Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Keskustelua konsolien suoratoistopalveluista (Netflix, Viaplay, Amazon, HBO, Disney+) sisältö, ongelmat

Vastaus: Konsolien videopalvelut (Netflix, Headweb, Viaplay) - Keskustelu, sisältö ja ongelmat

Kyllä taas sai nauraa, kun Viaplay tuli Xboxille. Ihmettelin, että miksi siellä lukee "Uutiset" ja menin katsomaan, niin leffojahan sieltäkin löytyi (pitäisi varmaankin olla Uutuudet). En tiedä kuka näitä suomentaa, mutta on kyllä aika heikkoa settiä.

Minkäköhän takia joitakin leffoja ei löydy boksilla, vaikka ne Viaplayn valikoimassa on. (esim. Deep Rising - Uhka Syvyyksistä ei löydy boksilla, mutta tietokoneella löytyy)
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Konsolien videopalvelut (Netflix, Headweb, Viaplay) - Keskustelu, sisältö ja ongelmat

Mulle tuli tänään HBO:lta sähköpostia, jossa luki mm. näin:

Jotkut teistä ovat olleet huolissaan siitä, etteivät pääse kokeilemaan palvelua ilman sitovaa tilausta. Olemme huomioineet tämän, ja tästä syystä tarjoammekin teille mahdollisuuden tutustua sitoumuksetta palveluumme 31. tammikuuta 2013 asti ilman lisäkustannuksia tai pidempää sitoutumista.

Tämä tarjous on yksinoikeudella teille, jotka olette tilanneet uutiskirjeemme osoitteessa hbonordic.com viimeistään 31. joulukuuta 2012. Kiitokset vielä kerran kiinnostuksestasi palveluamme kohtaan.
 
Vastaus: Konsolien videopalvelut (Netflix, Headweb, Viaplay) - Keskustelu, sisältö ja ongelmat

Hyvää alkavaa vuotta Netflixiltä näemmä. Ihan Suomen Netflixiin on vuodenvaihteessa tipahtanut melkoinen läjä todella kovaa tavaraa. Mukana on mm. kokonaisina sarjoina alkuperäinen Star Trek (3 kautta) vieläpä HD-restauroituna versiona, Twin Peaks (2 kautta), The 4400 (4 kautta), Stargate SG-1 (10 kautta) ja Stargate Atlantis (5 kautta). Televisiosarjatilanne kohentui muutenkin, mukaan tuli mm. Californication, sekä Weedsiä pitemmälle kuin Suomen TV:ssä on ehditty esittää, ja vasta tällä viikolla meikätelkussa alkava Nikita. Elokuvapuolellekin on tullut melkoisia helmiä tyyliin RoboCop ja The Good, The Bad and The Ugly. Netflix alkaa saada sen verran kaulaa että tässä alkaa muilla palveluilla olla jo tekemistä.

Edit: Ai niin, helppo tapa seurata Netflixin lisäyksiä on visualisoitu RSS-feedi: http://bit.ly/netflix-uutuudet
 
Vastaus: Konsolien videopalvelut (Netflix, Headweb, Viaplay) - Keskustelu, sisältö ja ongelmat

...Stargate SG-1 (10 kautta) ja Stargate Atlantis (5 kautta)...

sg1_jaffajoke.jpg
 
Vastaus: Konsolien videopalvelut (Netflix, Headweb, Viaplay) - Keskustelu, sisältö ja ongelmat

Mikähän tuossa mahtaa olla kun katselee Ps3:sella ViaPlayn kautta elokuvaa niin noin puolentunnin kohdalla alkaa älytön nykiminen ja kuvan laatu muuttuu surkeaksi jolla lopulta joutuu sitten katselemaan elokuvan loppuun asti. Hetkeksi aikaa kun laittaa elokuvan tauolle että puskuroi niin voi taas muutaman minuutin katsoa pätkimättä. Syö vaan katselu intoa kun vähän väliä saa laittaa elokuvan puskuroimaan taustalle. Yhteytenä 10/2 dsl. Viaplayn kilpailija netflix on taas toiminut moitteetta ja pätkimättä paremmalla kuvanladullakin vielä. :confused:
 
Vastaus: Konsolien videopalvelut (Netflix, Headweb, Viaplay) - Keskustelu, sisältö ja ongelmat

PlayStation Hotline auttaa
 
Vastaus: Konsolien videopalvelut (Netflix, Headweb, Viaplay) - Keskustelu, sisältö ja ongelmat

Kuinka hyvin PS3 toimii Netflix-laitteena? Onko palvelu takkuillut tms?

