Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Keskustelu PS3-ongelmista (Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

Vastaus: Keskustelu PS3-ongelmista (Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

Kuulostaa kyllä todella hämmentävältä tilanteelta. Ottaisitko valokuvan tuosta Linux-ruudusta?

Joka tapauksessa eräästä FAQista löydät ohjeet Recovery Menuun pääsemiseksi...

Saisko tuon palautettua jotenkin tehdasasetuksiin?
 
Vastaus: Keskustelu PS3-ongelmista (Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

Saisko tuon palautettua jotenkin tehdasasetuksiin?
Mulla on sellainen kutina, että siellä samaisessa FAQissa olisi tuohonkin kysymykseen vastaus.

Emme me huviksemme noita FAQeja kirjoittele ja tämän ongelmaketjun otsikossakin sen lukemisesta muistuttele.
 
Vastaus: Keskustelu PS3-ongelmista (Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

Mulla on sellainen kutina, että siellä samaisessa FAQissa olisi tuohonkin kysymykseen vastaus.

Emme me huviksemme noita FAQeja kirjoittele ja tämän ongelmaketjun otsikossakin sen lukemisesta muistuttele.

Kiitos pätevästä vastauksesta, jatkan googlettamista.
 
Vastaus: Keskustelu PS3-ongelmista (Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

Kiitos pätevästä vastauksesta, jatkan googlettamista.
*pään pyörittelyä*

FAQ: PlayStation 3 -ongelmat (tietoa mm. takuusta ja PS3:n huoltoon lähettämisestä) ja sieltä löytyvät tällaiset kohdat:

Q: Miten pääsen Recovery Menuun?
A: Operaatio on kaksivaiheinen. Kun konsoli on standby-tilassa (ts. normaalisti sammutettu, ja päävirtakytkin on ON-asennossa), pidä sormea Power-hipaisukytkimellä/napilla niin pitkään, että Pleikkari päästää kolme piippausta ja sammuu. Sen jälkeen käynnistä uudestaan pitäen sormea hipaisukytkimellä, kunnes kuulet nopean tuplapiippauksen. Jos sanallinen selitys ei riittänyt, katso "opetusvideo" YouTubesta.

Q: Mitä Recovery Menun eri vaihtoehdot tekevät?
A: 1. Reboot system // Käynnistää vaan konsolin uudelleen
2. Restore default settings // Palauttaa konsolin oletusasetukset
3. Restore file system // Palauttaa PS3:n tiedostojärjestelmän. HUOM! Tämä poistaa kaiken tiedon PS3:n kiintolevyltä!
4. Rebuild database // Rakentaa tiedostokannan uusiksi. Tämä ei poista tietoja.
5. Restore PS3 System // Palauttaa konsolin tehdasasetuksiin ja tyhjentää kiintolevyn sisällön.
6. System update // Tämän kautta voi asentaa uuden firmware-tiedoston USB-muistitikulta.
Ei ole tarkoitus vinoilla, vaan sopivasti tökkiä ihmisiä oma-aloitteisuuteen.
 
Vastaus: Keskustelu PS3-ongelmista (Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

*pään pyörittelyä*

FAQ: PlayStation 3 -ongelmat (tietoa mm. takuusta ja PS3:n huoltoon lähettämisestä) ja sieltä löytyvät tällaiset kohdat:


Ei ole tarkoitus vinoilla, vaan sopivasti tökkiä ihmisiä oma-aloitteisuuteen.

Kyllä minä tuotakin lueskelin, mut ei vaan tainut olla lukemisen ymmärtäminen oikealla tasolla. Painon ekana tuota virtanappia ja sitten vasta laitoin virtakatkaisiasta virrat päälle. Mutta kiitoksia tuosta tökkisisestä ja näyttäis käynnistyvän joten asetuksia naputtelemaan
 
Vastaus: Keskustelu PS3-ongelmista (Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

Mutta kiitoksia tuosta tökkisisestä ja näyttäis käynnistyvän joten asetuksia naputtelemaan
Hyvä juttu. Tosin olisin kyllä mielelläni nähnyt kuvan siitä Linux-ruudusta. Ei se sinne itsekseen ole voinut mennä. Kyllä sen on joku sinne aktiivisesti joutunut pistämään, ja siihen vaaditaan fyysinen pääsy kyseisen konsolin luokin. :)
 
Vastaus: Keskustelu PS3-ongelmista (Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

Hyvä juttu. Tosin olisin kyllä mielelläni nähnyt kuvan siitä Linux-ruudusta. Ei se sinne itsekseen ole voinut mennä. Kyllä sen on joku sinne aktiivisesti joutunut pistämään, ja siihen vaaditaan fyysinen pääsy kyseisen konsolin luokin. :)

