Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Kännykät

Vastaus: Kännykät

iPhone on kieltämättä kyllä aika kiehtova kapistus, samoin kuin LG:n KM900 Arena. Pari päivää käytin tuollaista kosketusnäytöllistä puhelinta ja oli se vaan niin perkeleen kätevää. Itsehän olen aina mennyt halvalla puhelimella, sillä en halua maksaa ominaisuuksista joilla en tee mitään. Puhelinta ostaessa tulee helposti se illuusio, että siihen kannattaa sijoittaa monta sataa rahaa, koska laite on kuitenkin päivittäin käytössä. Väärin. Ainoa hieman tyyriimpi puhelimeni on ollut Nokia E65, ei siinä mitään olin täysin tyytyväinen ko. luuriin, mutta maksoin paljolti tyhjästä. Nyt käytössä oleva Nokia 2100 tai joku vastaava, ei värinäyttöä tai mitään, mutta ajaa asian (soitot, txt) aivan yhtä hyvin. Hoidan sen ajantappopelaamisen bussipysäkillä sitten vaikka Nintendo DSi:llä mielummin. ;) Toisaalta tämähän on aina täysin omasta käyttötarpeesta kiinni, mutta kun tuo luuri siirtyy autuaammille radiolinjoille tuosta, niin kriteereinä lienee varmaan selkeä ja looginen käyttöliittymä, sekä pieni koko ja ulkoinen näyttävyys.
 
Vastaus: Kännykät

On kuitenkin myönnettävä, että kyllä kilpailijoillakin on todella houkuttelevia vaihtoehtoja joko tulossa tai viimeistään tuloillaan. Android- ja Palm WebOS-luurit varsinkin kiehtovat, ja jos iPhone ei vapaudu Sonera-kytkystä, kukkaro saattaa lopulta äänestää esim. juurikin Android-puhelimen suuntaan.
Iphonehan on edullisempi kun sen ottaa kytkyllä jos otat 24kk sopparilla hinta yht 529e, jos taas ostat sen suoraan hinta esim, emporiolive.com:ssa 979e, joten aikamoinen ero.. Tai jos ei halua 24kk sopparia niin 12kk sopparilla hinta yht 564e mielestäni ihan edulliset hinnat.. Jos iphone vapautetaan, niin sen hinta on huom korkeampi mitä se on kytkyllä.. Lisäksi ainahan sitä liittymää tarvitsee.. Vaikka ymmärrän sen kun nykyään on näitä halppis liittymiä pilvinpimein, niin joku haluaa niitä, mutta eikös se ole niin että halvalla ei saa hyvää :)
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Kännykät

Lisäksi ainahan sitä liittymää tarvitsee.. Vaikka ymmärrän sen kun nykyään on näitä halppis liittymiä pilvinpimein, niin joku haluaa niitä, mutta eikös se ole niin että halvalla ei saa hyvää :)
Pointti on se, etten halua vaihtaa äärimmäisen hyvin toimineesta ja halvasta Saunalahdesta Soneraan. Soneran myymät kytkypuhelimet ovat SIM-lukittuja, joten liittymän vaihto olisi pakollista. Siihen en aio suostua, varsinkin kun Soneran vankina pitäisi olla taas vähintään vuoden verran.

Se on kyllä totta, että erikseen ostettuna iPhone maksaa ihan järjettömästi, ja siihenkään en ole alistumassa. Järjetöntä maksaa *puhelimesta* kerralla enemmän kuin esim. koko talouden konsoleista yhteensä. Kytkyn kuukausimaksuina hinta ei tunnu niin pahalta, koska puhelinta tulee kuitenkin käytettyä helposti se pari vuotta. (Nykyinen romu-Samsung on palvellut jo yli 5 vuotta.)
 
Vastaus: Kännykät

Pointti on se, etten halua vaihtaa äärimmäisen hyvin toimineesta ja halvasta Saunalahdesta Soneraan. Soneran myymät kytkypuhelimet ovat SIM-lukittuja, joten liittymän vaihto olisi pakollista. Siihen en aio suostua, varsinkin kun Soneran vankina pitäisi olla taas vähintään vuoden verran.

Se on kyllä totta, että erikseen ostettuna iPhone maksaa ihan järjettömästi, ja siihenkään en ole alistumassa. Järjetöntä maksaa *puhelimesta* kerralla enemmän kuin esim. koko talouden konsoleista yhteensä. Kytkyn kuukausimaksuina hinta ei tunnu niin pahalta, koska puhelinta tulee kuitenkin käytettyä helposti se pari vuotta. (Nykyinen romu-Samsung on palvellut jo yli 5 vuotta.)

