Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Kännykät

Vastaus: Kännykät

Alkaa tämä uusi iPhone olla jo sen verran hyvä pakkaus, että sorruin Soneran kytkyyn. 32Gb valkoinen malli 20€/kk, rajaton datasiirto tarjoushintaan 9,90€/kk + koko sopimuskauden ajaksi 3,6 megan netti 0€ lisämaksulla. Tuohon vielä tekstari ja puhepaketti niin päästiin hieman alle 40€/kk. Alkais jo toimitukset! :cool:

Mulla on nykyinen luuri soneran kytky, ja päätin ettei koskaan enää. Toinen mikä ahistaa on tuo iTunes, en tykkää. Mutta muuten olet kyllä hyvän luurin tilannut. Ja kaikesta huolimatta harkintalistalla. HTC on työpuhelimena, eikä sellaista kotikäyttöön ikipäivänä tule.
 
Iphone 3G S tulossa.

Eli, iphone on tulossa mulle tuo uusin malli.. Nyt on kaikki mahdolliset ominaisuudet siinä lisäksi tuo paranneltu kamera.. Siltikään en juurikaan kuvaa puhelimella vaan erillisellä kameralla, koska ei ole yhtäkään semmoista puhelinta minkä kuva mielyttäisi minua.. Lähinnä voin randomisti nappaa jonkun kuvan siihen riittää tuo paranneltu iphonen kamera kännyyn ihan riittävä.. Lisäksi olen lukenut paljon hyvää tuosta parannetusta iphonen kamerasta arvostelijoilta.. Kyllähän Iphonessa netti-ominaisuus on kaikista älypuhelimista ehdottomasti paras (safira). Jonkun verran leikkinyt ihan perus 3G mallilla ja kyllä se netti on jo siinä tosi hyvän tuntuinen.. Lisäksi iphonen isompi prossuteho nokiaan verrattuna on ehdottomasti hyväksi.. Ex-nokian käyttäjänä olen myös kyllästynyt täysin nokiaan.. Nokia tekee hyvin tylsiä puhelimia ja ahdinko johtuu osin siitä, että nokia on jäänyt laakereille lepäämään ja suunnittelu on suoraan 90-luvun lopusta.. Nokiat on koluttu siis läpi ex-puhelimia nokia 8800, nokia sirocco, n95, e90 muutamia mainitakseni.. Ehkä sitten joskus jos nokia pääsee jaloilleen suunnittelussa ja käyttis muuttuu.. Lisäksi prossutehoa toivoisi enemmän käyttöviive nokiassa liian pitkä..

Nyt vaan ku sais nopeasti sen Iphonen käsiin :)
 
Vastaus: Kännykät

Tuli sitten ostettua LG Arena KM900. Näin viikon käytön jälkeen ihan hyvä fiilis, vaikka kaikki toiminnot eivät ole vielä ihan hallussa, kiitos latvian kielisen ohjekirjan. Selain ei ole ihan yhtä hyvä, kuin touchissa/iPhonessa, mutta kamera on huikea. "Käyttöjärjestelmä" on kätevä, Neljäsuosikkinäyttöä, jotka vaihtuvat kirjaimellisesti käden käänteessä ja sitten perus valikko.
 
Vastaus: Kännykät

iphonen käyttöliittymä vie nokiaa? 100-0? Ohessa molempien puhelimien valikkonäkymät. Oletan, että iphonessa saat järjesteltyä noita ihan mihin järjestykseen tahansa nokialaisen tapaan. Periaatteet ovat samat molemmissa. Erot ovat hyvin pienet.

iphone-3g.png


nokia5800xpressmusic11.jpg
 
Vastaus: Kännykät

Näyttävät hyvin samalta, mutta oletko kokeillut kumpaakin? Aivan eri planeetalta. Applen eduksi.
 
Vastaus: Kännykät

Periaatteet ovat samat molemmissa. Erot ovat hyvin pienet.
Pelkkä samankaltainen ikonien järjestely ei todellakaan takaa samanlaista käytettävyyttä. Käytettävyys on monasti kiinni hyvin pienistä asioista, joihin ei välttämättä tajua edes kiinnittää huomiota ennen kuin jokin toinen laite tai softa tekee saman asian eri tavalla. Joten suosittelen kokeilemaan iPhonea ja jotain nokialaista rinnakkain muutaman päivän. ;)
 
Vastaus: Kännykät

heh mikä vitsi. Kannattaa todella aukaista silmät testaamalla henkilökohtaisesti kumpaakin. Toinen tuntuu ja näyttää 1990-luvulta, toinen 2000-luvulta. Pieniä eroja, pieniä eroja...juuuuuu ;)

Toinen 2000-luvun käyttöliittymä lienee WebOS, joka on käytössä uudessa Palm Pre:ssä. Saanut paljon kehuja mielenkiintoisen toimivasta käyttiksestä.
 
