Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Kannattaisiko mun hankkia GC?

Vastaus: Kannattaisiko mun hankkia GC?

Smirre sanoi:
Perussetti: ei pelejä, muistikortteja tai muutakaan extraa.

(Gigantin kuitissa tosin luki, että 'Nintendo Gamecube + Zelda Leg.'

Toivottavasti ei Gigantti ole kaukana, meinaan paketissasi olisi kuulunut tulla Zelda Collector's Edition disc (ne vanhat Zeldat).
 
Vastaus: Kannattaisiko mun hankkia GC?

jaa-a,, myyjät oli (2kpl) oli aika sekaisin kassalla eivätkä tienneet cuben hintaa, arpovat oikeaa tuotekoodia kahdestaan kassakoneelta ja lopuksi toinen myyjä lähti vielä tarkistamaan hyllyä, tuotekoodia ja hintaa.
Siinä hyllyssä olevassa lapussa kyllä luki 'Nintendo Gamecube, ohjain, kaapelit 59e' . Kuitti sanoo toisin, mutta jos ne laittoi väärän tuotekoodin ja siitä tuo Zelda olisi kuittiin eksynyt?

No, mielestäni hinta oli ihan kohdallaan joka tapauksessa :)
 
Vastaus: Kannattaisiko mun hankkia GC?

Cube kannattaa ostaa nintendon ajattomien klassikoiden takia, mitkä ovat parasta mitä pelaamisella on tajottavana. Nintendon klassikoiden lisäksi GC:n pelitarjonta on muutamia segan, ubin sekä Capcomin hittejä lukuunottamatta melkoisen köyhää. Joitain hyviä pelejä sille kait tulee vielä, uusin zelda esim...

Itseltäni löytyy hyllystä jotain kolmisen kymmentä cubepeliä ja kaikki ovat olleet erittäin nautinnolisia pelikokemuksia, muutamia alelaarin löytöjä lukuunottamatta.

Jos Nintendon omat pelit eivät uppoa niin en nää muuta syytä ostaa GC:tä muutakuin halpa hinta....
 
Vastaus: Kannattaisiko mun hankkia GC?

haree sanoi:
Hanki mielummin Ps2 se on paaljo parempi ku gc eikö nii pojut.? :cool:

Joku ehti kehua foorumin keskustelun tasoa, mutta poikkeuksiakin näköjään löytyy. Täällä ei, sääli sinänsä, taida olla mitään pistesysteemiä, jolla voisi karsia tällaisten suurten ajattelijoiden viestit pois. Jos ei ole muuta sanottavaa, niin ei tuommoista viestiä hymiö(t) pelasta.

Mitä tulee itse kysymykseen, niin mielestäni Cube on hankinnan arvoinen konsoli, varsinkin jos tykkää pelata kaveriporukalla saman telkkarin ääressä.

Edit:
Jaaha, ylläpito näköjään veti johtopäätökset tuon ilmeisesti jo muilta foorumeilta tunnetun häirikön toimista. Hyvä!

Edit edit:
Tai ainakin tuo viesti hävisi...
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Kannattaisiko mun hankkia GC?

Halvin näkemäni Cube: Jumbon cittarissa 50

Niitä oli siinä lavallinen, tuskin katoavat ihan heti kun ei toi Cube oikeen oo menestyny Suomessa. Joku täällä vetelikin jo herneitä nokkaan kun joku toinen sanoi PS2:sta paremmaksi..noh, ite olen Cube-miehiä mutta ikävä kyllä pakko myöntää että muutamia huippuja (Metroid, Smash, Resident Evil) lukuunottamatta pleikkarin pelitarjonta on vaan niin paljon parempaa ettei oo mitään väliä onko Cubessa vähä enemmän tehoja.

Pleikkarin pelimäärät on jo niin valtavat että sieltä löytyy jokaiselle jotain, tuntuu että Cubelle ei tule kun muutamia Nintendon omia pelejä, parit Capcomin exclusivet ja läjätolkulla säälittäviä urheilupelejä ja takavuosien uudelleenlämmittelyä. Kun listalta puuttuu Final Fantasy, Silent Hill, GTA, Metal Gear Solid jne ja tilalla jotain "kakaroiden" Mariopippaloita niin mitä voi odottaa myynnistä. DDR:kin tuli auttamattoman myöhään Cubelle.

