Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Kännykät

Vastaus: Kännykät

Jep itse huomaanut saman asian sauniksen foorumeilla. Meikäläiselläkin siis megadesire tilauksessa. Onneksi olen kuitenkin sen verran kärsivällinen, ettei tartte foorumeilla raivota, vaikka saunis olisi voinut kieltämättä infota asiasta reippaasti paremmin.
Noh, jos se luuri vaikka elokuun loppuun menneessä tulisi:rolleyes:
 
Vastaus: Kännykät

Ne ketkä jäivät Megadesiren kelkasta, on nyt mahdollisuus tarttua uuteen kampanjaan. Kyseessä siis Android-puhelimien toinen lippulaiva, Samsung Galaxy S.

Nyt Saunalahdelta upea uutuus Samsung Galaxy S lyömättömässä pakettitarjouksessa!

Kaikki tämä vain 16,90 €/kk:
- Samsung Galaxy S -puhelin (norm. 16,90 €/kk)
- Puhelut Saunalahden, Elisan ja Kolumbuksen liittymiin 2,9 miljoonalle suomalaiselle 0 €/min (3000 min/kk)
- Mobiililaajakaista Mini -lisäpalvelu (384 kbit/s, norm. 4,90 €/kk)
- Määräaikainen liittymäsopimus 24 kk

Samsung Galaxy S
 
Vastaus: Kännykät

Nyt on vihdoin HTC Desire ja liittymä kanssa. On kyllä muhkea kännykkä verrattuna wanhaan noksuun. Nyt vain pähkäilemään miten saan omia biisejä soittoääniksi :p
 
Vastaus: Kännykät

Nyt on vihdoin HTC Desire ja liittymä kanssa. On kyllä muhkea kännykkä verrattuna wanhaan noksuun. Nyt vain pähkäilemään miten saan omia biisejä soittoääniksi :p

Jeps, sama homma. Tuossa se puhelin on nyt latauksessa. Fiilis on tällä hetkellä mitä mainioin. Ei tuota odotettukaan kuin noin puolitoista (?) kuukautta. Aika kiven takana ovat ilmeisesti puhelimet olleet, mutta onneksi odotus on nyt taaksejäänyttä elämää:). On tuo tosiaan hieno puhelin. Pakko tuota on kohta päästä hieman räpläämään. Yksi duunikaveri oli tänään katkerana, kun kerroin Saunikselta tulleesta tekstarista. Noh, elämä on...
 
Vastaus: Kännykät

Nyt on vihdoin HTC Desire ja liittymä kanssa. On kyllä muhkea kännykkä verrattuna wanhaan noksuun. Nyt vain pähkäilemään miten saan omia biisejä soittoääniksi :p

Onnenpekka. Itse kaksi kuukautta odotellu eikä näköjään tullut tästäkään erästä. Taitaa vielä joutua n. kuukauden odottamaan.
 
Vastaus: Kännykät

Itse ostin hetki sitten Samsung M7600 Beat DJ luurin ja on aivan ihana "lelu". Musiikkia pystyy miksaamaan mukavasti ja tietty tallentamaan. Lisäksi löytyy kosketusnäyttö, GPS, kohtalainen kamera ja muut herkut. Halvin oli silloin suomessa Gigantissa 300€ mut ranskasta sain 150€. Divx toimii hyvin ja muutenkaan ei ole ollu valittamista. Jos tykkää miksata musiikkia niin suosittelen. Muuten varmaan aika perus luuri.

http://www.samsung.com/fi/consumer/.../GT-M7600BBAXEE/index.idx?pagetype=prd_detail
 
Vastaus: Kännykät

Tässä nyt päälle kuukauden HTC Desire puhelinta käyttäneenä vähän tuntemuksia.

Puhelimena Desire on aivan loistava. 1GHz Snapdragon prosessori puhelimessa takaa hyvin sulavan käytön peruskäytössä sekä perinteisessä nettikäytössä. Sivut latautuvat hyvin nopeasti ja ongelmia eri sivustoilla on lopulta hyvin vähän. Perusselaimen tabikäytäntö on hieman omituinen ja vaatii totuttelua, mutta aina löytyy vaihtoehtoisia selaimia kuten Dolphin Browser HD.

