Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Kertovatko Trophyt pelaajien tason loppujen lopuksi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja XShava
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Kertovatko Trophyt pelaajien tason loppujen lopuksi

Itsellä on mi nun toisella PSN käyttäjällä jo Platinum tuossa unchartedissa mutta kun sen nimi oli aika hölmö omasta mielestä päätin tehä uuden ja nyt on jotain 35% unchartedista trophyjä ja CoD5:sesta 65% ja jtn random trophyja LBP:stä

Joo, huomasin saman. Alko oleen hermot huonossa reerassa niitten tehtävien kanssa. Katoin sitten paremmaksi luovuttaa. PoP:stä tuntuu aika helpolla saavan trophyjä, pari vaikeaa siinäkin on.

Ihmetyksen aihe: COD5:ssa saa 4 hopeaa ja yhden kullan kun pelaa pelin läpi Easyllä (tooodella helppo) ja 15 pronssia ja yhden kullan kun pelaa pelin läpi Veteranilla :confused: Mulla meni varmasti jokaiseen Veteran kenttään (pl. lento ja tankkitehtävät) moninkertaisesti aikaa ja hermoja kuin koko pelin pelaamiseen Easyllä...

Joo ei ollut COD5:sen platina helppo mutta ei varmaan lähellekään vaikeimmasta päästä kun tällainen wanha satunnaispelaajakin sen sai :D esim verrattuna Warhawkiin jota en edes lähde yrittämään, ihmisvastustajiin ei voi kokeilla samaa taktiikaa 50+n kertaa 'jos se vaikka menis tuurilla läpi' :)

Suuri trophyjen ja etenkin platinoiden määrä kertoo 100% varmuudella ainakin paljosta vapaa-ajasta :-D

No joo kyllä, vapaa-aika tässä on mun mielestä melkein se suurin tekijä ja se motivaatio ja hermot ennenkaikkea. Mutta siis, mulla on psn kaverilistalla eräs kaveri jonka nimeä en nyt mainitse niin sillä on 6 tai 7 platinumia ja aina vaan lisää tulossa, niin voisin sanoa että ei ne kyllä ihan tuurilla oo saatu! Pakko myöntää, taitava kaveri on. Esim Killzone2:nen kun tuli niin eihän sillä kyseisellä kaverilla mennyt varmaan edes viikkoa tai noh ehkä just viikko mut kuitenkin, kun oli jo platinum trophy. Kyllä siinä hieman pyöristelin silmiä että yhtä kauan ollaan pelattu mut kaveril on 100% kun ite jossain 20% tiennoilla.

Mutta siis, jos jollain on tilillä 896 pronssi trophya eikä yhtää platinumia niin se kertoo vaan sitä että on pelannu miljoona eri peliä. Mutta kaveri jolla on vaikka 429 trophya ja 12 platinumia niin sitä en enää väittäis tuuriksi. Kuten tiedätte varmaankin niin joissain peleis jotkut vaikeemman tason läpäistykseen eivät tuurit riitä, vaan ihan puhtaasti taidot. Eli siis mun mielestä pelkästään kulta ja platinum ja joo kyllä ne hopea trophytki kertoo jotain, mut lähinnä ne kulta/ platinum pystit kertoo että kyseessä ei ole ihan mikä tahansa sunnuntai pelaaja.

Trophyen keräily on kyllä ihan hauskaa, ihan vaan sen takia että se antaa hyvän syyn aloittaa vanhojen pelien pelaamisen uudestaan. Niikun kerran kun vedin unchartedin läpi kun se ilmestyi, sit kun tuli trophyt niin oli taas ihan kiva palata sen pariin metsästelee pystejä.

No joo kyllä, vapaa-aika tässä on mun mielestä melkein se suurin tekijä ja se motivaatio ja hermot ennenkaikkea. Mutta siis, mulla on psn kaverilistalla eräs kaveri jonka nimeä en nyt mainitse niin sillä on 6 tai 7 platinumia ja aina vaan lisää tulossa, niin voisin sanoa että ei ne kyllä ihan tuurilla oo saatu! Pakko myöntää, taitava kaveri on. Esim Killzone2:nen kun tuli niin eihän sillä kyseisellä kaverilla mennyt varmaan edes viikkoa tai noh ehkä just viikko mut kuitenkin, kun oli jo platinum trophy. Kyllä siinä hieman pyöristelin silmiä että yhtä kauan ollaan pelattu mut kaveril on 100% kun ite jossain 20% tiennoilla.

