Keskustelua myyntiluvuista (NPD, FIGMA ja niin edelleen)

Dragonfly

KonsoliFIN Alumni
Joo kyllähän tehokkaampi rauta vauhdittaa myyntiä ja sille on kyllä kysyntää. hyvänä esimerkkinä tästä on myös PS4 pro joka kattaa käsittääkseni edelleen 20% nelosen myyneistä eli nekin ovat 17-18 miljoonan osuus, riippuen paljon nelonen on taas myynnyt.
Kyllä. PS4 Pro on myös hyvä esimerkki, mutta siinä tehojen hyppäys ei ole niin suuri, kun normi PS4 on normi Xboxia tehokkaampi ja Xbox One X taas PS4 Prota tehokkaampi. Siksi näen Xboxin tehohyppäyksen ja siitä koituneen tehokkaamman version selkeän myynnin kasvun hyvänä indikaattorina kohti tulevaisuutta.

Ei Nintendo Switchin konseptikaan huono ole, mutta se on aina se että ollaan heti lähtöruudussa alitehoisella laitteella liikenteessä. Kannettavuus antaa tässä paljon anteeksi, mutta hankala kilpailla isoista multiplattareista tehokaksikon kanssa. Toisaalta kannettavuus ja oma konsepti voivat tuoda yksinoikeuksia laitteelle kuin vahingossa. Tähän Nintendo toki pyrki jo Wii U:lla, mutta myyntien jäädessä alhaisiksi, ei tullut pelejäkään. Miten sitten käy seuraavassa sukupolvessa, jos ja kun Microsoft saa Project xCloudin toimivaan kuntoon, niin että Xboxin pelien pelaaminen jatkuu saumattomasti vaikka kännykällä. Tämä tuo ihan uuden aspektin koko kannettavuuteen, jopa mobiilipelaamiseen. Jos tätä pystytään myymään palveluna ala Xbox Game Pass, niin että kaikki nykyiset mobiilipelien pelaajat voivat hypätä mukaan ilman konsolihankintoja, niin ollaan isojen asioiden äärellä.
 

Miika_-

Well-Known Member
Kyllä. PS4 Pro on myös hyvä esimerkki, mutta siinä tehojen hyppäys ei ole niin suuri, kun normi PS4 on normi Xboxia tehokkaampi ja Xbox One X taas PS4 Prota tehokkaampi. Siksi näen Xboxin tehohyppäyksen ja siitä koituneen tehokkaamman version selkeän myynnin kasvun hyvänä indikaattorina kohti tulevaisuutta.

Ei Nintendo Switchin konseptikaan huono ole, mutta se on aina se että ollaan heti lähtöruudussa alitehoisella laitteella liikenteessä. Kannettavuus antaa tässä paljon anteeksi, mutta hankala kilpailla isoista multiplattareista tehokaksikon kanssa. Toisaalta kannettavuus ja oma konsepti voivat tuoda yksinoikeuksia laitteelle kuin vahingossa. Tähän Nintendo toki pyrki jo Wii U:lla, mutta myyntien jäädessä alhaisiksi, ei tullut pelejäkään. Miten sitten käy seuraavassa sukupolvessa, jos ja kun Microsoft saa Project xCloudin toimivaan kuntoon, niin että Xboxin pelien pelaaminen jatkuu saumattomasti vaikka kännykällä. Tämä tuo ihan uuden aspektin koko kannettavuuteen, jopa mobiilipelaamiseen. Jos tätä pystytään myymään palveluna ala Xbox Game Pass, niin että kaikki nykyiset mobiilipelien pelaajat voivat hypätä mukaan ilman konsolihankintoja, niin ollaan isojen asioiden äärellä.
Microsoft tosiaan on ilmoittanut että haluaa game passin kaikille alustoille joten onko tämä sitten strategiaa "hylätä" xbox konsolina ja myydä sen palveluita kaikille eikä sekään hullumpi idea minusta ole, mitä tohon Sonyn pro julkaisuun tulee niin sehän näkyi heti että jos sitä ei julkaista juuri nyt vuotta kilpailijaa aikaisemmin niin ei tätä etumatkaa saada pidettyä.
 

