Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Keskustelu PS3-ongelmista (Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

Vastaus: Keskustelu PS3-ongelmista

En tiedä onko tämä nyt niin suuri ongelma mutta laitan nyt joka tapauksessa.
Eli ostettuani PS3:lle HDMI kaapelin,peleissä on enemmän sahalaitoja.Tämä näkyy erityisen hyvin autopeleissä mm.Motorstorm ja GTHD.Mistä tämän pystyisi korjaamaan kun lähes kaikkea olen jo kokeillut.TV on Philips 32 tuumanen HD-ready.
 
Vastaus: Keskustelu PS3-ongelmista

snap sanoi:
En tiedä onko tämä nyt niin suuri ongelma mutta laitan nyt joka tapauksessa.
Eli ostettuani PS3:lle HDMI kaapelin,peleissä on enemmän sahalaitoja.Tämä näkyy erityisen hyvin autopeleissä mm.Motorstorm ja GTHD.Mistä tämän pystyisi korjaamaan kun lähes kaikkea olen jo kokeillut.TV on Philips 32 tuumanen HD-ready.

Mikas nayttomoodi sulla on siella paalla?
 
Vastaus: Keskustelu PS3-ongelmista

make77 sanoi:
No nyt kyykkäsi ohjain. Välillä toimii ilman piuhaa ja välillä piuhan kanssa, mutta ei kunnolla kummallakaan tavalla.

Käynnistyksen jälkeen ohjain toimii langattomasti ja voin liikkua valikoissa. Kun menen vaikka Storeen, ei ohjain enää toimikkaan storen puolella langattomasti, mutta kytkemällä usb kaapelin ohjain alkaa toimia välittömästi. Kun yritän sulkea storen Ps-nappia painamalla ei ohjain enää toimikkaan vaikka kaapeli on edelleen kytketty. Sama ongelma myös muissa ohjelmissa/ peleissä eli välillä toimii ja välillä ei. Yleensä ongelmaan auttaa joko piuhan kiinnittäminen tai irroittaminen (riippuu missä valikossa ollaan).

On kokeiltu resetoida kake ja virtaakin riittää. Noh eipä tuolla nyt niin kiire ole, vituttaa vaan.

Tulipas muuten sekavaa tekstiä. Ei jaksa selventää...
En kyllä käsittänyt tuota kovin hyvin muttta onks sulla ohjain tippunu lattialle? Mulla kerran se tippu ja sitten R2 juuttu pohjaan vaikka se ei ollu pohajssa ja sitten esim. ps-napin painaminen aiheutti sen että piti toisella ohjaimella se ottaa pois se valikko. R2 lähti pois sieltä kun sitä vähän aikaa hakkas. Usb-kaapelia ei kuitenkaan tarvinnu käyttää. Kokeile resetoida ohjain. Toivottavasti rupee toimimaan :)
 
Vastaus: Keskustelu PS3-ongelmista

snap sanoi:
En tiedä onko tämä nyt niin suuri ongelma mutta laitan nyt joka tapauksessa.
Eli ostettuani PS3:lle HDMI kaapelin,peleissä on enemmän sahalaitoja.Tämä näkyy erityisen hyvin autopeleissä mm.Motorstorm ja GTHD.Mistä tämän pystyisi korjaamaan kun lähes kaikkea olen jo kokeillut.TV on Philips 32 tuumanen HD-ready.

Mikäs kaapeli sulla oli aiemmin? Jos käytit jotain komposiittia tai muuta analogista lähtöä, on "laadukas" analoginen signaali ilmeisesti sopivasti pehmentänyt kuvaa ja suodattanut sahalaitoja pois. :p
 
Vastaus: Keskustelu PS3-ongelmista

Mites onko muilla sellaista ongelmaa, että sisäisillä PS2 muistikorteilla on usein viottunutta tietoa?
Kun itse välillä katson että mitäs tallennuksia voisi poistaa jne. niin yllättävän usein siellä on sellaisia kohtia joissa lukee vain että viottunutta tietoa.
 
Vastaus: Keskustelu PS3-ongelmista

Croma sanoi:
Mikäs kaapeli sulla oli aiemmin? Jos käytit jotain komposiittia tai muuta analogista lähtöä, on "laadukas" analoginen signaali ilmeisesti sopivasti pehmentänyt kuvaa ja suodattanut sahalaitoja pois. :p

Komposiittihan se oli.Pystyykö tuota korjaamaan jotenkin?:confused:
 
Vastaus: Keskustelu PS3-ongelmista

snap sanoi:
Komposiittihan se oli.Pystyykö tuota korjaamaan jotenkin?:confused:

Kyllähän tuon pystyisi korjaamaan esim. hieromalla margariinia kuvaruutuun (;) ), mutta eipä siinä olisi järkeä. Sä näet nyt kuvan sellaisena kuin se PS3:lta lähtee. Siinä on sahalaitoja.