Android 2.2 päivitys on ollut saatavilla Desire puhelimiin 1.8. lähtien ja tämä on myös tuonut toivottuja uudistuksia. WiFi hotspotting onnistuu nyt ilman roottausta, Flash löytyy nyt vakiona sekä sovelluksien asentaminen muistikortille on viimein mahdollista. Jälkimmäistä ominaisuutta varten tosin pitää olla myös sovelluksessa tuki ja tämä tuntuu vielä puuttuvan harmillisen monesta marketista löytyvästä sovelluksesta.

Puhelimen akkukesto on huono. En ole ennen omistanut oikeaa älypuhelinta, joten olen tottunut esim. viikon normaalikäyttöön ilman latausta, mutta Desireä saa pitää laturissa päivittäin jos puhelimen ominaisuuksia käyttää aktiivisesti. Omassa peruskäytössä akku kestää noin 2 päivää putkeen kunnes laturin johtoa pitää ruveta taas kaivamaan. Olettaisin kuitenkin useimmissa älypuhelimissa olevan hieman samanluokkaista akkukestoa.

Androidissa itsessään on pari omituista käyttölogiikkaa. Sovelluksia ei varsinaisesti suljeta mistään, vaan ne jäävät taustalle pyörimään kunnes käyttöjärjestelmä itse päättää sen jossain välissä taustalta sulkea (näin siis jos sovellus on idle tilassa, aktiivisia sovelluksia ei tapeta). Mistään ei näe helposti mitkä sovellukset siellä taustalla nyt oikeasti pyörivät jos laitteessa on käytössä Android 2.1 tai aikaisempi versio. Tähän kuitenkin auttaa moni marketista löytyvä sovellus jotka listaavat päällä olevat prosessit ja näistä voi sitten tappaa haluamansa. Android 2.2. päivitys toi myös näkyville oman listauksena päällä olevista sovelluksista joten plussaa tuosta, että asialle yritetään tehdä edes jotain. Uusia kontakteja lisätessä kannattaa miettiä haluaako näitä kytkeä gmail-tiliinsä vai ei, koska jälkikäteen lisääminen ei enää onnistu. Jos kontaktitiedot haluaa myöhemmin liittää tiliin, täytyy kontakti ensin poistaa ja tehdä uudestaan alusta asti gmail-tiliin kytkettynä. Tiliin kytkemisessä on omat hyötynsä, koska Android puhelimesta toiseen siirtyminen on näin hyvin helppoa kontaktitietojen säilyessä tilillä eikä puhelinkohtaisesti.

Vaikka Desiren AMOLED näyttö onkin hyvä ja tarkka, on siinä pari ongelmaa. Ensimmäisenä tietenkin huomaa varsinkin pihalla, kuinka heijastava näyttö on. Näytöstä on auringon valossa hyvin vaikea saada selvää. Toisena ongelmana on kosketuksen tunnistaminen. Laite tunnistaa tasan 2 sormea näytöllä ja kosketuksen tunnistaminen menee helposti sekaisin, jos x tai y koordinaatit kosketuskohdissa sattuvat lähelle toisiaan. Kosketusnäyttöä on helppo testata marketista löytyvällä Touch Test sovelluksella. Ilmeisesti vika on ihan hardwaressa eikä näin ollen kovin helposti softapuolella korjattavissa ja löytyy kaikista AMOLED näytöllisistä Desire puhelimista. Mielenkiinnolla odotan korjaako tuleva S-LCD kyseisen ongelman. Tämä video näyttää hyvin ongelman mitä tarkoitan. Peruskäytössä ongelmaa ei varmasti huomaa, mutta jos puhelimella aikoo pelailla (esim. snes emulaattorit tai vastaavat mitkä vaativat useampaa painallusta yhtä aikaa tai missä eri akselit menevät syystä tai toisesta ristiin) tulee ongelmia varmasti jossain välissä.

Desiren kamera on ihan ok tasoa jos sillä tyytyy vain nappaamaan kuvia. Videokuvaus taas on jotain ihan hirveää. Kuva nykii ja hyppii oudosti eikä kuva ole millään asteella tarkkaa. Galaxy S:ssä videokuvaus on monta kertaa parempi joten tämä kannattaa ottaa huomioon jos videokuvaus on tarpeellinen ominaisuus luurissa. Galaxy S:stä tosin puuttuu oudosti salama joten se vaikuttaa hieman kuvien nappauksessa.

