Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Kane & Lynch: Dead Men [Xbox 360]

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ULVI
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Kane & Lynch: Dead Men [Xbox 360 Hype]

olge sanoi:
Demo oli kieltämättä hyvä, mitä nyt kontrollit välillä olivat hiukan tahmeat. Eivät ne huonot olleet, mutta eivät mitään huippuakaan. Myös suojautumissysteemi tuntui kumman vaikealta ja kömpelöltä. Tosin luulisi, että siihenkin tottuu. Jäi sellaiset tuntumat, että mielenkiintoinen hahmokavalkaadi, hyvä dialogi ja yleinen tunnelma voisivat kuitenkin tehdä tästä ostamisen arvoisen. Todennäköisesti tulee poimittua jossain vaiheessa.

Jeps, aivan samanlaiset fiilikset jäi. Pelin yleinen tunnelma miellytti tälläkin suunnalla oikein paljon, ja tämän takia pelin pienet hiomattomuudetkaan eivät päässeet häiritsemään. Peli tutui myös erottuvan hyvin massasta edukseen hahmokavalkaadinsa ja dialoginsa osalta. Grafiikatkin ajoivat asiansa paremmin kuin hyvin, vaikka niitäkin on jossain taidettu haukkua PS2-tasoisiksi. Täytynee tosiaan pistää pelin hankinta harkintaan, koska sen verran mukavalle menolle vaikutti.

Juuri tuli korkattua Kane & Lynch: Dead men. 2-3 tuntia koukutin sitä koska en vain voinut lopettaa sitä sen mahtavalla elokuvamaisuudella toteutuksella ja ällistyttävällä ääninäyttelyllä.

Peli näyttää paljon paremmalta kun odotin. Valitettavasti tekninen toteutus ei toimi niin hyvin kuin pitäisi. Kerran olen jo jäänyt seinään niin kiinni että piti ladata uudestaan. Hahmo ei ota tarpeeksi monesti suojaan ollenkaan kontaktia vaikka sen pitäisi automaattisesti imeytyä suojaan kiinni. Suojaa nimittäin tarvitsisi koska helpoimmallakin vaikeusasteella poliisi ampuu läheltä sinut muutamalla laukauksella, haulikolla yhdestä. Ainakin alkukentissä olevat sniperit ovat rasittavia koska he ampuvat sinut aina yhdestä laukauksesta, mutta se tuo peliin realistisuutta ja taktisuutta. Sniperien tähtäin näkyy kokoajan kuitenkin alanurkassa jolloin on helpompi nähdä onko vaaraa saada luotia kalloon.

Tekoäly ei ole yllättäen mitenkään kehuttava, viholliset yleensä juoksevat suoraan kohti ja ampuvat samalla. Omatkaan eivät mitenkään älyttömästi vahinkoa tee vaan ovat ikäänkuin hengessä mukana. Kaveri päästää kuitenkin suustaan ihan järkevästi sanojaan jolloin ei tule mieleen että eikö häiskää saisi jo hiljennettyä.

Pahin ongelma pelissä kuitenkin on tähtäys ja aseiden tehokkuus. Varsinkin vähän pitemmillä matkoilla luodit lentävät aivan minne sattuu ja poliisiin saa tyhjentää kokonaisen lippaan konepistoolista. Todella turhauttavaa koska vastustajien luodit ovat paljon tehokkaampia. Panoksia siis kuluu mutta panoksia saa aina lisää kavereilta jos tarvitsee joka on mielestä järkevä keksintö.

Pelistä huomaa kuitenkin helposti että jätkät ovat myös tehneet Hitman -sarja pelejä ja se on sekä hyvä että huono. Tarina on nimittäin todella laadukasta mutta hitmanista tuttu tähtäys on ongelmallinen. Ilman hyvää tarinaa, ääninäyttelyä ja elokuvamaisuutta juonen kuljetusta pelistä tuskin paljoa jäisi käteen.

Sanrio sanoi:
Juuri tuli korkattua Kane & Lynch: Dead men. 2-3 tuntia koukutin sitä koska en vain voinut lopettaa sitä sen mahtavalla elokuvamaisuudella toteutuksella ja ällistyttävällä ääninäyttelyllä.

