Keskustelua myyntiluvuista (NPD, FIGMA ja niin edelleen)

Wilbur Wals

Member
Sinänsä mielenkiintoista miten "huonosti" Switch myy verrattuna PS4:seen muualla kuin Japanissa. Tämä näyttäisi puoltavan sitä ajatusta että Switchin vahvuus on käsikonsoliominaisuus, japanilaisethan tunnetusti ovat niiden suurkuluttajia. Toki varmaan japanilaiseen makuun pelejäkin ym.
MInusta nuo myyntiluvut vain kertovat siittä, että tänä vuonna PS4:lle on ilmestynyt parempia pelejä kuin Switchille. Veikkaan että Switch ottaa aika loikan myynteihin kun Pokemon Let´s Go ja Super Smash Bros ilmestyy. Kaksi aikamoista jouluhittiä. Nintendolla on kovat myyntitavoitteet ja minusta ne viittavat siihen että keväällä myös julkaistaan joku suurempi peli Wiiuu Mario porttauksen lisäksi. Toki jos Nintendo saa houkuteltua edes sen 5% prosenttia Pokemon Go´n pelaajista ostamaan Switchin, niin konsolimyynti tulee olemaan aika hurjaa.
 

shamaniac

Active Member
Varmasti Pokemon myy sekä peleinä että konsoleina mutta minäkin kallistuisin sille kannalle, että Japanissa Switch myy, koska käsikonsolimaa. Marion ja Zeldan jälkeen ei mitään samalla lailla länsimaissa(kin) kovaa & tunnettua hittiä ole myös tainnut tulla. Mielenkiintoista kyllä nähdä, että minkä verran Pokemon nostaa myyntejä nimenomaan länsimaissa. Japanissahan se menee kuin kuumille kiville, joten sitä ei tarvitse erityisemmin jännittää.
 

Nisupulla

Jäsen / [FL]
Japanin viime viikon myynnit. Pro vetää yhä pleikkarin vankkureita.

  1. Switch – 43,747
  2. PS4 Pro – 8,847
  3. PS4 – 8,693
  4. New 2DS LL – 4,226
  5. Vita – 1,945
  6. New 3DS LL – 1,775
  7. 2DS – 273
  8. Xbox One X – 129
  9. Xbox One – 61

Pelit:

Call of Duty > RDR 2

1. [PS4] Call of Duty: Black Ops IIII – 39,077 / 417,990
2. [PS4] Red Dead Redemption 2 – 34,258 / 167,242
3. [NSW] Super Mario Party – 27,001 / 301,351
4. [NSW] Minecraft – 8,093 / 350,337
5. [NSW] Mario Kart 8 Deluxe – 8,000 / 1,818,277
6. [NSW] Splatoon 2 – 6,605 / 2,684,110
7. [NSW] Zelda: Breath of the Wild – 4,628 / 1,147,476
8. [PS4] Soulcalibur VI – 4,304 / 33,766
9. [PS4] Assassin’s Creed Odyssey – 4,240 / 82,874
10. [NSW] Neko Tomo – 4,151 / NEW

Lähde: https://nintendoeverything.com/media-create-sales-10-29-18-11-4-18/
 
Viimeksi muokattu:

cobalos

Well-Known Member
PlayStation Now tekee ilmeisen isoa liikevaihtoa vrt. kilpailijoihin.

Kuten aina Nisu tykkää näistä pintaliitoisista prosenttiosuuksista.

Playstation Now olisikin aika paska, jos ei tekisi isompaa liikevaihtoa, ottaen huomioon, että palvelu on ollut olemassa pian viisi vuotta. Game pass lanseerattiin noin puolitoista vuotta sitten. Ja EA:n palvelu koskee vain yhden ainoan firman pelejä. Joten...
 

