Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Kännykät

Vastaus: Kännykät

Toimiiko toi Android 2.2 nytten jo kuinka hyvin tossa puhelimessa? Jotain lueskelin netistä että itse asennettuna ei kuulemma kamera toimi ja jollain jopa ei tahdo puhelin enää käynnistyä =o

Toimii kamera ja kaikki muukin ihan niin kuin kuuluukin. Reilut kaksi viikkoa on tuo 2.2 ollut asennettuna eikö mitään ongelmia ole ollut. Japanese Jellyfish RLS7 -rom siis minulla käytössä. Asentaminenkin meni yllättävän kivuttomasti, vaikka en mitään erityisiä nörttitaitoja omaa.. :p
 
Vastaus: Kännykät

Russu, miksi edes kännykällä pitäisi mitään pelata, sitä vastenhan ihmisillä on tietokoneet ja pelikoneet :p
 
Vastaus: Kännykät

Russu, miksi edes kännykällä pitäisi mitään pelata, sitä vastenhan ihmisillä on tietokoneet ja pelikoneet :p

Pitäähän se töissä saada aika jotenkin kulumaan. :)

Itsellä on HTC Desire ja kyllä on paras puhelin mitä olen omistanut. Ainoa miinus on kännykän muisti, tulee äkkiä täyteen kun latailee ohjelmia. Onneksi nykyään suurimman osan saa jo muistikortille siirrettyä.
 
Vastaus: Kännykät

Toimii kamera ja kaikki muukin ihan niin kuin kuuluukin. Reilut kaksi viikkoa on tuo 2.2 ollut asennettuna eikö mitään ongelmia ole ollut. Japanese Jellyfish RLS7 -rom siis minulla käytössä. Asentaminenkin meni yllättävän kivuttomasti, vaikka en mitään erityisiä nörttitaitoja omaa.. :p

Jees, lueskelin vähän että jos asentelee ton 2.2 version, niin suomenkielistä valikkoa puhelimeen ei saisi?, vaikka kyllähän tuolla englannillakin pärjää.
 
Vastaus: Kännykät

Engadget on saanut käsiinsä miltei valmiin prototyyppikappaleen Sony-Erkin Xperia Play -puhelimesta, jota on aiemmin huhuissa puhuteltu mm. PlayStation Phoneksi. Viime kuukausien aikana eriasteisia protoja on ollut liikkeellä sen verran paljon, että tämäkään kattava ennakkokatsaus ei tuo mitään erityisen mullistavaa uutta tietoa.

Tekniset speksit ovat melko tavanomaiset moderniksi Android-puhelimeksi: 4 tuuman kosketusnäyttö 854x480-tarkkuudella, 1 gigahertsin yksiydinprossu (Qualcomm MSM8655), 512 megatavua muistia sekä jonkin sortin erillinen GPU (Adreno 205). Benchmarkeissa tuolla kokoonpanolla sentään irtosi varsin hyvät lukemat.

This combo, along with Gingerbread and the generous 512MB of RAM, scored a chart-topping 1,689 on Quadrant and an impressive 59fps on Neocore. Other benchmark scores include: about 35 MFLOPS on Linpack, and around 43fps on NenaMark (tying with the Tegra 2-packing LG Star).

Entäs ne peliominaisuudet? Niitä testattiin PS1- ja GBA-emulaattoreiden avulla. Testatut pelit (mm. Tony Hawk Pro Skater 4) pyörivät riittävän hyvin. Itse laite tuntui ihan hyvältä kädessä ja vaikutti "tukevammalta" kuin PSPgo. Päätynapit (L1/R1) sen sijaan olivat ehkä turhan pienet.

Since we have little experience with the PSP Go, we asked a good friend of ours to compare his experience on our Xperia Play with his 50 to 100 hours of play time on his PSP Go. Interestingly, one of his first reactions was that the phone is less well balanced than the bottom-heavy PSP Go, and then he noted that the shoulder buttons could do with more depth, but this would obviously require a thicker body. That said, we both agree that the Xperia Play is still comfortable to hold, and also it has a better build quality than the PSP Go.

Virallisesti tämä luuri esiteltäneen vasta kuukauden päästä, mutta kovin dramaattisia muutoksia tuskin on enää luvassa. Tuossa vaiheessa tuotekehitystä keskitytään enää vain viilaamaan (softa)bugeja.