Vastaus: Kännykät

Ostin kytkyllä HTC Touch diamondin syyskuussa 2008. Alku oli hankalaa kun se on WM puhelin. Täynnä viimmisenpäälle ominaisuuksia ym. hauskaa. Olin innoissani. Kosketusnäyttöä löytyy ja v***n tarkka resonen näyttö (480*640), on juutuupii sun muuta. Ja nettiselain pyyhkii persettä muitten kännyjen selaimilla. (oikeesti)

Mut sit alko propleemit. Kosketusnäyttö rupes vinoilee ihan tosissaan. Ei pysyny kalibrointi kohdillaan kun hetken ja koska tässä mallissa ei juuri "kovia" nappeja ole niin käyttöhän ei enää onnistunutkaan... Ja oli aika laittaa luuri huoltoon. Eikä kestäny ku vajaa kaks kuukautta niin tuli kone takas ja ihan samat ongelmat siin on edelleen. Olivat softan päivittäny. LOL On muuten viimeinen HTC ikinä...

Myyn jos joku oikeesti haluaa ostaa tosi paskan puhelimen. Muistakaa, OLEN SIT VAROITTANU!

Nyt käytössä vanha kunnon SE K800i, ei mitään vikaa ikinä. Seuraava puhelimeni tulee oleen Sony Ericsson - Aino™ Siinä on etäyhteys PS3:seen ja luotan noihin SoniEinareihin kun vuoreen mitä matkapuhelimiin tulee. Nokiat mul on jalas ku lähen kerää metsästä vääriä sieniä. ;)
 
Vastaus: Kännykät

Ite menin tilaamaan tuollaisen LGn KU990i viewtyn (gigantista kun halvalla sai 199 ilman postikuluja). Vaikka kyseessä on olevinaan "paranneltu malli" niin myyntipakkausta on tosissaan karsittu. Puuttuu alkuperäiseen malliin verrattuna ainakin se stylus kynä ja datakaapeli. Mutta hinta/laatu suhteeltaan pitäisi olla ihan kelpo luuri (verrattuna esim. vastaavaan samsungin touchwiziin joka maksaa ~100e enemmän), en siis ole vielä saanut mutta kovasti odottelen jos vaikka huomenna :)
 
Vastaus: Kännykät

Äh, olisi pitänyt lisätä tuohon postaukseen, että kokemuksia siis löytyy molemmista. iphonesta lähinnä kavereiden luureja olen selaillut, soitellut ja kokeillut ominaisuuksia ja perustan mielipiteeni sille. Edelleenkään ei ole nokialaisen kosketusnäytön kanssa ollut mitään ongelmia tai ole minua millää tapaa ärsyttänyt se. Hyvin toimii!

Erilaisiahan nuo näytöt ovat ja eri tekniikkaakin niissä on, mutta molemmat toimivat kiitettävästi. Applella on ehkä pieni etu näytön suhteen, muttei minun makuuni niin suuri, että peittäisi ne viat/puutteet/ärsyttävyydet, mitä luurissa on.

ja tietty voi mennä vaikka kuinka yksityiskohtiin ja pikkujuttuihin näissä, mutta kai se on sitten käyttäjästä kiinni, mitä kokee olennaiseksi. Edelleenkään en ymmärrä niitä, ketkä haukkuvat tuota kosketusnäyttöä, kun ovat sitä useimmiten alle vartin kokeilleet. Itse löysin tatsin about päivässä ja hyvin futaa. Painan ehkä jopa välillä liian kovaakin... (thats what she said)
 
Vastaus: Kännykät

Itse en kumisaappaassa pitänyt siitä, että usein (aina?) pitää tuplaklikata ikonia, että mitään tapahtuu. Scrollaaminen ei ole niin sujuvaa ja käyttis ei ole niin selkeä kuin Applella. Kyllä siihen ihan varmasti tottuisi eikä sen heikkouksia välttämättä edes ajattele jonkin ajan kuluttua. Meikällä iPhone nyt vaan on sopivampi. iPhonen suurimpia puutteita IMO ovat:

  • Rajattu bluetooth
    Varmasti eteeni tulee tilanne, jossa kaverit pyytävät lähettämään jonkun videon, kuvan tai äänen bluetoothin yli. Silloin on vain pakko todeta ettei pysty.

