Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Keskustelu PS3-ongelmista (Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Wiegraf
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
PS3 / LG 32LG3000 HDMI-ongelma

Olen viikonlopun verran taistellut ja yrittänyt saada PS3:n kuvaa näkyviin LG 32LG3000:n HDMI-liitäntöjen kautta. Tuloksetta. Molemmat uusia laitteita, PS3 80 GB malli ja uusin softa. Tavanomaiset Pleikan näyttöasetuksen resetoinnit virtanappia pitämällä on kokeiltu lukuisia kertoja. Yritykset ja havainnot:

- Kokeiltu kaikki kolme HDMI-inputtia tv:stä. PS3 tunnistaa HDMI-liitännän. Televisio tunnistaa HDMI-inputin. Kulloinkin valittu HDMI-liitäntä kertoo OK-napin painalluksella näyttötilan "576p 50 Hz" mutta ruutu pysyy mustana. Muut HDMI-tulot näyttävät "no signal".

- Kuva näkyy Pleikan perus-av-piuhan avulla, ja muutenkin sekä PS3 että LG toimivat moitteetta (aggressioita purettu GTA IV:llä...). HDMI:tä on yritetty asettaa sekä PS3:n asetuksien kautta että virtanapista näyttöasetukset resetoimalla.

- Macbook Pro kytkettynä DVI-HDMI-piuhalla näkyy mainiosti kaikista HDMI-inputeista, useilla eri tarkkuuksilla. Toimii myös VGA-liitännän kautta, vaikkei sillä tässä niin merkitystä olekaan.

- Kokeiltu kahdella eri HDMI-piuhalla, sama tulos. PS3 kokeiltu kahden muun television (Sony ja LG, eri malli kuin mulla) kanssa liikkeessä, ja toimii heittämällä. Liikkeessä käynnin jälkeen PS3:een jäi asetukseksi 1080p 60 Hz, jonka mun LG jälleen tunnistaa, muttei näytä kuin sitä piinallista mustaa ruutua.

- Olen käyttänyt virtapiuhoja irti, kuten esim. tässä ketjussa neuvotaan, mutten tosin ole pitänyt minuuttitolkulla irti (onko väliä?).

Miten voi olla, että erikseen sekä Pleikan että telkkarin HDMI:t näyttävät toimivan, mutta eivät yhdessä?

Näitä kyseisiä LG:n telkkuja on tarjouksissa myyty varmasti satamäärin, olisikohan kellään muilla vastaavia ongelmia? Entäpä vielä jotain vinkkejä mitä voisi yrittää? Ei millään huvittaisi lähteä raahaamaan telkkaria jonnekin huoltoon testattavaksi.

(Sama kysymys myös dvdplazalla.)
 
Vastaus: PS3 / LG 32LG3000 HDMI-ongelma

Olen viikonlopun verran taistellut ja yrittänyt saada PS3:n kuvaa näkyviin LG 32LG3000:n HDMI-liitäntöjen kautta. Tuloksetta. Molemmat uusia laitteita, PS3 80 GB malli ja uusin softa. Tavanomaiset Pleikan näyttöasetuksen resetoinnit virtanappia pitämällä on kokeiltu lukuisia kertoja.
En tiedä, oletko ehtinyt jo lukea tämän. Tuolla joku kertoo kokeneensa tismalleen samaa, ja lopulta ongelmaan auttoi vain TV:n vaihto. Toisella tismalleen samanlaisella 32LG3000:llä PS3 toimi ongelmitta HDMI:n kanssakin. Eli olisiko kyseessä jokin tyyppivika tietyissä valmistuserissä?
 
Vastaus: Keskustelu PS3-ongelmista

Jo on konsoli.

Sain eilen takuusta uuden koneen. Vanha kesti 2kk, blu-ray -lukupää taisi mennä sököksi. Aika siedettävä takuuaika, olin jopa yllättynyt.
No tänään pääsin kokeilemaan, pelasin n vartin codia ja pleikka alkaa hurisemaan kuin imuri, siis veikkaisin jotta tuulettimet tapissa. Eka konsoli ei kertaakaan edes käynyt tollasilla kierroksilla.
Onko normaalia, että tuuletus käy täysiä? Konsoli on aivan samassa paikassa kuin vanha.
Kai tämä on takuuasia? Emmie pysty täsä mekkalassa pelaamaan, saatikka jos sitä leffaa alkaa kattomaan.