Peli näyttää paljon paremmalta kun odotin. Valitettavasti tekninen toteutus ei toimi niin hyvin kuin pitäisi. Kerran olen jo jäänyt seinään niin kiinni että piti ladata uudestaan. Hahmo ei ota tarpeeksi monesti suojaan ollenkaan kontaktia vaikka sen pitäisi automaattisesti imeytyä suojaan kiinni. Suojaa nimittäin tarvitsisi koska helpoimmallakin vaikeusasteella poliisi ampuu läheltä sinut muutamalla laukauksella, haulikolla yhdestä. Ainakin alkukentissä olevat sniperit ovat rasittavia koska he ampuvat sinut aina yhdestä laukauksesta, mutta se tuo peliin realistisuutta ja taktisuutta. Sniperien tähtäin näkyy kokoajan kuitenkin alanurkassa jolloin on helpompi nähdä onko vaaraa saada luotia kalloon.

Tekoäly ei ole yllättäen mitenkään kehuttava, viholliset yleensä juoksevat suoraan kohti ja ampuvat samalla. Omatkaan eivät mitenkään älyttömästi vahinkoa tee vaan ovat ikäänkuin hengessä mukana. Kaveri päästää kuitenkin suustaan ihan järkevästi sanojaan jolloin ei tule mieleen että eikö häiskää saisi jo hiljennettyä.

Pahin ongelma pelissä kuitenkin on tähtäys ja aseiden tehokkuus. Varsinkin vähän pitemmillä matkoilla luodit lentävät aivan minne sattuu ja poliisiin saa tyhjentää kokonaisen lippaan konepistoolista. Todella turhauttavaa koska vastustajien luodit ovat paljon tehokkaampia. Panoksia siis kuluu mutta panoksia saa aina lisää kavereilta jos tarvitsee joka on mielestä järkevä keksintö.

Pelistä huomaa kuitenkin helposti että jätkät ovat myös tehneet Hitman -sarja pelejä ja se on sekä hyvä että huono. Tarina on nimittäin todella laadukasta mutta hitmanista tuttu tähtäys on ongelmallinen. Ilman hyvää tarinaa, ääninäyttelyä ja elokuvamaisuutta juonen kuljetusta pelistä tuskin paljoa jäisi käteen.

Juuh, täytyy yhtyä tähän mielipiteeseen. Peli tuli pelattua eilen läpi normaalilla vaikeustasolla, ja päällimmäiset fiilikset ovat erittäin positiiviset. Pelissä on vikansa, mutta itse pystyn antamaan ne anteeksi pelin vahvan tunnelman ja erilaisuuden takia.

Alan nimittäin olla jo snadisti kyllästynyt räiskimään aina avaruudessa/ toisessa maailman sodassa tai jossain muussa kuvitteellisessa sotamiljöössä. Tommonen urbaanissa maisemissa käytävä meininki vahvalla juonella höystettynä on meikäläisen mieleen. Tosin kaupunkiin sijoittuva osio kattaa vain noin puolet pelistä.

Kuitenkin vahva dialogi, juoni ja ei niin totutunlaiset päähahmot tekevät tästä pelistä ainakin itselleni sopivan erillaisen kokemuksen. Co-op on myös todella hyvä lisä, ja se sopii peliin kuin nakutettu. Moninpeliä en ole vielä kerennyt testata, mutta se ainakin kuulostaa ihan mielenkiintoiselta.

Jos pelille pitäisi kouluarvosana antaa, niin kasiin varmaankin kallistuisin. Ei mullistava, mutta sopivan erillainen ja sen takia myös ilo pelata.

maagiset sanoi:
Peli tuli pelattua eilen läpi normaalilla vaikeustasolla, ja päällimmäiset fiilikset ovat erittäin positiiviset.

Itse nyt yhden illan peliä myllyttäneenä täytyy olla samaa mieltä. Tuntuu, että peliä on kaikkien pakko mollata nyt taannoisen GameSpot-selkkauksen vuoksi. Demon perusteella uskalsin kuitenkin pistää eurot pöytään, eikä ainakaan vielä kaduta. Eniten aliarvostettuja pelejä pitkään aikaan...

