Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Kaapeliasiat - RGB/S-Video/SCART/Pelit/DVDt/TV

  • Viestiketjun aloittaja Duff
  • Aloituspäivämäärä
Vastaus: Kaapeliasiat - RGB/S-Video/SCART/Pelit/DVDt/TV

Sattui silmään Speed linkin scart-jakaja, joka sopisi hyvin HC-harrastajien pleikkarin päälle. Jakajassa kolme scart inputtia, yksi out sekä kaksi AV-inputtia ja yksi out. Hinta on kuulemma ebayssä noin kolmen kympin luokkaa.
 
Vastaus: Kaapeliasiat - RGB/S-Video/SCART/Pelit/DVDt/TV

Näitä viestejä lukiessa ei osunut silmään sellainen seikka, että voiko komponenttikaapelilla pelata myös lomittelematonta kuvaa tukemattomia pelejä? Eli toisinsanoen näkyykö sillä kaikkien pelien kuva kuten rgb:llä (myös 60 Hz)? Entä toimiiko komponenttikaapeli myös vanhemmissa (itselläni SCPH-30004) malleissa?
 
Vastaus: Kaapeliasiat - RGB/S-Video/SCART/Pelit/DVDt/TV

Miksi mulla ei näy komponenttikaapelilla kuva kun olen sen kytkenyt tykkiin? Cuben sain pelittää mutta PS2 ei tykkää. Pitäiskö sieltä asetuksista säätää jotain ja miten sinne pääsee?
 
Vastaus: Kaapeliasiat - RGB/S-Video/SCART/Pelit/DVDt/TV

Joo, asetuksista pitää valita joko RGB tai komponentti.
 
Vastaus: Kaapeliasiat - RGB/S-Video/SCART/Pelit/DVDt/TV

Prisoner sanoi:
Joo, asetuksista pitää valita joko RGB tai komponentti.

Oli hiukan vaike mennä sinne valikkoon kun ei ole telkkaria. Onneksi tuttu oli vielä hereillä naapurissa. Ihmetteli vaan kun minä tulin PS2 kanssa käymään ;)
 
Vastaus: Kaapeliasiat - RGB/S-Video/SCART/Pelit/DVDt/TV

Onko kenelläkään kokemusta S-videokaapelista, jossa mukana on myös keltainen AV-johto? Voiko samasta piuhasta tulla sekkä S-video signaali ja AV-kuva signaali?
 
Vastaus: Kaapeliasiat - RGB/S-Video/SCART/Pelit/DVDt/TV

Tälläinen kysymys olisi, että paraneeko kuvanlaatu paljonkin LCD-televisioissa?
 
Vastaus: Kaapeliasiat - RGB/S-Video/SCART/Pelit/DVDt/TV

Onko kukaan ostanut modpiiri.com:in 8 euron PS 2 RGB-piuhaa? Onko se ns "oikea" vai vaihtaako komposhittiin leffoja katsottaessa?
 
Äänet 2xRCA -> miniplugi?

Ajattelin ostaa tuollaisen tietokonenäytön, jossa on komponenttivideo-sisääntulo.
Pitäisi toki päästä pelaamaan 1080i Gran Turismo 4:tä :D

Nyt vaan on niin, että mitään kunnollisia äänivehkeitä kuten vahvaria ei ole. On vain tietokonekaiuttimia ja kuulokkeita 3.5mm plugilla. PS2 komponenttivideojohto sylkee äänet kahdesta RCA-urosliittimestä. En haluaisi investoida ääneen nyt yhtään enempää kuin mitä on pakko. Voiko tähän ostaa jonkun yksinkertaisen pulikan väliin?
 
Vastaus: Äänet 2xRCA -> miniplugi?

Sleepperi sanoi:
Ajattelin ostaa tuollaisen tietokonenäytön, jossa on komponenttivideo-sisääntulo.
Pitäisi toki päästä pelaamaan 1080i Gran Turismo 4:tä :D

Nyt vaan on niin, että mitään kunnollisia äänivehkeitä kuten vahvaria ei ole. On vain tietokonekaiuttimia ja kuulokkeita 3.5mm plugilla. PS2 komponenttivideojohto sylkee äänet kahdesta RCA-urosliittimestä. En haluaisi investoida ääneen nyt yhtään enempää kuin mitä on pakko. Voiko tähän ostaa jonkun yksinkertaisen pulikan väliin?

Tietokonenäytöt eivät pysty näyttämään 1080i tilaa koska se on lomiteltu, ainakaan en ole moiseen malliiin koskaan törmännyt. Harvassa ovat myös monitorit joka sisältää komponenttiliiännät. Gran Turismo 4:n 1080i on sitäpaitsi kaikkea muuta kuin aito 1080i tila, mutta on silti ihan hyvännäköinen, 480p tila näyttää about yhtä hyvältä, jossa onkin sitten järisyttävä ero 480i:hin.
 
