Tuli polkaistua yli 10km lenkki ja shoppailtua.
Haikein mielin lumia 930 vaihtui galaxyyn joka on samalla mun eka android luuri.
Muuten lumia olis vielä mennyt, mutta netflix ei suostunut enää näyttämään sarjojen jaksolistauksia joka tekee niiden katsomisesta varsin mahdotonta.
Ihmeen pitkään se toimikin sillä se sovellus sekä luuri on tullut päivitettyä viimeks joko 2016 tai 2017
Ne ei varmaan itsekään tiedä tuon vielä toimivan kuolleella alustalla sillä leffoja sillä voi edelleen katsoa.
Eilen googlettelin ja katselin videoita tubesta varmaan viis tuntia ja meinasin jo ostaa galaxy a14 5g:n kun se oli gigantissa 199e, mutta sitten huomasin, että elisalla oli tuo a23 5g samaan hintaan ja tuo on kuitenkin tehokkaampi ja siinä on 1080p ruutu.
Se kyllä hieman huvitti kun mä oletin tuollaisen ruudun olevan ihan perus kamaa jo kun teknologia on edistynyt ja komponentit tulleet halvemmiksi.
Olihan tuossa mun lumiassakin full hd ruutu, stereo kajarit, neljä mikrofonia, 4k video tallennus ja alumiini runko jo 8 vai 9 vuotta sitten.
Joo se oli ns premium malli silloin, mutta kyllä nyt full hd ruutu ja ne stereo kajarit vois olla budjetti luureissakin. Tuo galaxykin on alunperin maksanut 300e ja siinäkin on edelleen vain yks kajari, mutta ääni sentään ok kun pikaisesti netflixia testasin ja onhan tuossa sentään myös 3.5mm kuulokeliitäntä joka on aika harvinainen nykyään.
On muuten aika vaikea päättää minkä luurin ostaa kun mun vaatimukset oli lähinnä se, että nuo video striimaus saitit toimii hyvin kuten myös perus käyttö, mutta joka videossa vaan puhutaan kamerasta, peleistä kuten cod mobile ja valitetaan kuinka kaikki ei toimi salaman nopeasti samalla kun selaimessa on ties kuinka monta raskasta tabia auki ja sitten mennään niiden välillä niin nopeasti kuin pystyy.
Kuulemma 64gt tilaakaan ei meinaa enää riittää perus käytössä. Ei helvetti
Mulla on vissiin sitten hieman eri käsitys siitä mitä peruskäyttö on kun jopa mun vanhalla tietokoneella oli vain n.50gt tavaraa ja se oli käytössä 12 vuotta.
Samalla tuli prismasta ostettua tuollainen puhelinpussi jota ei meinaa edes erottaa kuvasta.
Itse kun en ole koskaan tykännyt pitää puhelinta taskussa, enkä varsinkaan näitä nykyisiä möhkäleitä joten ostin tuollaisen jossa luurin voi laittaa kesällä olkalaukkuun ja talvella reppuun. Saa sen myös vyölle tai roikkumaan jostain jos haluaa.
Myös langattomat jbl:n kuulokkeet tuli ostettua ja mä vaan kysyn, että kenelle tuo naurettavan lyhyt johto on tarkoitettu?
Joo toimii se ehkä silloin jos sulla on läppäri pöydällä ja tuo siinä kiinni, mutta muuten tuo ei riitä mihinkään ja suurempi keskari käyttäjälle kuin jos koko piuha olisi jätetty pois.
Onneksi prisman peliosastolta voi ostaa tuollaisen switchin johdon joka tietenkin on perus usb-a -> usb-c. Pituutta 2m ja hintaa 9.95e
Jos samanlaisen ostaa puhelinpuolelta niin hinta tuplaantuu
Tuon kanssa sai vedettyä virran telakalle koneen taka usbista nätisti.
Luurin käyttöönotto sujui ihan ok joka oli yllätys. Kovin se kyllä koitti tyrkyttää jotain samsungin tilin luomista jonka on saanut skipata jo kahdesti kuten myös kaikki automaattiset synkkaukset pilveen joille ei ole mitään tarvetta ja heti aluksi se oli myös tyrkyttämässä pelejä joista se latasi väkisin candy crushin ja kaks muuta jotka tietenkin lähti pois välittömästi.
Muutenkin koitin kaikki yksityisyyden loukkaamis toiminnot kytkeä pois päältä, mutta kai sinne jotain vielä jäi.
Oikeasti homman pitäisi olla niin, että vakiona kaikki datan keräämiset ja muut on pois päältä.
Näytä liitetiedosto 11323