Grafiikat eivät todellakaan ole PS2-tasoa. Onhan ne hieman tyyliteltyjä, mutta paikoitellen kyllä pirun hienoja ja tunnelmallisia. Lisäksi ympäristössä on paljon tuhottavaa kamaa, melkoisia joukkokohtauksia (mm. yökerho tanssijoineen) ja mitä vielä.

Alussa aseiden epätarkkuus hieman häiritsi, mutta siihenkin on alkanut jo tottua. Toisaalta koko juttu ainakin minusta ainoastaan lisää "realismia". Ei se luoti välttämättä oikeallakaan konepistoolilla napsahda täsmälleen siihen, mihin piipulla luulee osoittavansa.

Liekö update on korjannut jotain bugeja sitten joulukuun julkaisun, mutten itse ole ainakaan toistaiseksi törmännyt mihinkään sekoiluihin.

ripardi sanoi:
Eniten aliarvostettuja pelejä pitkään aikaan...

Grafiikat eivät todellakaan ole PS2-tasoa. Onhan ne hieman tyyliteltyjä, mutta paikoitellen kyllä pirun hienoja ja tunnelmallisia. Lisäksi ympäristössä on paljon tuhottavaa kamaa, melkoisia joukkokohtauksia (mm. yökerho tanssijoineen) ja mitä vielä.

Liekö update on korjannut jotain bugeja sitten joulukuun julkaisun, mutten itse ole ainakaan toistaiseksi törmännyt mihinkään sekoiluihin.

Juuh, olen näistä yllä olevista asioista kanssasi aivan samaa mieltä. Pelin lyttääminen on kyllä tosiaan jostain kumman syystä mennyt täysin kohtuuttomuuksiin. Teknisestikin Kane & Lynch ajaa asiansa oikein hyvin. Kerran olen pelin saanut kaatumaan, mutta sekin tapahtui ennen kun olin pelin kerennyt päivittää.

Täytyy varmaan vielä tässä lähiaikoina vetää peli hardilla läpi, koska ainakin itse uskon jaksavani jauhaa tämän mielelläni muutamaan otteeseen läpi. Co-oppiakin olen jo kaverin kanssa kerennyt aloittelemaan. Kaverikin tykästyi heti pelin meininkiin.

Itsekin uskaltauduin ostamaan pelin sen jälkeen kun olin katsastanut Gametrailerssin video- reviikan ja testannut pelin demoa. Enkä hetkeäkään ole kyllä katunut ostopäätöstäni.

maagiset sanoi:
Juuh, olen näistä yllä olevista asioista kanssasi aivan samaa mieltä. Pelin lyttääminen on kyllä tosiaan jostain kumman syystä mennyt täysin kohtuuttomuuksiin. Teknisestikin Kane & Lynch ajaa asiansa oikein hyvin. Kerran olen pelin saanut kaatumaan, mutta sekin tapahtui ennen kun olin pelin kerennyt päivittää.

Täytyy varmaan vielä tässä lähiaikoina vetää peli hardilla läpi, koska ainakin itse uskon jaksavani jauhaa tämän mielelläni muutamaan otteeseen läpi. Co-oppiakin olen jo kaverin kanssa kerennyt aloittelemaan. Kaverikin tykästyi heti pelin meininkiin.

Itsekin uskaltauduin ostamaan pelin sen jälkeen kun olin katsastanut Gametrailerssin video- reviikan ja testannut pelin demoa. Enkä hetkeäkään ole kyllä katunut ostopäätöstäni.

Tuo co-op kyllä kiinnostaisi mutta mielummin liven välityksellä kuin samalla ruudulla. Valitettavasti sitä ei liven välityksellä voi pelata, mikä on pieni pettymys.

Sanrio sanoi:
Tuo co-op kyllä kiinnostaisi mutta mielummin liven välityksellä kuin samalla ruudulla. Valitettavasti sitä ei liven välityksellä voi pelata, mikä on pieni pettymys.