Mulla on tominut ainakin todella mallikkaasti. Käyttöliittymäkin on sutjakampi, sujuvampi ja ennen kaikkea miellyttävämpi kuin esim. Boxilla. Ei ole tosiaan kiinnostanut paljoa boxilla tätä palvelua käyttää kun myös pleikkari löytyy huushollista.

Sen verran täytyy sanoa palvelusta, että onhan tämä ollut täysin hintansa väärtti. Tämän takia on tullut annettua mahdollisuus mm. monelle tv-sarjalle, joita ei vain jostain syystä ole tullut aikaisemmin katsoneeksi. Viimeisin ihastus tv-sarjojen tiimoilla on ollut Chuck. Saattaa lähteä vähän hitaansti liikenteesen, mutta kun sarja pääsee vahtiin, niin ainakin itse olen nauttinut menosta. Niin ja onhan toi Yvonne Strahovski aika lailla täydellinen nainen...
 
Vastaus: Konsolien videopalvelut (Netflix, Headweb, Viaplay) - Keskustelu, sisältö ja ongelmat

Kuinka hyvin PS3 toimii Netflix-laitteena? Onko palvelu takkuillut tms?
PS3 on ollut minun valintani Netflix-laitteeksi, ei siksi koska se tukee 1080p-kuvaa kun boksi ja tietokone jäävät vain 720p:hen, vaan siksi koska PS3:lle minulla on kaukosäädin joten se voittaa käytettävyydessä. Käytännössä PS3-Netflix toimii ihan yhtäläisesti boksin kanssa, tekstitysfontti on hieman erilainen ja boksin hieman pienemmästä fontista pidän enemmän, mutta toisaalta pidän PS3:n kuvia näyttävästä kelausmekaniikasta enemmän. Minkäänlaisia ongelmia ei ole ollut, parin sekunnin bufferoinnin jälkeen kuvana on tasaisesti High/HD ilman minkäänlaisia nykimisiä tai hetkittäisiä tasonputoamisia jos materiaali vain on tarjolla teräväpiirtona, ja clientin päivityksen jälkeen ulos on saanut optisesta ulostulosta 5.1-äänenkin ihan perinteisenä Dolby Digitalina meille, joiden äänentoisto ei tue DD Plussaa. Nettiyhteyteni on speedtest.netin mukaan noin 8/2Mbps. Tietokoneeseen en toiston toimivuutta voi sen kummemmin verrata, koska tietokoneella käytän Netflixiä vain hakeakseni katsottavaa kätevämmin toimivan haun vuoksi. Kun aloittaa tietokoneella toiston sekunninkin verran näkyy kyseinen nimike konsoleillakin heti ensimmäisenä viimeksi katsottuna.
 
Vastaus: Konsolien videopalvelut (Netflix, Headweb, Viaplay) - Keskustelu, sisältö ja ongelmat

Mulla on tominut ainakin todella mallikkaasti. Käyttöliittymäkin on sutjakampi, sujuvampi ja ennen kaikkea miellyttävämpi kuin esim. Boxilla. Ei ole tosiaan kiinnostanut paljoa boxilla tätä palvelua käyttää kun myös pleikkari löytyy huushollista.
Mulla taas täysin päinvastaisia kokemuksia. PS3 ois ollut preferenssi fullHD:n takia, mutta sitä kokeiltuani sen käyttis oli niin takkuileva ja kaatuikin pari kertaa, etten ole koskenut siihen sen jälkeen. Lisäksi PS3 ei tottele infrapuna yleiskaukosäädintä, jota kaikki muut kodin viihdelaitteet tottelee. Pitänee kuitenkin kokeilla uudestaan tota pleikkaria, kun kerta kaikki sitä kilpaa kehuu.
 