Jos HTC:n sense ei syystä tai toisesta miellytä silmää, kannattaa tutustua marketissa LauncherPro sovellukseen. Itse pidän LauncherPro:sta Senseä enemmän ja nykyään LauncherPro pysyykin defaulttina käytössä. LauncherPro:n kanssa ei vain kannata sitten käyttää live-wallpapereita koska nämä tökkivät järkyttävästi jostain syystä. Muita varsin hyviä marketistä löytyviä sovelluksia ovat esim. seuraavat:
K-9 Mail (email sovellus jos et pidä mukana tulevasta)
LauncherPro
Quick Settings
Nimbuzz tai vaihtoehtoisesti Fring, itse suosin Nimbuzzia (pikaviestin, näihin voi kytkeä msn, google talk, skype, yahoo jne tilit)
TasKiller tai Advanced Task Killer sovellusten tappamiseen
SpeedTest datayhteyksien nopeuden testaamiseen
OSMonitor jos haluaa TasKilleriä/Advanced Task Killeriä tarkempaa dataa ulos
Dropbox sikäli kun täällä Dropboxin käyttäjiä on
Barcode Scanner on myös ihan hauska sovellus jota itse silloin tällöin käytän.

Olen käyttänyt nyt myös jonkin verran Samsungin Galaxy S puhelinta ja sanon suoraan, että sen Super AMOLED näyttö on ylivoimaisesti paras mitä on tähän mennessä tullut vastaan. Aikaisemmin pistämässä videossa näkyy myös, ettei siinä ole kosketuksen kanssa samaa ongelmaa mitä Desiressä ja sen näyttö myös tunnistaa yhteensä 5 sormea ruudulla. Laite on hieman Desireä kevyempi mutta myös luonnollisesti isompi isomman ruudun takia. Laitteet ovat suunnilleen yhtä paksuja, mutta henkilökohtaisesti en pidä siitä miltä Galaxy S tuntuu kädessä. Laite vaikuttaa jotenkin halvalta kädessä, enkä oikein keksi miten sitä tarkalleen kuvaisi. Myös sovelluspuolella HTC tuntuu tekevän toistaiseksi hieman parempaa työtä. Esim. Samsungin mukana tullut mailisovellus tuntui aika kädettömältä ohjelmalta HTC:n vastaavaan verrattuna. Tämän tietenkin korjaa esim. K-9 Mail varsin mainiosti. Myös käyttöönotto vaati Samsungilla hieman enemmän säätämistä. Desiressä on ensimmäisellä käynnistyskerralla varsin hyvä wizard ohjaamaan kaikki perusasetukset kuntoon mistä iso plussa HTC:lle. Molemmat puhelimet ovat kuitenkin huippuluokkaa ja on lähinnä makuasia kummasta pitää enemmän.

Henkilökohtaisesti haluaisin lopulta jotain Desiren ja Galaxy S:n väliltä. Ottaisin mielelläni Galaxy S:n omaa silmää enemmän miellyttävän ulkoisen designin kunhan laite valmistettaisiin hieman vankemmista materiaaleista sekä huomattavasti paremman Super AMOLED näytön, mutta softapuolelta ennemmin HTC:n kilkkeet.

Edit: Puhelimesta voi toki kysyä jotain specifimpääkin jos tulee mieleen. Vastailen parhaani mukaan. Galaxy S:ää en siis itse omista, mutta työkaverilta kun tämä löytyy niin päässyt aika hyvin kokeilemaan senkin läpi.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Kännykät

Oli aivan pakko mainita, että todella hyvä postaus ja arvio luurista! Juuri tällaisia arvioita haluaisin lukea, jos pohtisin minkä puhelimen hankin seuraavaksi.
2thumbsup.gif


Ei mulla muuta.
 
Vastaus: Kännykät

Sovelluksia ei varsinaisesti suljeta mistään, vaan ne jäävät taustalle pyörimään kunnes käyttöjärjestelmä itse päättää sen jossain välissä taustalta sulkea (näin siis jos sovellus on idle tilassa, aktiivisia sovelluksia ei tapeta). Mistään näe helposti mitkä sovellukset siellä taustalla nyt oikeasti pyörivät jos laitteessa on käytössä Android 2.1 tai aikaisempi versio. Tähän kuitenkin auttaa moni marketista löytyvä sovellus jotka listaavat päällä olevat prosessit ja näistä voi sitten tappaa haluamansa.

