Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Kännykät

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kaps
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Kännykät

Pitäisi saada kotimainen 'vaihtoehto' Obaman Blackberrylle, ja sellainen näyttäisi löytyvän tällä viikolla ilmestyneestä Nokia E63 tai sen isosta veljestä, Nokia E71:stä.

Pikkuveljestä ei löydy 3G:tä, GPS:ä eikä kakkoskameraa puheluita varten. Myös varsinainen kamera on astetta heikompaa tasoa. Nämä menetykset voisi ehkä vielä kestää, mutta toi 3G pistää miettimään. Onko sen tarjoamille nopeuksille ja muille ominaisuuksille vielä käyttöä järkevään hintaan? Kännykällä olisi tarkoitus harrastella myös kevyttä nettisurffausta.
 
Vastaus: Kännykät

Pitäisi saada kotimainen 'vaihtoehto' Obaman Blackberrylle, ja sellainen näyttäisi löytyvän tällä viikolla ilmestyneestä Nokia E63 tai sen isosta veljestä, Nokia E71:stä.

Pikkuveljestä ei löydy 3G:tä, GPS:ä eikä kakkoskameraa puheluita varten. Myös varsinainen kamera on astetta heikompaa tasoa. Nämä menetykset voisi ehkä vielä kestää, mutta toi 3G pistää miettimään. Onko sen tarjoamille nopeuksille ja muille ominaisuuksille vielä käyttöä järkevään hintaan? Kännykällä olisi tarkoitus harrastella myös kevyttä nettisurffausta.

Itse omistan tuon E71:sen. 3G:tä en ole kertaakaan vielä testannut, mutta mitä tuossa vähän tutkin niin näyttäisi olevan 384/384 kbit/s maksimit. Kännykästä ei itsessään ole muutakuin positiivista sanottavaa. Ensinnäkin kännykkä on todella hieno (ainakin omasta mielestäni). QWERTY-näppäimistö toimii yllättävänkin hyvin. Näppäimet ovat juuri sopivasti koholla, että saa painettua näppäintä niin, ettei mene 9 näppäintä kerralla pohjaan. Näppäimistön taustavalo sykkii ilmoittaakseen saapuneista puheluista/tekstiviesteistä (tätä ominaisuutta olen kaivannut sitten 2*** läppäpuhelimen) jne. jne.
 
Vastaus: Kännykät

16gb malli ja ihan tsekeistä kaupasta saa, iphonella tätä viestiä nyt kirjoitan, pirun pätevä tä selain tässä.
 
Vastaus: Kännykät

Pitäisi saada kotimainen 'vaihtoehto' Obaman Blackberrylle, ja sellainen näyttäisi löytyvän tällä viikolla ilmestyneestä Nokia E63 tai sen isosta veljestä, Nokia E71:stä.

Pikkuveljestä ei löydy 3G:tä, GPS:ä eikä kakkoskameraa puheluita varten. Myös varsinainen kamera on astetta heikompaa tasoa. Nämä menetykset voisi ehkä vielä kestää, mutta toi 3G pistää miettimään. Onko sen tarjoamille nopeuksille ja muille ominaisuuksille vielä käyttöä järkevään hintaan? Kännykällä olisi tarkoitus harrastella myös kevyttä nettisurffausta.

Kannattaa käydä räpläämässä kumpaakin ja tulet huomaamaan että E63 on muovikäikäle kun taas E71 on todellä jämäkän ja laadukkaan tuntuinen jo heti kun sen kouraan saat.
Omaani on höystetty megaisella yhteydellä (tuplasim, toinen kortti vaimolla opiskelupaikkakunnalla kannettavassa). Selain tässä on huomattavasti parempi kuin esim N95:ssä, nopeampi ja vakaampi. Näyttö on riittävä myös päivittäiseen nettikäyttöön.

Ainoa moite on kuuluvuus, heikoimmilla alueilla saattaa verkko kadota hetkeksi, esim tolpasta toiseen vaihdon yhteydessä.

En vaihtaisi :D

Itse omistan tuon E71:sen. 3G:tä en ole kertaakaan vielä testannut, mutta mitä tuossa vähän tutkin niin näyttäisi olevan 384/384 kbit/s maksimit.

Siis mitä?!?!?
Eiköhän se kuitenkin ole HSDPA-luokka 6, maksiminopeus 3,6 Mbit/s (lataus) tai 384 kbit/s (lähetys).
 
Vastaus: Kännykät

Eiköhän se kuitenkin ole HSDPA-luokka 6, maksiminopeus 3,6 Mbit/s (lataus) tai 384 kbit/s (lähetys).

Tämä taitaa olla E71:llä, mutta E63:lla se on ilmeisesti vain toi SILIKin mainitsema max. 384/384 kbps.

noose01 sanoi:
Omaani on höystetty megaisella yhteydellä

Paljonko tälläinen kustantaa kuukaudessa ja saako kiinteällä hinnalla? Netin käytön vaivattomuus on ehkä nyt se ratkaiseva tekijä, eli millä nopeudella on jo mielekästä surffata.
 
Vastaus: Kännykät

Tämä taitaa olla E71:llä, mutta E63:lla se on ilmeisesti vain toi SILIKin mainitsema max. 384/384 kbps.
E63 nopeus tosiaan on tuo. Viestin perusteella meinasin että puhui E71:stä...