Vastaus: Konsolien videopalvelut (Netflix, Headweb, Viaplay) - Keskustelu, sisältö ja ongelmat

Mulla taas täysin päinvastaisia kokemuksia. PS3 ois ollut preferenssi fullHD:n takia, mutta sitä kokeiltuani sen käyttis oli niin takkuileva ja kaatuikin pari kertaa, etten ole koskenut siihen sen jälkeen. Lisäksi PS3 ei tottele infrapuna yleiskaukosäädintä, jota kaikki muut kodin viihdelaitteet tottelee. Pitänee kuitenkin kokeilla uudestaan tota pleikkaria, kun kerta kaikki sitä kilpaa kehuu.

Juuh, tuntuu tosiaan aika hassulta kun mulla ei ole taas kaatuillut tai takkuillut ollenkaan pleikkarin puolella. Käyttötunteja on kuitenkin jo aika lailla plakkarissa. Mulla on jäänyt taas boxin puolella kokeilut aika lyhyeksi juuri sen takia, että käyttöliittymä tuntui niin paljon tahmaisemmalta ja hitaammalta.
 
Vastaus: Konsolien videopalvelut (Netflix, Headweb, Viaplay) - Keskustelu, sisältö ja ongelmat

PS3 ois ollut preferenssi fullHD:n takia, mutta sitä kokeiltuani sen käyttis oli niin takkuileva ja kaatuikin pari kertaa, etten ole koskenut siihen sen jälkeen.
Meillä PS3:n Netflix on päällä käytännössä joka päivä helposti 2+ tuntia, ja kertaakaan ei ole kaatunut taikka takkuillut. Muutenkin Netflix on ollut ylivoimaisesti käytetyin videopalvelu. Viaplayn tarjonta on vähän heikompaa, joskin sen etuna on iOS:lle ladattavat leffat. Voi siis katsella offlinenakin 30 päivän ajan.

Uutenavuotena tuli Viaplayn kanssa vähän hassu tilanne. Vaimon kanssa etsiskeltiin jotain katsottavaa, ja lopulta päädyttiin valitsemaan jostakin Kriitikoiden suosikit (tms) -ryhmästä elokuva Rain. Sillä näytti olevan Rotten Tomatoes -arvosana täysi 100 prossaa, ja RT-käyttäjiltäkin 94 prosenttia. Itse leffa vaikutti kuitenkin heti alusta asti olevan kuin huono 80-luvun TV-elokuva, vaikka olikin oikeasti vuodelta 2006.

Seuraavana päivänä syykin selvisi; se oli jokin niin nevahööd-leffa, ettei sille ollut Rotten Tomatoesissa yhtään kriitikkoarvostelua. Viaplay-sovellus olikin tulkinnut arvon 0 jostain syystä sataseksi. Käyttäjäarviot olivat oikeasti jotain viidenkympin luokkaa, joten tiedä häntä, mistä Viaplay oli sille niin korkeat prosentit keksinyt.

IMDB:stä löytyi yksi varsinainen arvostelu, ja jo sen ensimmäinen rivi kertoo leffasta kaiken oleellisen: "OK, here's a rhetorical question for you: How awful is Rain? The not-so-rhetorical answer: Pretty darn awful."

Paska leffa, 2/5.
 
Vastaus: Konsolien videopalvelut (Netflix, Headweb, Viaplay) - Keskustelu, sisältö ja ongelmat

Näkikös jostain näppärästi tulevan sisällön Netflixille?
Harmitti kun ostin juuri Dexterin 4 kauden, koska ajattelin että ei se kuitenkaan toviin netflixiin tule.
Seuraavana päivänä oli neljäs kausi pärähtänyt listoille :rolleyes:

Joku kyseli tuossa Ps3 & Netflixin toimivuutta. En ole mitään moitittavaa havainnut ja voin suositella.

Kommentoidaan nyt sähän syssyyn samalla tuota Viaplaytä.
Tuli samanlainen tarjous että katso 1kk ilmaiseksi.

