Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Kännykät

Vastaus: Kännykät

Jonkun mahdollisimman halvan ja yksinkertaisen puhelimen ostaa.

6760 slide ei ole kovin kallis, halvimmillaan (mitä itse olen katsellut) 200e. Ja tuossa on se qwerty ihan fyysisenä. Hyvältä tuntui näppäimet, mutta tuo liukuläppä muuten sitten oli aika lelu. Näkee nyt raskiiko tuota laittaa. Ja ai niin, kokokin on todella pieni! :p
 
Vastaus: Kännykät

Tänään kävin tekemässä tilauksen saunalahdelle tuosta desiresta. Puhelimella soitan ja tekstiviestityyppiset hommat hoidan Facebookin kautta nykyään, ja tuo tarjoushan oli ihan ylittämätön. Tähän asti pärjätty datapaketilla ja halvoilla puheluilla joista laskua about 18€ kuussa... Kyllähän toi oli vaan niin himottava diili että pakko oli ottaa :D

Nyt sit vain odotellaan milloinka kalikka saapuu... Kuulemma parin viikon sisään mutta saas nähdä...
 
Vastaus: Kännykät

Hemmetin Saunalahti päätti sitten lopettaa tarjoukset HTC Desiresta ja Legendistä:mad:

Olivat ilmeisesti aika suosittuja. Millos tuon ovat sitten muuten lopettaneet? Mulle tais vielä tänään tulla postin mukana tuosta mainoskirjettäkin.

Ei tuohon voi kuitenkaan muuta todeta kuin, että onneksi kerkesin laittaa omani tuossa kuun alussa varaukseen.
 
Vastaus: Kännykät

Tänään aamupäivällä oli vielä tarjous voimassa, mutta nyt on hinta jälleen Legendillä 17€/kk:(
Olispa kestäny vielä tän viikon, niin olis itsekkin ehtinyt tilaamaan...Onkos toi HTC Wildfire mistään kotoisin?Se on toki hitaampi ja halvemmalla tehty, eikä sisällä samoja ominaisuuksia kuin Legend ja desire, mutta hinta ois about 300€.Kannattaisko?
 
Vastaus: Kännykät

Ahmedilla on N900 jo kuutisen kuukautta taskussa hyörinyt. Kerran sain näytön hajotettua (älkööös pitäkö kuulokkeita samassa taskussa ja kaatuko päälle ;). Muuten palvellut mainiosti ja erittäin, erittäin monta tuskaista ja tylsää koulutuntia pelastanut meitsin osalta. Akim -veljen iPhonekin on roskaa, kun pääsee multitaskinggia harrastelemaan ja ottamaan Maemo femmasta kaiken irti :)

Pelejä sitten N900 on aika törkeen vähän, ei kyllä puhelinta miksikään pelipuhelimeksi suunniteltukkaan. Akim -veli tykkää aina huomautella asiasta :(

Fyysinen näppäimistö tekee laitteesta melkoisen möhkäleen, mutta sekin unohtuu, kun pääsee pitempiä viestejä kirjottelemaan. Liukukansi on tähän asti palvellut "ihan ok" -tasoisesti. Vähän alkanut käytön jälkeen löystymään, mutta jämäkkyyttä löytyy vieläkin. Kuluvahan osa toi liukukansi, ei siinä mitään. Viestejä Akim -veljelle pääsee kirjoittelemaan myös ilman fyysistä näppistä, näyttöä tökkimällä. Jepa.

Koska lähes suurin osa käytöstä on vaaka -suunnassa, mua tuttaa käyttää laitetta pyöräilessä, ajaessa ja muissa vain yhtä kättä vaativissa toimenpiteissä. Tällä hetkellä vain Web -selain ja puhelintoiminnot tukevat pystykäyttöä. Pitää ladata uusin Maemon päivitys, ja katsoa mitä se pitää sisällään, toivottavasti tuen useimmissakin tilanteissa pystykäytölle. Akim -veljen luurilla on kivempi kirjotella ja surffailla yhdellä kädellä. Et sil viissiin.

Kamera on peruskäyttöön riittävä ja kaksois-LEDit on aika nameja. Kameran linssin ympärillä oleva pöytätuki on aika pwn'd, Akim -veljeltä ei semmoista löydy. Jee.

Kosketusnäyttö on resistiivinen, joka jakaa mielipiteitä intterwebbissä. Akim -veljellä on kapasitiivinen, joka vaatii vain hyvin herkän hipaisun. Akim -veljen luurilla on tosin melko pakko zoomailla surffatessa sivuja hyvinkin lähelle, koska resistiivinen näyttö on paljon tarkempi. Stylys -kynä tekee hommasta vielä helpompaa N900:n osalta.

Mitäs muuta. Vehkeestä saa irti parhaimillaan "nörtit", jotka tykkää säätää puhelimen(kin) kanssa, mutta peruskäyttö onnistuu meidän Zaida -mummoltakin.