Telkkarin asetuksista voi tietysti säätää kontrastia ja terävyyttä pienemmäksi, mutta se on oikeastaan vain kuvan tahallista huonontamista ja siinä mielessä margariinilinjalle sortumista. (Mitään tv:n keinotekoisia "kuvanparannustoimintoja" jotka korostavat värialueiden reunoja ei tietenkään kannata pitää päällä, niiden tarkoitus on lähinnä tehdä surkeasta digi-tv:n kuvasta vähän katsottavampaa.)
 
Vastaus: Keskustelu PS3-ongelmista

Ïtsellä on seuraava ongelma

PSN Store toimii ja samoin Internetti PS3:ssa.
Verkko on tehty ADSL reititin - Buffalo W-Lan tukiasema - Seinä - Playstation 3
Seinä estää johdolla läpiviennin.

Nyt sitten kun koitan pelata Motorstormia verkossa peli kaatuu. Eli voin katsella serverit, koittaa perustaa pelin tai liittyä peliin. Heti kun tulee kommunikoi serverin kanssa tms. peli kaatuu ja kone on Playstationin 3 perusvalikossa.
 
Vastaus: Keskustelu PS3-ongelmista

Xbugs sanoi:
Kyllähän tuon pystyisi korjaamaan esim. hieromalla margariinia kuvaruutuun (;) ), mutta eipä siinä olisi järkeä. Sä näet nyt kuvan sellaisena kuin se PS3:lta lähtee. Siinä on sahalaitoja.

Telkkarin asetuksista voi tietysti säätää kontrastia ja terävyyttä pienemmäksi, mutta se on oikeastaan vain kuvan tahallista huonontamista ja siinä mielessä margariinilinjalle sortumista. (Mitään tv:n keinotekoisia "kuvanparannustoimintoja" jotka korostavat värialueiden reunoja ei tietenkään kannata pitää päällä, niiden tarkoitus on lähinnä tehdä surkeasta digi-tv:n kuvasta vähän katsottavampaa.)

Eli ei voi korjata mitenkään? :eek: :eek:
No voi helvetti, pitäisikö sitten ostaa uusi tv?
 
Vastaus: Keskustelu PS3-ongelmista

snap sanoi:
Eli ei voi korjata mitenkään? :eek: :eek:
No voi helvetti, pitäisikö sitten ostaa uusi tv?
Juhannustrolli? Vastaan kuitenkin. Ei tarvitse uutta televisiota vaan nyt näet pelit sellaisena kun ne kuuluu, kun kuva on miljoona kertaa parempi kuin komposhitti johdolla. Ei noitten sahalaitojen kyllä pitäisi häiritä varsinkaan ajon aikana. Siirry vaikka metri taaksepäin kun pelaat. ;)
 
Vastaus: Keskustelu PS3-ongelmista

ramse sanoi:
Juhannustrolli? Vastaan kuitenkin. Ei tarvitse uutta televisiota vaan nyt näet pelit sellaisena kun ne kuuluu, kun kuva on miljoona kertaa parempi kuin komposhitti johdolla. Ei noitten sahalaitojen kyllä pitäisi häiritä varsinkaan ajon aikana. Siirry vaikka metri taaksepäin kun pelaat. ;)

Kyllä se ainakin minua haittaa kun tuli lähes puoli vuotta säästettyä saadakseni 700e tv:n.HDMI kaapelistakin tuli maksettua 50e(!!) PRKL :mad: :mad: :mad:
Eikö sitä muka pysty mitenkään korjaamaan.Jo on paska tv jos kuvanlaatu huononee jos pelaa aluksi paskalla johdolla,
 
Vastaus: Keskustelu PS3-ongelmista

snap sanoi:
Kyllä se ainakin minua haittaa kun tuli lähes puoli vuotta säästettyä saadakseni 700e tv:n.HDMI kaapelistakin tuli maksettua 50e(!!) PRKL :mad: :mad: :mad:
Eikö sitä muka pysty mitenkään korjaamaan.Jo on paska tv jos kuvanlaatu huononee jos pelaa aluksi paskalla johdolla,

Joko olet todella tarkkasilmäinen tai sitten sulla on jotakin häikkää. Itselläni PS3 on kiinni HDMI -piuhalla Philipsin 26 telkassa. Enkä ole kiinnittänyt mitään huomiota sahalaitoihin.