  • Salamaton kamera
    Olis se kiva saada edes jonkunlainen salama tuohon luuriin.

  • Ei tukea Flashille
    Youtube-sovelluksessa voi katsoa videoita, mutta muiden vastaavien sivustojen videot eivät näy Safari-selaimen kautta = outoa ja typerää.

Nuo nyt ovat ne jotka meikää eniten harmittavat. Salamaa ei saada ilman uutta mallia, muut pitäisi saada ihan softapäivityksellä. Sormet ristissä odotellaan. :) Nuo kun saisi niin olisi käsissä meikälle lähestulkoon täydellinen puhelin.
 
Vastaus: Kännykät

Ite menin tilaamaan tuollaisen LGn KU990i viewtyn (gigantista kun halvalla sai 199 ilman postikuluja). Vaikka kyseessä on olevinaan "paranneltu malli" niin myyntipakkausta on tosissaan karsittu. Puuttuu alkuperäiseen malliin verrattuna ainakin se stylus kynä ja datakaapeli. Mutta hinta/laatu suhteeltaan pitäisi olla ihan kelpo luuri (verrattuna esim. vastaavaan samsungin touchwiziin joka maksaa ~100e enemmän), en siis ole vielä saanut mutta kovasti odottelen jos vaikka huomenna :)

Laitas pientä revikkaa, kun olet luurin saanut ja testaillut.

Menen ensi kuussa Lontooseen, niin kannattaisiko sieltä katsoa kännykkää? Meinaan siis hinnan ja mallien takia. Esim jotain Sidekickiä jne. Toimiiko ne brittien luurit sitten täällä suomessa?
 
Vastaus: Kännykät

Laitas pientä revikkaa, kun olet luurin saanut ja testaillut.

Menen ensi kuussa Lontooseen, niin kannattaisiko sieltä katsoa kännykkää? Meinaan siis hinnan ja mallien takia. Esim jotain Sidekickiä jne. Toimiiko ne brittien luurit sitten täällä suomessa?

Juu pitää laitella :) ja eikös se punta ole euroon tällä hetkellä sellaisella kurssilla että lontoosta luulis halvalla irtoavan uus puhelin? itse alkuvuodesta tilailin pelejä briteistä ihan halpaan hintaan. Pitäisi toimia kyllä suomessakin, ainoa mikä saattaa "haitata" on ääkkösten puuttuminen mutta nekin joihinkin malleihin saatavana päivityksenä...
 
Vastaus: Kännykät

(iPhonessa)

[*]Rajattu bluetooth
Varmasti eteeni tulee tilanne, jossa kaverit pyytävät lähettämään jonkun videon, kuvan tai äänen bluetoothin yli. Silloin on vain pakko todeta ettei pysty.

Onko tuo joku huono vitsi? iPhonessa ei voi lähettää esim. puhelimessa olevaa MP3-tiedostoa tai kuvaa bluetoothilla kaverin kännyyn/tietokoneeseen/ihanmihinvaantahansa? Onnistuuko toistepäin, toisesta puhelimesta iPhoneen?

Tiedostin kyllä iPhonen (minulle merkittävät) huonot puolet, mutta toi on taas yksi niin överiksi menevä juttu, etten vain pysty ymmärtämään sitä. Jos on siis totta.

Ja edelleen: iPhone on kiva kapistus! Se ei vain ole minulle millään tavalla sopiva kännykkä.
 
Vastaus: Kännykät

Ei voi.

Tosin, itse olen elämäni aikana näin tarvinnut tehdä ehkä ja kolme kertaa. Joten en pidä ominaisuutta tarpeellisena. Tulenee softa päivityksenä jos on tullakseen.
 
Vastaus: Kännykät

Wanha.
Disclaimer: Heikkohermoiset ja lyhytpinnaiset omenafanaatikot älkööt klikatko :D
iphone-stone-htc-touch-hd.jpg
 
Vastaus: Kännykät

Heikkohermoiset ja lyhytpinnaiset omenafanaatikot älkööt klikatko :D
Todellakin wanha ja huono läppä, eikä enää iPhone OS 3.0:n jälkeen pidä edes paikkaansa kaikilta osin.