Noh ajattelin sen lunastaan, mutta jostain käsittämättömästä syystä se oli tehty käyttäjälle aivan tolkuttoman vaikeaksi, katsominen ps3:lla vaati sitten ps3 + jäsenyyden, palvelu ei tukenut oikein mitään käyttökelpoista selainta ym ym..
Käyttis oli helvetin sekava, hidas. Peruutin koko paskan seuraavana päivänä.
 
Vastaus: Konsolien videopalvelut (Netflix, Headweb, Viaplay) - Keskustelu, sisältö ja ongelmat

Poistuuko tuo Netflix tunnut automaattisesti sitten, kun tuo ilmainen kokeilujakso loppuu? Itellä on loppunut tuo ilmais jakso 5.1.13 mutta ihmettelen sitä, kun Netflix ei ole mitään viestiä siitä laittanut s-postiin, että kokeilujaksosi on päättynyt. Vai pitääkö tuo tunnus poistaa itse? Näillä näkymin en ole jatkamassa tuota Netflixin käyttöä joten turha siellä tuota tunnusta on pitää.
 
Vastaus: Konsolien videopalvelut (Netflix, Headweb, Viaplay) - Keskustelu, sisältö ja ongelmat

Poistuuko tuo Netflix tunnut automaattisesti sitten, kun tuo ilmainen kokeilujakso loppuu?
Itse tunnusta ei voine poistaa lainkaan, vaan se jäänee ikiajoiksi Netflix-palvelun servereille hengaamaan. Ainakaan käyttöehdoissa ei mainita tunnuksen poistamisesta.

Tietysti tunnuksen poistamisesta voisi kysyä Netflixin ilmaisesta palvelunumerosta (0800 915 563).
 
Vastaus: Konsolien videopalvelut (Netflix, Headweb, Viaplay) - Keskustelu, sisältö ja ongelmat

Itse tunnusta ei voine poistaa lainkaan, vaan se jäänee ikiajoiksi Netflix-palvelun servereille hengaamaan. Ainakaan käyttöehdoissa ei mainita tunnuksen poistamisesta.

Tietysti tunnuksen poistamisesta voisi kysyä Netflixin ilmaisesta palvelunumerosta (0800 915 563).

^^Ja tilaus myös jatkuu kunnes sen itse irtisanoo. Eli jos et ole sitä vielä tehnyt niin Visa vingahtaa.
 
Vastaus: Konsolien videopalvelut (Netflix, Headweb, Viaplay) - Keskustelu, sisältö ja ongelmat

Ole kyllä lopettanut sen suoraveloitus jutun ettei mene turhia maksuja, kun en kumminkaan tuota palvelua tule käyttämään. Jotenkin typerä homma, kun ei itse voi tunnustansa poistaa.
 
^^Ja tilaus myös jatkuu kunnes sen itse irtisanoo. Eli jos et ole sitä vielä tehnyt niin Visa vingahtaa.

Heh, aijaa. Mitähän ne meikäläiseltä vinguttaa. Tässä on odoteltu Netflixin katkeamista, kun Spotify premiumin kautta sen hankin enkä missääm vaiheessa korttitietoja Netflixille ole muistaakseni naputellut.

Täytyy ihan tarkistaa tilitapahtumat. Hyvä palvelu joskin aika selauskelvoton boksilla, mutta ellei oikeasti ole maksutietoja tullut annettua ja silti on veloitettu, niin nouseehan tuossa kulma ja karva.
 
Vastaus: Konsolien videopalvelut (Netflix, Headweb, Viaplay) - Keskustelu, sisältö ja ongelmat

Heh, aijaa. Mitähän ne meikäläiseltä vinguttaa. Tässä on odoteltu Netflixin katkeamista, kun Spotify premiumin kautta sen hankin enkä missääm vaiheessa korttitietoja Netflixille ole muistaakseni naputellut.

Täytyy ihan tarkistaa tilitapahtumat. Hyvä palvelu joskin aika selauskelvoton boksilla, mutta ellei oikeasti ole maksutietoja tullut annettua ja silti on veloitettu, niin nouseehan tuossa kulma ja karva.

Kyl mun mielestä ne kortin tiedot täytyy laittaa siinä vaiheessa kun rekisteröi tunnuksensa palveluun. Ei taida ilman sitä onnistua flixailu.
 
Ylös Bottom