Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Keskustelua myyntiluvuista (NPD, FIGMA ja niin edelleen)

IMO pelit tulee aina ratkaisemaan sen voittajan. Se missä on parhaat yksinoikeudet ja siihen päälle paljon isoja multiplattereita tulee viemään pelaajat. :)
 
Multiplattareitahan ne valtaosa peleistä on, siksi Xbox One X ykköskonsolina ja parempi pelikokemus sitä kautta. PS4 Pro löytyy hyllystä yksinoikeuksien takia, tosin ei ole vielä itseäni kiinnostavaa peliä sieltä löytynyt.
 
Tehoja löytyy ja studioita ostettu mutta jos laatu on yhtä paskaa ku Raren Sea of thives ja undead labsin State of decay 2 niin kyllä se pronssinen sija on seuraavassa sukupolvessa taattu. Forza on tällä vuodella Windows 10 ja Xbox yksinoikeusista ainut joka ylitti metacriticissä 90 pistettä. Hyvä että konsoli on liikkunut kaupassa mutta selvästi kilpailijoita huonommin koska myyntilukuja pimitetään Jälleen.. hetikö nähdään oikeita lukuja niin pidän itse ainakin näitä uutisia jossain arvossa.
 
Multiplattareitahan ne valtaosa peleistä on, siksi Xbox One X ykköskonsolina ja parempi pelikokemus sitä kautta. PS4 Pro löytyy hyllystä yksinoikeuksien takia, tosin ei ole vielä itseäni kiinnostavaa peliä sieltä löytynyt.

Makunsa toki kullakin mutta yleinen mielipide taitaa olla, että Sony vie yksinoikeuksissa MS aika ylivoimaisesti. Mutta sepä nyt ei kuulu tähän aiheeseen ollenkaan. :)
 
Multiplattareitahan ne valtaosa peleistä on, siksi Xbox One X ykköskonsolina.

Näin se tulee itsellä kanssa olemaan, kun X:än luultavasti hommaan alkuvuodesta ja pleikalla, sitten pelataan yksinoikeudet. Ehkäpä sieltä vielä saadaan boksillekkin uusi hitti, kun ovat noita studoita ostelleet aika vauhdilla ja toivottavasti olisi kunnon yksinpeli myös mukana, eikä keskityttäsi liikaa pelkkään nettipelaamiseen.

PS4 yksinoikeudet on todistanut sen, että yksinpelit menevät edelleen kaupaksi.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Kuten sanottu, hyvä petraus kesken sukupolven. Ei pelkästään tehoissa, mutta myös palveluissa. Xbox Game Pass ja taaksepäin yhteensopivuus ovat laatusettiä. Nyt vielä vähän lisää isoja yksinoikeuksia Forzan, Halon ja Gearssin tueksia niin hyvä tulee. En pane myöskään pienempiä indiepeliyksinoikeuksia pahitteeksi. Niitä toki tuleekin koko ajan, mutta koskaan ei voi olla liikaa. :)
 
Ei ihan suoraan myyntilukuja, mutta TrueAchievements-sivusto on alkanut keräämään ja julkaisemaan Xboxilla pelaajien käyttämiä aikoja eri pelien parissa. Mukana siis sekä fyysiset että digiversiot.

Viikottain julkaistavan tilaston otanta on varsin kattava: yli puoli miljoonaa sattumanvaraisesti valittua pelaajaa ympäri maailman. Tilasto perustuu edellisen seitsemän päivän peliaikoihin. Viime viikon top kymppi:

1 Red Dead Redemption 2 Rockstar
2 Call of Duty: Black Ops 4 Activision
3 Fortnite Epic Games
4 Forza Horizon 4 Microsoft Game Studios
5 Fallout 76 Bethesda Softworks
6 Battlefield V Electronic Arts
7 Destiny 2 Activision
8 FIFA 19 Electronic Arts
9 Rocket League Psyonix
10 PlayerUnknown's Battlegrounds Microsoft

Loput löytyvät täältä: https://www.trueachievements.com/n35495/xbox-gameplay-chart-week-ending-december-2nd-2018

Pari omaa kommenttia ja huomiota:
- Ihmisillä on yleisesti hyvin tylsä pelimaku
- Fallout 76 ja Battlefield 5 ovat yllättävän korkealla
- Destiny 2 noin korkealla? Mitä hemmettiä?
 
Ei ihan suoraan myyntilukuja, mutta TrueAchievements-sivusto on alkanut keräämään ja julkaisemaan Xboxilla pelaajien käyttämiä aikoja eri pelien parissa. Mukana siis sekä fyysiset että digiversiot.

