varsinkin kun kaveri veti keskirekisteristä. Bändin levytyksiin verrattuna pahiten tasostaan jäivät siis kitarasoolot.

Electrick Eye on loistava paketti. Dallasin keikan lisäksi hyvä setti promovideoita ja huvittavia TV-esiintymisiä.
Todennäköisesti äänenpainetta on lisätty osittain juuri soittoteknisten virheiden peittämiseen, jotta nopsat kappaleet kahden vanhan heavyskittaajan sormissa eivät paista liikaa läpi. Dunno.

Electric Eye on juu varsin kohtuullinen Priest-paketti, joskin kuvan ja äänenlaatu jättää toivomisen varaa. Itse keikassa jarruttaa Hollandin aneeminen rumputyöskentely. Mies ei vain osaa nostaa biisien huippukohtia tasolleen tai kepittää ekstraa ilman jäykistelyä. Kaikkia kunnia pitkään Priestissä olleelle Davelle ja tämän omalle repertuaarille rumpusetin takana, mutta hieman energisempää ja irtonaisempaa tykitysmoottoria olisi Priestille tuohon aikaan suonut.

Minun mielestäni (Helsingin) keikka oli ihan kelpo hittisikermä, mutta ei sen enempää. Bändi veti riittävän hyvällä otteella, mutta legendaarinen Rob Halford osoittautui tavalliseksi kuolevaiseksi, jonka ääni muodostui lopulta illan pahimmaksi kompastuskiveksi ainakin minulle. Monille veteraanihevivokalisteille tyypillisesti ylärekisteri oli enimmäkseen tavoittamattomissa, ja sitä käytettiin vain kovin harvoissa valituissa paikoissa, silloinkin yleensä melko kireän tuntuisesti. Tästä kärsivät pahasti monet ylärekisteriin nojaavat kappaleet, kuten muuten kovin odottamani Exciter. Lisäksi toinen pitemmän linjan suosikeistani, Beyond The Realms Of Death, oli osin kummalliseksi puhelauluksi sovitettu ja jäi pettymykseksi. Jopa Painkiller laulettiin oikealta korkeudeltaan vain osittain. Omiksi suosikeikseni nousivatkin lopulta kappaleet joissa ei ylärekisteriä juuri tarvittu, erityisesti Diamonds And Rust sekä ehkä hieman kornistikin Turbo Lover. Toki Halfordilla on kiistatonta lavakarismaa, johon kuuluu myös tietty vähäeleisyys, mutta ainakaan eilen ei laulu luistanut enää kuten joskus.

Muutama vuosi sitten Kulttuuritalolla Ripper suoriutui laulusta mielestäni selvästi paremmin, ylärekisterin kirkunat vedettiin kuten pitääkin. Toki kaveri oli myös kaksikymmentä vuotta Halfordia nuorempi. Ripperin lavaesiintyminen sitten olikin melkoisen rasittavaa, letkeää lippis päässä kävelyä ja purkan jauhamista...

SonJohn sanoi:

Ei voi muuta kyllä sanoa kuin, että 100% erimieltä! Olisiko Halfordin pitänyt tulla persettäsi nuolemaan vai mitä, että keikka olisi ollut mieluisa? Toki kunnioitan mielipidettäsi ja jokaisella on siihen oikeutensa (kuten sinulla omaasi ja minulla omaani) , mutta että tommosta puppua. 3 biisiä uudelta levyltä liikaa? No mitenkäs sitten istuu Electric Eye DVD:n Turbo kiertueen 5 biisiä Turbolta? Etenkin kun Turbo on ainakin minun mielestäni selvästi heikkotasoisempi kuin AoR. Enkä tiedä missä paskahuussissa olet keikkasi viettänyt, sillä meikäläinen sai sanoista ainakin hyvin selvää eikä saundeissa (etenkään rumpu) ollut pahemmiten moittimista. Jokaisella kuitenkin oma mielipiteensä, mutta ihmettelen jossei keikka todellakaan sytyttänyt.

Niin ja Thingy, Halfordin kankea liikkuminen johtuu siintä, että nuorempana miehenä Halford vetänyt sen verran viinaa ja huumeita, että tuppaavat sanat keikalla unohtumaan jos paljon heiluu. Halfordhan on tätä itsekin muistaakseni valitellut, että ei voi enään kunnolla heilua.