Juuh, toi on kyllä aika ihmeellinen ratkaisu. Olisi luullut, että ton olisi saanut myös liven kautta kohtuu kivuttomasti toimimaan. Itsekin olisin ottanut ton live co-opin enemmän kuin mielellään vastaan. Noh, ilmeisesti kaikkea ei voi saada. Onkos kukaan muuten kerennyt online- puolta kokeilemaan? Minkälaisia kokemuksia on siltä puolelta?

maagiset sanoi:
Onkos kukaan muuten kerennyt online- puolta kokeilemaan? Minkälaisia kokemuksia on siltä puolelta?

Minulla on ollut melkoisia ongelmia päästä lobbyihin sisään. Eilen ja toissapäivänä olen yrittänyt. Toissapäivänä ei onnistunut ollenkaan. Eilen pääsin kerran ranked matchin aulaan, mutta quittasin, koska ajattelin, etten uskalla vielä rankedia pelata. Tämän jälkeen en kuitenkaan onnistunut pääsemaan sen enempää player kuin ranked matcheihinkaan.

Peliin liittymisen yritys palauttaa siis jonkin virheilmoituksen tyyliin "Error: Unable to join the lobby" ja viskaa takaisin pelin alkuvalikkoon eikä mitään hallittua ilmoitusta siitä, että pelejä ei löytyisi tms. Liittyneekö tämä sitten Liven viimeaikaisiin ongelmiin vai johonkin muuhun... Pitää yrittää viikonloppuna uudelleen.

Vastaus: Kane & Lynch: Dead Men [Xbox 360]

Nyt pelasin läpi pelin ja hieman lisää fiiliksiä pelistä näin läpi koettuna.

Eli mielestäni pelin loppukentät ovat huonointa antia pelissä ainakin verrattuna todellisiin alku kenttien helmiin. Niissä tunnelma vaan lopahtaa aika pahasti. En kuitenkaan sano että ne olisivat huonoja mutta alussa käytävät kentät ovat omaan mieleeni paljon parempia.

Teknisiä ongelmiakin on. Varsinkin suojautuminen jonka olen oikeastaan unohtanut käyttää koska se on tehty surkeasti. Monesti selvään suojaan hahmo ei vaan imeydy kiinni vaikka pitäisi. Sääli koska pelin helpoin vaikeusastekkin tuottaa jo karvanlähtöä aiheuttavia kohtia. Pelin energia on hoidettu hieman oudosti koska siitä ei millään saa selvää paljon energiaa on, joten välillä saattaa aivan yhtäkkiä tulla kuolema vaikka näytöllä olisi vain vähän punaista reunoilla. Muutenkin pelissä on muutama kenttä missä tulee äkkikuolemia monesti ja alkaa jo ottamaan päähän.

Muutama kenttä, varsinkin vankilapako ja yökerho ovat hienosti tehtyjä. Väkeä on älyttömiä määriä eikä peli takkuile koskaan. Grafiikka ei yllä nykyisille standardeille mutta ei todellakaan ole haukuttua ps2 tasoa. Sitä on ilo katsoa ja hajoavia ympäristöjä löytyy enemmän kuin normaalisti.

Ja nyt suosikki osiooni: Tarinaan, ääninäyttelyyn ja hahmoihin. Tarina on parempi kuin monessa muussa pelissä ja se on mukana lähes kokoajan. En tajua miksi jotku ovat haukkuneet tarinaa. Onhan perheensä pelastaminen hieman kliseetä mutta kun on se kenttä missä Kanen vaimo ammutaan ja pitää suojella Kanen tyttöä, on tunnelma videossa niin korkea että huh huh. Ääninäyttely on parasta mihin olen koskaan peleissä törmännyt ja hahmojen ulkonäköön äänet sopivat oikeasti hyvin.

Pelin heikoimmaksi puoleksi jää muutama viimeinen kenttä ja teknisten ongelmien runsaus. Hiomisella ja loppukenttien vaihtaminen muihin niin olisi pelistä luultavasti saatu vuoden huippupelien joukkoon kilpaileva yksilö.