Lähde: Engadget
 
Vastaus: Kännykät

Nyt täällä päässä palaa käämit Nokiaan ja heidän viralliseen huoltoonsa, elikkäskäs... Vein tuossa reilu pari viikkoa sitten huoltoon, kun näyttö pimeni, ensin vilkkui muutaman sekunnin välein hieman, mutta koko ajan, nóh, sitten tänään kävin Elisan liikkeestä hakemassa takaisin... Onneksi on takuuta kesään asti jäljellä...
Noh, aluksi toimi hyvin, kunnes parin tunnin kotona olon jälkeen, alkoi taas vilkkumaan, puoli tuntia sitten aattelin pistää kännykän lataantumaan, no eipä ladannut, eipä toiminut poistu-nappi, vastaa-nappi, punainen luuri-nappi, eikä vihreän luurin yläpuolella oleva nappi...
Sammutin pskan, käynnistin, no jee, näyttö jälleen kokonaan pimeänä, mutta JEEEE!!! Se alkoi lataamaan, tosin, siitä ei oo Widnkaan hyötyä, kun ei näy mitään näytössä!!!
Saa kyllä luvan olla viimeinen Nokialainen tää luuri mulla, ja luuri on kesällä kaksi vuotta vanha N79 :mad:
 
Vastaus: Kännykät

Pääsin tänään hieman koikeilemaan tulevaa Nokia E7:aa, eli "communicatorin korvaajaa". Muutoin se on periaatteessa kuin N8, mutta QWERTY-näppiksellä ja suuremmalla ClearBlack-näytöllä ja pienempiresoluutioisella kameralla.

UI oli responsiviinen ja nopea, eikä mitään viiveitä ollut. Home screenejä on oletuksena kolme. Laitteen näppistuntuma oli todella hyvä, jopa parempi kuin N900:ssa. Laitteessa ollut selain (BrowserNG/7.jotain) lataili ongelmitta ja renderoi nopeasti KonsoliFIN etusivun ja foorumin etusivun, mitkä molemmat ovat suht raskaita mobiiliselaimille.

Melko positiivinen kuva laitteesta jäi, vaikka itse odottelenkin ensimmäistä Meego-laitetta.
 
Vastaus: Kännykät

Tässä on tullut uutta puhelinta katteltua ja onko toi HTC Desire mitenkä hyvä luuri HD versio on vissiin pikkasen paree mutta omasta mielestä se on turhan kookas. Kannattaako tota normi Desireä enää hommata? Kauanko teillä kestää toi akku,
 
Vastaus: Kännykät

Tässä on tullut uutta puhelinta katteltua ja onko toi HTC Desire mitenkä hyvä luuri HD versio on vissiin pikkasen paree mutta omasta mielestä se on turhan kookas. Kannattaako tota normi Desireä enää hommata? Kauanko teillä kestää toi akku,

Riippuu kyllä todella paljon käytöstä, mutta kyllä se pitää joka yö lataukseen laittaa. Yleensä kun tulee koulusta siinä kolme aikaan niin akkua on jäljellä ~60%.
 
Vastaus: Kännykät

Oma käyttö olis tällä hetkellä musiikin kuuntelu ja netissä surffailu ainakin nyt armeijan ajan.
 
Vastaus: Kännykät

Mulla on toi Desire Z. Ei ole niin iso kuin HD vaikka painava onkin. Ei kuitenkaan häiritsevästi. Ja näppis on tajuttoman hyvä. Fyysinen qwerty syrjäytyy vasta sitten kun tekstin voi sanella kirjoittamisen sijaan... :D Z on enemmänkin päivitetty perus Desire + näppis.
Z:ssa on parempi akunkesto ja ääni sen 3,5mm liitännän kautta kuin HD:ssa, että senkin puolesta suosittelisin musadiggarille ennemmin Z:aa.

Jos kytkynä ottaa niin Saunalahdella on ollu lyömätön tarjous sekä HD:sta että Z:sta.
 
Vastaus: Kännykät

Itse en oo tota Z versiota paljon tutkinut. Mutta varmaan kallistun ton normi Desiren puoleen.
 
Vastaus: Kännykät

Tänään tuli toi ZTE Blade, ois pari kysymystä.. Kun tossa on noi 5 seinää johonka voi laittaa haluaminsa widgettejä, niin tuli nyt vahingossa laitettua 2 kalenteria samalle seinälle, niin mitenkä saan poistettua toisen niistä? :O
Ja toinen kysymys ois semmonen, että miten saan asetukset laitettua niin että puhelin tallentais suoraan kaikki tiedostot muistikortille?
 
Vastaus: Kännykät

Tänään tuli toi ZTE Blade, ois pari kysymystä.. Kun tossa on noi 5 seinää johonka voi laittaa haluaminsa widgettejä, niin tuli nyt vahingossa laitettua 2 kalenteria samalle seinälle, niin mitenkä saan poistettua toisen niistä? :O
Ja toinen kysymys ois semmonen, että miten saan asetukset laitettua niin että puhelin tallentais suoraan kaikki tiedostot muistikortille?

Eiköhän se onnistu, niin kuin muissakin Android-puhelimissa, painamalla widgettiä pitkään ja sitten vetämällä se roskakoriin. Ja omasta Desirestäni en ole ainakaan löytänyt tuollaista asetusta. Olisi kyllä ihan kätevä.
 
Vastaus: Kännykät

HEIH!

