Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Keskustelu PS3-ongelmista (Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Wiegraf
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Keskustelu PS3-ongelmista

mitä tehdä jos joutuu sammuttamaan plegen takaa koska se ei suostu sammumaan? jää vaan vilkuttamaan vihreää valoa ja tuuletin surraa...

mitä tehdä jos joutuu sammuttamaan plegen takaa koska se ei suostu sammumaan? jää vaan vilkuttamaan vihreää valoa ja tuuletin surraa...

Jos näin kerran on niin ei varmaan muutakaan mahdollisuutta sitten ole kuin sammuttaa takaa mutta mulla ainakin menee sammutus näin että painan ohjaimen PS nappulaa ja valitsen sammuta järjestelmä ja kun kone sammuu niin sitten takaa kiinni. Ja mulla kestää aina joitakin sekunteja ennenkuin kone sammuttaa ittensä ja tuuletin kyllä surisee kovasti silloin mutta kone kyllä sammuu aina. Wierd.

Laitteen käynnistysnappia pitkään painamalla vehje sammuu myös, jollei ohjaimesta suostu sammumaan ts. on jumissa. Päävirtakatkaisinta käyttäisin sammuttamiseen vain viimeisenä keinona.

Vastaus: Aaapuvaa

Mistään mitään en tiiä, mutta ootko koskaan imuroinu pölyjä koneesta? Entä onko levy paskanen/naarmunen? Toimiiko muut pelit/leffat/cd:t?

Joo mutta ei suostu sammumaan edes hipaisunäppäimestä...telkkarin ruutukin menee pimeäksi mutta ei vaan ite konsoli suostu sammumaan. Ja joka kerta ku on tullu tiltti oon kokeillu hipaisua ja ps nappia mutta tuloksetta....tapahtunut joku 10 kertaa

Viimeksi muokannut moderaattori:

oasisko joku sanoa et kuuluuko ton kiintolevyn (tai tuulettimen) pitää heti käynnistyksen jälkeen semmosta hiljaista ääntä niinkuin jokin raapisi kiintolevyä, ja tämä ääni ei kuulu koko ajan vaan aina välillä ja kun tuuletin hurahtaa käyntiin niin tämä ääni hukkuu tuon tuulettimen suhinaan, siis pitääkö ps3:n kiintolevy jotain ääntä pyöriessä vai onko mulla jotain vikaa tuossa ps3:ssa?

Terve... Mua rupes vituttaa tänää toi pleikkari. vähä välii ko pelaan bf:bc tä, niin näyttö jäätyy kun kenttä vaihtuu. sit kun painan ps nappulaa ja lopetan pelin niin mitää ei tapahdu vaan kuva sammuu ja pleikkari ei suostu tekemään mitää... joudun buuttaamaan ja kun menen omalle käyttäjälle niin konsoli ei enää lue mitään cd:itä joudun buuttaamaan uudelleen jonka jälkeen rupee lukemaan cd:t mutta pelaaminen onnistuu tai ei onnistu. ja jos pelaaminen onnistuu nii taas yhden roundin jälkeen se tekee saman uudelleen... osaisko joku neuvvoo??? onko pleikkari menoossa paskaks?

ps: rupesi tekemään tätä tänään ekaa kertaa tuon bf päivityksen jälkeen

Terve... Mua rupes vituttaa tänää toi pleikkari. vähä välii ko pelaan bf:bc tä, niin näyttö jäätyy kun kenttä vaihtuu.

Täällä jäätyi myös muutaman kerran, ensin noin 10 sekunniksi, sitten pyöri taas hetken, sitten taas jäätyi n. 15-20 sekunniksi ja lopulta toiminta jatkui, kyseessä oli End of the Line -kenttä ja se oli juuri alkanut. Muilla peli tuntui pyörivän ihan hyvin, koska vihu oli pläntännyt pommin oman pelini jatkuessa taas normaalisti. Kannattaa vain odottaa kärsivällisesti ja odottaa jähmettymisen vapautumista ainakin puoli minuuttia - jos ei senkään jälkeen ala toimia, niin sitten ei kai voi muuta kuin sammuttaa kone. Kyseessä saattaa tietysti olla muukin ongelma kuin BFBC:n sisäinen vika, mutta kuulosti niin samalta, että kyseessä lienee sama juttu kuin itsellänikin. Varmista silti oikeat olosuhteet pleikkarillesi, alkaen riittävästä tuuletuksesta ja puhdista pleikan ilmanottokanavat vaikkapa imurilla.

Vaan muista, että kyseessä on kuitenkin EA:n peli - ei ole uutta, että heidän tekemä verkkopeli ei toimi kunnolla, varsinkin näin tuoreen pelin kohdalla. Päivityksiä odotellessa.

joo tuota noin nyt kun vähän aikaa pelasin uncartedia nii yhtäkkiä alkaa kuulumaa semmonen outo surina pleikasta, no siitä yritin olla välittämättä koska kuitenkin kaikki muuten toimi hyvin, no mutta mutta pleikan surina voimistuu entisestään ja meinaan jo sammuttaa koko koneen, mutta sit se surina vaa loppuu. Siis mistä hemmetistä nyt tuommonen ääni voi kuulua ja miksi?:mad: ei herranjumala sentään, pitääkö tässä nyt alkaa soittelemaan huoltoon?:confused::mad:

Siis mistä hemmetistä nyt tuommonen ääni voi kuulua ja miksi?:mad:

Onhan niitä vaihtoehtoja - esim. tuulettimen laakerointi saattaa olla finaalissa tai kenties muuntaja kiukuttelee. Tarkista myös, ettei pelilevyysi ole ilmaantunut naarmuja.