Vastaus: Äänet 2xRCA -> miniplugi?

Dr Evil sanoi:
Tietokonenäytöt eivät pysty näyttämään 1080i tilaa koska se on lomiteltu, ainakaan en ole moiseen malliiin koskaan törmännyt. Harvassa ovat myös monitorit joka sisältää komponenttiliiännät.
Dell 2405FPW ja HP L2335 ovat sellaisia näyttöjä joissa on komponentit ja tukevat kaikkia "normaaleja" tiloja mukaanlukien 480i ja 1080i. Itse ajattelin hankkia tuon Dellin.
Gran Turismo 4:n 1080i on sitäpaitsi kaikkea muuta kuin aito 1080i tila, mutta on silti ihan hyvännäköinen, 480p tila näyttää about yhtä hyvältä, jossa onkin sitten järisyttävä ero 480i:hin.
Joo, olen käsittänyt että GT:n 1080i:ssä on sen verran fuskua, että se tuplaa jotkut pikselit. Tämä on silti varmasti paljon parempi kuin 480p, koska näytön natiiviresoluutio on 1920x1200 ja niin ollen 1080i/p kuva menee siihen 1:1 ilman skaalausta.

Ilmeisesti pitää ostaa US-versio GT4:stä jos aikoo saada nämä järkevät näyttötilat.
 
Vastaus: Äänet 2xRCA -> miniplugi?

Sleepperi sanoi:
Dell 2405FPW ja HP L2335 ovat sellaisia näyttöjä joissa on komponentit ja tukevat kaikkia "normaaleja" tiloja mukaanlukien 480i ja 1080i. Itse ajattelin hankkia tuon Dellin.Joo, olen käsittänyt että GT:n 1080i:ssä on sen verran fuskua, että se tuplaa jotkut pikselit. Tämä on silti varmasti paljon parempi kuin 480p, koska näytön natiiviresoluutio on 1920x1200 ja niin ollen 1080i/p kuva menee siihen 1:1 ilman skaalausta.

Ilmeisesti pitää ostaa US-versio GT4:stä jos aikoo saada nämä järkevät näyttötilat.

Mulla olis jenkkiversio, mutta 1080-tila on vihreä jostain syystä. Komponenttipiuha on konsolinetistä. Kuvassa ei ole eroa, vaikka ottaisi punaisen ja sinisen piuhan irti. Vihreän poistamalla kuvakin häviää vaikka punainen ja sininen olisivat paikallaan. Pleikkarista on laitettu yuv päälle niinkuin pitääkin, ja näyttölaitteena toimi Optoman h30 tykki. Vaikeeta...
 
Vastaus: Äänet 2xRCA -> miniplugi?

tatup sanoi:
Mulla olis jenkkiversio, mutta 1080-tila on vihreä jostain syystä. Komponenttipiuha on konsolinetistä. Kuvassa ei ole eroa, vaikka ottaisi punaisen ja sinisen piuhan irti. Vihreän poistamalla kuvakin häviää vaikka punainen ja sininen olisivat paikallaan. Pleikkarista on laitettu yuv päälle niinkuin pitääkin, ja näyttölaitteena toimi Optoman h30 tykki. Vaikeeta...
Tosi vaikeaksi nämä hommat on tehty, joo. Toimiiko 480p-tila vai onko vihreä?
 
Vastaus: Äänet 2xRCA -> miniplugi?

Sleepperi sanoi:
Dell 2405FPW ja HP L2335 ovat sellaisia näyttöjä joissa on komponentit ja tukevat kaikkia "normaaleja" tiloja mukaanlukien 480i ja 1080i. Itse ajattelin hankkia tuon Dellin.Joo, olen käsittänyt että GT:n 1080i:ssä on sen verran fuskua, että se tuplaa jotkut pikselit. Tämä on silti varmasti paljon parempi kuin 480p, koska näytön natiiviresoluutio on 1920x1200 ja niin ollen 1080i/p kuva menee siihen 1:1 ilman skaalausta.

Ilmeisesti pitää ostaa US-versio GT4:stä jos aikoo saada nämä järkevät näyttötilat.

Aika pätevältä vehkeeltä vaikuttaa tuo Dellin näyttö, tosin 1080i ei mene ilman skaalausta koska sehän on 1920x1080. Ei se GT4:n 1080i oikeasti näytä paljon paremmalta kuin 480p. Joo Usa-versio täytyy hankkia. Itse en enää edes osta pelejä, joissa ei ole proge tukea tai 1080i tukea, mielestäni ero 480i:n ja 480p:n välillä on isompi kuin komposiitin ja rgb:n ero. Lomiteltu matalaresoluutioinen kuva näyttää nykyisin hirveältä varsinkin isolla kuvalla.
 
