Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Keskustelu PS3-ongelmista (Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Wiegraf
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Keskustelu PS3-ongelmista (Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

Noniin, opinhan minäkin jotain uutta tänään! :D Eli siis Nordisk Filmiin soittelee ja kyselee passuu?
 
Vastaus: Keskustelu PS3-ongelmista (Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

Eli siis Nordisk Filmiin soittelee ja kyselee passuu?
Juuri näin, mutta vain jos kyseessä on suomalainen PSN-tunnus (eli tunnuksen kotimaaksi on merkitty Suomi).
 
Vastaus: Keskustelu PS3-ongelmista (Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

Selvä peli! Kiitos vielä kerran avusta :)
 
Vastaus: Keskustelu PS3-ongelmista (Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

Jos talossani on 2kpl playstation 3 konsolia voinko käyttää niissä samaa PSN tunnusta? Jos en niin voinko ottaa sen sen pois käytöstä toiselta konsolilta ja ottaa käyttöön toiseen?
 
Jos talossani on 2kpl playstation 3 konsolia voinko käyttää niissä samaa PSN tunnusta?
Voit, mutta vain toisella konsolilla voit olla kirjautuneena PlayStation Networkiin sillä tunnuksellasi. Eli kahdelta konsolilta ei voi olla yhtä aikaa PSN:ssä samalla tunnuksella.
 
Vastaus: Keskustelu PS3-ongelmista (Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

Selvä peli! Kiitos vielä kerran avusta :)

Ihan mielenkiinnosta kysyn, että saitko sitä PSN salasanaa selville Nordisk Filmin kautta.

Kysyn, että pystyykö noi henkilöt tuolla huollossa deaktivoimaan noita PSN tunnuksia rikkimenneistä konsoleista jos ei itte ole sitä muistanut tehdä.
 
Kysyn, että pystyykö noi henkilöt tuolla huollossa deaktivoimaan noita PSN tunnuksia rikkimenneistä konsoleista jos ei itte ole sitä muistanut tehdä.
Periaatteessa kyllä, mutta se taitaa mennä niin, että samalla poistuu kaikki sen PSN-tunnuksen aktivoinnit. Sitä ei voi siis kohdistaa yksittäiseen konsoliin.
 
Vastaus: Keskustelu PS3-ongelmista (Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

Mikähän on vialla, kun Playstation nykii koko ajan? Se on sellaista pientä mutta silti erittäin häiritsevää, jonka kyllä huomaa helposti.

Nykimistä ei esiintynyt esim. dvd-elokuvassa silloin kun laitoin resoluutioksi 576p HDMI-letkun kautta, mutta alkuvalikko nyki edelleen. Olen koittanut eri letkuilla ja eri tv:illä, mutta ei auta.

Koitin myös palauttaa järjestelmää ennalleen, mutta sekään ei auttanut.
 
Vastaus: Keskustelu PS3-ongelmista (Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

Onko normaalia jos ps3 jumittaa ja sitten kun sammuttaa napista ja käynnistää niin tulee "rebuilding database"?
Kaks kertaa nyt on tehny vähän ajan sisällä tuota, siinä kun se rupee tuota tekemään kun tulee se palkki niin siinä menee ehkä 1 tai 2 sekuntia ja sitten ps3 sammuu ja käynnistyy normaalisti.:confused:
 
Vastaus: Keskustelu PS3-ongelmista (Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

Onko normaalia jos ps3 jumittaa ja sitten kun sammuttaa napista ja käynnistää niin tulee "rebuilding database"?
Sulla on fattimalli? Rebuildi johtuu luultavasti siitä että olet sammuttanut ps3:n suoraan virtakytkimestä(?) Yleensä ps3:n saa sammumaan pitämällä käynnistys-/sammutusnäppäintä (levynulostusnäppäimen vieressä) pohjassa n. 10 sekuntia. Eli ei kannata heti suoriltaan mennä kiskasemaan virtakytkinta asentoon off, koska se voi aiheuttaa kiintolevylle pysyviä vaurioita.
 
Vastaus: Keskustelu PS3-ongelmista (Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

Onko normaalia jos ps3 jumittaa ja sitten kun sammuttaa napista ja käynnistää niin tulee "rebuilding database"?
Katsotaanpa, mitä sanoo ongelma-FAQ...

Q: Pleikkarin käynnistyksessä tuli ilmoitus tietokannan uudelleenrakentamista (Rebuilding database), onko tämä vaarallista?
A: Jos ilmoitus tuli muulloin kuin heti firmware-päivityksen jälkeen, on PS3:n tietokantapohjainen tiedostojärjestelmä mennyt sekaisin. Uudelleenrakentamisessa ei sinällään ole mitään vaarallista, mutta esim. musiikkitiedostojen tagitiedot saattavat kadota. Jos konsolisi käynnistyy aina vaan uudelleen tietokannan uudelleenrakentamisen jälkeen, on kiintolevyssä todennäköisesti vikaa ja konsoli on toimitettava huoltoon (tai kiintolevy vaihdettava itse uuteen).
Todennäköisin selitys tosiaan on, että konsoli ei ole sammunut oikeaoppisesti, vaan virta on katkennut/katkaistu, kun kiintolevylle on vielä kirjoitettu dataa. Silloin se tiedostojärjestelmä voi ottaa osumaa ja edessä on tuo tietokannan uudelleenrakennus.
 