Teppo_Holmqvist sanoi:
Sentinelin poissaolo oli sinänsä yllättävää, mutta Hell Patrollia ei ole koskaan soitettu (ei edes Painkiller kiertueella), koska bändi tai enemmistö sen faneista ei pidä kyseistä kappaletta kovinkaan kummoisena. Sama koskee myös JawBreakeria* ja Heavy Dutyä. Suurempi möly siitä olisi olisi tullut jos Living After Midnight olisi ollut poissa (koska onhan se sentään Priestin tunnetuin ja menestynein kappale).

* Halford on kuitenkin soittanut sitä soololevyjensä kiertueilla

Mun mielestä soitanta yleensä varsinkin rummut toimivat oikein napakasti.

Living After Midnight on hyvä biisi, mutta mulla tuli ainakin sellainen humppa fiilis sen aikana, että lallatilaa, taas tätä radio cityn soittolistaa. Oikeastaan mä olisin ollut kliimaksissa jos koko keikka olisi perustunut DotF ja Painkiller -levyihin, höysteenä pari biisiä uudeltä lätyltä. Koko Painkiller levy on niin timangia tavaraa että oksat pois - varsinkin Leather Rebel. ;)

Saabas sanoi:
Niin ja Thingy, Halfordin kankea liikkuminen johtuu siintä, että nuorempana miehenä Halford vetänyt sen verran viinaa ja huumeita, että tuppaavat sanat keikalla unohtumaan jos paljon heiluu. Halfordhan on tätä itsekin muistaakseni valitellut, että ei voi enään kunnolla heilua.
niin, ja olihan sillä puvustuksellakin kuulemma painoa lähemmäs 20 kiloa. :D Se mikkitankoon nojailu oli kyllä silti huvittavaa katsottavaa.

SonJohn, mistä päin hallia olit keikkaa katsomassa? soundithan vaihtelevat kuitenkin jonkin verran kuuntelijan sijainnista riippuen. Itselläni oli kyllä tukka liikkeessä ja muutenkin kova meno päällä ainakin Painkillerin aikana että musiikin kauneusvirheet jäivät kokonaan huomaamatta, plus että huusin painkilleria kurkku kuudentena sormena.

Saabas sanoi:
Ei voi muuta kyllä sanoa kuin, että 100% erimieltä! Olisiko Halfordin pitänyt tulla persettäsi nuolemaan vai mitä, että keikka olisi ollut mieluisa? Toki kunnioitan mielipidettäsi ja jokaisella on siihen oikeutensa (kuten sinulla omaasi ja minulla omaani) , mutta että tommosta puppua. 3 biisiä uudelta levyltä liikaa? No mitenkäs sitten istuu Electric Eye DVD:n Turbo kiertueen 5 biisiä Turbolta? Etenkin kun Turbo on ainakin minun mielestäni selvästi heikkotasoisempi kuin AoR. Enkä tiedä missä paskahuussissa olet keikkasi viettänyt, sillä meikäläinen sai sanoista ainakin hyvin selvää eikä saundeissa (etenkään rumpu) ollut pahemmiten moittimista. Jokaisella kuitenkin oma mielipiteensä, mutta ihmettelen jossei keikka todellakaan sytyttänyt.

Joo, mielipiteenvapaus on toki ja kyllähän siellä toki sen näköistä porukkaa oli, jotka näyttivät viihtyvän ja olihan tuo mullekin ihan kiva nostalgiapläjäys.

Olin noin miksauspöydän kohilla sivukatsomossa ja niille paikoille kyllä pitäis kuulostaa ihan asialliselta, mutta eipä toiminu. Mun mielestä tämä uus plätty on erittäin keskinkertaista tavaraa ja nimenomaan näillä ottelilla Priesti sortuu ruskeakielen rooliin. Ja sitäkään plättyä ei ois, jos Turbon tasoisia vääntöjä ei ois aiemmin tullu väsättyä.

^ Mikäs katsomo? Ite olin 107, elikkä ilmeisesti saman kuin sinulla.

Edit: Ja anteeksi vaan, jos tuli tuossa viestissä vähän liikaa rähistyä, mutta kun tuo keikka vain sattui olemaan mielestäni niin perfekto. (Ekaa kertaa näin Papit)

Ylös Bottom