Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Kännykät

Vastaus: Kännykät

Itse käytin pitkään HTC Desire HD:tä (4,3 tuumaa). Se oli täydellisen kokoinen puhelin, ja metallikuorisena mukavan laadukkaan tuntuinen. Nyt olen puoli vuotta käyttänyt Nexus 5:ttä, joka on viisituumaisen jo liian iso taskupuhelin kaltaiselleni skinifarkkutyypille. Muutenkin inhottaa nähdä, että kaikki Android-huippumallit ovat järkyttävän isoja lankkuja.

Siksipä on tullut ensimmäistä kertaa oikeasti innostus vaihtaa Applen tuotteisiin, ja nimenomaan "vanhaan" iPhone 5S:ään. Kaupassa kokeiltuna se tuntuu hienolta laitteelta, mutta vähän tietenkin hirvittää siirtyä Android Lollipopista iOS:ään. Lisäksi 5S on vieläkin ominaisuuksiinsa nähden todella kallis.
Toisaalta, kaikista lippulaivamalleista on saatavilla se alle viiden tuuman miniversio. Ja siis valehtelematta _jokaisesta_ ison valmistajan lippulaivamallista. Nexus taas on edelleenkin enemmän semmoinen kehittäjille tarkoitettu malli, vaikka on siirtynyt jo lähemmäs kuluttajaluureja.
 
Vastaus: Kännykät

Applella ei periaatteessa ole enää, sillä nykymallisto on 6 ja 6+. toki 5S on myynnissä, mutta ei ole "nykylippulaivan pikkuveli". Ja esim 6:sta uupuu itselle koko oston syy, optinen kuvanvakain.
 
Vastaus: Kännykät

Duunin note kolmoset vaihtui iPhonen 6 plussaan ja olen äärimmäisen tyytyväinen..vaikka aluksi olin ainoa joka vastusti androidista pois vaihtamista.

Erikoismaininta siitä että kaikki toiminnot tuntuu salamannopeilta, puhelin ei ole jäänyt jumiin(androidilla pari kertaa viikossa joutui akkua irrottelemaan), sormenjälkilukija, sekä kamera että akkukesto on fantastinen!

Lisäksi tuntuu että itse näyttö on aivan näyttölasissa kiinni, kun notessa tuntui että näyttö on hieman irraallaan itse lasista.

Puhelimessa ärsyttää hieman liukas käyttötuntuma ja ulkoneva kameran linssi.

Kokonaisuudessaan 5/5.
 
Vastaus: Kännykät

Jaa-a, tarttis varmaan hankkia uusi luuri. Vaihtoehdot ovat tällä hetkellä Sony Experia Z3 Compact ja Samsung Galaxy S5.

Tämän hetkinen on S3, jossa näyttö on jo vähän paskana. Sony houkuttaisi paremman akun kestonsa sekä pienemmän kokonsa takia. Harmi vaan että tätä on heikommin saatavilla.

Onko jengillä mietteitä näistä.
 
Vastaus: Kännykät

Jaa-a, tarttis varmaan hankkia uusi luuri. Vaihtoehdot ovat tällä hetkellä Sony Experia Z3 Compact ja Samsung Galaxy S5.

Tämän hetkinen on S3, jossa näyttö on jo vähän paskana. Sony houkuttaisi paremman akun kestonsa sekä pienemmän kokonsa takia. Harmi vaan että tätä on heikommin saatavilla.

Onko jengillä mietteitä näistä.
Itse laitoin juuri eilen tilaukseen mustan Sony Xperia Z3 Compactin CDONista jouluhintaan 429€. Kuukauden pähkäilin Nexus 5 ja Z3C välillä. Kokoajan olin hieman enemmän Z3C kannalla, koska akkukesto, kompakti koko ja muistikorttipaikka. Paljon on tullut katseltua videorevikoita ja luettua kommetteja molempien hyvistä ja huonoista puolista, lopulta Sonyn paketti ja CDONin hinta oli sellainen yhtälö jota ei voinnut ohittaa. Nykyinen puhelin Samsung Galaxy R(Galaxy 2:n downgradettu versio) on palvellut 3,5 vuotta vaihtelevin tuloksin, yleensä antenni on näyttänyt parhaimmat temppunsa.