Ymmärrän kyllä mitä tarkoitat.. Oli vaan pakko todeta, että on siinä kytkyssä omat hyvät puolensa, vaikkakin myös ne huonot.. Just sim-lukitus on huono homma.. Mun mielestä olis reilua, että jos iphonen joutuu ottamaan kytkyllä, niin sen saisi kaikilta operaattoreilta.. Nyt on ollut puhetta, että elisa ehkä saa iphonen myös syksyllä, mutta ei ole ollenkaan varmaa.. Soneralle tämä iphone on ollut kyllä melkoinen raha-sampo.. Aikamoista että olet pärjännyt 5-vuotta samalla puhelimella.. Toisaalta jos on toimiva niin mikäs siinä..Itse en vaihtaisi puhelinta ollenkaan ellei tätä uutta mallia iphonesta olis tullut, koska siinä on jo kaikki ominaisuudet mitä tarvitsen lisäksi muotoilu (yksinkertaisen kaunis) uppoo muhun, joten siinä on kyllä puhelinta pitkäksi aikaa..
 
Vastaus: Kännykät

Aikamoista että olet pärjännyt 5-vuotta samalla puhelimella.. Toisaalta jos on toimiva niin mikäs siinä..
Voi kun olisikin edes toimiva. :D Buginen romu jossa on melkeinpä enemmän omituisuuksia kuin ominaisuuksia, mutta "valitettavasti" se edelleen ajaa asiansa (eli sillä voi puhua ja tekstata). Ainakin kolmatta vuotta olen ollut tuota jo vaihtamassa pois, mutta se on tämä nopea tekninen kehitys ja jatkuvasti uusiutuvat mallistot, jonka vuoksi vaihto aina lipuu hieman eteenpäin. Tavallaan ruokahalu kasvaa jo odotellessa, ja kun tietää, mitä "kohta" on tulossa, ei sitä halua tyytyä vähempään.
 
Vastaus: Kännykät

Ainakin kolmatta vuotta olen ollut tuota jo vaihtamassa pois, mutta se on tämä nopea tekninen kehitys ja jatkuvasti uusiutuvat mallistot, jonka vuoksi vaihto aina lipuu hieman eteenpäin. Tavallaan ruokahalu kasvaa jo odotellessa, ja kun tietää, mitä "kohta" on tulossa, ei sitä halua tyytyä vähempään.

Tiedät varmaan itsekin, että olet loputtomassa oravanpyörässä jossa loppua ei näy? ;)
 
Vastaus: Kännykät

Voi kun olisikin edes toimiva. :D Buginen romu jossa on melkeinpä enemmän omituisuuksia kuin ominaisuuksia, mutta "valitettavasti" se edelleen ajaa asiansa (eli sillä voi puhua ja tekstata). Ainakin kolmatta vuotta olen ollut tuota jo vaihtamassa pois, mutta se on tämä nopea tekninen kehitys ja jatkuvasti uusiutuvat mallistot, jonka vuoksi vaihto aina lipuu hieman eteenpäin. Tavallaan ruokahalu kasvaa jo odotellessa, ja kun tietää, mitä "kohta" on tulossa, ei sitä halua tyytyä vähempään.

Se on kyllä ihan totta.. Ostat nyt puhelimen niin 2-3kk päästä tulee seuraava luuri minkä haluis.. Samsungit on kyllä yleensä ollut ihan toimivia puhelimia.. Mulla on ollu joku 7-8 samsungin puhelinta, eikä niistä ole mitään pahaa sanottavaa.. Jos vaan malttais tyytyä yhteen hyväksi havaittuun vähänkin pidempään, niin säästäis aika paljon rahaa / hermoja.. Mulla on varmaan joku 3 puhelinta per vuosi mitä niitä tulee hommattua.. Paitsi nyt olen vähän hidastanut tahtia, koska nykyinen luuri commu e90:ssa on kaikki mahdolliset jutut mitä tarvitsee.. Nokia on ku ostaisi samaa leipää vaan eripaketissa :) Lisäksi nyt ei ole yksinkertaisesti tullut markkinoille muuta kiinnostavaa ku iphone senkin takia uskoisin, että ei tee mieli ihan heti sitä vaihtaa.. Yhdessä vaiheessa kyllä meinasin sortua sony ericssonin x1:n, koska se on teknisesti aika hyvä, mutta se kuume meni nopeammin ohi kuin tuli.. Iphone kuume ei ole mennyt ohi vaikka olen kuinka odottanut, että hellittäisi niin pakkohan se oli käydä tilaamassa..
 
Vastaus: Kännykät

Tiedät varmaan itsekin, että olet loputtomassa oravanpyörässä jossa loppua ei näy? ;)
Valitettavasti. Tieto lisää tuskaa tässäkin asiassa. Mutta jossain kohtaa peli on vaan puhallettava poikki ja ostettava se, jonka sattuu sillä hetkellä nopeasti saamaan. iPhone 3GS olisi sellainen laite, jos sen saisi Saunalahdelta kytkynä. Mutku ei.
 
