Kakspyöräset

Vastaus: Kakspyöräset

Alkaa pikku hiljaa olemaan hakusessa joku isompi pyörä. Joku projekti olis ihan jees. Fighterin rakennus olisi ensimmäisenä mielessä, tai sitten ostaa joku valmis, joka ei kylläkään niin paljoa kiinnosta. On se vaan mukavampi ajella, kun oma kädenjälkei näkyy. :) Twini olisi ihan mukava (esim. 650sv tai 1000 tellu). Ja niitähän kun saa katteettomana valmiinakin.


ProBale sanoi:
Kopsu Ducatista. Aivan suoraan vieläpä. :D

Enpä nyt tiiä onko kopio. Mistä mallista? Ei ainakaan mistään 999 tai vastaavasta. Eikä Monsteriakaan juuri muistuta.
 

Xarzi

New Member
Vastaus: Kakspyöräset

No nyt se 15v ois plakkarissa ja ois mopon hankinta rippilahjaks edessä... Gileraa olen ajatellut hinnan suhteen mutta vähän kalliimmista ensimmäisenä mielessä on pyörinyt toi aprilian mopedi... (siis uutena ostan) Niin eli oisko mielipiteitä tosta apriliasta..? Nykyisinhän sekin kuulemma samaa kamaa ku derbit...
 

Pepe90

New Member
Vastaus: Kakspyöräset

Jos jollain on tarvetta urheilulliselle kaksiosaiselle nahkapuvulle n.165-175cm niin privaattiviestiä
 

suokukko

New Member
Vastaus: Kakspyöräset

Rieju RR mopo on tällä hetkellä. Kunhan tuossa tulee 16 vuotta ikää niin tähtäimessä on sellainen Honda VT Shadow 125 tai Honda CBR 125. A1-korttia olen jo suorittamassa liikennekoulussa.
 
P

Poistettu jäsen 3222

Guest
Vastaus: Kakspyöräset

Masi sanoi:
Saakos kevareita enää ollenkaan kuristamattomina jos haluais? Joskus mietin kevarin uudelleenhankkimista kun ei ollu varaa pyörään, kuristamattomalla olis voinu pari reissua ajella ihan tuntuman ylläpitämiseksi.

No nyt käytiin kuitenkin kaverin kanssa hakemassa parit Honda VFR:t Saksasta. Meikäläisen pyörä on -01 ja 18,5tkm ostettaessa, nyt on jotain 23tkm. Tässä kuva VFR:stä

Hieno reissu, hieno pyörä :) Tämä pyörä tuli siis aiemman Honda Transalp 650 tilalle...

Tilanteesta vielä sen verran, että rekisteröintikatsastus meni läpi Saksasta ostetun vaatimuksenmukaisuustodistuksen avulla, ja verot pitäisi tulla maksuun viikon parin sisällä jolloin saa sitten Suomen rekkariin.
Itsellänikin uuden pyörän hankinta on kuumottanu mielessäni, mutta sopevat pyörät( LUE: 25 kilowattiset) tuntuvat olevan melko hintavia Suomen maalla. Jäitkö tuon kokoiseisessa luokassa kovin paljon plussalle/miinukselle, kun hait Saksasta pyörän?
 

LtKivi

New Member
Vastaus: Kakspyöräset

Melkein tappiin viritetty Suzuki PV vm. 86 löytyy tallista, odottamassa ens kuuta kun kortti tulee takasin.

Mopolla ei koskaan ehditty tarkkoja huippuja ottamaan, mutta kaverin autonmittari näytti 110km/h kun rinnalla ajeli. 7km koulumatkaan ei 5min pitempään mennyt ja autoista mentiin heittämällä ohi 80km/h alueella.

Hauskaa oli niin kauan kunnes eräänä synkkänä iltana ajelin sellasta 45km/h kotia kohden ja poliisit sattuivat pysäyttämään. Nooh.. siinä sitten poliisin ajamana nopeudeksi leiponeella koneella tuli 83km/h ylämäkeen, alamäkeen oli enää turha nopeuksia testaan kun kevarivero tulee jo 65km/h nopeudesta.

Oli kyllä mopo testanneella poliisilla ilme kohillaan ja sanat hukassa, kun lopetti ajamisen :D
 

Smirre

New Member
Vastaus: Kakspyöräset

gefilus A sanoi:
Itsellänikin uuden pyörän hankinta on kuumottanu mielessäni, mutta sopevat pyörät( LUE: 25 kilowattiset) tuntuvat olevan melko hintavia Suomen maalla.

600-750cc pyörä alle, 25kw kuripalikat kiinni ja ajoa.

Kuristaminen maksaa jonkun verran, mutta sitten kun saat isoA:n niin pyörästä löytyy ihan toinen maailma ja ominaisuudet riittää pitkälle. Unohtaisin 500cc tai pienemmät pyörät kokonaan tuossa 25kw vaiheessa...


LtKivi: Minua hirvittää ajaa PV:n ajo-ominaisuuksilla jo viittäkymppiä :eek: Kyllä nuo tossumopot on tehty max 45km/h...