Dragonfly

KonsoliFIN Alumni
Microsoft tosiaan on ilmoittanut että haluaa game passin kaikille alustoille joten onko tämä sitten strategiaa "hylätä" xbox konsolina ja myydä sen palveluita kaikille eikä sekään hullumpi idea minusta ole
Ei tosiaan ole. Kyllä sieltä kuitenkin taitaa ihan Xbox konsolikin tulla. Xbox Game Pass olisi tietysti hyvä saada mobiililaitteille ja tietokoneille mahdollisimman nopeasti.

mitä tohon Sonyn pro julkaisuun tulee niin sehän näkyi heti että jos sitä ei julkaista juuri nyt vuotta kilpailijaa aikaisemmin niin ei tätä etumatkaa saada pidettyä.
Joo, kun kyseessä on pienempi tehon lisäys, eikä esimerkiksi mukana ole UHD elokuvia pyörittävää levyasemaa, niin vuoden etumatka oli erittäin tärkeä. Tällä saatiin myyntyä tehokonsoli sitä haluaville, ennenkuin vielä tehokkaampi konsoli tuli kauppoihin.
 

Nisupulla

Jäsen / [FL]
Viime viikon myynnit Japanista. Hurja vire Switchillä ja pleikkarilla jatkuu uusien pelien siivittäminä.

  1. Switch – 281,213
  2. PS4 – 62,580
  3. PS4 Pro – 19,014
  4. New 2DS LL – 14,510
  5. New 3DS LL – 5,132
  6. Vita – 2,647
  7. Xbox One X – 847
  8. 2DS – 395
  9. Xbox One – 204

Pelit:

1. [NSW] Super Smash Bros. Ultimate – 406,617 / 1,627,152
2. [PS4] God Eater 3 – 150,523 / NEW
3. [PS4] Judgment – 148,246 / NEW
4. [NSW] Pokemon: Let’s Go, Pikachu / Eevee – 108,773 / 1,121,020
5. [NSW] Super Mario Party – 97,529 / 587,295
6. [NSW] Mario Kart 8 Deluxe – 29,422 / 1,911,174
7. [NSW] Minecraft – 27,625 / 431,410
8. [NSW] Splatoon 2 – 27,035 / 2,767,712
9. [NSW] Super Mario Odyssey – 14,417 / 1,880,842
10. [NSW] Zelda: Breath of the Wild – 13,670 / 1,195,951

Lähde: https://nintendoeverything.com/media-create-sales-12-10-18-12-16-18/
 

TRSP82

Member
Joo kyllähän tehokkaampi rauta vauhdittaa myyntiä ja sille on kyllä kysyntää. hyvänä esimerkkinä tästä on myös PS4 pro joka kattaa käsittääkseni edelleen 20% nelosen myyneistä eli nekin ovat 17-18 miljoonan osuus, riippuen paljon nelonen on taas myynnyt.
Tuo 20% on käsittääkseni Pro:n julkaisun jälkeisistä PS4:n myynneistä, ei koko PS4:n myynneistä. PS4:lla oli myynnit jossain ~45-50M välillä kun Pro julkaistiin.
 

Miika_-

Well-Known Member
Tuo 20% on käsittääkseni Pro:n julkaisun jälkeisistä PS4:n myynneistä, ei koko PS4:n myynneistä. PS4:lla oli myynnit jossain ~45-50M välillä kun Pro julkaistiin.
Kesäkuun 2017 oli tilanne tuo ja myynnit 60 miljoonaa. Kun miettii millaisia bundleja pro:sta on tarjoittu tähän päivään asti niin tuskin tuo on eiköhän tuo 20% suhde oli noussut: https://nordic.ign.com/playstation-4-pro-ps4/3093/news/ps4-pro-represents-nearly-one-in-every-five-ps4s-sold
 