Paljonko tälläinen kustantaa kuukaudessa ja saako kiinteällä hinnalla? Netin käytön vaivattomuus on ehkä nyt se ratkaiseva tekijä, eli millä nopeudella on jo mielekästä surffata.

Saunalahdella meganen on 19,80/kk. Hitaammallakin pärjää ihan kivasti. Aikaisemmin käytössä oli 512 yhteys, mutta vaimo tarvitsi läppäriinsä hieman nopeamman ja kun kerta siinä on oman liittymäni multisim niin nopeus nousi kumpaankin. 512:lla (14,80/kk) surffaa ihan jouhevasti, ja varsinkin jos viettää aikaa 3G alueen ulkopuolella paljon, ei ehkä megaista kannata ottaakaan ja 384 taasen on enää 9,80/kk.

Kannattaa ehkä alkuun ottaa hidas yhteys ja jos tuntuu ettei nopeus riitä niin sitä saa helposti nostettua.
 
Vastaus: Kännykät

Siis mitä?!?!?
Eiköhän se kuitenkin ole HSDPA-luokka 6, maksiminopeus 3,6 Mbit/s (lataus) tai 384 kbit/s (lähetys).

Oho...Mä olen kuumeessa :D. Tuolta nokian sivuilta katsellessani olin ottanut vahingossa WCDMA nopeudet, jotka ovat riviä ylempänä...pahoitteluni.
 
Vastaus: Kännykät

Saunalahdella meganen on 19,80/kk. Hitaammallakin pärjää ihan kivasti. Aikaisemmin käytössä oli 512 yhteys, mutta vaimo tarvitsi läppäriinsä hieman nopeamman ja kun kerta siinä on oman liittymäni multisim niin nopeus nousi kumpaankin. 512:lla (14,80/kk) surffaa ihan jouhevasti, ja varsinkin jos viettää aikaa 3G alueen ulkopuolella paljon, ei ehkä megaista kannata ottaakaan ja 384 taasen on enää 9,80/kk.

Kannattaa ehkä alkuun ottaa hidas yhteys ja jos tuntuu ettei nopeus riitä niin sitä saa helposti nostettua.

Jep, kiitos tiedosta. Toi 384/384 Kbps saattaisi hyvin jo riittää, tällöin E63 olisi jo ihan käypänen valinta, kuitenkin mm. GPS ja optio nopeampiin nettiyhteyksiin pistävät vielä harkitsemaan. Jätetään viimeinen valinta sinne räpläysosastolle :D
 
Vastaus: Kännykät

Täällä mennään Nokian 5800:lla ja erittäin tyytyväinen olen ollut kapistukseen.
 
Vastaus: Kännykät

Puolivuotta ollut nyt käytössä Nokia N82 musta versio. Puhelin on toiminut älyttömän hyvin. Ehkä kaksi kertaa on jäätynyt... Todella tyytyväinen olen ollut.
 
Vastaus: Kännykät

Viikon verran ollut käytössä Samsung Omnia 16gb. Alkuun tuotti nakkisormille hankaluuksia mutta nyt alkaa sujumaan. Ainoa missä koko ajan tulee "mokia" on kun yritän laittaa viestiä niin aina sormi osuu: soita video puhelu kohtaan :D Eilen viimeksi tuli 00n:ille naamaa näyteltyä. Ai niin akun kestosta iso miinus. Muuten tosi näppärä kapistus.
 
Vastaus: Kännykät

Nokia 5800 XM ollut käytössä nyt pari viikkoa ja tyytyväinen olen ollut. Kosketusnäyttö toimii paremmin kuin oletin ja itse laite on näppärän kokoinen ja näköinen. Alkufiilis siis positiivinen.
Ai niin gps:tä iso plussa.
 
Vastaus: Kännykät

Tässä sony ericssonin c905:lla näppäilen. Operan mini selain ja homma toimii. S E:n oma selain ei oo kyllä mikään onnistunu. Nyt on ollu vasta pari päivää joten ei vielä paljon osaa sanoa. Kamera on hyvä onhan se jo 8,1 mpix. Pirun hyvä näyttö. Videokuva on karkkia silmille.
 
Vastaus: Kännykät

Sony Ericsson P1i. Sillä mennään ja Operaa käytetään. Varmaankin tästä lähtien tulevissa kännyköissäni on pakko olla Wlan ja kosketusnäyttö... Once you go kosketusnäyttö, there's no going back.:)
 
Vastaus: Kännykät

Nokia N73 ollu viime marraskuusta asti käytössä.Tyytyväinen olen ollut.Tosin kerran oon joutunu käyttämään sen takuussa kun siinä keskellä oleva joystick katkes parin käyttöpäivän jälkeen.Myyjät sano että siinä oli joku valmistusvirhe ollu.Mutta muuten toimii ainaki nyt hyvin.Eli tyytyväinen olen kapistukseen.
 
Vastaus: Kännykät

Nokia 3500classic on ollut noin puol vuotta ja olen ollut erityisen tyytyväinen ostokseen :D
akku on kestänyt parhaimmillaan 2viikkoa
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Ylös Bottom