Moposkoottereilla ajo-ominaisuudet kestää huoletta tuonne 80km/h alueelle. Poliisien varoittelut tästä asiasta ei ole kuin parikymmentä vuotta ajassa jäljessä ;)
 

MapaX

New Member
Vastaus: Kakspyöräset

Kyllähän se mopoilu mukavaa on näin kesäaikaan.
Itellä on semmoinen 1300 XJR alla, menee mukavasti isommatkin ylämäet :D
 

LtKivi

New Member
Vastaus: Kakspyöräset

Smirre ei ne nii pahat oo jos vähän panostaa.. esim. kunnon laakerit, huoltaa jarrut kerran viikossa ja vaikka vahvistaa swingin kiinnityksen. Tosin ei nuo rumpujarrut mitään vauhdin tappajia ole :D
 

Decap

New Member
Vastaus: Kakspyöräset

Jiz sanoi:
Kannattaa virittää mopoa kun on 15 vuotta, jos jää poliiseille kiinni niin ei siirry kun kevari kortti, mutta kun on 16 vuotta niin siirtyy ajokortti. Siis ääritapauksissa. Mutta ei ne poliisit tajua jos on jotain ratastusta ym, saa aika paljon virittää että ne tajuaa.

Puhut kyllä aivan pehmeitä. :eek:
Saattaa se autokorttikin siirtyä. Toisekseen kuvittelet, että 15v pojat osaavat virittää mutta poliisit eivät tajua miten se tapahtuu..?
Käytännössä sitäpaitsi poliisin ei edes tarvitse tietää paikan päällä mitä mopossa on viritelty. Riittää, että mopo kulkee yli 45 (sen voi katsoa tutkalla tai koe-ajamalla) ja sakkoa rapsahtaa. Lisäksi poliisi voi viedä kilvet moposta ja toimittaa katsastuskonttorille. Katsastusmies taas antaa kilvet takaisin vasta kun mopo on sellainen kuin rekisteriote sanoo ja se kyllä katsoo sitten joka kolon.

Lisäksi kun mopo kulkee yli 65km/h niin se lasketaan kevariksi. Jolloin sakkolapussa lukee sekä "Ajoneuvokohtaisen nopeusrajoituksen noudattamatta jättäminen, Ajoneuvoverorikkomus, Muutoskatsastamattoman ajoneuvon käyttäminen liikenteessä, Kulkuneuvon kuljettaminen oikeudetta" = Kalliiksi tulee ja päälle mätkähtää vielä ajoneuvoverohallinnosta kevarivero päälle sekä vähintään sen kevarikortin siirtyminen vuodella.

Ehkä ei kannattaisi ladella jotain mututietoa ja kavereilta kuultua täytenä totena, joku vielä uskoo ja kuvittelee, että poliisi on voimaton mopoilijoiden suhteen. :eek:
 
Viimeksi muokannut moderaattori:

scorn

New Member
Vastaus: Kakspyöräset

Decap sanoi:
Puhut kyllä aivan pehmeitä. :eek:
Saattaa se autokorttikin siirtyä. Toisekseen kuvittelet, että 15v pojat osaavat virittää mutta poliisit eivät tajua miten se tapahtuu..?
Käytännössä sitäpaitsi poliisin ei edes tarvitse tietää paikan päällä mitä mopossa on viritelty. Riittää, että mopo kulkee yli 45 (sen voi katsoa tutkalla tai koe-ajamalla) ja sakkoa rapsahtaa. Lisäksi poliisi voi viedä kilvet moposta ja toimittaa katsastuskonttorille. Katsastusmies taas antaa kilvet takaisin vasta kun mopo on sellainen kuin rekisteriote sanoo ja se kyllä katsoo sitten joka kolon.

Lisäksi kun mopo kulkee yli 60km/h niin se lasketaan kevariksi. Jolloin sakkolapussa lukee sekä "Ajoneuvokohtaisen nopeusrajoituksen noudattamatta jättäminen, Ajoneuvoverorikkomus, Muutoskatsastamattoman ajoneuvon käyttäminen liikenteessä, Kulkuneuvon kuljettaminen oikeudetta" = Kalliiksi tulee ja päälle mätkähtää vielä ajoneuvoverohallinnosta kevarivero päälle sekä vähintään sen kevarikortin siirtyminen vuodella.

Ehkä ei kannattaisi ladella jotain mututietoa ja kavereilta kuultua täytenä totena, joku vielä uskoo ja kuvittelee, että poliisi on voimaton mopoilijoiden suhteen. :eek:
Se mopo saa kulkee lain mukaan 65 km/h että on kevari.. :rolleyes: Ja riippu tietty poliisista. On sitä pienemmilläki vauhdeilla kemmu veroo tullu..
 

scorn

New Member
Vastaus: Kakspyöräset

LtKivi sanoi:
Melkein tappiin viritetty Suzuki PV vm. 86 löytyy tallista, odottamassa ens kuuta kun kortti tulee takasin.

Mopolla ei koskaan ehditty tarkkoja huippuja ottamaan, mutta kaverin autonmittari näytti 110km/h kun rinnalla ajeli. 7km koulumatkaan ei 5min pitempään mennyt ja autoista mentiin heittämällä ohi 80km/h alueella.

Hauskaa oli niin kauan kunnes eräänä synkkänä iltana ajelin sellasta 45km/h kotia kohden ja poliisit sattuivat pysäyttämään. Nooh.. siinä sitten poliisin ajamana nopeudeksi leiponeella koneella tuli 83km/h ylämäkeen, alamäkeen oli enää turha nopeuksia testaan kun kevarivero tulee jo 65km/h nopeudesta.

Oli kyllä mopo testanneella poliisilla ilme kohillaan ja sanat hukassa, kun lopetti ajamisen :D
Leiponeella koneella 83km/h? Miten se sillä ajo jos on kone leiponu kii? :rolleyes:
 
Ylös Bottom