Viikottain julkaistavan tilaston otanta on varsin kattava: yli puoli miljoonaa sattumanvaraisesti valittua pelaajaa ympäri maailman. Tilasto perustuu edellisen seitsemän päivän peliaikoihin. Viime viikon top kymppi:

1 Red Dead Redemption 2 Rockstar
2 Call of Duty: Black Ops 4 Activision
3 Fortnite Epic Games
4 Forza Horizon 4 Microsoft Game Studios
5 Fallout 76 Bethesda Softworks
6 Battlefield V Electronic Arts
7 Destiny 2 Activision
8 FIFA 19 Electronic Arts
9 Rocket League Psyonix
10 PlayerUnknown's Battlegrounds Microsoft

Loput löytyvät täältä: https://www.trueachievements.com/n35495/xbox-gameplay-chart-week-ending-december-2nd-2018

Pari omaa kommenttia ja huomiota:
- Ihmisillä on yleisesti hyvin tylsä pelimaku
- Fallout 76 ja Battlefield 5 ovat yllättävän korkealla
- Destiny 2 noin korkealla? Mitä hemmettiä?

Tuo kasa sontaa oleva Fallout 76 listalla viidentenä ja aivan hemmetin laadukas Hitman 2 loistaa poissaolollaan. Ei mee kyllä nallekarkit tasan, ei sitten millään. :/
 
Ei ihan suoraan myyntilukuja, mutta TrueAchievements-sivusto on alkanut keräämään ja julkaisemaan Xboxilla pelaajien käyttämiä aikoja eri pelien parissa. Mukana siis sekä fyysiset että digiversiot.

Aika hauskaa että listaavat tällaista. Tutut suosikit siellä tosiaan keikkuu kärjessä, mikä korreloi aika hyvin pelien myyntimääriin. Yllätyksiä ei listalta löydy, lukuunottamatta Destiny 2:sta. En millään meinaa uskoa että se on noin korkealla. Toisaalta taas uutuuspeli Fallout 76:n uskoo helposti löytyvän Top10:stä, vaikka onkin buginen kuin mikä. Se on kuitenkin uutuuspeli ja nimessä komeilee Fallout. Kyllä jengi sitä ostaa ja ainakin yrittää pelata.
 
Tuo kasa sontaa oleva Fallout 76 listalla viidentenä ja aivan hemmetin laadukas Hitman 2 loistaa poissaolollaan. Ei mee kyllä nallekarkit tasan, ei sitten millään. :/

Tuo lista on viime viikolta. Hitman julkaistiin 13.11, eikä sen läpi pelaamiseen varmasti monilla kulunut muutamaa iltaa kauempaa. Kaikki tuolla listalla olevat pelit ovat myös enemmän tai vähemmän nettipeli painotteisia, mitä yleisesti ottaen pelataan enemmän mitä yksinpelejä. Tämä kaikki huomioon otttaen, olisin enemmän yllättynyt jos Hitman 2 olisi ollut tällä listalla.

Kellään käsitystä millä perusteella tuohon listaukseen on valikoitu nuo puoli miljoonaa ihmistä kenen statseja tässä ihmetellään? Miksiköhän siinä ei ole kaikkien pelaajan tunnit mukana? Ja tässäkin varmaan siis on kyse siitä ajasta minkä peli on käynnissä, ei niinkää itse peliajasta. Yleensä toki menevät yks yhteen, mutta huomionarvoista

https://www.microsoft.com/en-us/store/most-played/games/xbox

Itse olen käyttänyt tuota selvittääkseni samankaltaisia tilastoja. En tiedä kuinka iso otantaa tuossa on käytetty. Olen naivisti kuvitellut että siinä on kaikki pelaajat. Ei tunnu tuokaan ihan päivän tarkkuudella päivittyvän, varmmaan juuri sen viikon tarkkuudella myös.
 
Tuo lista on viime viikolta. Hitman julkaistiin 13.11, eikä sen läpi pelaamiseen varmasti monilla kulunut muutamaa iltaa kauempaa. Kaikki tuolla listalla olevat pelit ovat myös enemmän tai vähemmän nettipeli painotteisia, mitä yleisesti ottaen pelataan enemmän mitä yksinpelejä. Tämä kaikki huomioon otttaen, olisin enemmän yllättynyt jos Hitman 2 olisi ollut tällä listalla.

Kellään käsitystä millä perusteella tuohon listaukseen on valikoitu nuo puoli miljoonaa ihmistä kenen statseja tässä ihmetellään? Miksiköhän siinä ei ole kaikkien pelaajan tunnit mukana? Ja tässäkin varmaan siis on kyse siitä ajasta minkä peli on käynnissä, ei niinkää itse peliajasta. Yleensä toki menevät yks yhteen, mutta huomionarvoista

https://www.microsoft.com/en-us/store/most-played/games/xbox

Itse olen käyttänyt tuota selvittääkseni samankaltaisia tilastoja. En tiedä kuinka iso otantaa tuossa on käytetty. Olen naivisti kuvitellut että siinä on kaikki pelaajat. Ei tunnu tuokaan ihan päivän tarkkuudella päivittyvän, varmmaan juuri sen viikon tarkkuudella myös.

