Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Keskustelu PS3-ongelmista (Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Wiegraf
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Keskustelu PS3-ongelmista

Sitä päivitystä on luultavasti ihan turha odottaa :). Joten olisko jotain ohjelmaa millä sais muutettua ne videot PS3:n kanssa sopiviks?
Kyllä se päivitys sieltä tulee, kun on kerran luvattu. Suht. helppo ja ymmärrettävä softa videoiden konvertointiin PS3:lle sopivaksi on esim. ilmainen PS3video9.

PS. Keskustelua voi sitten jatkaa tässä ketjussa.

Mulle kävi tänään niin, että Ratchet & Clank: Tools of Destructionia asentaessa tuli ilmoitus, että ei ole riittävästi kovalevytilaa alkuasennukseen. Järjestelmäinfon mukaan (40 gigan mallissani) on jäljellä 28 gigaa vapaana! Eihän tuota meinannut saada asennettua millään, kunnes kokeilin poistaa yhden n. 500 megan peliasennuksen ja sitten Ratchet & Clank suostui asentautumaan. WTF?

Mulle kävi tänään niin, että Ratchet & Clank: Tools of Destructionia asentaessa tuli ilmoitus, että ei ole riittävästi kovalevytilaa alkuasennukseen. Järjestelmäinfon mukaan (40 gigan mallissani) on jäljellä 28 gigaa vapaana! Eihän tuota meinannut saada asennettua millään, kunnes kokeilin poistaa yhden n. 500 megan peliasennuksen ja sitten Ratchet & Clank suostui asentautumaan. WTF?

Pelissä on bugi. Asennusohjelma saattaa tsekata levyn tilan väärin, kun tilaa on juuri oikein. Siitä pääsee ohi, kun lisää tai poistaa ton 500 megaa.

Minulla on seuraavanlainen ongelma PS3:sessani:

Yritettäessä toistaa traileria, tulee 5-10 sekunnin päästä ilmoitus, että "vioittunutta tietoa". Näin käy trailereille, jotka ovat aikaisemmin toimineet. Tuli näemmä juuri sellainenkin virheilmoitus kuin "Tätä sisältöä ei voida toistaa (80028801)"

Toinen probleema on että pelit eivät käynnisty enää ollenkaan. Playstation 3 logon jälkeen ruutu menee mustaksi. Kovalevyn valo vilkuttelee aikansa, n. puoli minuuttia, jonka jälkeen vilkkuminen lakkaa. Kone ei reagoi tämän jälkeen enää mihinkään. Koneen saa sammutettua painamalla virtanappia 10 s.

Konetta ei ole siirretty, modattu tai muutenkaan räplätty. Ohjelmistoversio on 2.42. Päivitän myös sitä säännöllisesti. Malli on 40Gt pikkasen vajaan vuoden vanha.

Itse epäilen että kovalevy on jotenkin vioittunut ja sen takia tiedostot lakkaavat toimimasta yksitellen

Viimeksi muokannut moderaattori:
PS3 Blu-ray hajosi?

Terve

Eli pleikka on 40gb versio, ostettu Heinäkuun lopulla uutena.
Pelasin äsken cod4 moninpeliä ja yhtäkkiä alkoi levyasemasta kuulua semmonen levynlukuääni n 3sekunnin välein. Sitten näyttö pimeni ja palautui n30sekunnin päästä pleikan valikkoon. Ehdin pelata jotain 30min, muutenkaan tällä koneella ei ole pelattu mitenkää hulluna. Laitoin uudelleen codin sisään mutta pleikasta kuulu tuo vähän epämääräinen lukuääni eikä tunnista peliä, testasin myös nhl08, mutta ei tunnistanut. Sammutin tässä välillä pari kertaa, myös takanamiskasta. Koitin vielä codia ja lähti käynnistämään, mutta näyttöön tuli ilmoitus "virhe käynnistettäessä, 80010514". Tavallinen dvd lähti käyntiin, niinkuin musiikki-cd:kin.
Eli mitäs ttua, menikö blu-ray -osastolta jotain sitte rikki, siis pelkällä pelaamisella? Onko jollain ollut samaa vikailmoitusta? Antaa levätä yön, ja jos ei tunnista, niin pleke sinne mistä ostettu vai?