Maailman konsolipelimarkkinoillahan on kyse lähinnä siitä että kenen kelkassa Capcom, Konami ja Square-Enix on. Tällä kierroksella kaikki näistä taloista syyti mielettömät määrät exclusiveja Sonylle..ja mitenkäs kävikään. Tuskin ihan heti ovat vaihtamassa Nintendolle jos ei Revolution oikeasti tarjoa jotain myyvää. Meinaan useimpien ihmisten mielestä ajatus vielä paremman näköisistä peleistä on ihan hyvä (PS3 ja Xbox-strategia), ei mua itseänikään kauheasti lämmitä se kaukosäädinkapula ja vanhoja pelejä voin pelata emulaattorilla.

Toivottavasti Nintendo nyt vielä kerran saa markkinat omakseen, muuten käy niinkun Segalle ja kohta Smash Brossia pelataan Pleikkarilla ja Xboxilla.
 
Vastaus: Kannattaisiko mun hankkia GC?

Bondage sanoi:
Kun listalta puuttuu Final Fantasy, Silent Hill, GTA, Metal Gear Solid jne ja tilalla jotain "kakaroiden" Mariopippaloita niin mitä voi odottaa myynnistä. DDR:kin tuli auttamattoman myöhään Cubelle.

Mmm, se on nyt taas tämä juttu että mitä kukakin pitää aikuisten ja lasten pelattavana. Mulle ei tematiikalla ole väliä vaan pelimekaniikalla. Se on mielestäni se mikä määrittelee lasten ja aikuisten pelattavan. Kyllä mä kuule tingin melko paljon mieluummin metal gearista ja GTA:sta kuin Zeldasta. Massat ovat eri mieltä mutta ei voi olla kovin kovat odotukset massojen laatutietoisuuden suhteen.

Sen toki myönnän että PS2 pelitarjonta on kattavampaa...


Bondage sanoi:
Toivottavasti Nintendo nyt vielä kerran saa markkinat omakseen, muuten käy niinkun Segalle ja kohta Smash Brossia pelataan Pleikkarilla ja Xboxilla.

Nintendon ei tarvitse olla markkinajohtaja ( mikä se kyllä itseasiassa vissiinkin on jos lasketaan kannettavat ja kotikonsolit, en tiedä onko tilanne muuttunut tuon suhteen sitten -03-04..)pysyäkseen mukana pelissä. Se on edelleenkin erittäin tuottava bisnes -toisin kuin kilpailijat- , ja se riittää.

Hmm, taas tämä keskustelu meni tähän :p
 
Vastaus: Kannattaisiko mun hankkia GC?

Bondage sanoi:
...tilalla jotain "kakaroiden" Mariopippaloita niin mitä voi odottaa myynnistä. DDR:kin tuli auttamattoman myöhään Cubelle.

Katsotaanpas... mitä voidaan odottaa myynniltä... 460 miljoonaa peliä viimeisimmän viiden vuoden aikana ja 19 miljoonaa Gamecubea. (Lähde: Nintendon pörssitiedote).
 
Vastaus: Kannattaisiko mun hankkia GC?

Bondage sanoi:
Pleikkarin pelimäärät on jo niin valtavat että sieltä löytyy jokaiselle jotain, tuntuu että Cubelle ei tule kun muutamia Nintendon omia pelejä, parit Capcomin exclusivet ja läjätolkulla säälittäviä urheilupelejä ja takavuosien uudelleenlämmittelyä. Kun listalta puuttuu Final Fantasy, Silent Hill, GTA, Metal Gear Solid jne ja tilalla jotain "kakaroiden" Mariopippaloita niin mitä voi odottaa myynnistä. DDR:kin tuli auttamattoman myöhään Cubelle.
Itsekin olen huomannut olevani hieman pettynyt Cuben pelitarjontaan, vaikka pelejä toki on jonkin verran hyllyyni päätynyt, mutta kun vertaa Nintendon aikaisempiin konsoleihin, on noita ns. pakkohankintoja huomattavasti vähemmän, mikä varmaankin johtuu siitä Nintendon omien julkaisujen vähäisestä määrästä.
 