Hitman 2 ei mielestäni kuitenkaan ole ihan perinteinen yksinpeli, joka vedetään vain kertaalleen läpi ja pistetään vaihtoon. Ainakin jos sitä niin pelaa niin missaa noin 90% koko pelistä. Itse olen nyt pelannut julkaisusta asti luultavasti lähemmäs 20h per viikko ja edelleenkään en ole ehtinyt kaikkia tehtäviä edes kunnolla kokeilemaan. Luulen vain, että syy miksi tuota ei listoilla ole on vain se, että moni tuon ohittaa "pelaamatta paskaa"-asenteella. :/
 
Hitman 2 ei mielestäni kuitenkaan ole ihan perinteinen yksinpeli, joka vedetään vain kertaalleen läpi ja pistetään vaihtoon. Ainakin jos sitä niin pelaa niin missaa noin 90% koko pelistä. Itse olen nyt pelannut julkaisusta asti luultavasti lähemmäs 20h per viikko ja edelleenkään en ole ehtinyt kaikkia tehtäviä edes kunnolla kokeilemaan. Luulen vain, että syy miksi tuota ei listoilla ole on vain se, että moni tuon ohittaa "pelaamatta paskaa"-asenteella. :/
Onkohan Hitman -sarjan pelit ikinä juhlineet isoilla myyntiluvuilla? En usko, että tässä tapauksessa kyse on "pelaamatta paskaa" -asenteesta, vaan pikemminkin siitä millainen peli Hitman on. Vaatii huomattavasti enemmän miettimistä, kun joku Codi. Ei ole niin hurjaa räiskintää kuin Battlefield tai Destiny. Ei ole Rockstarin peli, kuten Red Dead Redemption 2. Cobalos sen summasi hyvin, ihmisillä on yleisesti hyvin tylsä pelimaku.
 
Hitman 2 ei mielestäni kuitenkaan ole ihan perinteinen yksinpeli, joka vedetään vain kertaalleen läpi ja pistetään vaihtoon. Ainakin jos sitä niin pelaa niin missaa noin 90% koko pelistä. Itse olen nyt pelannut julkaisusta asti luultavasti lähemmäs 20h per viikko ja edelleenkään en ole ehtinyt kaikkia tehtäviä edes kunnolla kokeilemaan. Luulen vain, että syy miksi tuota ei listoilla ole on vain se, että moni tuon ohittaa "pelaamatta paskaa"-asenteella. :/

Joo, no ei ainakaan kukaan omalta kaverilistalta tätä hommannut. Että voi olla kyllä että myynnitkin jääneet odotuksista. Mutta uskon myös että suurin osa pelaajista pelaa muutenkin ns. "väärin". Niissä acheissa näkyy ne prosentit kuinka moni on sen saanut, niin monta vuotta jo ihmetellyt että eikö ihmiset pelaa pelejään loppuun? Hitman 2:ssa 13,48% pelaajista on saaanut achin että läpäisee Miami kentän. Mikä on siis käytännössä ensimmäinen kenttä. 5,38% läpäissyt viimeisen kentän... Not cool.
 
Hitman Absolution myi ensimmäisen ~5kk aikana 3,6 miljoonaa kopiota.

Onkohan tuo sarjan parhaiten myynyt osa? Sehän tosin eroaa sarjan muista osista aika kovastikin juuri tuossa mielessä, että sitä on suoraviivaistettu ja tehty enemmän massoille sopivaksi. Vaikka vissiin ihan mukiin menevä peli kuitenkin kyseessä.

Mutta tottahan tuossa turisette. Ei ole niin massoille uppoavaan sorttia tuo peli. Harmittaa kyllä kovasti jos jää firman viimeiseksi Hitman peliksi. :/
 
Onkohan tuo sarjan parhaiten myynyt osa? Sehän tosin eroaa sarjan muista osista aika kovastikin juuri tuossa mielessä, että sitä on suoraviivaistettu ja tehty enemmän massoille sopivaksi. Vaikka vissiin ihan mukiin menevä peli kuitenkin kyseessä.
Uskoisin että on. Jokin aika sitten ResetEran puolella hämmästeltiin, miten kyseinen Hitman peli edelleen kerää pelaajia PC:llä.
 
Joo, Absolution on se Hitman -sarjan suoraviivaisin osa. On helppo lähestyä ja pääsee kummemmin ajattelematta räiskimään pahiksia kumoon. Vähän tosiaan surullista, että juuri tämä on se sarjan parhaiten myyvin osa.
 
Ei ole niin massoille uppoavaan sorttia tuo peli. Harmittaa kyllä kovasti jos jää firman viimeiseksi Hitman peliksi. :/

Ja tämä se on hyvin väärin. RDR2 on jäähyllä, kun en saa motivaatiota sen pelaamiseen, mutta Hitmanin hiekkalaatikolla on tullut käytyä tasaiseen tahtiin.
 
Ja tämä se on hyvin väärin. RDR2 on jäähyllä, kun en saa motivaatiota sen pelaamiseen, mutta Hitmanin hiekkalaatikolla on tullut käytyä tasaiseen tahtiin.

Aivan samoin kävi itselläkin, kun peli julkaistiin ja omissa kirjoissa jopa tämän vuoden paras peli. :)
 
Ylös Bottom