Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Kaikki PS3:n ohjaimista ja niiden ongelmista

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Shocky
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Kaikki PS3:n ohjaimista ja niiden ongelmista

Paitsi että hetkinen... Olitko ehtinyt päivittää Pleikkarisi jo v3.00-firmwarella? Huhut Inter Njetskusta kertovat, että tuo firmispäivitys aiheuttaa ohjainongelmia.

Kyllä tein päivityksen ennen sen ohjaimen käyttöönottoa.
Lähetin tänään sen ohjaimen takaisin sinne Hong Kong:iin, joten toivottavasti se ei toimi myöskään siellä.
Piti sitten ostaa se ohjain kotimaasta ja tietenkin myös hinta oli sen mukainen. Näkyvät myyvän täälläkin kaupoissa sekä E, että U loppuisia ohjaimia, mutta valikoin niiden joukosta "E" mallin ja hyvin se tuntuu toimivan.
 
Vastaus: Kaikki PS3:n ohjaimista ja niiden ongelmista

Meikän DS3:n tatin kehän ulkoreunus halkesi ja upposi osittain sisään. Ohjain toimii joo mutta vähän ikävää kun liikerata ei ole enää ympyrä ja esim. pyöräyttäessä tattia se töksähtää klo 5:n kohdalla.
Tuleehan tota välillä väänneltyä kohtuuttoman kovaa mutta pitäishän ton kestää. Aika monta vuotta on tullut pelailtua pleikkaa ja tää on eka ohjain kun mäsähti, eikä ollut edes puolta vuotta vanha. Oliskohan sormivoimat kasvaneet? Hyvää kuntoilua siis.

Onko kellään kokemusta tai tietoa kannattaako yrittää takuuseen?
 
Vastaus: Kaikki PS3:n ohjaimista ja niiden ongelmista

Tämä Slim-mallin mukana tullut DS ohjain natisee tosi paljon käsissä ja muutenkin tuntuu vähän halvalta verrattuna joulukuussa 2008 ostettuun Dual Shockkiin.

Tosin huomasin tämän kunnolla vasta FIFA 10:n demossa kun joutui välillä puristamaan ohjainta niin pirusti :) Mutta silti ero on huomattava, kun kokeilee nyt näitä kahta ohjainta. Miten usein Sony oikein julkaisee uuden "mallin" ohjaimistaan? Tarkoitan vain sitä kun huomasin vastikään myös ,että toinen Sixaxis ohjain oli hieman läpinäkyvä ja toinen taas ei, ja myöskin niiden kanssa tuntuma oli hyvin erilainen.
 
Vastaus: Kaikki PS3:n ohjaimista ja niiden ongelmista

Miten usein Sony oikein julkaisee uuden "mallin" ohjaimistaan? Tarkoitan vain sitä kun huomasin vastikään myös ,että toinen Sixaxis ohjain oli hieman läpinäkyvä ja toinen taas ei, ja myöskin niiden kanssa tuntuma oli hyvin erilainen.
Periaatteessa ei ole olemassa mitään eri malleja Sixaxisista tai Dualshock 3:sta (pl. eri värivaihtoehdot). Todennäköisempää on, että ohjaimia valmistetaan eri tehtaissa, joiden välillä on sitten hienoisia laatueroja esim. tietyissä erissä. Se on kuitenkin totta, että alkupään Sixaxisit oli lievästi läpikuultavia, mutta jostain syystä siitä sitten luovuttiin. Mallinumero niillä on silti sama käsittääkseni.
 
Vastaus: Kaikki PS3:n ohjaimista ja niiden ongelmista

Joo eli 1,5 vuotta vanha ohjain alkaa oleen pikku hiljaa menossa vaihtoon, kun vasemman puoleinen tatti tahtoo aina jäädä jumiin varsinkin ylöspäin ohjattaessa. Eli se ei palaudu takasin. Likaa ei ainakaan ole siinä tatin ala pinnalla että jumittas, mut en tiedä ei se ny paha investointi ole tuo uusi kapula hommata.
 
Vastaus: Kaikki PS3:n ohjaimista ja niiden ongelmista

Nyt tuli kesällä ostettua dual shock ja vasta viimeisen viikon pelannut sillä kunnolla ja jo nyt tatit menossa paskaks nimittäin ne kumipäälliset. Tämä tapahtuu pelkästää nhl:ää pelatessa vaikka koitan olla varovainen. Olen nyt siis hajoittanut viimeisen 6kk aikana 5 ohjaimen tatit/kumipäälliset. Niitä on turha kalliilla liimalla koittaa liimailla kun eivät pysy 2 päivää pitempää paikallaan.