On jopa sellanen olo, että voisin purkaa kaupat ja ottaa rahat takas jos voisi, paska fiilis, saatana viiensadan koneet ja ei toimi ku tuulettimet. rok!
 
Vastaus: HDMI-piuhaprobleemi

Kävin itse ostamassa 7 :llä paikallisesta kodinkonekaupasta jonkun bulkkikaapelin, ei tainnut lukea merkkiä missään. Hyvin hyppää kuva ja äänet LG:n 32" LCD:lle.

Ja tosiaan, ei ne bitit paljoa katso noin lyhyillä, häirövapailla väleillä, onko kaapeli maksanut 10 vai 100.
 
Vastaus: hdmi piuha probleemi

Kaapelien (lähes olemattomista) eroista löytyy myös oma keskustelunsa.

PS. Yhdys sanat olisi kiva juttu.

Offtopiccina todettakoon että saat noista yhdyssanoista käydä laittamassa peeässää joka toiseen threadiin. ;)

Jotta ei olisi pelkkää offtopiccia niin kerrottakoon että ostin kympillä tavaratalo Puuilosta HDMI-piuhan ja nyt hiukan jännittää että miten käy kunhan tilaamani televisio saapuu tänne Puolangalle. Puuilon johdoista on nimittäin allekirjoittaneella huonoja kokemuksia. Silti sorruin, koska olen sielultani Sulo Vilen ja ostan aina jos on halpaa.

EDIT 18.9.2008: Ja Sulon opein tuli taas ostettua riittävää laatua. Mitään ongelmia ei piuhan eikä uuden töllön kanssa tullut vaan kaikki toimii niin kuin pitääkin.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Keskustelu PS3-ongelmista

Apuja. käynnistin koneen ja se alko valittaan jotain kovalevyyn liittyvää...(palautusta tai jotain vastaavaa, meni vähä ohi) sit se koitti tehä jotain muutaman sekunnin ja sano että ei onnistu ja kovo pitäis alustaa, no en halunnu alustaa. sit käynnistin uudestaan (kun se vaa jäi siihen) ja kone toimii...MUTTA kaikki tavarat on hävinny, demot, pelit, savet, musiikit ja videot...mutta järjestelmätiedoissa kuitenkin näkyy että kovolla sitä tavaraa ois (n.7gigaa tyhjää jäljellä) onko mitään tehtävissä.....saatana että syö miestä...
 
Vastaus: Keskustelu PS3-ongelmista

onko mitään tehtävissä.....
Pahoin pelkään, ettei ole. Pleikkarin kiintolevyn tiedostokanta on todennäköisesti mennyt sekaisin, ja se yritti sitä korjata ja kun ei onnistunut, halusi se tehdä formatoinnin. Koska et siihen suostunut, näkyy siellä nyt vapaan tilan määrä väärin. Ei tuossa oikein auta muu kuin alustaa kiintolevy Pleikkarin omalla työkalulla.
 
Vastaus: Keskustelu PS3-ongelmista

Pahoin pelkään, ettei ole. Pleikkarin kiintolevyn tiedostokanta on todennäköisesti mennyt sekaisin, ja se yritti sitä korjata ja kun ei onnistunut, halusi se tehdä formatoinnin. Koska et siihen suostunut, näkyy siellä nyt vapaan tilan määrä väärin. Ei tuossa oikein auta muu kuin alustaa kiintolevy Pleikkarin omalla työkalulla.
Näin vähän pelkäsinkin...no eihän se maailmaa kaada mutta muutamat savet ja kavereilta saadut rock band biisit meni...prskles...mut se hyvä puoli on että kuitenkin itse kone toimii...saas sit nähä mitä sanoo sen alustuksen jälkeen.

