Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Kaapeliasiat - RGB/S-Video/SCART/Pelit/DVDt/TV

  • Viestiketjun aloittaja Duff
  • Aloituspäivämäärä
Vastaus: Kaapeliasiat - RGB/S-Video/SCART/Pelit/DVDt/TV

Niinpäs onkin. Onkos tuosta kellään kokemuksia, että onko hyvä?
 
Vastaus: Kaapeliasiat - RGB/S-Video/SCART/Pelit/DVDt/TV

Tuli ostettua uusi telkkari toiseen huoneeseen (SAMSUNG LE26S86BDX), ja laittelin vanhan sotaratsun kiinni siihen (PS2).:eek:

Tietty tuli unohdettua että DVD:tä ei pysty kattoo normi kaapeleilla... :mad:

Eli minkälainen kaapelijudanssi pitäs olla että on hyvä kuva sekä peleillä että DVD:llä...
siis että sais sen vihreyden pois kuvasta...

en halua ostaa mitään Region X matskuu...

käykö tämmönen kaapeli ?
 
Vastaus: Kaapeliasiat - RGB/S-Video/SCART/Pelit/DVDt/TV

Suosittelen hommaamaan jonkun ihan Pleikkarille (PS1,PS2 tai PS3) suunnitellun laadukkaan S-Video-johdon.
Tommoiset kaikissa toimivat harvemmin toimivat missään hyvin.
 
Vastaus: Kaapeliasiat - RGB/S-Video/SCART/Pelit/DVDt/TV

Tässä olen muutaman päivän yrittänyt löytää mahdollisimman hyvän ratkaisun sille, että miten saisin NTSC -pelit (PS2 konsolissa tietenkin) näkymään väreitten kanssa TV:ssä, joka tukee 50Hz ja 60Hz. Ja se mitä tuli hieman luettua tätä threadiä, ehkä paras ratkaisu ongelmalleni olisi ostaa RGB-kaapeli. Eli riittääkö se että TV tukee 60Hz jotta NTSC-pelit näkyisivät väreillä?

Vai pitääkö TV:ssä erikseen olla NTSC-tuki?
 
Vastaus: Kaapeliasiat - RGB/S-Video/SCART/Pelit/DVDt/TV

Tuota oon miettiny, että saako pleikka2 mitenkää koneeseen tai näyttöön liitettyä että vois tästä pelaa, kun ei oo tv:tä vapaana koskaan. Tarvii jotain erityisiä johtoja varmastikkin, mutten mistää löytäny.
Kiitän avusta.
 
Vastaus: Kaapeliasiat - RGB/S-Video/SCART/Pelit/DVDt/TV

Tarvinko komponenttikaapelin, kun PS2:llani PS1-pelit välkkyvät. Välkkyminen rasittaa silmiä aika paljon , joten en kauan voi pelata :mad: Muita ongelmia ei ole tullut ilmi.
 
Vastaus: Kaapeliasiat - RGB/S-Video/SCART/Pelit/DVDt/TV

Ostin tuossa hiljan PS2:sen ja toki sille piti hommata sitten hetimmiten myös komponenttikaapeli, Sonyn valmistama.

Ongelma on sellainen, että kun PS2 on nyt kytketty AV-vahvariin ja siitä kompolla telkkariin, niin jos käytän vahvistimen skaalainta (ihan sama onko 720p 1080i / 1080p tai vaikka 576p), niin kuva "välkkyy" ihan sairaasti. Ei saa mitään selvää kuvasta. Kun skaalain on päällä, ja vaihdan komponentti-outista kuvan menemään HDMI:n kautta telkkariin, niin välkkymistä ei ole ja kuva on skaalautunut, tosin värit jostain syystä HDMI:llä tuollon näyttävät himmeämiltä.

Jos otan skaalauksen pois päältä, kuva näkyy komponentin kautta 576i:nä ihan normaalisti, on vain aika sahalaitaista katsoa.

Toki tuo HDMI.n kautta toimiminen on hyvä juttu, mutta alkoi vain ihan sairaasti kiinnostamaan, että mistä tuo välkkyminen komponenttikaapelilla johtuu skaalatessa. Tuskin johtuu skaalaimestakaan, koska HDMI:n kautta sitä ei tapahdu millään skaalausresolla.
 
Vastaus: Kaapeliasiat - RGB/S-Video/SCART/Pelit/DVDt/TV

Kun mulla on tommonen samsungin 42" telkkari ja liitän siihen ps2 sillä sen ihan alkuperäsellä joholla telkkarin scarttiin niin tulee hirveesti sahalaitaa... :/ saako tätä säädettyä vaikka tv:n tai ps2:sen asetuksista?? Kun taas kokeilin laittaa ps2 saamalla joholla vanhaan ehk 17" putkitelkkariin niin ei ollu oikeestaan yhtään sahalaitaa... mistä johtuu että sitte uudemmassa ja paremmassa telkkarissa on niin paljon sahalaitaa, apuja??
 