Tässä joutuu ostaa joka kuukaus uuden ohjaimen kun pelaa nhl:ää. Joku joskus linkitti mulle tattiongelmista johtuen linkin josta noita tatteja voi tilaa ulkomailta eri värisinä jopa. Tietääkö kukaan? Sellaiset sähkönsiniset näytti älyttömän upeilta. Entäs sitten tattien vaihtaminen? Kerran koitin avaa sixaxis ohjainta puol tuntii tuloksetta, mutta kai tuo onnistuu? Dual shock kuulemma aivan järjetön tapaus jo. Kannattaako?

Alkaa jo ketuttamaan jo nää mun nakkisormet.
 
Vastaus: Kaikki PS3:n ohjaimista ja niiden ongelmista

Nyt tuli kesällä ostettua dual shock ja vasta viimeisen viikon pelannut sillä kunnolla ja jo nyt tatit menossa paskaks nimittäin ne kumipäälliset. Tämä tapahtuu pelkästää nhl:ää pelatessa vaikka koitan olla varovainen. Olen nyt siis hajoittanut viimeisen 6kk aikana 5 ohjaimen tatit/kumipäälliset.
Mitä. Ihmettä... Käsitteletkö jotain happoja paljain käsin, vai miten tuossa onnistut? (Olen joskus aiemmin pohtinut teoriaa, että mopoa rassaavilla teinipojilla voi olla kädet jatkuvasti bensassa/öljyssä, ja se hapertaa ohjaimien kumiosia.)
 
Vastaus: Kaikki PS3:n ohjaimista ja niiden ongelmista

Se nyt on vaan niin, että änäri ( varsinkin harjoitteluvaiheessa) tuppaa koulimaan ohjainta. NHL10:n taklaaminen on sen verran hankalaa, että ylimääräsiä ärtatteja löytyy kohta jo meillä maton alta...
 
Vastaus: Kaikki PS3:n ohjaimista ja niiden ongelmista

Se nyt on vaan niin, että änäri ( varsinkin harjoitteluvaiheessa) tuppaa koulimaan ohjainta. NHL10:n taklaaminen on sen verran hankalaa, että ylimääräsiä ärtatteja löytyy kohta jo meillä maton alta...

Joo tässä vois selittyä yks syy miksi olen parempi taklaaja kuin 99% pelaajista :D

Tosiaa eí ole öljyä kätösissä vaan raakaa voimaa peukaloissa jotka on aikoinaan harjaantunu nintendoa pelatessa ;)
 
Vastaus: Kaikki PS3:n ohjaimista ja niiden ongelmista

Nyt tuli kesällä ostettua dual shock ja vasta viimeisen viikon pelannut sillä kunnolla ja jo nyt tatit menossa paskaks nimittäin ne kumipäälliset. Tämä tapahtuu pelkästää nhl:ää pelatessa vaikka koitan olla varovainen. Olen nyt siis hajoittanut viimeisen 6kk aikana 5 ohjaimen tatit/kumipäälliset. Niitä on turha kalliilla liimalla koittaa liimailla kun eivät pysy 2 päivää pitempää paikallaan.

Tässä joutuu ostaa joka kuukaus uuden ohjaimen kun pelaa nhl:ää.

Alkaa jo ketuttamaan jo nää mun nakkisormet.


Ja minä kun luulin olevani kuolemaksi jokaiselle dualshockille jonka kouriini saan.:D

En harrasta urheilu tai autopelejä mutta kaikkia muita sitten niidenkin edestä ja säännöllisesti tulee kuritettua noita ohjaimia kolinan ja rutinan säestämänä. Joskus muinoin tuli jopa purtua!? noita ohjaimia, kuin jokin raivotautinen koira, kun niin maan stanasti otti päähän häviäminen eräässä pelissä. En ole kyllä silti vielä yltänyt lähellekään Donkamenin ohjainten tappotahtia. Pikkuvikoja kyllä pääsee syntymään, muttei kuitenkaan mistään kumipäällisten kulumisista ole tarvinnut olla huolissaan.

Ei kai sitten tullut tarpeeksi pelattua aikoinaan Nintendoa kun ei saa edes yhden ohjaimen kumipäällisiä tuhottua pelkästään pelaamalla.:rolleyes:
 
Vastaus: Kaikki PS3:n ohjaimista ja niiden ongelmista

Uuden ohjaimen lataus ei onnistu? ostin uuden ohjaimen dualshock3 sixaxis , kun laitan ohjaimen lataukseen, niin lataus valo vilkkuu vain minuutin verran. johdossa tuskin on vikaa
koska sillä voi toista ohjainta ladata normaalisti. mikä avuksi?
 