TRSP82

Member
Kesäkuun 2017 oli tilanne tuo ja myynnit 60 miljoonaa. Kun miettii millaisia bundleja pro:sta on tarjoittu tähän päivään asti niin tuskin tuo on eiköhän tuo 20% suhde oli noussut: https://nordic.ign.com/playstation-4-pro-ps4/3093/news/ps4-pro-represents-nearly-one-in-every-five-ps4s-sold
Ilman luotettavia lukuja tuosta myyntisuhteesta on vaikea tietää, Sony ei taida edes neljännesvuosittain tuota ilmoittaa. Veikkaan ettei se paljon tuosta 20%:sta on parantunut, muuten Sony olisi sen luultavasti kertonut. Veikkaisin myyntien olevan Prolla jossain 10M paikkeilla, tämä siis täysin puhdas arvaus tuon 20%:n kautta laskien.
 

Miika_-

Well-Known Member
Ilman luotettavia lukuja tuosta myyntisuhteesta on vaikea tietää, Sony ei taida edes neljännesvuosittain tuota ilmoittaa. Veikkaan ettei se paljon tuosta 20%:sta on parantunut, muuten Sony olisi sen luultavasti kertonut. Veikkaisin myyntien olevan Prolla jossain 10M paikkeilla, tämä siis täysin puhdas arvaus tuon 20%:n kautta laskien.
Noista olisi kiva kyllä nähdä nykyiset lukemat mutta jos ne ovat vielä sitä 20% luokkaa niin se olisi siinä 17-18M välille 89 miljoonan konsolin myynneillä.
 

TRSP82

Member
Noista olisi kiva kyllä nähdä nykyiset lukemat mutta jos ne ovat vielä sitä 20% luokkaa niin se olisi siinä 17-18M välille 89 miljoonan konsolin myynneillä.
Tuossa sinunkin linkkaamassa uutisessa sanottiin että nykyisistä/käynnissä olevista(eli siis artikkelin kirjoittamishetken) myynneistä 20% on Prota. Ensimmäiset 45-50M on pelkkää perusPS4:sta myyty. Joten siis tämän jälkeisistä myynneistä voi yrittää laskeskella Pro:n myyntejä, itse siis siitä veikkaisin alle 10M, eli 45*0.2=9

Jos Pro:ta olisi myyty se 18M, niin se tarkoittaisi melkein 50/50-myyntisuhdetta siltä ajalta jolla Prota on ollut myynnissä.
 

Miika_-

Well-Known Member
Tuossa sinunkin linkkaamassa uutisessa sanottiin että nykyisistä/käynnissä olevista(eli siis artikkelin kirjoittamishetken) myynneistä 20% on Prota. Ensimmäiset 45-50M on pelkkää perusPS4:sta myyty. Joten siis tämän jälkeisistä myynneistä voi yrittää laskeskella Pro:n myyntejä, itse siis siitä veikkaisin alle 10M, eli 45*0.2=9
Sonyn virallisia lukuja odottaen, ihan konsolin lukujen ja yksinoikeus pro bundlejen vauhdittaminen lukemien perusteella veikkaan sitä huomattavasti korkeammaksi.
 

TRSP82

Member
Japanin myyntilukuja on tuosta Pro vs perus saatavilla, niistä nyt voi yrittää hahmottaa kokonaiskuvaa

PerusPS4:
Elinikäiset myynnit 6.5M
Tämän vuoden 1.1M
Viime vuoden 1.3M

Pro:
Elinikäiset myynnit 0.99M
Tämän vuoden 0.45M
Viime vuoden 0.38M

Luvut hieman pyöristetty.
 

Miika_-

Well-Known Member
Japanin myyntilukuja on tuosta Pro vs perus saatavilla, niistä nyt voi yrittää hahmottaa kokonaiskuvaa

PerusPS4:
Elinikäiset myynnit 6.5M
Tämän vuoden 1.1M
Viime vuoden 1.3M

Pro:
Elinikäiset myynnit 0.99M
Tämän vuoden 0.45M
Viime vuoden 0.38M

Luvut hieman pyöristetty.
Tämä vain kattaa harmillisesti yhden alueen myynti jakauman joka ei sekään huonolta näytä, vieläkö saisimme euroopasta ja usa:sta samat missä konsoli myy satojatuhansia kappaleita viikossa enemmän.
 