Vastaus: Kännykät

Valitettavasti. Tieto lisää tuskaa tässäkin asiassa. Mutta jossain kohtaa peli on vaan puhallettava poikki ja ostettava se, jonka sattuu sillä hetkellä nopeasti saamaan. iPhone 3GS olisi sellainen laite, jos sen saisi Saunalahdelta kytkynä. Mutku ei.
Oon sun kanssa samassa veneessä. Ainoa operaattori mitä suostun käyttämään on Saunalahti ja kun siellä ei vielä ainakaan iPhonea ole, niin olen sen ajatuksen yli mennyt hammasta purren. Soneraa ei tule ikinä enää, eikä siten tota iPhonee. Odotan sitä SonyEricssonin Ainoa, jos sen sais sitte Saunalahdesta.Uuh... PS3 remote play.... :cool:
 
Vastaus: Kännykät

Minulla on ollut nyt tuo lg:n ku990i kaksi viikkoa viikkoa ja tässä vähän arviota...

Minulla ei ole aiempaa kokemusta kosketusnäytöistä jos ei lasketa mitä nyt gigantissa tullut räplättyä niitä rasvaisia näyttöjä. Toissapäivänä tosin pääsin testaamaan siskon uutta nokia 5800 joka on melkein täysin samanlainen kuin minun lg. Kosketusnäytöt ovat yhtä tarkkoja joten en tiedä miten tarkkoja iphonen yms. vastaavat ovat, mutta kosketusnäyttöä on nopea ja helppo käyttää.

Perusvalikko on selkeä ja siitä löytyy suora linkki Youtubeen ja google maps sovellukseen, kalenteri, profiilit, pelit yms., muistio, hälytykset, omat ja bluetooth. Kaikki nuo löytyy helposti heti kun painaa kännykän sivussa olevaa näppäinlukko nappia. Asetukset, soitto, viestintä ja puhelinluettelo löytyvät näytön alareunasta ja ovat myös käsillä heti.

QWERTY näppäimistö on paras valinta viestien kirjoitukseen, eikä sillä sormella piirtämisellä tee yhtään mitään; tulee vaan liikaa kirjoitusvirheitä ja se hidastaa viestittelyä turhan paljon. QWERTY on nopea ja tarkka vaihtoehto perinteiseen ennakoivaan kirjoitteluun. Välillä kännykkä vähän niinkuin jumii jos painelee nopeasti useasta kohdasta jossain valikossa. Siitä pääsee kun vain käyttää näppäinlukkoa päällä/pois eli painamalla yhtä nappia kahdesti.

Lisävarustelusta on kyllä turha puhua. Paketin mukana tuli vain laturi, akku ja itse kännykkä. Onneksi sain kaverilta ilmaiseksi ylimääräisen 1 gigan muistikortin joten teitojen siirto tietokoneelta kännykkään on nopeaa muistikortinlukijan avulla.

Kännykän kamera oli yksi syy koko ostopäätökseen. 5.0mpxelin kamera ja melko hyvä videokuvaus ovat hyviä käyttää. Kamerassa on vaikka mitä vakaajia ja naamaankohdistajia sekä 4x, 8x tai 16x zoom! se on melko hyvä kännykäksi. Nyt en enää tarvitse digikameraa tai muuta ylimääräistä härpäkettä. Videoiden muokkaus ohjelma vaikutti aika nastalta vaikken siihen ole ehtinyt vielä perehtyä, mutta lupaavat sen olevan helppokäyttöinen. Sillä voi näemmä muokata videoita samaan tapaan kuin wmm:llä (windown movie makerilla) ja se vielä taskukoossa. Ei luulisi tulevan matkoilla tylsää jos vain akkua riittää :)

Tietokoneelta on helppo siirtää elokuvia ja katsoa niitä vaikka matkalla, koska 3 tuuman näytöstä saa jo jotain selvää. Musiikkisoittimesta on vaikea puhua koska se toimii hieman kankeammin mitä nokian ja sony ericcsonin vastaavat.

Yhteenveto:

+Iso näyttö
+hyvä kamera
+helppokäyttöisyys ja yksinkertaisuus

-jumii välillä (ei jumi ollenkaan jos osaa)
-vähäiset lisävarustelut (ei datakaapelia yms.)
-tukee vain 2gt muistikorttia :(
-ei wlan:ia

E: löysin sittenkin tuon "muusiikkisoittimen" ja vaikutti yhtä hyvältä ellei paremmalta kuin sony e:n vastaava eli kyllä tällä musiikkiakin kuuntelis jos ois kuulokkeett...
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Kännykät

Itse oman LG ku990i viewtyn tänään sain ja nopeat kommentit:
+Näyttö (isompi kuin esim samsungin vastaavassa)
+Kamera ihan ok (voisi olla parempikin)
+helppokäyttöisyys
+kosketusnäytön tuntuma

-Myyntipaketin sisältö (itse olisin kaivannut datakaapelia, vaikka 2g muistikortin hommasin ja onnistuu siirtämiset sillä)
-ei WLANia (edellisessä luurissa oli, mutta eipä tullut käytettyä)

Että hinta/laatusuhteeltaan omasta mielestä erittäin onnistunut vehje!Suosittelen...
 