Vastaus: Äänet 2xRCA -> miniplugi?

tatup sanoi:
Mulla olis jenkkiversio, mutta 1080-tila on vihreä jostain syystä. Komponenttipiuha on konsolinetistä. Kuvassa ei ole eroa, vaikka ottaisi punaisen ja sinisen piuhan irti. Vihreän poistamalla kuvakin häviää vaikka punainen ja sininen olisivat paikallaan. Pleikkarista on laitettu yuv päälle niinkuin pitääkin, ja näyttölaitteena toimi Optoman h30 tykki. Vaikeeta...

Voi mennä aika puskaan tämä heitto, mutta tietääkseni noita komponentti standardeja on kaksi erillaista, PS2:n ohjekirjassa lukee, että PS2 on yhteensopiva Y Cb/Pb Cr/PR standardin kanssa ja alapuolella lukee, että ei toimi Y Pb Pr standardin kanssa, en oikeastaan tiedä mitä eroa noilla on, mutta minun televisiossani lukee juuri tuo jälkimmäinen ja hyvin toimii.
 
Vastaus: Äänet 2xRCA -> miniplugi?

Dr Evil sanoi:
Aika pätevältä vehkeeltä vaikuttaa tuo Dellin näyttö, tosin 1080i ei mene ilman skaalausta koska sehän on 1920x1080.
Näyttö 1920x1200, näytettävä kuva 1920x1080. Kuva laitetaan ilman skaalausta ruutuun. Ylös ja alas jää pieni rantu käyttämätöntä tilaa.

Näyttöhän on fyysisesti 16:10 kun 1080i resoluutio on 16:9, joten jos kuvan venyttäisi koko ruutuun, se vääristyisi. Letterboxaus on "oikea" menettely tässä tapauksessa.
 
Vastaus: Äänet 2xRCA -> miniplugi?

Sleepperi sanoi:
Nyt vaan on niin, että mitään kunnollisia äänivehkeitä kuten vahvaria ei ole. On vain tietokonekaiuttimia ja kuulokkeita 3.5mm plugilla. PS2 komponenttivideojohto sylkee äänet kahdesta RCA-urosliittimestä. En haluaisi investoida ääneen nyt yhtään enempää kuin mitä on pakko. Voiko tähän ostaa jonkun yksinkertaisen pulikan väliin?
Vastaan omaan kysymykseeni. Kuulemma Yleiselektroniikka myy 2xRCA(naaras)-3.5mm(koiras), ja 3.5mm(naaras)-3.5mm(naaras) palikoita. Hintaa yhteensä alle 5e. Nämä kun lyö yhteen, ainakin fyysisesti kytkentä on siinä. Käytännössä en ole vielä testannut toimivuutta.
 
Vastaus: Äänet 2xRCA -> miniplugi?

Sleepperi sanoi:
Vastaan omaan kysymykseeni. Kuulemma Yleiselektroniikka myy 2xRCA(naaras)-3.5mm(koiras), ja 3.5mm(naaras)-3.5mm(naaras) palikoita. Hintaa yhteensä alle 5e. Nämä kun lyö yhteen, ainakin fyysisesti kytkentä on siinä. Käytännössä en ole vielä testannut toimivuutta.
Miksiköhän esim. minä en ole sulle aikaismmin vastannut?
Tosiaan hyvin varusteut elektroniikkakaupat myyvät tarvitsemiasi johtoja ja hyvällä tuurilla niitä saattaa löytyä jopa lähimarketista. 2xRCA(naaras)-3.5mm(naaras) -palikoitakin on todistettavasti olemassa eli voisit selvitä yhtä johtoa vähemmällä.
Ihan normaalia stereo-möykkää sieltä komponenttikaapelista tulee, joten kyllä se epäilemättä toimii.
 
Vastaus: Kaapeliasiat - RGB/S-Video/SCART/Pelit/DVDt/TV

Tekemättä asioista niin monimutkaisia haluaisin yksinkertaisen vastauksen mitä tarvitaan, että voi pelata GT4:sta 480p -tilassa. Korjatkaa tai lisätkää, mikäli jotain puuttuu.

NTSC PSTwo
PAL PSTwo:n virtajohto ja muuntaja
NTSC Gran Turismo 4 -peli
LCD telecisio (resoluutio?)
PS2 komponenttikaapeli
 
Vastaus: Kaapeliasiat - RGB/S-Video/SCART/Pelit/DVDt/TV

Kyllähän jotkut kuvaputkitelkkaritkin osaa näyttää 480p -kuvaa komponenttiliitäntöjen kautta, joten LCD-näyttö ei oo mikään pakko-ostos. Itseasiassa monissa LCD-näytöissä 480p -kuva näyttää tosi suttuiselta, koska niiden natiivireso on paljon isompi.
 
Ylös Bottom