Viimeksi muokannut moderaattori:

Sanrio sanoi:
Nyt pelasin läpi pelin ja hieman lisää fiiliksiä pelistä näin läpi koettuna.

Eli mielestäni pelin loppukentät ovat huonointa antia pelissä ainakin verrattuna todellisiin alku kenttien helmiin. Niissä tunnelma vaan lopahtaa aika pahasti. En kuitenkaan sano että ne olisivat huonoja mutta alussa käytävät kentät ovat omaan mieleeni paljon parempia.

Teknisiä ongelmiakin on. Varsinkin suojautuminen jonka olen oikeastaan unohtanut käyttää koska se on tehty surkeasti. Monesti selvään suojaan hahmo ei vaan imeydy kiinni vaikka pitäisi. Sääli koska pelin helpoin vaikeusastekkin tuottaa jo karvanlähtöä aiheuttavia kohtia. Pelin energia on hoidettu hieman oudosti koska siitä ei millään saa selvää paljon energiaa on, joten välillä saattaa aivan yhtäkkiä tulla kuolema vaikka näytöllä olisi vain vähän punaista reunoilla. Muutenkin pelissä on muutama kenttä missä tulee äkkikuolemia monesti ja alkaa jo ottamaan päähän.

Muutama kenttä, varsinkin vankilapako ja yökerho ovat hienosti tehtyjä. Väkeä on älyttömiä määriä eikä peli takkuile koskaan. Grafiikka ei yllä nykyisille standardeille mutta ei todellakaan ole haukuttua ps2 tasoa. Sitä on ilo katsoa ja hajoavia ympäristöjä löytyy enemmän kuin normaalisti.

Ja nyt suosikki osiooni: Tarinaan, ääninäyttelyyn ja hahmoihin. Tarina on parempi kuin monessa muussa pelissä ja se on mukana lähes kokoajan. En tajua miksi jotku ovat haukkuneet tarinaa. Onhan perheensä pelastaminen hieman kliseetä mutta kun on se kenttä missä Kanen vaimo ammutaan ja pitää suojella Kanen tyttöä, on tunnelma videossa niin korkea että huh huh. Ääninäyttely on parasta mihin olen koskaan peleissä törmännyt ja hahmojen ulkonäköön äänet sopivat oikeasti hyvin.

Pelin heikoimmaksi puoleksi jää muutama viimeinen kenttä ja teknisten ongelmien runsaus. Hiomisella ja loppukenttien vaihtaminen muihin niin olisi pelistä luultavasti saatu vuoden huippupelien joukkoon kilpaileva yksilö.

On olemassa myös
spoiler tägit ;)

Kannattaa varmaankin lainata sitten vielä spoileria että varmasti saa paljon näkyvyyttä ja joku lukee varmasti:D

Onko peli oikeasti niin huono mitä arvostelut antavat olettaa?
Ajattelin ostaa tämän koskan tämäntyylinen peli kiinnostaa vain tosi paljon, mutta jos pelattavuus on aika huonoa niiin kannaattaako tästä pelistä maksaa sitä täyttä hintaa? Vai odotanko vähän aikaa että hinnat halpenee?

Ajattelin ostaa tämän koskan tämäntyylinen peli kiinnostaa vain tosi paljon, mutta jos pelattavuus on aika huonoa niiin kannaattaako tästä pelistä maksaa sitä täyttä hintaa? Vai odotanko vähän aikaa että hinnat halpenee?
Ainakin co-oppina oli ihan timanttia tavaraa. Yksinpelinä ei tullut kokeiltua. Mutta parempaa kaksinpelihupia on vaikea löytää....

En minä nyt cooppiakaan ihan timantiksi sanoisi, Gearsin ja Halon loistavien cooppien jälkeen K&L:n karkea grafiikka ja tahmea ohjaus tuntui askeleelta taaksepäin. Ei sillä, ihan hauskaahan tuo oli, varsinkin kun Army of Two lykkääntyi maaliskuulle.

Pelissä hämäsi myös hiukan välivideoiden puute, paikasta toiseen mennään oikeastaan ilman välinäytöksiä.