Näytti siltä että konsoli oli sammutettu taka katkaisimesta kesken ohjelman latautumista tai sitten siellä on käytetty sisällä väärää levyä. Eikä toi meidän 5v. poika kyllä mitään tunnustanut vaan salamyhkäisesti katseli mun toimia :D
 
Vastaus: Keskustelu PS3-ongelmista (Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

Näytti siltä että konsoli oli sammutettu taka katkaisimesta kesken ohjelman latautumista tai sitten siellä on käytetty sisällä väärää levyä.
Sillä varmasti saa kiintolevyn buuttimanagerin ja/tai tiedostojärjestelmän solmuun, jos Linux-asennuksen keskeyttää sammuttamalla Pleikkarin suoraan päävirtakytkimestä.

Mutta aikamoiset taidot 5-vuotiaalla joka tapauksessa. :)
 
Vastaus: Keskustelu PS3-ongelmista (Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

Sillä varmasti saa kiintolevyn buuttimanagerin ja/tai tiedostojärjestelmän solmuun, jos Linux-asennuksen keskeyttää sammuttamalla Pleikkarin suoraan päävirtakytkimestä.

Mutta aikamoiset taidot 5-vuotiaalla joka tapauksessa. :)

Tiedä nyt taidoista, mut aina se saa kaiken loistavasti sekaisin. Mut taas toimii ja huomenna pääsee aikuiset laulaa :rolleyes:
 
Vastaus: Keskustelu PS3-ongelmista (Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

Terve!

Eli mulla on sellainen ongelma kun katsoin DVD-elokuvaa niin tuli ruudulle sinisiä neliöitä. Ajattelin et oli joku virhe ja käynnistin pleikan uudelleen. Ääni tuli kotiteattereista normaalisti (siis käynnistys ääni), mutta kuvaa ei näkynyt missään. Kuitenkin telkkari otti singaalin HDMI-kaapelin kautta, muttaa kuvaa ei vain näy.

Olen kokeillut 2 eri HDMI-kaapelilla, mutta ei auta.

Takuu on laitteesta jo mennyt.

Onko kellään mitään hajua mitä tapahtui? Itse veikkaan että näyttis kärähti.

Eli mulla on PS3 40gig FAT versio ostettu 1.8kk sitten noin.


//EDIT:
Joo elikkä lueskelin tästä ongelmasta vähä ympäri nettiä ja eksyin Youtubeen siellä ongelmaa kuvataan nimellä "Ps3 black screen problem". Videoissa neuvotaan että pitää mennä siihen "control valikkoon"(bios) tai mikälie ja valita sieltä et restore database. Koitan sitä nyt, en tiedä tuleeko se toimimaan, mut laitoin tän editin tänne jos muil samoi ongelmia. Pidetää peukkuja.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Keskustelu PS3-ongelmista (Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

Onko kellään mitään hajua mitä tapahtui? Itse veikkaan että näyttis kärähti.
Kieltämättä siltä tuo vaikuttaa.

Kokeile varmuuden vuoksi myös mukana tulleella komposiittikaapelilla. Ongelma-FAQista löytyy ohjeet sekä näyttöasetusten resetointiin että siihen, miten toimia takuun päätyttyä. (Vinkki: reklamaation kanssa kannattaa yrittää.)
 
Vastaus: Keskustelu PS3-ongelmista (Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)


Mitenkä toimitaan kun noi edellä olevat ohjeet ei auta, ja kone on jumittunut kohtaan: kovalevyn tiedostojärjestelmä on vioittunut ja palautetaan ennalleen 38%...
Jos irroitan kovalevyn niin miten tuo alustus tietokoneella (kohta kohdalta) pitää tehdä?
PS3:lla ei pääse mihinkään valikkoon, tämä kone meni jumiin kesken demon latauksen.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Keskustelu PS3-ongelmista (Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

Mitenkä toimitaan kun noi edellä olevat ohjeet ei auta, ja kone on jumittunut kohtaan: kovalevyn tiedostojärjestelmä on vioittunut ja palautetaan ennalleen 38%...
Jos irroitan kovalevyn niin miten tuo alustus tietokoneella (kohta kohdalta) pitää tehdä?
PS3:lla ei pääse mihinkään valikkoon, tämä kone meni jumiin kesken demon latauksen.
Samaisesta FAQista löytyy tämä kohta:
Q: Pleikkarin käynnistyksessä tuli ilmoitus tietokannan uudelleenrakentamista (Rebuilding database), onko tämä vaarallista?
A: Jos ilmoitus tuli muulloin kuin heti firmware-päivityksen jälkeen, on PS3:n tietokantapohjainen tiedostojärjestelmä mennyt sekaisin. Uudelleenrakentamisessa ei sinällään ole mitään vaarallista, mutta esim. musiikkitiedostojen tagitiedot saattavat kadota. Jos konsolisi käynnistyy aina vaan uudelleen tietokannan uudelleenrakentamisen jälkeen, on kiintolevyssä todennäköisesti vikaa ja konsoli on toimitettava huoltoon (tai kiintolevy vaihdettava itse uuteen).
Tosin sieltä Recovery Menusta löytyy myös kohta Restore file system, joka käytännössä vastaa levyn formatointia. Datathan siinä menettää, mutta jos Pleikkari ei tosiaan tuon pidemmälle käynnisty, on ne datat joka tapauksessa jo menetetty.
 