Vastaus: Kännykät

Kännykän kamera oli yksi syy koko ostopäätökseen. 5.0mpxelin kamera ja melko hyvä videokuvaus ovat hyviä käyttää. Kamerassa on vaikka mitä vakaajia ja naamaankohdistajia sekä 4x, 8x tai 16x zoom! se on melko hyvä kännykäksi.

digitaalinen zoomi jolla ei tee mitään.
älä ikinä tuota käytä se vain pahentaa sitä kuvaa.
sama kuin winkun kuvien katselussa zoomaat sitä kuvaa lähemmäksi niin se menee vaan enemmän ja enemmän mössöksi.
 
Vastaus: Kännykät

digitaalinen zoomi jolla ei tee mitään.
älä ikinä tuota käytä se vain pahentaa sitä kuvaa.
sama kuin winkun kuvien katselussa zoomaat sitä kuvaa lähemmäksi niin se menee vaan enemmän ja enemmän mössöksi.

mitä minä tuolla kameralla pelleilin niin tuohan on melkein kuin joku piilokamera :D saa zoomattua lähelle ja kuva ei mun mielestä mennyt yhtään sen huonommaksi mitä kuvat ovat vga-tasolla otettuina.
 
Vastaus: Kännykät

et muista, mutta vähän aikaa sitten tulleen 3.0 päivityksen avulla pystyt lähettämään vaikka iphone 2g:stä. ja sen myönnän että iphone on kyllä turha soneran kytkykauppana, mutta kun sen kräkkää niin voit tehdä sillä vaikka mitä, pelata ps1 pelejä, tai vaikkapa super nintendon pelejä, sen jälkeen et enää kaipaa java-tukea. ja omasta mielestäni videopuhelut missä tahansa puhelimessa on ihan turha ominaisuus, mutta se on vain oma mielipiteeni :D

ja vielä iphonen kestävyydestä, verrattuna vaikka nokialaisiin, näyttö ei naarmuunnu vaikka kuinka yrität.

Eikö sitä java-tukea tarvita vaikka internetin selailussa tai ohjelmien käytössä? Ja kuka pelaa kännykällä pelejä? Ikänä en ole tätä itse ymmärtänyt.
 
Vastaus: Kännykät

Eikö sitä java-tukea tarvita vaikka internetin selailussa tai ohjelmien käytössä?
Javaa onneksi käyttää hyvin harva "normaali" sivusto, ja ainakaan omalla kohdalla Javan puute iPod Touchin selaimessa ei ole noussut esteeksi. Flashia se kylläkin kaipaisi.
 
Vastaus: Kännykät

Kovaa Iphonen dissaamista päällä, mun mielestä se on ainakin paras puhelin mitä itsellä koskaan ollut. Jailbreikkaaminen avasi täysin uuden maailman ja ne ketkä sitä takuun menetystä täällä huuteleen niin softan saa ihan orkkis tilaan koska vain. Itse en lähde Soneran kytkyihin mukaan vaan on Tsekkiluuri ja puhtaalla rahalla ostettu ja käy joka firman sim kortti. Käyttöliittymä on pirun hyvä ja selkeä, ei tarvi ihmetellä missä on mikäkin ja jos jotain uupuu niin storesta löytää sen melko varmasti. Näyttöä ei tarvi nyrkillä hakata että ottaa kosketuksen vaan pieni sivallus, tuosta kun vaihdan joskus niin vaihdan uuteen applen luuriin jollei ole jotain radikaalia tapahtunut jollain muulla firmalla.
 
Vastaus: Kännykät

mitä minä tuolla kameralla pelleilin niin tuohan on melkein kuin joku piilokamera :D saa zoomattua lähelle ja kuva ei mun mielestä mennyt yhtään sen huonommaksi mitä kuvat ovat vga-tasolla otettuina.

Kyllä se vaan menee. Kyseessä kun ei ole oikea zoom, vaan digitaalinen, joka on yhtä tyhjän kanssa. Kun kameralla zoomaat, niin se on sama asia kun tietokoneella rajaat kuvasta jonkun tietyn alueen ja suurennat sen alkuperäisen kokoiseksi. Ja kuvanlaatu on tämän homman jälkeen aika heikko.:rolleyes:
 
Ylös Bottom