Vastaus: Kaapeliasiat - RGB/S-Video/SCART/Pelit/DVDt/TV
Onhan siellä http://www.konsolinet.fi/tuotekortti.php?path=35/37/4061
Onhan siellä http://www.konsolinet.fi/tuotekortti.php?path=35/37/4061
Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)
Isommalla ruudulla kuvan yksityiskohdat - ja siten myös heikkoudet - tulevat selvemmin näkyviin. Lisäksi putkitelevisiot toimivat eri tavalla kuin nykyiset littutelkut. Putkitelkulla kuva "pehmenee", joten sekin hieman silottaa sahalaitoja pois. Kannattaa ostaa PS2:lle kaveriksi RGB-kaapeli, niin saat HD-telkullasikin varsin mukavan kuvan.Kun mulla on tommonen samsungin 42" telkkari ja liitän siihen ps2 sillä sen ihan alkuperäsellä joholla telkkarin scarttiin niin tulee hirveesti sahalaitaa... :/ saako tätä säädettyä vaikka tv:n tai ps2:sen asetuksista?? Kun taas kokeilin laittaa ps2 saamalla joholla vanhaan ehk 17" putkitelkkariin niin ei ollu oikeestaan yhtään sahalaitaa... mistä johtuu että sitte uudemmassa ja paremmassa telkkarissa on niin paljon sahalaitaa, apuja??
Isommalla ruudulla kuvan yksityiskohdat - ja siten myös heikkoudet - tulevat selvemmin näkyviin. Lisäksi putkitelevisiot toimivat eri tavalla kuin nykyiset littutelkut. Putkitelkulla kuva "pehmenee", joten sekin hieman silottaa sahalaitoja pois. Kannattaa ostaa PS2:lle kaveriksi RGB-kaapeli, niin saat HD-telkullasikin varsin mukavan kuvan.
Se "melko samanlainen johto" on komposiittipiuha, mutta tarvitset komponenttikaapelin. Kaksi hyvin eri asiaa, ja kuvanlaatukin ihan eri maailmoista.No muuttaakos tuo kuvaa sitte paljoa kun mulla on tommonen melko samanlainen johto joka tuli ps2 mukana...??
Se "melko samanlainen johto" on komposiittipiuha, mutta tarvitset komponenttikaapelin. Kaksi hyvin eri asiaa, ja kuvanlaatukin ihan eri maailmoista.
Update! Ah, ajatuksissani mainitsin tuossa aiemmin RGB-kaapelin. Komponenttipiuhaa tarkoitin. Sori, mun moka.
Täysin sahalaidattomaksi kuva ei tietystikään muutu, koska PS2:n kuva joudutaan joka tapauksessa skaalaamaan HD-näyttölaitteen omalle tarkkuudelle. Ja on sitten skaalaimen laadusta myös kiinni, mitä kuvalle siinä vaiheessa tapahtuu.Juu, vois varmaa jostain netistä tuommosen tilata, jos se todellakin sitten poistais sitä sahalaitaa. kits![]()