Vastaus: Kaapeliasiat - RGB/S-Video/SCART/Pelit/DVDt/TV

Kun mulla on tommonen samsungin 42" telkkari ja liitän siihen ps2 sillä sen ihan alkuperäsellä joholla telkkarin scarttiin niin tulee hirveesti sahalaitaa... :/ saako tätä säädettyä vaikka tv:n tai ps2:sen asetuksista?? Kun taas kokeilin laittaa ps2 saamalla joholla vanhaan ehk 17" putkitelkkariin niin ei ollu oikeestaan yhtään sahalaitaa... mistä johtuu että sitte uudemmassa ja paremmassa telkkarissa on niin paljon sahalaitaa, apuja??
Isommalla ruudulla kuvan yksityiskohdat - ja siten myös heikkoudet - tulevat selvemmin näkyviin. Lisäksi putkitelevisiot toimivat eri tavalla kuin nykyiset littutelkut. Putkitelkulla kuva "pehmenee", joten sekin hieman silottaa sahalaitoja pois. Kannattaa ostaa PS2:lle kaveriksi RGB-kaapeli, niin saat HD-telkullasikin varsin mukavan kuvan.
 
Vastaus: Kaapeliasiat - RGB/S-Video/SCART/Pelit/DVDt/TV

Isommalla ruudulla kuvan yksityiskohdat - ja siten myös heikkoudet - tulevat selvemmin näkyviin. Lisäksi putkitelevisiot toimivat eri tavalla kuin nykyiset littutelkut. Putkitelkulla kuva "pehmenee", joten sekin hieman silottaa sahalaitoja pois. Kannattaa ostaa PS2:lle kaveriksi RGB-kaapeli, niin saat HD-telkullasikin varsin mukavan kuvan.

No muuttaakos tuo kuvaa sitte paljoa kun mulla on tommonen melko samanlainen johto joka tuli ps2 mukana...??
 
Vastaus: Kaapeliasiat - RGB/S-Video/SCART/Pelit/DVDt/TV

No muuttaakos tuo kuvaa sitte paljoa kun mulla on tommonen melko samanlainen johto joka tuli ps2 mukana...??
Se "melko samanlainen johto" on komposiittipiuha, mutta tarvitset komponenttikaapelin. Kaksi hyvin eri asiaa, ja kuvanlaatukin ihan eri maailmoista.

Update! Ah, ajatuksissani mainitsin tuossa aiemmin RGB-kaapelin. Komponenttipiuhaa tarkoitin. Sori, mun moka.
 
Vastaus: Kaapeliasiat - RGB/S-Video/SCART/Pelit/DVDt/TV

Se "melko samanlainen johto" on komposiittipiuha, mutta tarvitset komponenttikaapelin. Kaksi hyvin eri asiaa, ja kuvanlaatukin ihan eri maailmoista.

Update! Ah, ajatuksissani mainitsin tuossa aiemmin RGB-kaapelin. Komponenttipiuhaa tarkoitin. Sori, mun moka.

Juu, vois varmaa jostain netistä tuommosen tilata, jos se todellakin sitten poistais sitä sahalaitaa. kits :)
 
Vastaus: Kaapeliasiat - RGB/S-Video/SCART/Pelit/DVDt/TV

Juu, vois varmaa jostain netistä tuommosen tilata, jos se todellakin sitten poistais sitä sahalaitaa. kits :)
Täysin sahalaidattomaksi kuva ei tietystikään muutu, koska PS2:n kuva joudutaan joka tapauksessa skaalaamaan HD-näyttölaitteen omalle tarkkuudelle. Ja on sitten skaalaimen laadusta myös kiinni, mitä kuvalle siinä vaiheessa tapahtuu.
 
Vastaus: Kaapeliasiat - RGB/S-Video/SCART/Pelit/DVDt/TV

Kun mulla on pc näyttö missä on HDMI liitäntä ja siihen menee digiboxi (jossa on HDMI liitäntä) hdmi johdolla kiinni. Niin kun tuossa digiboxissa on vapaana scartti niin jos tökkään ps2 siihen niin voiko se digiboxi mitenkään toimia niin että se lähettäs sen ps2 kuvan siihen näyttöön :D onko mtn mahollisuuksia.
 
Vastaus: Kaapeliasiat - RGB/S-Video/SCART/Pelit/DVDt/TV

Millä piuhalla saisi mahdollisimman hyvää kuvaa ulos kun käytössä on 32" HD-Ready -televisio? Komponentti? S-video?
 
Vastaus: Kaapeliasiat - RGB/S-Video/SCART/Pelit/DVDt/TV

mitä olet laittamassa siihen kiinni? yleisestihän se hdmi on se paras vaihtoehto sitten tulee komponentit ja muut.
 
Vastaus: Kaapeliasiat - RGB/S-Video/SCART/Pelit/DVDt/TV

Varmaan ihan PS2:sta kun ihan PS2-alueella ollaan. Ja joo komponenttikaapeli.
 
Ylös Bottom