Task Managereita ei suositella käytettävän. Ne ovat pääsyyllisiä siihen, että virtaa palaa vaikka mainostavat päinvastaista...

"There's a very simple solution, stop using task killers; they are completely and utterly pointless on Android.

Android's memory management is NOTHING like Windows Mobile. On there, apps keep running when you "exit" then, and don't close when other apps need their resources. On Android, apps stay in RAM in case you want to reuse them BUT, if something else needs their resources, or they've been inactive too long, Android itself will close them.

If the app is in RAM, odds are something is using it. So if you kill it, whatever is using it has to reload it all over again and that seriously kills your performance.

Stop using the things, seriously. After a couple of days, you'll be glad you did."

"They are all useing a exploit in the API for the programs and is not recomended or supported by neither google or android OS."
 
Vastaus: Kännykät

Task Managereita ei suositella käytettävän. Ne ovat pääsyyllisiä siihen, että virtaa palaa vaikka mainostavat päinvastaista...

Itse en vain pidä siitä, että vakiona en näe mistään helposti mitkä sovellukset taustalla pyörivät. Toki 2.2. nykyään listaa erikseen Running Applications josta nämä näkee, mutta tästäkään ei näe ihan kaikkea haluamaani tietoa. Käytän itse OS Monitoria aika usein joka listaa hieman Linuxin top komentoa vastaavaa tietoa. Jotkut marketin sovellukset eivät toimi täysin ongelmitta ja jäävät tavalla tai toisella jumiin ja kuluttavat jatkuvasti akkua eivätkä mene nukkumaan ollenkaan.

Aikaisemmasta lyhyestä marketin sisällön listauksesta unohtui vielä kaksi asiaa:
Scandinavian keyboard joka tuo näppikseen myös ääkköset, henkilökohtaisesti tosin pidän enenmmän tuosta vakiona tulevasta näppäimistöstä
Finnish dictionary eli suomen sanakirja ennustavaan tekstinsyöttöön
 
Vastaus: Kännykät

Täältä luurina Sony Ericsson K750i. Itse olen aika kitupiikki nuiden puhelimien kanssa. Olen omistanut tasan yhden "oman" puhelimen, joka oli Nokian, mutta se otti ja hajosi :( Tuli sitten veljeltä saatua tämä nykyinen kapula edullisesti vuosia sitten.

Todella hyvä luuri. Todella selkeä ja kaikki tarvittava löytyy...etenkin yhtä asiaa arvostan tässä puhelimessa...ja se on TASKULAMPPU. Ja on vielä kunnollinen sellainen :D Yllättävän useasti tulee lisävalolle tarvetta ja sattuu usein vain olemaan puhelin taskussa. Harmittavan vähässä uudessa puhelimessa on taskulamppu. Ja akun kesto on myös hyvä...
 
Vastaus: Kännykät

Itselläni tällähetkellä käytössä kaksi Nokian e90:stä,toinen palvelee päivittäin taskussa,ja toinen sitten autossa navina.

Ei ehkä enään mikään parhain puhelin mutta omaan mieleen riittävästi toimintoja.
 
Vastaus: Kännykät

SuperAmoled on jäätävää tekniikkaa. Täysin pimeässä huoneessa näyttö ei vuoda yhtään ja harmaata ei näy mistään katselukulmassa.

Harmi että Samsung ei anna tätä muille valmistajille käyttöön.
 
Vastaus: Kännykät

Kukas se täällä sanoikaan että kukaan ei tarvitse resistiivistä näyttöä? Jos kaikki kapasitiiviset on sellaisia kuin samsungin galaxy s:ssä niin minä ainakin sanon tarvitsevani resistiivisen näytön. Valikoiden käyttö vielä onnistui mutta auta armias kun koitat sillä ruudulle ängetyllä qwertyllä kirjoittaa. Ikinä en ole edes ympäri päissäni typottanut niin paljon mitä tuolla ihan selvinpäin. Sormi ei edes kunnolla ehdi koskea ruutuun niin jo tulee joku kirjain.
Mulla lentäis luuri seinään ennen kuin tuolla oppisi kirjoittamaan kunnolla. Onneksi omassa n97 minissä on ihan fyysinen qwerty ja vaikka näyttö on resistiivinen niin silti se toimii melkein hipaisulla.
Yksi syy lisää kirota trendiä jossa unohdetaan fyysiset näppikset kokonaan. Pelkkä hiplaus luuri on suoraan sanottuna saatanasta.
 