Vastaus: Keskustelu PS3-ongelmista (Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

Ookei, Slimi on kyseessä ja painoin kerran vaan virtanapista ja ootin että sammuu..
Ei tuossa mitään vikaa varmaan oo :)
 
Vastaus: Keskustelu PS3-ongelmista (Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

Minulla on 60GB ps3 konsoli ja laittaessani levyn sisälle, pelit kohdassa ei näy levyn kuvaa eli konsoli ei lue levyä eli levypää on rikki? Mitäs tämmöisen onglelman korjaaminen maksaa ja onko tietoa yrityksistä jotka korjaavat näitä?
 
Vastaus: Keskustelu PS3-ongelmista (Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

Mitäs tämmöisen onglelman korjaaminen maksaa ja onko tietoa yrityksistä jotka korjaavat näitä?
Tamperelainen Gamehouse vaihtaa BD-lukupään 119 euron hintaan (sis. osat ja työn).

Tosin ennen sitä kannattaa lukea ongelma-FAQ ja arvioida, kannattaisiko mieluummin reklamoida ja saada ilmainen takuuvaihto koko konsolille.
 
Vastaus: Keskustelu PS3-ongelmista (Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt

Asia selvä.

Osaatko vielä sanoa miksi (surinan) jälkeen n. 5min ajan piti pientä (tikittävää) ääntä sitten loppui tikitys yhtä äkkiä?

Ei hajuakaan, mutta tuskin oli "vaarallista".

Update! Oliko se CD-levy vielä Pleikassa, kun tikitystä kuului? Pienen googlailun perusteella tuollaista tulee naarmuisista CD-levyistä.

Minulla tämä tikittävä ääni ei johdu naarmuisesta levystä ja se tulee selvästi kovosta sillä tikityksen aikana pleikka jäätyy (esim. ladattaessa päivitystä latauspalkki pysähtyy). Ongelmaan on auttanut, kun olen laittanut etureunan alle kirjan eli kone on "keulinut", tämä ei ole kovinkaan pitkäaikainen korjaus. Menee siis huoltoon.
 
Vastaus: Keskustelu PS3-ongelmista (Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt

Minulla tämä tikittävä ääni ei johdu naarmuisesta levystä ja se tulee selvästi kovosta sillä tikityksen aikana pleikka jäätyy (esim. ladattaessa päivitystä latauspalkki pysähtyy). Ongelmaan on auttanut, kun olen laittanut etureunan alle kirjan eli kone on "keulinut", tämä ei ole kovinkaan pitkäaikainen korjaus. Menee siis huoltoon.

ehkä on kuitenkin helpompi vaihtaa itse isompi tilalle jos vika siellä piilee...
;)
 
Vastaus: Keskustelu PS3-ongelmista (Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt

Minulla tämä tikittävä ääni ei johdu naarmuisesta levystä ja se tulee selvästi kovosta sillä tikityksen aikana pleikka jäätyy (esim. ladattaessa päivitystä latauspalkki pysähtyy).
Tikittävä tai nakuttava kiintolevy on tosiaan tuomittu hajoamaan ennen pitkää. Mutta kuten edellinen kirjoittaja sanoikin, on ehkä fiksumpaa itse vaihtaa kiintolevy uuteen. Takuuvaihdossa kestää kuitenkin vähintään se 2 viikkoa, ja mikä pahinta, konsoli vaihtuu reissulla. Eli vaikka kiintolevystä olisikin ottanut backupin, ei sieltä palaudu läheskään kaikki kamat uuteen konsoliin. Ja varsinkin lukituille saveille saa sanoa hyvästit.
 
Vastaus: Keskustelu PS3-ongelmista (Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt

Tikittävä tai nakuttava kiintolevy on tosiaan tuomittu hajoamaan ennen pitkää. Mutta kuten edellinen kirjoittaja sanoikin, on ehkä fiksumpaa itse vaihtaa kiintolevy uuteen. Takuuvaihdossa kestää kuitenkin vähintään se 2 viikkoa, ja mikä pahinta, konsoli vaihtuu reissulla. Eli vaikka kiintolevystä olisikin ottanut backupin, ei sieltä palaudu läheskään kaikki kamat uuteen konsoliin. Ja varsinkin lukituille saveille saa sanoa hyvästit.

Ei ole ehkä minulle suurin ongelma. Enemmän korpeaa se, että päälle kolmen sadan laite ei kestä edes vuotta, vaikka käyttö on alle kymmenen tuntia kuukaudessa.
 
Vastaus: Keskustelu PS3-ongelmista (Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt

Enemmän korpeaa se, että päälle kolmen sadan laite ei kestä edes vuotta, vaikka käyttö on alle kymmenen tuntia kuukaudessa.
Kiintolevyn hajoaminen ei niinkään johdu PS3:sta, vaan sitä yksinkertaisesti sattuu. Itselläni on puolentoista vuoden sisään hajonnut jo kaksi kiintolevyä, ja kolmas nakuttaa siihen malliin, että loppu on varmasti lähellä. Näistä mikään ei ole siis ollut PS3:n oma kiintolevy, vaan itse hankittuja. Yksi noista kesti reilun vuoden, yksi oli susi jo syntyessään, ja tuo nakutteleva ei ole vielä vuottakaan ollut käytössä.

Kuluttajan kannalta tietysti oli paljon parempi vaihtoehto, että kiintolevyrikon tapauksessa koko konsolia ei tarvitsisi vaihtaa, vaan tilalle saisi pelkästään uuden kiintolevyn.
 
Ylös Bottom