OK

Well-Known Member
Playstation Now olisikin aika paska, jos ei tekisi isompaa liikevaihtoa, ottaen huomioon, että palvelu on ollut olemassa pian viisi vuotta.
PS Now palvelu julkaistiin Yhdysvalloissa (mahdollisesti myös Kanadassa) ~viisi vuotta takaperin. Viime vuonna ko. palvelu julkaistiin virallisesti Briteissä ja pikaisen haun perusteella palvelu löytyy seuraavista maista:
- Austria
- Belgium
- Canada
- France
- Germany
- Ireland
- Japan
- Luxembourg
- Switzerland
- Netherlands
- UK
- US

Vertailun vuoksi aiemmin mainitsemasi ~1,5 vuotta sitten lanseerattu Game Pass on saatavilla:
- Argentina
- Australia
- Austria
- Belgium
- Brazil
- Canada
- Chile
- Colombia
- Czech Rep
- Denmark
- Finland
- France
- Germany
- Greece
- Hong Kong
- Hungary
- India
- Ireland
- Israel
- Italy
- Korea
- Mexico
- Netherlands
- New Zealand
- Norway
- Poland
- Portugal
- Russia
- Saudi Arabia
- Singapore
- Slovakia
- South Africa
- Spain
- Sweden
- Switzerland
- Taiwan
- Turkey
- United Arab Emirates
- UK
- US

Muutoinkin on hyvä pitää mielessä, että viisi vuotta takaperin PS Now oli hyvin erilainen palvelu, sillä tämä ei mahdollistanut pelien lataamista kotikonsolille (tämä ominaisuus tuli saataville vasta muutama kuukausi takaperin) eikä alkuperäinen PS Now pelivalikoima sisältänyt lainkaan nykyisen konsolisukupolven pelejä (PS4 pelit tulivat saataville 2017).
 

cobalos

Well-Known Member
Muutoinkin on hyvä pitää mielessä, että viisi vuotta takaperin PS Now oli hyvin erilainen palvelu, sillä tämä ei mahdollistanut pelien lataamista kotikonsolille (tämä ominaisuus tuli saataville vasta muutama kuukausi takaperin) eikä alkuperäinen PS Now pelivalikoima sisältänyt lainkaan nykyisen konsolisukupolven pelejä (PS4 pelit tulivat saataville 2017).
Tarkoitatko, että kovinkin merkittävä osa asiakkaista on tullut palveluun vasta sen jälkeen kun se vihdoinkin nykyaikaistettiin eli kun latausmahdollisuus lisättiin? Aika hyvä saavutus kun otetaan huomioon, että ominaisuus tuli 20. syyskuuta ja Nisun postaama grafiikka näyttää Q3 2018... :rolleyes:

Myös Xbox Game Passin peleistä on silmämääräisesti noin 40% edellisen sukupolven taaksepäinyhteensopivia pelejä. En siis ihan tajua, mitä merkitystä sillä on, että PS4-pelit tulivat palveluun vasta 2017 (samana vuonna kun Game Pass julkaistiin).

Ja perinmäinen syyhän tähän markkina-asemaan on tietenkin se, että PS4 on ylivoimaisesti parhaiten rakennettu pelikokonaisuus ja sitä kautta parhaiten myyvä tuote. Markkinaosuus ja tulos ovat jopa kohtuullisen kehnot ottaen huomioon kuinka hemmetin monta kymmentä miljoonaa konsolia enemmän Sony on myynyt kilpailijoihinsa verrattuna.
 

Nisupulla

Jäsen / [FL]
PlayStation 4 on syksyllä ohittanut myyntimäärissä edeltäjänsä PS3:n. Yhteensä 86 miljoonaa myytyä konsolia. Vielä on kuitenkin matkaa PS2:n 158 miljoonaan. :D

This is a major landmark just five years after Sony launched the PS4, with the original PlayStation setting the next target at 102.5 million. It is still a far cry from the PlayStation 2’s staggering 158 million units sold throughout its lifetime, still standing as the best-selling console of all time. This was made possible over a 12-year run, leaving plenty of time for the PS4 to take that title depending on how long Sony intends to breathe life into its current generation.

Lähde: https://www.kitguru.net/gaming/damien-cox/sonys-playstation-4-surpasses-lifetime-sales-of-the-ps3/
 

Nisupulla

Jäsen / [FL]
Microsoft lopetti myyntilukujensa paljastamisen nopeasti sen jälkeen kun ymmärsi pelin olevan pelatun tässä konsolisukupolvessa. Tämä seikka tuotiin jälleen esille tässä Kotakun artikkelissa.