Vastaus: Keskustelu PS3-ongelmista (Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

En tiedä onko niinkään pleikkariin liittyvä ongelma, mutta ps3 liittyy kuitenkin ongelmaan.

Itsellä on yamahan kotiteatteri ja vahvistimena rx-v361, tämän olen kytkenyt ps3:een optisella kaapelilla ja ps3:sta menee hdmi piuha tv:seen. Kuva näkyy ja ääni toimii kun pelaa pleikkarilla niinkuin pitääkin, mutta haluaisin tv:n äänet kuulumaan myös kotiteatterista. Miten tämä onnistuu? Tarvitsenko vielä jonkun piuhan vai pitääkö säätää jotenkin asetuksista?
 
Vastaus: Keskustelu PS3-ongelmista (Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

Itsellä on yamahan kotiteatteri ja vahvistimena rx-v361, tämän olen kytkenyt ps3:een optisella kaapelilla ja ps3:sta menee hdmi piuha tv:seen. Kuva näkyy ja ääni toimii kun pelaa pleikkarilla niinkuin pitääkin, mutta haluaisin tv:n äänet kuulumaan myös kotiteatterista. Miten tämä onnistuu? Tarvitsenko vielä jonkun piuhan vai pitääkö säätää jotenkin asetuksista?


Mulla Yamahan RX-V863 ja olen kytkenyt sen TV.seen HDMI out portin kautta ja Digiboxin ja PS3 vahvistimeen HDMI in portteihin elikkä napin painalluksella saan äänet kuulumaan televisiota katsellessani tai pelaillessani.

En nyt tiedä minkälaiset kytkennät vahvistimessas on mut noin sen pitäs toimii että laitat vahvarist tv:seen ja muut vahvariin.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Keskustelu PS3-ongelmista (Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

Mulla Yamahan RX-V863 ja olen kytkenyt sen TV.seen HDMI out portin kautta ja Digiboxin ja PS3 vahvistimeen HDMI in portteihin elikkä napin painalluksella saan äänet kuulumaan televisiota katsellessani tai pelaillessani.

En nyt tiedä minkälaiset kytkennät vahvistimessas on mut noin sen pitäs toimii että laitat vahvarist tv:seen ja muut vahvariin.

Täytyypä tutkia tuota, mutta jos ei löydy hdmi out porttia niin varmaankin optisella audio kaapelilla saa laitettua tv:stä vahvistimeen?
 
Vastaus: Keskustelu PS3-ongelmista

Mul on nyt outo ongelma: pelasin eilen netissä ja yhtäkkiä tv ei vastaan ottanut konsolia. Itte ps3: ei reagoinut mihinkään, ei ees edessä olevaan sammutusnappiin. Sammutin sitten takaa ja käynnistin uudelleen. Mitään virheitä ei onneksi ilmaantunut. Nyt kun yritän mennä nettiin tai pelata ladattuja pelejä, kone sanoo "Virhe koodi: 8001050F". Se toimi ihan normaalisti ennen kuin näytti tätä ja mä viel sammutin sen normaalisti! Siis mitä ******?! Lisäksi mul on kadonnut pelien lisäosien tavaroita! Demot kyllä toimii. Apua!
 
Vastaus: Keskustelu PS3-ongelmista

Nyt kun yritän mennä nettiin tai pelata ladattuja pelejä, kone sanoo "Virhe koodi: 8001050F". Se toimi ihan normaalisti ennen kuin näytti tätä ja mä viel sammutin sen normaalisti! Siis mitä ******?! Lisäksi mul on kadonnut pelien lisäosien tavaroita! Demot kyllä toimii. Apua!

Et ole yksin, kyseessä on maailmanlaajuinen ongelma. Kirjoitin asiasta hieman infoa tänne:

http://www.konsolifin.net/bbs/ps3-v...aystation-network-hairiot-15.html#post1049197
 
Vastaus: Keskustelu PS3-ongelmista (Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

Jahas, sama homma mun plegellä. Päiväys 1.1.2000 ja klo 1:44. Eilen vielä toimi.
 
Ylös Bottom