Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Kaapeliasiat: 60Hz, RGB:t, S-video etc.?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Batou
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Samppa
Kyllä tuo mahdollinen RGB-tuki pitäisi manuaalista selvitä.

Näin minäkin ajattelin ja katsoin manuaalia ennenkuin kirjoitin. Manuaalista en vaan löytänyt sanaakaan joka viittaisi RGB kaapeliin, joten ajattelin että ehkä täältä löytäisi vastauksen paremmin (Jos joltakulta löytyisi vaikka sama telkkari).

Diamond-Dog: Sinulla Daewoo 24" ? Toimiiko siinä RGB ?
 
Ostin sitten kuutiooni RGB-Scartin peruspiuhan tilalle. Täytyy sanoa, että olen pettynyt. Siinä missä PS2:lla (ja PS1:llä) eron huomasi saman tien, on Gamecubella ero olematon. Värit leviävät samalla tavalla, minkä ei pitäisi edes RGB:llä olla mahdollista. Mikä tässä nyt mättää?

(Ja kyllä, TV tukee 100% varmasti ja 100% kunnolla RGB:tä)
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan soralapio
Gamecubella ero olematon. Värit leviävät samalla tavalla, minkä ei pitäisi edes RGB:llä olla mahdollista. Mikä tässä nyt mättää?

(Ja kyllä, TV tukee 100% varmasti ja 100% kunnolla RGB:tä)

Onko se Nipan oma RGB?
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan FrankNyberg
Onko se Nipan oma RGB?

Ei. Luin vasta tänään, että monet ns. RGB-scartit ovatkin komposiittijohtoja kiinteällä päällä. Jos näin on niin menen vaatimaan takaisin rahani liikkeestä, jossa minulle väitettiin että tämän johdon kuva on yhtä hyvä kuin Nintendon omalla. Kuva komposiittijohdolla ja RGB-scartilla on identtinen minun koneessani.

EDIT: Avasin liittimen ja vain viisi johtoahan siellä oli kytkettynä (kuva + maa, left ja right + maa) eli ei ole oikea RGB Scart. Liike lupasi vaihtaa Joytechin kaapeliin, mutta onko tuokaan sitten aito RGB Scart? Onko kenelläkään Joytechin RGB Scart-kaapelia, jonka voisi tarkistaa?
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
No, jos se ei ole aito RGB, vien senkin takaisin ja vaihdan Nintendon omaan välirahan kera. Ei sinänsä siis ongelmaa. Ja eikun kaupungille.
 
Noniin, ystävällinen kauppias vaihtoi kaapelin suoraan Nintendon omaan RGB-piuhaan ja voi että on upea kuva. Värit eivät leviä, vaan kuva on kristallinkirkas.

Suosittelen samalla Turussa Gameparadise-liikettä, jossa asiakaspalvelusta tällä kertaa täysi kymppi.
 
Miten 60hz moodin saa päälle esim. Sunshinessä ja RE:ssä??
Jotkut kaverit vaan näköjään kehuskelee pelaavansa noita pelejä siinä tilassa..
Vai onko se vaan telkkarista kiinni?
Rogue squadronissa se tilan vaihto tapahtuu ainakin valikon kautta..
 
Sunshine ainakin kysyy käynnistettäessä moodia, eli 60 vai ei. Vaatii varmaan rgb-piuhan ja rgb:tä tukevan telkkarin.
 
Mulla ei kysy mitään sunshinea käynnistäessä.. mulla on rgp piuha mutta telkkari vaan 50hz.. cube ilmeisesti tunnistaa sen että telkkari ei pysty näyttämään 60hz tilaa?
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Naahu
Miten 60hz moodin saa päälle esim. Sunshinessä ja RE:ssä??

Selviäisiköhän tämä ohjekirjasta... mutta kun pitää ohjaimen B-nappia pohjassa käynnistäessään konsolia ja peliä, saa heti aluksi valita sopivan hertsitilan. Kaikissa peleissähän ei 60 hz toimi, mutta noissa kahdessa ainakin. Ja RGB-piuhalla ei liene mitään tekemistä sen kanssa saako 60 hertsiä valittua.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan saintbert
Selviäisiköhän tämä ohjekirjasta... mutta kun pitää ohjaimen B-nappia pohjassa käynnistäessään konsolia ja peliä, saa heti aluksi valita sopivan hertsitilan. Kaikissa peleissähän ei 60 hz toimi, mutta noissa kahdessa ainakin. Ja RGB-piuhalla ei liene mitään tekemistä sen kanssa saako 60 hertsiä valittua.

Esimerkiksi Monkey Ballissa täytyy pitää B-nappia pohjassa että pääsee valitsemaan näyttötilan ja ei, rgb-piuhalla ei ole merkitystä tässä tapauksessa. Super Mario Sunshine vaan ainakin minulla käynnistettäessä on kysynyt ensimmäisestä kerrasta automaattisesti että käynnistetäänkö 60 hz-tilassa ja jos mitään nappia ei paina, käynnistyy se siihen tilaan oletuksena.

En tiedä mistä johtuu, VEIKKAAN että siitä että cubessa on rgb-piuha kiinni.

Onko muilla kokemuksia?
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Rainman
Sunshine ainakin kysyy käynnistettäessä moodia, eli 60 vai ei. Vaatii varmaan rgb-piuhan ja rgb:tä tukevan telkkarin.

Mulla on alkuperäinen piuha. Ei vaadi RGB-piuhaa siis.
 
TV

Kaapeliakin enemmän tuntuu kuvanlaatuun vaikuttavan se, millainen TV on kyseessä. Kaverillani olen Cubea pelannut Grundigin viisi vuotta vanhalla TV:llä ja kuva on kristallinkirkas. Oma vastaostettu Mark-TV:ni ei pysty läheskään samanlaiseen terävyyteen, vaikka värejä ja terävyyttä valikoista miten säätelisi. Olkaa siis tarkkana kaupoissa, kun uutta TV:tä meinaatte hankkia. Lisäksi TV:ssäni taitaa olla jotain vikaa, koska Sharpness-säätö ei tunnu millään tavalla vaikuttavan kuvaan. En huomaa mitään eroa minimi ja maksimiasetusten välillä. :confused:
 
Re: TV

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan sampark
Kaapeliakin enemmän tuntuu kuvanlaatuun vaikuttavan se, millainen TV on kyseessä. Kaverillani olen Cubea pelannut Grundigin viisi vuotta vanhalla TV:llä ja kuva on kristallinkirkas. Oma vastaostettu Mark-TV:ni ei pysty läheskään samanlaiseen terävyyteen, vaikka värejä ja terävyyttä valikoista miten säätelisi. Olkaa siis tarkkana kaupoissa, kun uutta TV:tä meinaatte hankkia. Lisäksi TV:ssäni taitaa olla jotain vikaa, koska Sharpness-säätö ei tunnu millään tavalla vaikuttavan kuvaan. En huomaa mitään eroa minimi ja maksimiasetusten välillä. :confused:

Onkos Cubesi kiinni RGB-johdolla? Nimittäin jos se on, niin sitä kuvaa ei voi kirkkauden ja kontrastin lisäksi säätää ollenkaan. Näin ainakin PS2:lla.
 
Ylös Bottom