Truth is, as Team Xbox has been signaling for quite some time now, and as we’ve gathered from our own conversations with both people in and outside of the company, Microsoft is no longer interested in competing directly with Sony. That’s a battle it lost as soon as Xbox executives started outlining its original, odd plans for Xbox One in 2013. The PS4 has outperformed the Xbox One so resoundingly, Microsoft stopped providing hardware sales figures.

Developing big Xbox exclusives is no longer a priority for Microsoft, and in fact, the company decided in 2016 that it would release future games on both Xbox and PC.

Lähde: https://kotaku.com/microsoft-s-new-studio-acquisitions-show-how-much-xbox-1830383030
 

Enemy

Well-Known Member
Microsoft lopetti myyntilukujensa paljastamisen nopeasti sen jälkeen kun ymmärsi pelin olevan pelatun tässä konsolisukupolvessa. Tämä seikka tuotiin jälleen esille tässä Kotakun artikkelissa.

Truth is, as Team Xbox has been signaling for quite some time now, and as we’ve gathered from our own conversations with both people in and outside of the company, Microsoft is no longer interested in competing directly with Sony. That’s a battle it lost as soon as Xbox executives started outlining its original, odd plans for Xbox One in 2013. The PS4 has outperformed the Xbox One so resoundingly, Microsoft stopped providing hardware sales figures.

Developing big Xbox exclusives is no longer a priority for Microsoft, and in fact, the company decided in 2016 that it would release future games on both Xbox and PC.

Lähde: https://kotaku.com/microsoft-s-new-studio-acquisitions-show-how-much-xbox-1830383030
Todennäköisesti oppivat virheistään, ja ampuvat kovilla seuraavan konsolin kohdalla. Vaikka Microsoftin tekeminen on ollut jo pidempään erittäin hyvällä tasolla Xboxin kanssa (lukuunottamatta puuttuvat yksinoikeuspelit), niin ei se ole enää pelastanut konsolin myyntejä. Toivottavasti mennään tasaisemmissa merkeissä ensi sukupolvessa, terveestä kilpailusta hyödymme pelaajina me kaikki.
 

Nisupulla

Jäsen / [FL]
Toivottavasti mennään tasaisemmissa merkeissä ensi sukupolvessa, terveestä kilpailusta hyödymme pelaajina me kaikki.
Mikäli eivät kykene haastamaan Sonyn yksinoikeustarjontaa, on peli pelattu jo ennenkuin on ehtinyt alkamaan.

Kun tiedossa on ettei varsinaisia omia pelejä tulla juuri näkemään, voi fokus kilpailun osalta siirtyä palveluihin. Sen kortin varaan nojaa Microsoftin tuleva strategia.
 

Enemy

Well-Known Member
Mikäli eivät kykene haastamaan Sonyn yksinoikeustarjontaa, on peli pelattu jo ennenkuin on ehtinyt alkamaan.
Näinhän se on. Uskon kuitenkin että tämän karmaisevan tappion jälkeen tietävät mitä tekevät.

Olisi hauska nähdä myyntilukuja näiden pelien kohdalta jotka on julkaistu yksinoikeudella Xbox Onelle sekä PC:lle. Kumman alustan osuus on suurempi, esimerkkinä vaikkapa tuore Forza Horizon 4?
 

Miika_-

Well-Known Member
Näinhän se on. Uskon kuitenkin että tämän karmaisevan tappion jälkeen tietävät mitä tekevät.

Olisi hauska nähdä myyntilukuja näiden pelien kohdalta jotka on julkaistu yksinoikeudella Xbox Onelle sekä PC:lle. Kumman alustan osuus on suurempi, esimerkkinä vaikkapa tuore Forza Horizon 4?
Tämäkin voi olla yksi syy mikä hivuttaa entisestään konsolin myyntejä kun yksinoikeudet julkaistaan myös pc:lle mutta Microsoftille PC versio varmana tuottaa enemmän rahaa ja nykyään myytyihin kappaleisiin lasketaan myös game passin kautta ladatut kuten uudessa forzassa tehtiin. Näistä olisi kyllä kiva nähdä piirakka että miten myynti jakautuu sekä paljon on game passin kautta ladattujen kappaleiden määrä.
 