Vastaus: Kannattaisiko mun hankkia GC?

Zanis Dust sanoi:
kun vertaa Nintendon aikaisempiin konsoleihin, on noita ns. pakkohankintoja huomattavasti vähemmän, mikä varmaankin johtuu siitä Nintendon omien julkaisujen vähäisestä määrästä.

Tästä täytyy olla kyllä eri mieltä. N64 pakkohankinnat voi laskea varmaankin yhden käden sormilla. GC:lle löytyy sentään joka kategoriassa edes jonkin näköinen edustus ( RPG:t, autopelit, tappelupelit ) toisin kuin N64:llä...
 
Vastaus: Kannattaisiko mun hankkia GC?

xevious sanoi:
Tästä täytyy olla kyllä eri mieltä. N64 pakkohankinnat voi laskea varmaankin yhden käden sormilla. GC:lle löytyy sentään joka kategoriassa edes jonkin näköinen edustus ( RPG:t, autopelit, tappelupelit ) toisin kuin N64:llä...
Hmm, no tuo on tietenkin hieman pelimakukohtaista tietenkin. Itse en ole mikään tappelupelien suuri ystävä, sillä mielestäni koko genre ei ole juurikaan kehittynyt pitkiin aikoihin, autopelejäkin pelaan ennemmin X-boxilla, eikä japanilaiset roolipelit ole juurikaan jaksaneet innostaa sitten Phantasy Starien (viimeisin, jonka jaksoin pelata läpi oli Final Fantasy VIII), sillä eipä tuokaan genre ole juurikaan kehittynyt (esim. edelleen viholliset ilmestyvät tyhjästä raivostuttavan tiheään jne.). Roolipeliosastolla X-box tuntuu myös vetävän pidemmän korren, paljolti Morrowindin ansiosta.
FPS-osastolla Cubella ei ole mitään varteenotettavaa valintaa (en laske Metroideja fps-peleiksi), kun taas N64:llä oli Goldeneye ja Perfect Dark. Tasohyppelypuolella oli Mario 64 (joka on mielestäni edelleen paras 3d-hyppely) ja Conker. Seikkailupelien puolella oli Ocarina of Time ja Majora's Mask, Cubella toistaiseksi vain Wind Waker, ellei vanhojen konsolien Zelda-käännöksiä lasketa. Tietenkin on Star Fox Adventures, mutta itse olin siihen pettynyt. Myös Lylat Wars oli mielestäni parempi kuin Star Fox Assault.
En tarkoita sitä, etteikö Cubella olisi hyviä pelejä, mutta niitä ei vain tunnu olevan tarpeeksi. Jotain kertoo ehkä se, että viimeisin hankintani oli Resident Evil 4 ja siitä on jo jonkin aikaa. Ehkä kaikki vain johtuu siitä, että minusta on tullut varsin kranttu pelien suhteen ja useimmiten jos peli saa arvosteluissa arvosanakseen 9, minun asteikollani se saa korkeintaan 8.
Olen kuitenkin ollut ns. Nintendo-mies jos 7-vuotiaasta asti ja ison N:n uusi konsoli on minulla aina ostoslistan kärjessä ilmestyessään, sitten vasta tulee muut. Ehkä kysymys kohdallani vain on siitä, että nykypelien taso on laskenut huimasti muutamaa poikkeusta lukuunottamatta. Minua kiinnostavimmat pelit yleensä ovat juuri Nintendon julkaisuja, mutta niitä vain saisi tulla enemmän. En minä siitä nauti, että uudelleenpeluuarvoa ei juurikaan peleistä enää löydy (paitsi Metroid Primestä) ja Cubeni kerää pölyä tv-tasolla.
 
Ylös Bottom