edit: eli tämä taitaa olla "yleinen" lukupään vika? aika helposti/nopeasti meni..

kiitos ja kumarrus
-sammug

Vastaus: Ohjain menee väkisin "kakkosohjaimeksi"

Mikäs kumma minulla on ongelmana, kun Dual Shock 3 -ohjain menee väkisin "kakkosohjaimeksi", vaikkei laitteeseen ole sillä hetkellä kytkettynä muita ohjaimia? Valo syttyy ohjaimen kakkospaikkaan, eikä sitä tunnu saavan muutettua.

edit: haa, vika löytyikin! USB-portissa oli langattomien Buzz-ohjaimien vastaanotin ja se sitten ilmeisesti varaa ykköspaikan. Onpa hassua - ja typerää.
Sama vika. Samat ajatukset, todella typerä idea, että vastaanotinta ei voi pitää koneessa kokoajan.

Sitten tähän tarvittaisiin helppiä:

Mistähän johtunee, että taustalataus ei toimi (store)?
Ilmoittaa vain, että jotain pitäisi asentaa ennen kuin toimintoa voidaan käyttää. Eli nyt en voi storesta pistää latauksia jonoon, vaan pitää odotella yksi lataus kerrallaan. Uusin firmis on ja sama ongelma sekä euro- että jenkkistoressa.

Mistähän johtunee, että taustalataus ei toimi (store)?
Ilmoittaa vain, että jotain pitäisi asentaa ennen kuin toimintoa voidaan käyttää. Eli nyt en voi storesta pistää latauksia jonoon, vaan pitää odotella yksi lataus kerrallaan. Uusin firmis on ja sama ongelma sekä euro- että jenkkistoressa.
Mulla oli aikoinaan, tosin monta firmistä sitten sama ongelma, että ei antanut enää ladata taustalla.
Syy siihen oli n. 15 rataa Ridge Raceriin, jotka olin kaikki ladannut taustalla. Kun poistin ne, niin alkoi taustalatauskin toimia.

PS3 Ei lue levyjä

Pelasin illalla ja sitten kun aamulla heräsin niin Playstation 3 ei lukenut levyjäni. Helvetin kiva aamu ylläri, hihii. Demot kyllä toimii, mutta ei levyt.

Asiaan, eli onko se nyt lopullisesti paskana ja joudun viemään tämän jonnekkin maahantuojalle korjattavaksi?

Vastaus: PS3 Ei lue levyjä

Pelasin illalla ja sitten kun aamulla heräsin niin Playstation 3 ei lukenut levyjäni. Helvetin kiva aamu ylläri, hihii. Demot kyllä toimii, mutta ei levyt.

Asiaan, eli onko se nyt lopullisesti paskana ja joudun viemään tämän jonnekkin maahantuojalle korjattavaksi?
Jos sama ilmiö tapahtuu kaikilla levyillä (CD/DVD/BD), Blu-ray-asema on sanonut sopimuksensa irti. Palauta laite ostopaikkaan kuitin kera.

Vastaus: Hajosiko Playstation?

Heh, Fazangilla tuli ongelma täysin samalla kaavalla kuin mulla :) Pelaat illalla, nukut yöllä ja sitten aamulla plösö ei lue levyjä.