CDON.comissa on tarjolla kaikki värivaihtoehdot Z3C:sta eli black, white, mandarin ja green. Sony matkapuhelimet - CDON.com

Ja jos on muistikortille tarvetta, niin tänään CDON tarjoaa joulukalenteritarjouksessaan SanDiskin Ultra Micro SDHC kortteja kohtuu hyvään hintaan: 16GB-8,95€; 32GB-15,95€; 64GB-32,95€. Julkalender Memory Card - CDON.com
 
Vastaus: Kännykät

Itse laitoin juuri eilen tilaukseen mustan Sony Xperia Z3 Compactin CDONista jouluhintaan 429€. Kuukauden pähkäilin Nexus 5 ja Z3C välillä. Kokoajan olin hieman enemmän Z3C kannalla, koska akkukesto, kompakti koko ja muistikorttipaikka. Paljon on tullut katseltua videorevikoita ja luettua kommetteja molempien hyvistä ja huonoista puolista, lopulta Sonyn paketti ja CDONin hinta oli sellainen yhtälö jota ei voinnut ohittaa. Nykyinen puhelin Samsung Galaxy R(Galaxy 2:n downgradettu versio) on palvellut 3,5 vuotta vaihtelevin tuloksin, yleensä antenni on näyttänyt parhaimmat temppunsa.

CDON.comissa on tarjolla kaikki värivaihtoehdot Z3C:sta eli black, white, mandarin ja green. Sony matkapuhelimet - CDON.com

Ja jos on muistikortille tarvetta, niin tänään CDON tarjoaa joulukalenteritarjouksessaan SanDiskin Ultra Micro SDHC kortteja kohtuu hyvään hintaan: 16GB-8,95€; 32GB-15,95€; 64GB-32,95€. Julkalender Memory Card - CDON.com

Alkaa olemaan aika houkutteleva tapaus tuohon hintaan. Tarvinnee varmaan itsekin harkita tätä vakavasti. Sitten tarttis vielä väri saada päätettyä. Varmaan menee mustan ja valkoisen välille valinta. :)
 
Vastaus: Kännykät

Itse jouduin kanssa vaihtamaan puhelinta ja päädyin Samsung S4 Black edition + Gear 2 Neo yhdistelmään.
Hintalaatu on kyllä tässä yhdistelmässä erittäin kohdallaan.
 
Vastaus: Kännykät

Tiedän mihin vastasit, mutta tulkitsin itse "jokaisen" ison valmistajan tarkoittavan käyttis rajojen yli kaikkia. Windowsillahan on joka kokoa myös..Applella ei. :)

Jokaisen ison android-valmistajan... Ei nyt jaksaisi kaikkia mahdollisia tulkintoja ja takaportteja kirjoitella, kun vastaa suoraan toisen viestiin...




Mutta:

Sitten Puhelinvertailun luuriäänestyksen tulokset:
http://www.puhelinvertailu.com/uutiset/2014/12/21/lukijat-valitsivat-vuoden-alypuhelin-2014

Lisäksi muutaman vuoden takaista pohdiskelua iPhonen markkinaosuudesta :D
http://www.puhelinvertailu.com/uutiset/2007/01/13/apple-iphone-kenties-pettymys
 
Vastaus: Kännykät

Loppujen lopuksi Applen vaikutus matkapuhelinmarkkinoihin tullee olemaan melko pieni, varsinkin Euroopassa. USA:ssa Applen pitäisi menestyä paremmin ja yltää koviinkin myyntilukuihin.