Dragonfly

KonsoliFIN Alumni
Näinhän se on. Uskon kuitenkin että tämän karmaisevan tappion jälkeen tietävät mitä tekevät.

Olisi hauska nähdä myyntilukuja näiden pelien kohdalta jotka on julkaistu yksinoikeudella Xbox Onelle sekä PC:lle. Kumman alustan osuus on suurempi, esimerkkinä vaikkapa tuore Forza Horizon 4?
Microsoft on panostanut pelistudioiden hankintaan tänä vuonna, ja itseasiassa jo muutamana vuonna. Siinä mielessä seuraavan sukupolven kattaus voi yksinoikeuksien osalta olla laajempi. Repusta löytyy nyt sellaisia uusia First-party kehittäjiä kuin Ninja Theory, Obsidian Entertainment, inXile Entertainment. Katsotaan mitä tulevaisuus tuo tullessaan.

Toisaalta on hyvin todennäköistä että jatkavat seuraavassakin sukupolvessa konsoliyksinoikeus + PC linjaa. Kunhan pelit ovat Microsoftin omia, ne pitää kuitenkin ostaa Microsoftin kauppapaikalta, joten rahaa tulee myös PC-peleistä.

Näin myös esim. Forza Horizonin ostajakunta laajenee huomattavasti mikä myös näkyi uuden osan myynneissä. Sehän siis meni kärkeen verrattuna myyntejä aikaisempiin osiin ja rikkoi nämä myyntiennätykset jo julkaisukuukautenaan (eli muutamassa päivässä), kun vain pelkkä Ultimate Edition oli saatavilla.
According to the report, “Forza Horizon 4 achieved the highest launch month dollar sales in Forza franchise history, and is the biggest launch for a racing game on any Xbox platform in history.” The game managed to reach seventh place on the best-selling list for September, which isn’t a bad feat at all considering only Ultimate was on hand.
https://comicbook.com/gaming/2018/10/24/forza-horizon-4-launch-record-xbox-one-x-september-2018/

Seuraavaan sukupolveen kun saadaan tehokas konsoli, laaja taaksepäin yhteensopivuus, muutamat yksinoikeuspelit lisää ja Xbox Game Pass, niin uskoisin että ihan hyvä tilanne Microsoftillakin on. Itseasiassa vaikka myynneissä on jääty nyt selvästi PS4:sta, niin hyvää kehitystä on tapahtunut koko sukupolven ajan. Kilpailu on siis tässä tapauksessa poikinut pelkkää hyvää.
 

Nisupulla

Jäsen / [FL]
Japanin viime viikon myynnit. Call of Duty myy paremmin kuin RDR2.

  1. Switch – 54,235
  2. PS4 – 8,154
  3. PS4 Pro – 7,927
  4. New 2DS LL – 4,243
  5. Vita – 1,869
  6. New 3DS LL – 1,681
  7. Xbox One X – 360
  8. 2DS – 294
  9. Xbox One – 46

Pelit:

1. [3DS] Luigi’s Mansion – 27,370 / NEW
2. [PS4] Call of Duty: Black Ops IIII – 25,740 / 443,731
3. [NSW] Super Mario Party – 23,333 / 324,685
4. [PS4] Red Dead Redemption 2 – 16,819 / 184,061
5. [NSW] Mario Kart 8 Deluxe
6. [NSW] Minecraft – 7,562 / 357,898
7. [NSW] Splatoon 2 – 6,783 / 2,690,893
8. [NSW] Zelda: Breath of the Wild – 5,706 / 1,153,183
9. [PS4] Tetris Effect – 4,372 / NEW
10. [NSW] Super Mario Odyssey – 3,780 / 1,841,692

Lähde: https://nintendoeverything.com/media-create-sales-11-5-18-11-11-18/
 
Ylös Bottom