Tarkoituksena ei ollut lietsoa mitään sotaa kahden vehkeen välillä, kun ovat täysin erinlaiseen käyttöön tarkoitettuja. Kun N900 sanoo itsensä irti, saatan hyvinkin vaihtaa samanlaiseen vehkeeseen kuin Akim -veli. Kattoo ny minkälainen on N900:n seuraaja.

Linkki vielä tarkkaan tuoteselosteeseen, kantsii perehtyy jos pätäkkää löytyy ja (uutta) luuria ostamassa: Nokia Suomi - Nokia N900 - Tarkka tuoteseloste

EDIT: Kun parempaakaan tekemistä ollut näin viideltä aamulla...
 
Vastaus: Kännykät

^ Huh, mikä puhelin! Itse olisin kuitenkin päätynyt tuohon HTC tarjoukseen sen perusteella että soittaminen elisan verkkoon on maksutonta, ja kaikilla tutuillani on lähinnä tuon kyseisen operaattorin palveluita.

Nyt vaan jänskättää kuinka kauan tuon puhelimen saapumisessa kestää... Vaihteeksi taas on tavarantoimitusvaikeuksia näiden "kunnon" puhelimien osalta :D
 
Vastaus: Kännykät

Kattoo ny minkälainen on N900:n seuraaja

Seuraaja on MeeGo-Linuxia (Maemon seuraaja) käyttävä N9, joka lyö pöytään sellaiset speksit, että alta pois.

Saa nähdä miten onnistuvat MeeGon kanssa UI viilaamisessa. Maemon kanssa ollaan jo siellä päin, mutta parantamisen varaa on jonkin verran kosketus-UI:ssa ja sen implementoinnissa.
 
Vastaus: Kännykät

Huhut Matkapuhelinfoorumilla kertovat DNA:n lanseeraavan spekseiltään kovimman Android puhelimen Suomessa Samsung Galaxy S:n alle 19€/kk datapaketilla.

DNA:lta hyvä vastaveto Saunikselle! Kannattaisi tuoda tarjous ilmoille äkkiä, että halukkaat ehtinee vielä perua Megadesiren :p
 
Vastaus: Kännykät

Ostin kesälomaa varten Samsung SGH-M310 luurin, ettei vahingossakaan oma mene rikki rellestettäessä. Halpahan tuo oli ja taitaa olla jo melko vanhakin, mutta aika käsittämätöntä tuon käyttölogiikka. :eek:
 
Vastaus: Kännykät

Muuten kanssa ostaisin Android puhelimen mutta itsellä ehdoton vaatimus on todella hyvä kamera ja HD-laatuinen videokuvaus. Tällä hetkellä nokia N8 on kovin ehdokas seuraavaksi puhelimeksi. tässä puhelimessa myös Ilmainen ja hyvin tuettu navigointi, HDMI ja FM-lähetin on ehdottomia valttikortteja.

Jos ei N8 julkaisuun mennessä tule jotain muuta mistä löytyy nuo ominaisuudet, taidan ostaa N8.

Miinuksena tietenkin tuossa puhelimessa on se että symbian ei tähän mennessä ole vielä vakuuttanut ja tästä syystä myös epäilykset on kovat myös tähän puhelimeen..

HTC:ltä on tullut lähiaikoina erittäin mielenkiintoisia Android puhelimia, mutta ikävä kyllä kaikissa niissä on ollut melko huono kamera.. Parhaillaan erittäin keskinkertainen..
 
Vastaus: Kännykät

DNA:lta hyvä vastaveto Saunikselle! Kannattaisi tuoda tarjous ilmoille äkkiä, että halukkaat ehtinee vielä perua Megadesiren :p

Toi HTC Desire kelpaa kyllä meikäläiselle paremmin kuin hyvin. Sen verran laadukkaalta puhelimelta vaikuttaa. Tällä hetkellä kun mennään Nokian E63 puhelimella. Tähänkin tosin olen ollut ihan kohtuullisen tyytyväinen. Reilun vuoden tämä on nyt ollut käytössä. Sufffailu ja vastaava on toki huomattavasti kankeampaa touhua kuin tuolla tulevalla HTC:n luurilla. Tätäkin viestiä tosin näpyttelen juurikin tällä nykyisellä luurilla. QWERTY- näppäimistö on kuitenkin ihan kohtuullisen kätevä tähän tarkoitukseen.