Onhan niitä vaihtoehtoja - esim. tuulettimen laakerointi saattaa olla finaalissa tai kenties muuntaja kiukuttelee. Tarkista myös, ettei pelilevyysi ole ilmaantunut naarmuja.
Pelilevyyn ei oneksi ole tullut naarmuja ja tuulettimesta en tiiä mutta ajattelin että oisko kiintolevy jotenkin viallinen/pois paikaltaan. Pitäis varmaankii jostain kysellä että mistäs tämmönen vois johtua. Mutta jos tää nyt sit on hajoomassa, niin sais sit luvan hajota edes takuuajan sisällä!!!

Vastaus: Ps3 naarmuttaa levyjä.

Käsittääkseni leffat toimii myös suoraan muistitikuilta? 4gb:n tikku maksaa kympin, ja siihenhän mahtuu kerrallakin todella monta elokuvaa. Tämä ei ollu trollaus, vaan oikea mielipide. Kiitos

Vastaus: Blu-ray aseman putsaus?

En tiiä minne tää kuuluis mut laitan tänne. Elikkä onko tästä oikeesti jotain hyötyä vai päinvastoin haittaa? Omasta mielestäni tuo ainakin voi olla haitaksi ps3:n omalle ilmanvaihdolle...

Vastaus: Blu-ray aseman putsaus?

En tiiä minne tää kuuluis mut laitan tänne. Elikkä onko tästä oikeesti jotain hyötyä vai päinvastoin haittaa? Omasta mielestäni tuo ainakin voi olla haitaksi ps3:n omalle ilmanvaihdolle...

Kuulemma kone huutaa ihan hemmetisti, kun toi huonontaa ilmanvaihtoa.

HDMI ongelma

Hankin ps3 pari päivää sitten, jolloin liitin ps3 telkkariin scartin kautta, Nyt kun hankin hdmi-hdmi kaapelin ensimmäisellä kerralla telkkari ja ps3 toimivat moiteettomasti. Reilun tunnin sessio mgs4 ja laitteet kiinni. Nyt kun yritin jatkaa pelaamista, kuvaa taikka ääntä ei tule ollenkaan hdmi-kautta, Scart kyllä toimii. Olen koittanut 5 sec resetointia niin että pelkkä scart, hdmi tai molemmat ovat kytkettyinä. Olen koittanut eri järjestystä telkkarin ja ps3 käynnistykseen. Kaikki inputit on käyty läpi ja pc:n kautta hdmi liitännät toimivat kyllä. Elikkäs mikäs nyt neuvoksi. Telsuna sonyn kdl-40W4000. Ei kiinnostaisi enää palata scartin kautta pelaamiseen kun kerran pääsi hdmi-makuun :P

Ainiin, kun molemmat scart ja hdmi ovat liitettyinä ps3 ilmoittaa että on löytänyt hdmi liitännän ja haluanko alkaa käyttämään sitä, vastaa kyllä -> kuvaa ei löydy miltään inputilta.

Vastaus: HDMI ongelma

Ainiin, kun molemmat scart ja hdmi ovat liitettyinä ps3 ilmoittaa että on löytänyt hdmi liitännän ja haluanko alkaa käyttämään sitä, vastaa kyllä -> kuvaa ei löydy miltään inputilta.

Ongelma voi johtua myös telkkarista.

Multi-AV/SCART johdon voit ottaa irti kokonaan, sitä ei tarvitse HDMI kaapelin kanssa, jollet sitten halua ääniä erikseen ohjata sen kautta vahvistimelle.

Varmista, että kaapelit ovat varmasti kunnolla kiinni (tiedän.. olet sen jo tehnyt :) )

Kokeile telkkarin toista/kolmatta HDMI liitintä.

Varmista, että telkkarista on oikea input valittuna.

Tee PS3:lle tehdasasetusten palautus. Tässä ei katoa muuta tietoa, kuin mahdolliset selaimen kirjanmerkit.

Kokeile toisella HDMI kaapelilla.

Varmista, että PS3:sta on video ohjattu HDMI:hin ja anna PS3:n itse valita sopivat kuvatilat (720p/1080p).

HDMI ongelma jatkuu

Hartzu: Kaikkea muuta olen kokeillut paitsi toista hdmi kaapelia.

Mielestäni erikoisinta oli että tämä systeemi toimi loistavasti ekalla kerralla. Toisella kerralla ei mitään kuvaa. Tv:n olen myöskin palauttanu tehdasasetuksille. Harkitsen jo liikkeeseen viemistä.

Itselläni myös outo ongelma jos konsoli on ollut yli kolme tuntia valmiustilassa. Käynnistäessä ilmoittaa ettei kovalevyä löydy. Hoituu kyllä sillä että virrat takaata pois ja takas. Mallina 60gb johon vaihdettu wd:n 320gb kovo

Ylös Bottom