:D tuota sai kuulla paljonkin silloin. Itsekin jenkeistä tilasin ekan iPhonen. Olin silloin erään operaattorin myymälässä töissä ja pidin puhelinta tiskin takana pöydällä. Osa jätti uuden luurin ostamatta, kun pyysivät saada käyttää iPhonea. Jäivät odottamaan suomen julkaisua :D
 
Vastaus: Kännykät

USA:ssa Applen pitäisi menestyä paremmin ja yltää koviinkin myyntilukuihin.

Apple menestyy USA:ssa? Älä nyt. Ballmer nauroi tämän kaltaisille puheille 2007.

We are selling million millions millions millions phones a year - Apple is selling zero phones a year. Six months they have the most expensive phone by far ever in the market place.

GTFO kuka nyt oikeasti haluaa maksaa 500 dollaria puhelimesta, jossa ei ole edes QWERTY-näppäimistöä? Todellinen visiönääri. Jotenkin sopivaa, että mies osti juuri Nokian :)
 
Vastaus: Kännykät

Tuli haettua Sonyn Experia Z3 Compact valkoisena mallina jouluaattoa odottamaan. Ja tämähän on lähes identtinen isomman mallin kanssa, ja näyttökin on sopivan pieni eli 4,6". Toki erojakin hieman löytyy (pienempi reso, hieman erilainen muotoilu jne), mutta uskon tuon riittävän omiin käyttötarkoituksiin ihan näppärästi. Nappasin tämän verkkokaupasta mukaan, kun myivät samalla hinnalla kuin cdon. Kiirettä piteli kun tajusin myöhemmin, että täytyy käydä hakemassa nano-sim, jotta luurilla tekee myös jotain.

Sama homma oli silloin aikanaan kun siirryin HTC Desiresta tähän Galaxy kolmoseen. Eli sim-kortti vaihtuu samalla kun puhelinkin. :)
 
Vastaus: Kännykät

Sakset ja sapluunan tulostus ajaa saman asian SIM kortin muuttamiseen nanoksi[emoji4]
 
Vastaus: Kännykät

Itse päätin viime luurin jälkeen etten satsaa näihin rahaa vaan otan best value luurin ja sormet osoittivat Moto G 4G malliin. Ja eikä voi moittia valintaa. 720p näyttö, käteen sopiva luuri ja akku kestää omassa käytössäni todella mukavasti vrt edelliseen lumia 920. Lollipopp päivityskin pitäisi ihan lähiaikoina tulla. Suurin vika on kameran laatu, mutta sen voin kestää. Alle 200e luuriksi iso peukku.
 
Vastaus: Kännykät

Onko kukaan saanut Xperia z1seen päivitettyä lollipoppia? Itellä ei oo näkyny vaikka eikös se ole julkaistu jo muutama vko sitten z1selle?
 
Vastaus: Kännykät

Onko kukaan saanut Xperia z1seen päivitettyä lollipoppia? Itellä ei oo näkyny vaikka eikös se ole julkaistu jo muutama vko sitten z1selle?

Ei ole vielä tullut. Kyllä se sieltä tulee, kun Z2 tabletin päivitys tuli vasta viime viikolla.
 
Vastaus: Kännykät

Ei ole vielä tullut. Kyllä se sieltä tulee, kun Z2 tabletin päivitys tuli vasta viime viikolla.

Z1 päivitys laitettiin liikkeelle viikon myöhemmin Z2-sarjalaisiin. Itse en ole vielä Z1:lle päivitystä saanut, tosin OTA-päivitys tulee aina viiveellä (lisäksi niitä jaellaan hajautetusti puhelimen tunnisteiden mukaan). Eli jos jaksat testata sillä Sonyn "PC Companion" -sovelluksella, niin sillä päivitykset saattaa saada joskus hyvinkin paljon aikaisemmin.
 
Vastaus: Kännykät

Z1 compactiin ei myöskään ole vielä saatavilla OTAna eikä companion apinkaan kautta. Ilmeisesti lähin alue missä ykkössarjalaiset ovat saaneet on Ruotsi. Puhetta on ollut että aika hitaasti valunut saataville vähän joka puolella.
 
Ylös Bottom