Ei kellään sattuisi olemaan androidilla ScummVM ja pelannut sillä The Curse Of Monkey Islandia? :D Itse en pääse laivasodasta eteenpäin, koska en tiedä miten saan ammuttua laivallani. Olen koittanut koskettaa näyttöä kauan jolloin hiiren oikean näppäimen pitäisi klikata, mutta ei wörki. Itselläni siis HTC Desire käytössä.




Laitampas tähän samaan postiin toisen kysymyksen. Mitäs mieltä olette näiden androidkännyköiden roottaamisesta? Kannattaako rootata ja pistää eri rommeja sisään? Onko siitä loppujen lopuksi mitään hyötyä?
Itseäni vähän himottaisi rootata, mutta pelottaa mennä sörkkimään upouutta kännykkää :s
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Kännykät

Kysytty ainakin miljoonia kertoja mutta ei jaksa lukea koko ketjua läpi.

Eilleen tuli otettua käyttöön tuo HTC Desire ja onko tuota akun kestoa mahdollista saada paremmaksi tänään otin tuossa 9 aikoihin latauksesta puhelimen ja nt ku kattoo sieltä asetuksista niitä akun tietoja niin se väittäis, että aku ei kestä ku enää 4 tuntia. En siis itse ole pahemmin kerennyt perehtyä tuohon puhelimeen joten kaikki asiat ei ole vielä hallinassa mutta jos joku viitsisi laittaa jonkun listan mitä ohjelmia kannataisi sulkea, että akku kestöis ainakin sen pari päivää.
 
Vastaus: Kännykät

Kysytty ainakin miljoonia kertoja mutta ei jaksa lukea koko ketjua läpi.

Eilleen tuli otettua käyttöön tuo HTC Desire ja onko tuota akun kestoa mahdollista saada paremmaksi tänään otin tuossa 9 aikoihin latauksesta puhelimen ja nt ku kattoo sieltä asetuksista niitä akun tietoja niin se väittäis, että aku ei kestä ku enää 4 tuntia. En siis itse ole pahemmin kerennyt perehtyä tuohon puhelimeen joten kaikki asiat ei ole vielä hallinassa mutta jos joku viitsisi laittaa jonkun listan mitä ohjelmia kannataisi sulkea, että akku kestöis ainakin sen pari päivää.

Lataa semmonen ohjelma android marketista kun, Advanced Task Killer, tällä ohjelmalla voit sulkea ohjelmia jotka tuppaa jäämään päälle vaikka sammutatkin ne oikea oppisesti.
 
Vastaus: Kännykät

Kysytty ainakin miljoonia kertoja mutta ei jaksa lukea koko ketjua läpi.

Eilleen tuli otettua käyttöön tuo HTC Desire ja onko tuota akun kestoa mahdollista saada paremmaksi tänään otin tuossa 9 aikoihin latauksesta puhelimen ja nt ku kattoo sieltä asetuksista niitä akun tietoja niin se väittäis, että aku ei kestä ku enää 4 tuntia. En siis itse ole pahemmin kerennyt perehtyä tuohon puhelimeen joten kaikki asiat ei ole vielä hallinassa mutta jos joku viitsisi laittaa jonkun listan mitä ohjelmia kannataisi sulkea, että akku kestöis ainakin sen pari päivää.

-Wi-Fi, Bluetooth ja GPS pois päältä
-näytön kirkkaus 0~25%
-automaattinen synkronointi pois päältä
-Matkapuhelinverkko pois päältä (siis jos et tarvitse nettiä)

Edit:

Muutama hyödyllinen widget:
https://market.android.com/details?id=uk.org.crampton.battery
https://market.android.com/details?id=com.curvefish.widgets.brightnesslevel
https://market.android.com/details?id=com.curvefish.widgets.wifionoff
https://market.android.com/details?id=com.curvefish.widgets.gpsonoff
https://market.android.com/details?id=com.curvefish.widgets.bluetoothonoff
 
Vastaus: Kännykät

Lataa semmonen ohjelma android marketista kun, Advanced Task Killer, tällä ohjelmalla voit sulkea ohjelmia jotka tuppaa jäämään päälle vaikka sammutatkin ne oikea oppisesti.

Tuosta Task Killerien hyödyllisyydestä on kyllä aika paljon ristiriitaista tietoa. Itse olen tullut siihen tulokseen, että niistä ei ole apua ainakaan akun keston suhteen.
 
Vastaus: Kännykät

Kiitti noista tiedoista. Otin ton "-Matkapuhelinverkko pois päältä (siis jos et tarvitse nettiä)" pois päältä mutta mietin, että kannattaako sitä pitää päällä kerta omistan saunalahden datapaketin. Ja kannattaako tota HTC Sync sovellusta asentaa koneelle vai onko helpompi sirtää musiikkia ottamalla muistikortti vain puhelimesta irti ja laittaa musiikki suoraan sinne.
 
Ylös Bottom