DNA:n liittymää en itse kovin mielellään ottaisi. Sen verran huonoja kokemuksia olen siitä kuullut lähipiiristä ja yleisesti foorumikeskusteluja seuraamalla. Saunalahden liittymien toimintaan ja kuuluvuusalueeseen olen taas itse ollut henkilökohtaisesti todella tyytyväinen. Nämäkin tosin saattavat olla osittain henkilökohtaisista mieltymyksistä kiinni. En kuitenkaan mielelläni lähtisi riskeeraamaan kytkyn kanssa tuollaiseen itselleni vähän tuntemattomanpaan liittymävaihtoehtoon.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Kännykät

Itse olen DNA:han ollut todella tyytyväinen, ei mitään probleemia ole liikeessä asioidessa tullut ja kenttä on todella hyvä, ei kovin helpolla ole tullut vastaan aluetta jossa ei kännykkää pysty käyttämään.

Saunalahteen tosin valitettavasti pitää vaihtaa kun tuon Desire-tarjouksen otan, mutta eiköhän silläkin pärjätä...
 
Vastaus: Kännykät

Heitin tuon edellisen viestin pilke silmäkulmassa :)

Toi HTC Desire kelpaa kyllä meikäläiselle paremmin kuin hyvin. Sen verran laadukkaalta puhelimelta vaikuttaa.

DNA:n liittymää en itse kovin mielellään ottaisi.En kuitenkaan mielelläni lähtisi riskeeraamaan kytkyn kanssa tuollaiseen itselleni vähän tuntemattomanpaan liittymävaihtoehtoon.

Olen täysin samaa mieltä kanssasi.

Se on asiakkaalle erittäin hyvä asia, että monet eri operaattorit innostuvat tarjoamaan kilpailukykyiseen hintaan liittymä+puhelin yhdistelmää. DNA:n tarjous on monelta osin huonompi, mutta ihan ok päänavaus.

DNA:n kuuluvuuskenttä on heikompi kuin kahdella muulla isommalla. Omassa lähipiirissä on myös huonoja kokemuksia DNA:n kuuluvuudesta. Aika nihkeätä on asiakkaan näkökulmasta kun DNA:n liittymällä joutuu menemään ulos pihalle puhumaan, koska DNA ei saa kuulumaan liittymiään kivitalon sisään kaupunkialueella... :rolleyes:
 
Vastaus: Kännykät

Kannattaa tosian hieman kartoittaa miettimänsä liittymäntarjoajan 3G-verkon kuuluvuutta omalla kotiseudullaan. Niissä on suuriakin eroja, ja jos "rajatonta" dataliittymäänsä ei pääsekään käyttämään kunnollisen 3G-yhteyden kanssa, on hyöty melko pieni.

Elisa/Saunalahti on edelleen paras verkon kattavuuden osalta, Sonera on siitä selvästi jäljessä. DNA taas vielä heikompi kuin Sonera. Jos asut DNA:n 3G/UMTS-verkon ulkopuolella tai raja-alueella, kannattaa miettiä pariin kertaa haluaako sitoutua siihen kahdeksi vuodeksi.

Kaikilta löytyy myös kuuluvuuskartta, mutta nämä taitavat antaa aina sen kaikken positiivisimman kuvan.

DNA
Sonera
Elisa/Saunalahti
 
Vastaus: Kännykät

Minkälaisia kokemuksia teillä on Nokia 5800 XpressMusic - puhelimesta?
Mua kiinnostais kyllä hankkia, mut sujuuko viestien kirjottelu yms. nopeesti kunhan tottuu vai onko se sellasta hidasta tja bugista hommaa?
 
Vastaus: Kännykät

Minkälaisia kokemuksia teillä on Nokia 5800 XpressMusic - puhelimesta?
Mua kiinnostais kyllä hankkia, mut sujuuko viestien kirjottelu yms. nopeesti kunhan tottuu vai onko se sellasta hidasta tja bugista hommaa?

Itellä on tuo ollut jo yli puoli vuotta ja alkutotuttelun jälkeen kaikki sujuu näppärästi. Ite kirjottelen tolla koko ruudun QWERTY-näppäimistöllä, joka toimii hyvin. Varsinkin stylus-kynällä on erittäin nopea työkalu. Ja onnistuu sormillakin, tosin muutama vikapainallus saattaa tulla koska ne näppäimet ovat melko pienet.
 
Vastaus: Kännykät

Nyt kuitenkin oon kallistumassa tohon Nokia 5630 XpressMusic, jotenki tuntuu tutummalta ku on näppäimet :D

Mistäköhän ton puhelimen sais ilman tota Comes With Music - palvelua koska sen kanssa se maksaa esim. gigantin sivulla yli 300e ja haluaisin sen ilman sitä palvelua, jolloin se maksaa jotain 190e.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Kännykät

Mitä mieltä olette siitä, kannattaako maksaa 270€ vähän käytetystä HTC Legendistä?:confused: Takuuta olis vielä melkein 2 vuotta ja känny virheettömässä kunnossa...

Edit: Taidan sittenkin odottaa Iphone 4:sta ja hankkia sen, kun se mahdollisesti tulee myös Saunalahdelle myyntiin :)
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Ylös Bottom