Edit..testasin just RB ja biisit kaikki näkyy olevan siellä...nyt nakertaa viel enemmän ku ne pitää sit kuitenkin poistaa...

EDIT2. jos ja kun alustan ton..ni häviääkö ne kaikki käyttäjätiedotkin?kyl varmaan
 
Vastaus: Keskustelu PS3-ongelmista

Missä vika kun useimmat pelit ovat ruvenneet tökkimään kun ruudulle tulee vähän enemmän toimintaa tai valaistus muuttuu nopeasti? Voisiko se johtua päivityksestä?
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Keskustelu PS3-ongelmista

jos ja kun alustan ton..ni häviääkö ne kaikki käyttäjätiedotkin?kyl varmaan
Käyttäjäprofiilit eivät häviä alustuksessa mihinkään. Voit tietysti ennen tuota kokeilla vielä oletusasetusten palautusta, jos se vaikka siinä samalla tsekkaisi tiedostotietokannan eheydenkin. (Aika long shot mutta eipä tuosta haittaakaan suuremmin ole... Selaimen bookmarkit ja historia siinä taitavat kuitenkin mennä, samoin kuin PSN-viestit. Mutta niin ne menevät alustuksessa muutenkin.)
 
Vastaus: Keskustelu PS3-ongelmista

Käyttäjäprofiilit eivät häviä alustuksessa mihinkään. Voit tietysti ennen tuota kokeilla vielä oletusasetusten palautusta, jos se vaikka siinä samalla tsekkaisi tiedostotietokannan eheydenkin. (Aika long shot mutta eipä tuosta haittaakaan suuremmin ole... Selaimen bookmarkit ja historia siinä taitavat kuitenkin mennä, samoin kuin PSN-viestit. Mutta niin ne menevät alustuksessa muutenkin.)
Noooh, meni jo...eipä siinä mitään, ompahan taas sit pelattavaa:) juu ja näky säilyvän noi...nyt on taas kovolla tilaa, jee (pitää hakee positiivisia asioita tästäkin katastrofista)
 
Vastaus: Keskustelu PS3-ongelmista

Tilanne: Toistan PS3:lla DivX/XviD/Whatever pätkää PC:ltä TVersityn kautta. Laitan pausen päälle, käyn vaikka tupakalla. Takaisin tullessa painan playta, ja kuvaa tulee ehkä 10s, jonka jälkeen "Content not playable (error xxxxxxx)" pärähtää ruudulle.

Pysäytän toiston, aloitan sen uudelleen, ja kelaan 120x kelauksella samaan kohtaan mihin jäin, ja jatkan katselua.


Onko mitään tehtävissä että pääsisi tuosta errorista eroon?
 
Vastaus: Keskustelu PS3-ongelmista

Vittu poistin mun kaikki käyttäjät enkä pysty tekemään uutta master accounttia tai en osaa tehdä!!! Miten voin tehdä accountin takas?
 
Vastaus: Keskustelu PS3-ongelmista

Vittu poistin mun kaikki käyttäjät enkä pysty tekemään uutta master accounttia tai en osaa tehdä!!! Miten voin tehdä accountin takas?
use existing account vai mitä siel nyt lukeekaan, jotenkin noin...sit vaa sillä vanhalla s-postilla ja salasanalla sisään...
 
Vastaus: Keskustelu PS3-ongelmista

Vittu poistin mun kaikki käyttäjät enkä pysty tekemään uutta master accounttia tai en osaa tehdä!!! Miten voin tehdä accountin takas?

En halua nalkuttaa, mutta lukekaa sitä manuaalia... ;)
 
Vastaus: Keskustelu PS3-ongelmista

Anteeksi kun olen tyhmä mutta HÄH? Se paperinen joka tuli pleikan mukana? Ja mikä on XMB?
Ja miten se master account tehdään jos joku tietää?
 
Vastaus: Keskustelu PS3-ongelmista

Huhhuh sain master accountin takas kun teki uuden käyttäjän ja sitten rekkas ja laitto että I want use existing user. Mut en halua nyt tietää muuta kuin että miten minä teen master accountin!?
 
Ylös Bottom