Kokeile nyt vielä buutata PS3 kuva kertaalleen. Eli käynnistä PS3 siten, että se piippaa pari kertaa ennen kuin irroitat sormesi käynnistys logon päältä.
 
Vastaus: Keskustelu PS3-ongelmista

XShava sanoi:
Joko olet todella tarkkasilmäinen tai sitten sulla on jotakin häikkää. Itselläni PS3 on kiinni HDMI -piuhalla Philipsin 26 telkassa. Enkä ole kiinnittänyt mitään huomiota sahalaitoihin.

Kokeile nyt vielä buutata PS3 kuva kertaalleen. Eli käynnistä PS3 siten, että se piippaa pari kertaa ennen kuin irroitat sormesi käynnistys logon päältä.

Ei auttanut.
Itse epäilen että on jotain häikkää koska esim Motorstorm videoissa mitä on netissä ei ole yhtään sahalaitoja kun taas minulla sahalaidat näkyvät erityisen hyvin mm.autojen katoissa.'
Tuossa vielä kuvaa mitä otin paskalla kamerallani.

http://img502.imageshack.us/my.php?image=p1000998qr1.jpg
http://img453.imageshack.us/my.php?image=p1010001ey2.jpg
 
Vastaus: Keskustelu PS3-ongelmista

snap sanoi:
Ei auttanut.
Itse epäilen että on jotain häikkää koska esim Motorstorm videoissa mitä on netissä ei ole yhtään sahalaitoja kun taas minulla sahalaidat näkyvät erityisen hyvin mm.autojen katoissa.'
Tuossa vielä kuvaa mitä otin paskalla kamerallani.

http://img502.imageshack.us/my.php?image=p1000998qr1.jpg
http://img453.imageshack.us/my.php?image=p1010001ey2.jpg

Johtuu siitä, että useimmat on tiivistetty sen verran ettei kuvasta erota sahalaitoja. Ja tuo on ihan normaalia mitä noissa kuvissa näkyy. Jos jollekulle haluat valittaa, valita kehittäjille että hiovat noita sahalaitoja pois seuraavasta pelistään.
 
Vastaus: Keskustelu PS3-ongelmista

Eipä minulla ainakaan RR7:ssa laidat tuolta näyttäneet HDMI:llä kytkettynä.
 
Vastaus: Keskustelu PS3-ongelmista

snap sanoi:
Ei auttanut.
Itse epäilen että on jotain häikkää koska esim Motorstorm videoissa mitä on netissä ei ole yhtään sahalaitoja kun taas minulla sahalaidat näkyvät erityisen hyvin mm.autojen katoissa.'
Tuossa vielä kuvaa mitä otin paskalla kamerallani.

No ei tuo kuvien perusteella minunkaan silmään normaalilta näyttänyt. Jossain on kyllä häikkää, jos oikeasti 720p moodi näyttää hdmi:llä tuolta..
Onko tv:ssä jotain erityisasetuksia tuolle hdmi -sisääntulolle? Oletko testannut tv:tä jollain muulla hdmi:tä pukkaavalla laitteella?
 
Vastaus: Keskustelu PS3-ongelmista

snap sanoi:
Kyllä se ainakin minua haittaa kun tuli lähes puoli vuotta säästettyä saadakseni 700e tv:n.HDMI kaapelistakin tuli maksettua 50e(!!) PRKL :mad: :mad: :mad:
Eikö sitä muka pysty mitenkään korjaamaan.Jo on paska tv jos kuvanlaatu huononee jos pelaa aluksi paskalla johdolla,

Mikä Philipsin malli sinulla on? Oletko 100% varma, että PS3 on määritelty lähettämään 720p:tä eikä 576p:tä?
 
Vastaus: Keskustelu PS3-ongelmista

hartzu sanoi:
Mikä Philipsin malli sinulla on? Oletko 100% varma, että PS3 on määritelty lähettämään 720p:tä eikä 576p:tä?

Mallia en tiedä kun sitä ei näy ohjeissa enkä löytänyt sitä netistä.Joku 32 tuumanen LCD.
Ja olen noin 90% varma että on määritelty 720o.Ainakin alkuvalikko pyörii hyvin 1080i:ssä.
Kaapelissa ei ainakaan ole vikaa koska sama ongelma oli myös komposhitti johdolla.
Huomasin myös että Resistance on ainoa peli missä ei ole lähes lainkaan sahalaitoja.
Voisi varmaan kysyä kaupasta voiko tv:tä vaihtaa.
 
Vastaus: Keskustelu PS3-ongelmista

Mulla on Samsungin 32" eikä oo lähelläkää mtn noin pahoi sahalaitoi...Suosittelen kattoo viel ne asetukset tai sit telkus o jtn vikaa.
 
Ylös Bottom