Vastaus: Kaikki PS3:n ohjaimista ja niiden ongelmista

No niin. Nyt kävi niin, että molemmat kaksi vuotta arvokkaasti palvelleet Wanhat Cunnon SIXAXIS-ohjaimet antoivat periksi kohtuullisen NHL-pelaamisen seurauksena. Kumpikaan ei ole varsinaisesti viallisia vaan kaikki toiminnot toimivat "jotenkuten". R2 prakaa molemmissa vähän, mutta ei mitään mahdotonta. Suurin vika on se, että nyt molemmista on vasemman tatin kumipäällyste irronnut niin, että tämä hattu pyörii paikallaan eli on irronnut liimauksestaan/kiinnityksestään. Hatut ei kuitenkaan irtoa nostamalla. Ärsyttävä pelata änäriä kun tatin huppu pyörii kuin se kuuluisa puolukka kaviossa.

Onko tähän mitään ratkaisua? Pitänee kokeilla sotkea pikalimaa noihin jollain tapaa. Olisiko noista 3rd party silikoonihupuista tarpeeksi kiristämään huppuni paikalleen? Ei haluttaisi haaskata 90€ uusiin ohjaimiin...
 
Vastaus: Kaikki PS3:n ohjaimista ja niiden ongelmista

Voipi olla että ne silikonihuput ei auta koska se "pohja" on irti. Toisaalta jos sen paketin saa tiukaksi niin ne voi riittää:) Kannattaa sitä kokeilla koska ne on aika paljon halvempia kuin uudet ohjaimet. Sitten voisi myös irrottaa koko kumin ja jollain fyllillä+liimalla kiinnittää ne silikonihatut.

Mun pitäisi itse myöskin tilata noi huput, kun Fifassa tahtoo sormet liukua kesken juoksuen. Harmittaa kun juoksu pysähtyy sen takia.
 
Vastaus: Kaikki PS3:n ohjaimista ja niiden ongelmista

Itellä alkaa konsolin mukana tullut ohjain oikkuilemaan ja pitäis ostaa uusi. Onko näissä ohjaamissa kuinka paljon eroja? Tarkoitan että kannattaako ostaa ehdottomasti tuo sonyn alkuperäinen versio? Verkkokauppoja selasin ja en kyllä sillä päässyt asiasta jyvälle. Onko joitakin muitakin hyviä ohjaimia kuin sonyn oma?
 
Vastaus: Kaikki PS3:n ohjaimista ja niiden ongelmista

Tarkoitan että kannattaako ostaa ehdottomasti tuo sonyn alkuperäinen versio?
Ei nyt ehdottomasti, mutta käytännössä se on hyvin suositeltavaa. Mitään oikeasti varteenotettavia 3rd party -ohjaimia en muista vielä nähneeni, ja joissain peleissä ne ovat jopa aiheuttaneet ongelmia (esim. LittleBigPlanetissa ei aikanaan toiminut kuin Sonyn viralliset kapulat).
 
Vastaus: Kaikki PS3:n ohjaimista ja niiden ongelmista

Ei nyt ehdottomasti, mutta käytännössä se on hyvin suositeltavaa. Mitään oikeasti varteenotettavia 3rd party -ohjaimia en muista vielä nähneeni, ja joissain peleissä ne ovat jopa aiheuttaneet ongelmia (esim. LittleBigPlanetissa ei aikanaan toiminut kuin Sonyn viralliset kapulat).

Suurin syy miksi mietin jotakin muuta ohjainta on se, että mulla on suuret kädet. Tämä sonyn ohjain tuntuu joskus vähän pieneltä. Ohjaimen isompi runko tukisi käsiä?? Tai näin oon miettinyt. Joskus mietin, että virittäisi ohjaimeen lisäosia. Siis yrittäisi parantaa itselle paremmaksi ergonomisesti.
 
Vastaus: Kaikki PS3:n ohjaimista ja niiden ongelmista

Suurin syy miksi mietin jotakin muuta ohjainta on se, että mulla on suuret kädet. Tämä sonyn ohjain tuntuu joskus vähän pieneltä. Ohjaimen isompi runko tukisi käsiä??
Jos langattomuus ja Sixaxis-liikkeentunnistus ei kumpikaan ole välttämättömyyksiä, yksi vaihtoehto olisi käyttää langallista X360-ohjainta erillisen adapterin kanssa. Sanovat, että se sopii paremmin vähän isompaankin kouraan.
 
Vastaus: Kaikki PS3:n ohjaimista ja niiden ongelmista

Jos langattomuus ja Sixaxis-liikkeentunnistus ei kumpikaan ole välttämättömyyksiä, yksi vaihtoehto olisi käyttää langallista X360-ohjainta erillisen adapterin kanssa. Sanovat, että se sopii paremmin vähän isompaankin kouraan.

Langattomuus ei ole ongelma, kun vain on riittävän pitkä johto. Mitä se adapteri meinaa? Joku palikka usb-porttiin? pitääkö jotakin ohjelmoida tai päivittää? Voitko täällä kertoa mitä sellaiset ohjaimet ja adapterit olisi ja mistä niitä voi ostaa. Jos ei täällä, niin laita yv.
 
Ylös Bottom