Eihän iPhone tietystikään täydellinen ole. Mutta viime joulusta asti iPod Touchia käyttäneenä ottaisin iPhone 3GS:n enemmän kuin mielelläni puhelimekseni. Jokin tiedostojen lähettäminen BT:n yli (tai siis sen puuttuminen) ei ole meikulle ongelma eikä mikään, koska en ole tähänkään asti joutunut sitä tekemään. En myöskään kaipaa esim. vaihdettavaa akkua.

On kuitenkin myönnettävä, että kyllä kilpailijoillakin on todella houkuttelevia vaihtoehtoja joko tulossa tai viimeistään tuloillaan. Android- ja Palm WebOS-luurit varsinkin kiehtovat, ja jos iPhone ei vapaudu Sonera-kytkystä, kukkaro saattaa lopulta äänestää esim. juurikin Android-puhelimen suuntaan.

Sen sijaan Nokian puhelimista on valitettavasti todettava, että ne ovat jääneet ajan jalkoihin ja pahasti. Jopa N97:stä paistaa läpi Symbianin alkuvuodet, ja vaikka vähän on päälle yritetty kromia laittaa, puuttuu valikoista sellainen tuoreus ja "seksikkyys". Ei ole turhaan sanottua, että Nokian pitäisi palata täysin piirustuspöydälle ja suunnitella uusi käyttöjärjestelmä + käyttöliittymä unohtaen Symbian ja muut menneisyyden haamut.
 
Vastaus: Kännykät

Se vain että Symbian käyttöjärjestelmälle on sen verta monta hyödyllistä, joka päivä käytettäviä, ohjelmia tarjolla. Ehkäpä symbian ei "seksikyydellään" nappaa kaikkia, mutta on se toimiva ja monipuolinen järjestelmä, eikä mielestäni se ole vanhahtava edelleenkään. Nokia menee mielestäni siinä vikaan että se yrittää päässä mukaan "hifistelyyn", kuten tuolla N97:lla koitetaan tehdä. Saisivat unohtaa tuon kosketellun täysin, hyvin on pärjätty tähän asti ilman mitään hiplailua :D
 
Vastaus: Kännykät

apple teki vaan sellaisen tuotteen joka myy (tämähän oli tiedossa jo ennen iphonen julkaisua, että se myy oli hinta mikä tahansa). Ipodeista oli helppo siirtyä tuollaiseen lelupuhelimeen jonka omaisuudet eivät vastaa hintaa (aivan kuten Maccien kohdalla).

Myydään tavallinen, mutta äärimmäisen viimeistelty tuote hienolla pintakuorella ja tehdään voittoa. Sitten päivitetään laitetta hieman ja kun valmistuskustannukset on valmiiksi pienet niin hintaakin voi alentaa ja taas myydään paljon enemmän kuin edellisen aikaan vain koska ollaan saatu hyvä maine sinne pohjalle ja suosio kasvaa edelleen. Menestys on taattu, mutta tässä on se riski, että pitkään tuollainen konsepti ei toimi vaan törmätään siihen mihin Nokiakin on törmännyt eli omaan mahtavuuteen ja aliarvioidaan kuluttajia. Ei pystytä tuomaan mitään uutta toimivana markkinoille, koska kukaan ei ole tehnyt pohjatyötään riittävän hyvin. Montako Iphonea markkinoille tulee ennen kuin ihmiset tajuavat, että sillä vanhallakin pärjää mainiosti ellei paremmin?

Minusta Iphone on loistava puhelin, mutta oikeasti mitään järisyttävää se ei sisällä, mutta kun on niin pirun hyvä käyttää ja niin viimeistelty, että ei tuota voi kuin rakastaa (etenkin kun oman sain käsiini ekaan kertaa olin myyty heti). Mutta mitä sitten kun ominaisuuksiltaan ollaan otettu muut kiinni tai muut ottavat Iphonen kiinni? Sitten alkaa hintasota ja en tiedä pärjääkö Apple siinä Nokiaa vastaan.

Nokia ajattelee liian teknisesti ja käytännön suhteen jäävät jälkeen. Mopo karkasi käsistä jo aikaisemmin ja ihmeellisen hidasta toimintaa markkinajohtajalta monen tietyn puhelinmallin osalta.

Itselläni nyt käytössä Iphone, Työpuhelimena E51 ja oikeastaan tyytyväinen molempiin niissä käyttötarkoituksissa missä niitä tarvtisen.
 
Ylös Bottom