Vastaus: Kännykät

Pelkkä hiplaus luuri on suoraan sanottuna saatanasta.

Sanoisin, että kyse on oikeastaan makuasioista ja uuteen tottumisesta. Itse käytin vuosia ihan "normi" näppäimiä tekstareihin yms ja alussa räpelsin huolella iPhonen kanssa.

Mutta sitten homma lähti rullaamaan kun kosketusnäyttöön muutenkin tottui. Toki sillä on hankalaa kirjoittaa esim. tekstaria samalla kun ajaa autoa, mutta se lienee vain hyvä juttu.. ;)

Ainakaan itse en enää kaipaa fyysisiä näppäimiä, vaikka se hiukan yllättävää onkin (oma historia puhelimien kanssa tuntien).
 
Vastaus: Kännykät

NYT se sitten on viimeinkin päätetty! Tämä hakisi huomenna Sony Eerikin x10 mini pro:n, kaikista viostaan huolimatta. Vielä katselussa on se, että tilaanko netistä vai ostanko suoraan liikkeestä, mutta joka tapauksessa puhelin on saatava. Ja android-sellainen. Mikäli jotakuta kiinnostaa mistä puhun niin tuosta tietoa. :)

Päivittävät kuulemma vielä tuota android-ohjelmistoa 1.6:sta 2.-johonkin, joten kelvannee minulle. Ainoa huolenaihe on tuo näytön suht pienoinen koko, kun tuumia ei löydy edes kolmeakaan. Laitan jotain tunnelmia kun kepukka on rantautunut sieviin karvaisiin kätösiini. :D
 
Vastaus: Kännykät

Suomalaisten Nokia-uskollisuus horjuu

Suomalaiset haluavat itselleen älypuhelimen, jossa on iso kosketusnäyttö, paljon sovelluksia ja hyvä käyttöjärjestelmä. Siksi he valitsevat Android-mallin tai iPhonen.

– Aiemmin suomalaisilla oli yleensä aina Nokian puhelin. He sanoivat, että seuraava puhelin on myös Nokialta. Nyt asiakkaat pitävät todennäköisenä, että he valitsevat myös muiden tuotteita, Saunalahden johtaja Panu Lehti kertoo asiakaskyselystä.

Nokian jääminen alakynteen ei ihmetytä Lehteä. Suomalaisten vaatimustaso on kasvanut, ja kuluttajat haluavat sellaisia päätelaitteita, joita Nokia ei pysty nykyisin toimittamaan.

Android ja iPhone ohittavat Nokian / Vimpaimet / Digitoday

Raflaavia lausuntoja, mutta oikeastihan tämä yhden merkin uskollisuuden kannatusprosentin lasku on kulkenut piiiiitkän tien. Aiemmin Nokialle ei ollut vaihtoehtoja. Nykyään aktiiviset mobilistit käyttävät monia eri merkkejä, haluavat kokeilla uutta ja suosittelevat puhelimista vähemmän tietäville muita kuin Nokian puhelimia.

Niin sanottu Google/Facebook-sukupolvi ei ole kovin innostunut retroilemaan Nokia & Symbian kombolla.
 
Vastaus: Kännykät

Ainakin täällä monet elektroniikkakaupat myy melkein pelkkää Nokiaa, todella ärsyttävää kun eivät muita merkkejä ota edes vaihdossakaan. Kävelin liikkeeseen ja katselin niitä kapuloita hetken ja kysäisin että eivätkö muuta myy. Vastaus oli, että 90% ihmisistä kuulemma ostaa nokian vieläkin, johtuneeko paikkakunnasta vai sijainnista yleensä. :( Ja ei, vaihdossa ei oteta muuta.
 
Vastaus: Kännykät

Kertokaahan mulle kannattaako ottaa vakavasti harkintaan jonkin muun luurin ostamista kuin iPhone 4:n tai 3Gs:n? Macin omistajana olisi luonnollinen jatke ostaa tuo iPhone 4, mutta lähinnä tuo Sonera tossa hommassa v-ituttaa...
 
Ylös Bottom