Mutta siis, jos jollain on tilillä 896 pronssi trophya eikä yhtää platinumia niin se kertoo vaan sitä että on pelannu miljoona eri peliä. Mutta kaveri jolla on vaikka 429 trophya ja 12 platinumia niin sitä en enää väittäis tuuriksi. Kuten tiedätte varmaankin niin joissain peleis jotkut vaikeemman tason läpäistykseen eivät tuurit riitä, vaan ihan puhtaasti taidot. Eli siis mun mielestä pelkästään kulta ja platinum ja joo kyllä ne hopea trophytki kertoo jotain, mut lähinnä ne kulta/ platinum pystit kertoo että kyseessä ei ole ihan mikä tahansa sunnuntai pelaaja.

Trophyen keräily on kyllä ihan hauskaa, ihan vaan sen takia että se antaa hyvän syyn aloittaa vanhojen pelien pelaamisen uudestaan. Niikun kerran kun vedin unchartedin läpi kun se ilmestyi, sit kun tuli trophyt niin oli taas ihan kiva palata sen pariin metsästelee pystejä.

Jaksais vaan kerätä niit...On vaan yksi peli josta olen yrittäny saada kaikki Trophyt ja siitä ne olen saanu. Muut minulla olevat Trophyt ovat vaan tulleet itsestään. Eikä ainakaan muo kiinnosta mistä niit on tullu! Kattoo jos tulee joku hyvä peli jossa vois taas jahdata kaikkia....

No moninpelitrophyjä voi monesti boostata. Mutta kyllä jotktu vaatii taitoakin. Ei kuka vain läpäise Unchartedia Crushing-vaikeustasolla. Ja ajankäytöstä kertoo, jos esim. kerää kaikki aarteet Unchartedista.

Kyllä ne trophyt kertoo pelaajan tasosta, että se myös osaa jotain. Mutta joitakin pystejä voi saavuttaa ihan vain, jos on aikaa ja halua. Mutta tosiaan... Mitä enemmän trophyjä, luultavasti sitä kovempi pelaaja. Näin se vaan on. Ellei sitten kerää 50:stä pelistä kaikki helpot pronssitrophyt. Mutta sitten voidaankin tarkastella kulta- ja platinum-pokaalien määrää...

No moninpelitrophyjä voi monesti boostata. Mutta kyllä jotktu vaatii taitoakin. Ei kuka vain läpäise Unchartedia Crushing-vaikeustasolla. Ja ajankäytöstä kertoo, jos esim. kerää kaikki aarteet Unchartedista.

Kyllä ne trophyt kertoo pelaajan tasosta, että se myös osaa jotain. Mutta joitakin pystejä voi saavuttaa ihan vain, jos on aikaa ja halua. Mutta tosiaan... Mitä enemmän trophyjä, luultavasti sitä kovempi pelaaja. Näin se vaan on. Ellei sitten kerää 50:stä pelistä kaikki helpot pronssitrophyt. Mutta sitten voidaankin tarkastella kulta- ja platinum-pokaalien määrää...

Tuskin kukaan nyt harrastaisi tahallaan vain helppojen palkintojen keräystä. Tuntuisi vaan aika turhalta ostaa montaa peliä jos ei aio edes yrittää niitä kunnolla pelailla. Ja platinaakin metsästäessä tulee pronssia vahingossakin. Eli pitää tosiaan tarkastella kokonaisuutta ja kaverin psn-tietoja katsoessahan toisella välilehdellä näkee näppärästi pronssit, hopeat, kullat ja platinat yhdellä silmäyksellä..

Itselläkin on enemmän pelejä kesken kuin viimeisteltyinä. Kyse on tosiaankin taitojen (tai niiden puutteen) lisäksi myös jaksamisesta ja erityisesti ajasta. Jotenkin helpompaa ja mukavampaa ostaa uutta kivaa peliä putkeen kuin tahkoa viimeistä vihamielistä vaikeustasoa tuskassa ja vitutuksessa. :) Toisaalta kyllä sitä 100% tulee aina yritettyä.

Uncharted ja Dead Space vieläkin viimeisillä vaikeustasoilla kesken. Kyseisistä peleistä onkin sitten kaikki muut trophyt jo hommattu, että homma olisi muuten hanskassa.
Toisaalta välillä kannattaa pitää vähän taukoakin. Kohta johon edellispäivänä meinasi palaa käpy saattaa mennä heittämällä seuraavalla kerralla. Kunnes tulee seuraava este matkaan. :D

Musta Trophyt kertovat, miten kova pelaaja on kyseessä, ei välttämättä kuinka hyvä. Kuten yllä jo mainittiin, Trophyt vaativat huomattavan määrän vapaa-aikaa. Valtaisa määrä Trophyjä (varsinkin kirkkaimpia sellaisia) kertoo minulle pelaajan omaavan pitkän pinnan, paljon peli-intoa ja myöskin sitä vapaa-aikaa. Kyllä mulla ainakin hattu nousee kaikille, joilla on yksi tai useampi platinapokaali hyllyssään. :)