TRSP82

Member
Tämä vain kattaa harmillisesti yhden alueen myynti jakauman joka ei sekään huonolta näytä, vieläkö saisimme euroopasta ja usa:sta samat missä konsoli myy satojatuhansia kappaleita viikossa enemmän.
Jeps ja vaikea tietää kumpaan suuntaan myyntisuhteissa mennään kun siirrytään länteen, kun kulttuurit niin erilaisia.
 

Har*

Member
Englannin tämän vuoden tilastoja. Ykkösenä 44 % osuudella PlayStation 4, joka myös ykkösenä julkaisujen määrässä. Sisällöllä on merkitystä.



Lähde: https://www.gamesindustry.biz/articles/2018-12-17-gamesindustry-biz-presents-the-year-in-numbers-2018

Pleikalla siis 44 prossaa fyysisenä ostetuista peleistä. Luku kertoo vuosi vuodelta vähemmän, kun digimyynnin arvo jo pelkillä konsoleilla ajanut ohi. Fyysisenä myytyjen pelien osuus koko markkinasta on enää vain reilut 10 prosenttia maailmanlaajuisesti.
 

Har*

Member
Jeps ja vaikea tietää kumpaan suuntaan myyntisuhteissa mennään kun siirrytään länteen, kun kulttuurit niin erilaisia.
Jenkeistä voi jotain päätellä. 300 dollarin Switchiä myydään rahalliselta arvoltaan enemmän kun pleikkareita, pleikkarit myyvät enemmän yksiköitä. Tästä päätellen karvalakkimallin tarjousbundlet selvästi Pro:ta suositumpia ainakin marraskuussa. Black Friday osui myös tietysti tuohon.
 

OK

Well-Known Member
Ted Price ja muu Insomniacin väki ovat varmasti tyytyväisiä. Tuskin kukaan olisi osannut odottaa pelistä näin suurta menestystä o_O

 

Nisupulla

Jäsen / [FL]
Vuositason maailmanlaajuisia myyntejä. Nintendo Switch myy lähes kaksi kertaa sen minkä Xbox One. Pleikkari nelosen myyntihuippu taitaa olla nähty.

 

Nisupulla

Jäsen / [FL]
Japanin viime viikon myynnit. Switch ja Pleikkari myyvät edelleen moninkertaisesti normaaliin viikkoon nähden. Mario Kart ja Splatoon 2 sitkeästi top-10 pelejä.

  1. Switch – 278,701
  2. PS4 – 57,948
  3. New 2DS LL – 19,096
  4. PS4 Pro – 17,845
  5. New 3DS LL – 7,116
  6. Vita – 3,939
  7. 2DS – 724
  8. Xbox One X – 195
  9. Xbox One – 182

Pelit:

1. [NSW] Super Smash Bros. Ultimate – 452,617 / 2,079,769
2. [NSW] Super Mario Party – 155,060 / 742,355
3. [NSW] Pokemon: Let’s Go, Pikachu / Eevee – 144,770 / 1,265,790
4. [PS4] Dragon Quest Builders 2 – 110,285 / NEW
5. [NSW] Dragon Quest Builders 2 – 97,673 / NEW
6. [NSW] Minecraft – 48,359 / 479,769
7. [NSW] Mario Kart 8 Deluxe – 47,096 / 1,958,270
8. [NSW] Splatoon 2 – 41,405 / 2,809,117
9. [PS4] Judgment – 37,643 / 185,889
10. [PS4] God Eater 3 – 25,039 / 175,562

Lähde: https://nintendoeverything.com/media-create-sales-12-17-18-12-23-18/
 

TRSP82

Member
ResetEra:n puolella sisäpiiriläiset ovat antaneet vihiä NPD:n joulukuun myynneistä. Smash on vauhdittanut heidän mukaansa Switchin myynnin yli kahteen miljoonaan joulukuussa. Hyvin on jenkeille kelvannut jos pitää paikkansa, 2 miljoonan raja ei kuitenkaan ole montaa kertaa historiassa mennyt rikki, vaikka ottaa kaikki valmistajat mukaan.
 

MAINOS

Ylös Bottom