Itse kiikutin rakkineen ostopaikkaan ja sanoin vaan että hoitakaappas tämä. Takuukuitin kopion ja yhteystiedot löin tiskiin ja avot ;) Parin viikon päästä sitten ilmoteltiin ihan tekstiviestillä, että voisi noutaa Prisman neuvonnasta. Eihän siinä mitään ja nyt on tuliterä pleikkari pelittämässä. Oisvat ees voineet antaa 80 gigasen mutta ei :D

Vastaus: PS3 Ei lue levyjä

Mikään muu ei toiminut paitsi CD:T.
Kyllä se BD-asema on tullut tiensä päähän. Kannattaa toimia kuten Nakkilokkikin teki. Mutta ennen kauppaan kiikuttamista ota vähintään pelitallennukset talteen muistitikulle. Takuusta tulee tilalle *aina* uusi konsoli, eli vanhaasi et tule enää näkemään.

Vien sen Sokokselle ja he saavat sitten hankkia minulle uuden pleikkarin.

Onko mahdollista saada 80GB versiota tilalle?

Epäilen, ettei ole. 40 gigan malleja vielä kuitenkin löytyy. Tosin jos uutta konsolia ei ala kohtuullisessa ajassa kuulua takaisin, voit koettaa ärähdellä ja vaatia hyvityksenä 80-gigaista Pleikkaria.

Vien sen Sokokselle ja he saavat sitten hankkia minulle uuden pleikkarin.

Mikä versio sinulta löytyy? Jos se on 40GB, tuskin, mutta jos on 60GB (ja tarjoavat 40GB:n versiota) vaadi 2.5":n 60GB:n kiintolevyä (tai mahdollisuutta pitää vanhan mallin kiintolevy/ 80GB:n mallia), USB-hubia, muistikortinlukijaa ja PS2:sta, tai sitten rahana sama.

Kyllä, olisin helppo asiakas.

Edit. Meinasi kromiviimeistely unohtua. Olennainen osa kokonaisuutta.

Mikä versio sinulta löytyy? Jos se on 40GB, tuskin, mutta jos on 60GB (ja tarjoavat 40GB:n versiota) vaadi 2.5":n 60GB:n kiintolevyä (tai mahdollisuutta pitää vanhan mallin kiintolevy/ 80GB:n mallia), USB-hubia, muistikortinlukijaa ja PS2:sta, tai sitten rahana sama.

Kyllä, olisin helppo asiakas.

Edit. Meinasi kromiviimeistely unohtua. Olennainen osa kokonaisuutta.

Minulta löytyy 40GB versio.

EDIT: Vein sen huoltoon ja saan (toivottavasti) uuden Playstation 3:n ensi viikolla takaisin.

Mulla oli aikoinaan, tosin monta firmistä sitten sama ongelma, että ei antanut enää ladata taustalla.
Syy siihen oli n. 15 rataa Ridge Raceriin, jotka olin kaikki ladannut taustalla. Kun poistin ne, niin alkoi taustalatauskin toimia.
Kummaa.. itsellä oli listalla jotain asentamattomia demoja/pelejä. Kun näitä sitten asentelin satunnaisessa järjestyksessä, niin rupesi tuo taustalatauskin taas toimimaan..

Onkohan joissain latauksissa varaus- tms. tieto, mikä pitäisi sitten päivittyä tuonne storeen asentamisen jälkeen. Jos tätä tietoa ei löydy niin taustalataus estetään (syystä joka ei itselleni vielä auennut).

Kummaa.. itsellä oli listalla jotain asentamattomia demoja/pelejä. Kun näitä sitten asentelin satunnaisessa järjestyksessä, niin rupesi tuo taustalatauskin taas toimimaan...
Jostain syystä jotkin asentamattomat kilkkeet tosiaan estävät taustalatauksen. Ihan selvää logiikkaa asioiden välille en ole keksinyt, mutta helpoimmalla pääsee, kun asentaa kaiken heti eikä viidestoista päivä.

Onnistuuko Guitar Hero 3:n kitaraohjaimella ps3:n käynnistys mitenkään, samaan tapaan kuin billyboxilla? Itselläni kitara jää vain vilkuttelemaan valoja, ja pitää ensin käynnistää kone ennen kitaraa.. Onko mahdollista saada jotenkin kitaralla käynnistymään kone?

Ylös Bottom