Tuskin kukaan nyt harrastaisi tahallaan vain helppojen palkintojen keräystä. Tuntuisi vaan aika turhalta ostaa montaa peliä jos ei aio edes yrittää niitä kunnolla pelailla.
Tunnustan! Minä olen tuollainen myyttinen otus, joka saattaa pelata (etenkin PSN-)peliä vain juuri sen verran, että "helpot" pronssit tulee kerättyä, ja sen jälkeen kiinnostus kyseistä peliä kohtaan käytännössä loppuu. Esimerkiksi Echochromea en jaksa tahkota enempää, mutta yhden illan pelaamisella siitä sai 3-4 pronssipyttyä ihan vain pelaamalla normaalisti.

Lisäksi hyvin, hyvin harvassa ovat ne pelit, joita jaksan pelata uudemman kerran läpipeluun jälkeen. Eli ne Trophyt mitä Normal/Medium-vaikeustasolla pelin aikana tulee sen suuremmin kikkailematta, ne jäävät sitten lopulliseksi saldoksi. Tuonpa vuoksi yli 200 Trophystani vain *kolme* on kultaisia, ja mistään Platinasta ei kannata edes haaveilla.

Tunnustan! Minä olen tuollainen myyttinen otus, joka saattaa pelata (etenkin PSN-)peliä vain juuri sen verran, että "helpot" pronssit tulee kerättyä, ja sen jälkeen kiinnostus kyseistä peliä kohtaan käytännössä loppuu. Esimerkiksi Echochromea en jaksa tahkota enempää, mutta yhden illan pelaamisella siitä sai 3-4 pronssipyttyä ihan vain pelaamalla normaalisti.

Lisäksi hyvin, hyvin harvassa ovat ne pelit, joita jaksan pelata uudemman kerran läpipeluun jälkeen. Eli ne Trophyt mitä Normal/Medium-vaikeustasolla pelin aikana tulee sen suuremmin kikkailematta, ne jäävät sitten lopulliseksi saldoksi. Tuonpa vuoksi yli 200 Trophystani vain *kolme* on kultaisia, ja mistään Platinasta ei kannata edes haaveilla.

HEhe no tuota helpoista peleistä on kyllä tavattoman helppoa ne helpot palkinnot helposti poimia. :) Ja esim flower, cuboid tai vaikka linger in shadows on vetästy helposti 100prossalle, mutta joku wipeout hd ei ihan niin helposti. ;)

Kyllähän aina pientä virtuaalimittailua on havaittavissa jos pääsee pelikavereiden tuloksia katselemaan. Toisaalta siinä huomaa myös ajattelevansa "tuokin on tuon saanut, pitäisiköhän itsekin vielä yrittää". Tietenkin erilaisten palkintojen metsästys saa myös kokeilemaan erilaisia pelitiloja ja saattaa löytää ihan uutta hubia.

Itse jaksan yleensä 2 kertaa pelailla läpi. Mutta siihen se sitten yleensä jää ellei pelillä ole jotain muuta lisäarvoa kuten nettipeli.

Mitäs tässä on jäänyt käteen: Palkintomäärä kertoo pelaajan kovuudesta, mutta sitä pitää verrata vielä erilaisten pokaalien kesken. Toisaalta miettiä samalla käytettyä aikaa ja vielä tarkastella pelattuja pelejä. Nojaa mitäs jos vaan nautitaan pelaamisesta. :cool:

No ei noilla voi kunnolla verrata kuinka hyvä pelaaja on, koska itse olin ihan hyvä resistance: FOM mutta ei siinä ole mitään trophyjä joten aika paha sanoa. Ja muutenkin en itsekään jaksa kerätä trophyjä hirveästi. Esim flower pelin vedin läpi ja vaan 2 trophyä jäi käteen. En jaksa kerää niitä vaikka ne saisi todella helposti. Joten ei ne silleen meinaa miten hyvä on pelaa. Esim joillakin on vaan pelejä joissa ei ole trophyjä.

toi on tosiaan aika kakspiippunen juttu. osa pokaaleista tarvii taitoa, mutta sitten on paljon sellasia jotka tulee kun tarpeeksi sisukkaasti pelaa.
esim. Buzz TV visassa. pelaa määrä X tiettyä pelimuotoa, eli sillä ei ole merkitystä miten pärjäät kunhan pelaat.
ja sitten toinen esimerkki: vertaat kahden pelaajan (A,B) "pokaaleita" A on ansainnut esim. voita 50 moninpeliä, B:ltä se puuttuu. periaatteessa A on parempi.
mutta A on voinut lätkiä peliä kuukauden ja voitto prosentti on 30. Kun taas B:llä prossat voi olla 100, mutta ei vaan ole pelannut vielä vaadittavaa 50 peliä.

no joo helvetin moista spekulointia, mutta kyllä ne ainakin lisää mielenkiintoa pelata pelit useammankin kerran läpi. ehkä...

eli lyhyesti osa kertoo taidoista, osa taas ei.