No ei todellakaan. Jos kaveri löytyy pelaamaan kans niin plussaa mutta itse pelasin yksin niin silti aivan pirun hyvä peli. Tarinaa riittää jne. Tietenkin jos käytettynä löydät on hyvä niin ei tule niin kovaa menetystä rahallisesti jos et tykännytkään mutta itse antasin arvosanaksi 8½ kymmenestä.

Peli on kyllä omasta mielestäni yksi aliarvostetuimmista peleistä pitkään aikaan, joten kyseessä ei todellakaan ole mikään roskatuotos. Pelissä on jonkun verran hiomattomuutta mm. kontrolleissa, mutta itse pystyin ainakin antamaan ne suurimaksi osaksi anteeksi, josta kuuluu iso kiitos pelin vahvalle tunnelmalle. Ihan niin sanottua AAA- luokan kamaa, joka räjäyttäsi tajonnan peli ei tarjoa, mutta hyvää viihdettä kuitenkin.

Itse pelasin pelin oikein mielellään läpi yksinpelinäkin ja pelaan varmasti uudestaan jossain vaiheessa vaikeammalla tasolla. Peli on myös todella hyvää viihdettä co-op muodossa. Co-oppia ei vaan harmillisesti pysty pelaamaan liven välityksellä. Eli jos tosiaan siltä tuntuu, että aihepiiri ja tyyli kiinnostaa, niin suosittelen antamaan pelille mahdollisuuden. Meikäläisen tämä tuotos ainakin yllätti erittäin positiivisesti suuren kritiikkivyöryn jälkeen.

Ainakin co-oppina oli ihan timanttia tavaraa. Yksinpelinä ei tullut kokeiltua. Mutta parempaa kaksinpelihupia on vaikea löytää....

Jep, co-op on tosi hauskaa. Yksinpelin läpipeluun jälkeen co-op Lynchin roolissa antaa touhuun kivasti vaihtoehtoista näkökulmaa. Näyttää olevan yleistymässä se, että co-opiin laitetaan vähän enemmän ideaa perinteisen rinnakkain juoksemisen sijaan.

No niin tuli sitten peli hommattua ja mielestäni oli ihan positiivinen kokemus...

Grafiikka oli ihan tarpeeksi hienoa ei todellakaan huonoa niin kun jotkut ovat valittanut. Bugeja tai muuhun vastaava en törmännyt, paitsi että suojaan meneminen ei aina onnistu.
muita huonona puolena se että kontrollit ovat aika kankeat, huomasi helposti että peli on Hitmanien tekijöiltä koska 47 ohjaaminenkin oli melko tahmeeta. Peli on myös aika lyhyt, itse menin sen läpi kahdessa päivässä.
Viimeiset kentät oli minullekin pieniä pettymyksiä ja ne muistuttivat jollakin tapaa sotapelejä, eikä niissä ollut sitä hienoa tunnetta mitä alkukentissä oli.

Ai niin. Tarina on muuten kympin luokkaa, minä tykkäsin.

Peli ei ollut pettymys mutta lyhyytensä takia se lähtee vaihtoon, kunhan ollaan kaverin kanssa co-oppia tahkottu kyllästymiseen asti.

Demon perusteella meikäläinen tän arvotelee nyt sitten. Pakko aikalailla demon perusteella, koska ei ole aikomustakaan ostaa kyseistä peliä. Mielestäni tuo ampuminen on todella huonosti suunniteltu ja liikkuminen yleensäkkin myös. Luodit sinkoilevat mihin sattuu välillä ja ohjattavuus on kertakaikkiaan huono. Vielä olen kuullut koko pelin ostajalta, että luodit eivät edes menisi ikkunoista aina läpi? Mahtaako pitää paikkansa? No kuitenkin - ennen demoa arvostelut vaikuttivat hyviltä ja olin aika varmasti ostamassa kyseisen pelin, mutta onneksi on demot keksitty. En todellakaan usko, että oikea peli paranisi millään tavalla demosta verraten, joten passasin koko pelin.
Mutta minun mielipiteeni on tämä ja muut saavat olla mitä mieltä tahansa. Jotkut tykkää, minä en.:cool:

Ylös Bottom