(edellämainitut kommentit ja mielipiteet ovat kirjoittajan omia, eikä näin ollen vastaa kaikilta osin sivun ylläpitäjien/käyttäjien mielipiteitä)

Painottaisin edelleen sitä, ettei sitä leveliä kannata katsoa, vaan minkä värisiä pystejä löytyy. Aika jännä, kun itselläni level 5 ja 2 platinaa. Sitten toisella level 10 ja platinoita sama määrä.

Eli mut voi luokitella aika huonoksi pelaajaksa, koska olen level 4 ja mulla ei ole ainuttakaan kultaa. :( Mut taa toisaalta en ole jaksanu esim LBP en ole jaksanut pelata 150 yhteisön kenttää jotta saisin kultaisen...

Eli mut voi luokitella aika huonoksi pelaajaksa, koska olen level 4 ja mulla ei ole ainuttakaan kultaa. :( Mut taa toisaalta en ole jaksanu esim LBP en ole jaksanut pelata 150 yhteisön kenttää jotta saisin kultaisen...

Ethän ssä välttämättä ole, jos et omista montaa platina-trophyllisia peliä, sulla ei oo aikaa tarpeeks jne jne. ;)

Minun mielestäni Trophien määrä ei kerro kuinka hyvä joku on. Esim. unchartedissa pitäisi vääntää peli Crushingilla mutta ei jaksa kun savet katosivat, Trophy tilasto ei kerro että oletko huono vai et ole pelannut tarpeeksi tai edes vaivautunut yrittämään. MS2 skilli näkyy siinä jos olet voittanut tekijöiden ajat mutta enimmäkseen trophyt eivät tue pelaajan taitoa suhteessa trophien määrään. Jos jotkut trophyt on oikeasti vaativia (esim. WarHawkin) niin sitten on asia erikseen mutta edelleen ne ei kerro taidoista puoliakaan.

Minun mielestäni Trophien määrä ei kerro kuinka hyvä joku on. Esim. unchartedissa pitäisi vääntää peli Crushingilla mutta ei jaksa kun savet katosivat, Trophy tilasto ei kerro että oletko huono vai et ole pelannut tarpeeksi tai edes vaivautunut yrittämään. MS2 skilli näkyy siinä jos olet voittanut tekijöiden ajat mutta enimmäkseen trophyt eivät tue pelaajan taitoa suhteessa trophien määrään. Jos jotkut trophyt on oikeasti vaativia (esim. WarHawkin) niin sitten on asia erikseen mutta edelleen ne ei kerro taidoista puoliakaan.

Platina = kaikki trophyt kerätty -> myös ne vaikeat trophyt löytyy tällöin.

Omistaa platinoita -> taitoa löytyy (riippeun kyllä pelistä)...

Niistä pronssi trophy pysteistä vielä sen verran että joissakin peleissä pronssi saatta olla vaikeempi saada kun kultainen, esim RE5:ssa jotkut pronssipystit ovat oikeesti melko vaikeita saavuttaa.

Aika monesti ne kultaiset trophyt vaatii paljoa pelaamista eikä taitoa, kuten SARBin 500 maalia. Itse saisin myös MS 2:sta platinaa, jos jaksaisin pelata netissä 50 unranked peliä ja voittaa tekijän ajat kaikissa radoissa kaikilla ajoneuvoilla, mutta ei kiinnostus/aika riitä. Toki tuossa taidot kasvaa, kun joutuu kymmeniä tunteja raatamaan noita. Itse tykkään enemmän vaikeista, mutta mahdollisesti nopeasti saavuttetavista trophyistä kuin helpoista mutta aikaa vievistä.

Trophyt kertoo aika hyvin pelaajan tason, jos on roppa kaupalla kulta ja platina tropheja. Esimerkiksi KingOfAllGames tunnuksella on 2270 trophya, joista 33 platinoita ja 149 kultia... melkoisesti aikaa tuohon kyllä menee. Itselläni on 2 platinaa, Unchartedista ja Prince of Persiasta... eli aika helpoimmasta päästä.

Ylös Bottom